Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon artikel: jullie tips [gepubliceerd!]

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Antelope Canyon artikel: jullie tips [gepubliceerd!]

Bericht door Dennis »

Ik ben nu een artikel aan het schrijven over Antelope Canyon dat ik binnenkort op AA zal publiceren.

Graag zou ik jullie ervaringen mee willen nemen in dit artikel. Wat zijn jouw beste tips voor een leuk bezoek aan Antelope Canyon? Deel ze in dit draadje en ik neem ze op in het nieuwe artikel. Alvast bedankt! :-)

EDIT: het artikel is af! Je vindt het hier: http://www.allesamerika.com/antelope-canyon.html
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Antelope Canyon artikel: jullie tips

Bericht door diver99 »

als je gewoon even zoekt op antelope dan kom je denk ik genoeg info tegen, scheelt weer een hoop dubbele posts
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

Ik zou vooral goed het verschil tussen lower en upper beschrijven, ik ben er nog nooit geweest tot nu toe maar vond het bedt lastig om te kiezen tussen die twee!

En ook over de mooiste foto's maken wanneer je dat het beste kunt doen.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
AnnaM
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door AnnaM »

wij zijn in lower geweest begin mei. We hebben voor lower gekozen omdat die rustiger en avontuurlijker zou zijn.
Wat ik tevoren op internet niet had ontdekt is dat je kan reserveren. Wij kwamen zonder reservering, ruim een uur wachten hebben we voor lief genomen. We waren er met kinderen van 11, 9 en 8 en die vonden het geweldig.
Of er wat drukte betreft nog veel verschil zit tussen upper en lower zou ik zo niet kunnen zeggen, maar het was bij lower wel drukker dan ik verwacht had.
Rondleiding altijd met gids, gaf fototips, rustig de tijd te kijken etc.
Lower staat niet zo heel goed aangegeven maar als je upper aan de rechterhand hebt moet je linksaf voor lower.
genoeg parkeergelegenheid ook voor camper, toiletten aanwezig.
mei 2015: LV-Grand Canyon-Bryce-Zion-Disneyland, reizen per camper 2v en 3k (11, 9 en 8)
wellicht zomer 2019 Virginia en omgeving (1 kind naar 2019WSJ)
Renaat BEL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Renaat BEL »

De Lower best bezoeken tussen 08h30 en 10h30 om het beste zonlicht in de canyon te hebben!

Renaat
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Meest bekend: upper and lower canyon. Maar er zijn ook tour operators die nog andere canyons in hun repertoire hebben in die buurt (lijken meer op lower dan upper).

Ik heb deze gebruikt voor een volle dag fototour: http://www.navajoantelopecanyon.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

voor fotos: lower canyon vroeger of later op de dag, niet rond het middaguur. Dan is het licht te fel om mooie kleurschakeringen te zien.
Upper canyon rond het middaguur, om ook de bundels te zien. Als je echt goede fotos wilt maken is een specifieke fototour aan te raden.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Tandenfee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Tandenfee »

Neem alles waar je maar foto's mee kan maken mee! Hebben zelfs met de telefoon schitterende foto's gemaakt. En batterijen, neem zeker extra batterijen mee!!
Wij hadden eind april de tour van 10:10 meen ik (lower) en het licht was prachtig!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Verschil benadrukken tussen Lower en Upper, want dit is voor velen nog allemaal hetzelfde...
Ook dat de toegankelijkheid tot de Upper geen probleem vormt voor mensen met mobiliteitsproblemen, terwijl dit bij de Lower niet zo is.
Voor de (hobby)fotografen: Lower zo vroeg mogelijk en ab-so-luut vooraleer de zon er begint in te vallen, want vanaf dan kan er enkel nog met tegenlicht gefotografeerd worden. Anders wachten tot de late namiddag.
Upper: tussen 11-12u, als je meest kans hebt op "beam me up, Scotty" lichtstralen. Als je die stralen ziet, kan je een beetje zand opgooien waardoor het effect nog heel wat duidelijker wordt.
We hebben beide gedaan en ik zou absoluut nooit extra betalen voor een fototour. Al moet ik wel zeggen dat wij ze off-season deden (april). Na 5 minuten liepen we al helemaal alleen en hebben op geen enkele foto iemand met Photoshop moeten wegdoen.
Laatst gewijzigd door kalaman op 29 mei 2015, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Misschien toch ook even melden dat die befaamde lichtstralen inderdaad best rond de middag (11-13u) te zien zijn, maar alleen in bepaalde seizoenen. Naar ik vernomen heb, vooral in de lente. Hoe later in het jaar, hoe moeilijker ze duidelijk te zien.
Brenda038
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Brenda038 »

Ik ben er over ongeveer 2 weken.. mijn tip.. goed de site lezen en optijd boeken! :D
Had ik niet gedaan en had dus bijna geen plekkie meer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Uit een eerder draadje mijn foto tips:

