Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstaptijd voldoende?
Overstaptijd voldoende?
Ha allemaal,
Wij hebben een reis samengesteld met daarin zowel de oostkust als de parken in het noord-westen. Daarom vliegen we van New York naar Billings. De vlucht heeft een overstap in Denver.
Mijn vraag is: bij de geboekte tickets hebben we slechts 1 uur (58 min exact) overstaptijd op Denver.
Ik vroeg me af of dat wel voldoende is. Ik heb namelijk geen ervaring met overstappen. Worden de koffers automatisch voor je op het volgende vliegtuig gezet?
Alvast dank allemaal!
Wij hebben een reis samengesteld met daarin zowel de oostkust als de parken in het noord-westen. Daarom vliegen we van New York naar Billings. De vlucht heeft een overstap in Denver.
Mijn vraag is: bij de geboekte tickets hebben we slechts 1 uur (58 min exact) overstaptijd op Denver.
Ik vroeg me af of dat wel voldoende is. Ik heb namelijk geen ervaring met overstappen. Worden de koffers automatisch voor je op het volgende vliegtuig gezet?
Alvast dank allemaal!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Overstaptijd voldoende?
Hallo,
de vlucht van new york naar billings is een binnenlandse vlucht, dus geen tijdverlies bij douane/paspoort, die 58 minuten zal volstaan. De bagage gaat automatisch naar billings, in denver daarmee dus geen moeite/tijdverlies
Mogelijk komt u ook aan en vertrekt u in dezelfde terminal. dat zou u de weken voor uw vertrek kunnen checken ( aan welke gate uw vluchtnummer aankomt en