Even mijn instellingen met jullie delen.
Ik ben zowel in de Lower als de Upper geweest, hieronder paar foto's van de Upper. Mijn instellingen:
- geen statief, uit de hand gemaakt (maar statief kan uiteraard, alleen mogelijk als je de fototour neemt). Camera Nikon D90, gemaakt met 18-105 VR zoomlens (VR=vibratie reductie)
- mooiste uitsnede bij 35mm, sluitertijd 1/20.
- geschoten in RAW (allerbelangrijkste zoals iemand eerder al zegt, dit om ze achteraf optimaal te kunnen bewerken)
- ISO 1600 - met Photoshop Camera RAW iets van de ruis er uit gehaald. Zelfs op 100% (4288x2848 pixels) vrijwel geen ruis zichtbaar.
- Heb geëxperimenteerd met f/9 diafragma ivm scherptediepte, wat ik normaal meestal gebruik, maar dan moet de ISO waarde nog hoger dan 1600 en dan krijg ik te veel ruis. Deze foto's zijn daarom dus met maximale opening gemaakt (f/4 tot 4,5). Betekent wel dat je goed moet controleren waar je op scherp stelt (manueel uiteraard) en delen zijn dan onscherp. Met f9 voor mij alleen mogelijk met lange opening, had ik statief bij me moeten hebben.
- Belangrijkste tip voor goede kleuren is de witbalans. Als je die op automatisch laat staan zijn de kleuren niet juist (te paars). Bewolkt (6000gr) is hiervoor prima. Met Photoshop heb ik dit achteraf nog aangepast naar 5650gr.
-Als je bracketing gebruikt kun je van iedere foto er automatisch meerdere laten maken met verschillende belichtingsinstelling.

En vooral heel veel foto's maken!

Succes!

Paar van mijn foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
frent
Amerikafan

Bericht door frent »

Brenda038 schreef:Ik ben er over ongeveer 2 weken.. mijn tip.. goed de site lezen en optijd boeken! :D
Had ik niet gedaan en had dus bijna geen plekkie meer.
Dit is dan enkel voor upper canyon en niet lower?
Bij lower kan je wel reserveren maar is het zo druk niet dacht ik ...
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Lower wordt ook steeds drukker en hiervoor kun je nu ook reserveren.
Misschien nog wat linkjes toevoegen van de diverse tours die aangeboden worden.

Lower:

http://lowerantelope.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Upper:

http://www.antelopecanyon.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.antelopeslotcanyon.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://navajotours.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien weten anderen nog meer organisaties?
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Maar als je een self-guided tour doet bij de lower antelope canyon is het toch een stuk goedkoper?
Dan ben ik in het artikel ook wel benieuwd naar de prijzen en de verschillen en wat aan te bevelen is.. (mocht iemand hier al antwoord op kunnen geven, graag...)
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Bedankt alvast voor al jullie reacties! Ik moest er wel om lachen dat ik er op mijn eigen forum op gewezen werd om de zoekfunctie te gebruiken... weer wat geleerd! :blink: :mrgreen:

Uiteraard ben ik op zoek naar jullie meest bijzondere tips en ik ben blij dat ik er al zoveel heb gekregen! Ik ga proberen zoveel mogelijk op te nemen in het artikel zodat jullie bij toekomstige vragen daar naar kunnen verwijzen en zo, uh, dubbele posts kunnen vermijden. :wink:

Al jullie fototips zal ik in ieder geval in het artikel verwerken, want daarvoor gaan we natuurlijk. Harryh, zou je het erg vinden als ik een paar van jouw foto's gebruik voor het artikel?

Voor de rest: nogmaals bedankt & meer tips zijn altijd welkom!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

@Jelle: self guided kan bij mijn weten niet (meer?) Je gaat altijd in een tour met gids.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik zou me niet al te veel laten afschrikken door "instellingen aanpassen" voor het fototoestel, statief, fototour enz.
Onderstaande foto's werden allemaal uit de hand genomen met een Canon 600D of met een Lumix DMC-FZ150, allebei geen dure fototoestellen.
Op onze Flickr-pagina 2014-04-18 Lower Antelope Canyon vind je er nog tientallen.
Zoals ik al zo dikwijls gezegd heb: het is niet de camera die de foto's neemt, maar wél degene die op de ontspanknop drukt...

Afbeelding
2014-04-18 Lower Antelope Canyon, Page by Kalaman Travel, on Flickr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kalaman op 29 mei 2015, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Vito schreef:@Jelle: self guided kan bij mijn weten niet (meer?) Je gaat altijd in een tour met gids.
Ohhh oke dat wist ik niet, ik zag dat een keer bij een zoektocht maar dat resultaat was ook niet recent. (toen was self guided tour 6 dollar) Bedankt voor je tip! Dan gaan we wel vast boeken :)

PS: Schitterende foto's Kalaman en ook op je website welke ik al meerdere malen heb bekeken.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Dennis schreef:Al jullie fototips zal ik in ieder geval in het artikel verwerken, want daarvoor gaan we natuurlijk. Harryh, zou je het erg vinden als ik een paar van jouw foto's gebruik voor het artikel?
Leuk, tuurlijk geen probleem Dennis
YosemiteHans
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door YosemiteHans »

Wanneer we net zo'n mooie foto's als Kalaman kunnen maken, zijn we erg tevreden. Wij zijn er begin September om 13.30 uur. De andere groepen waren al vol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer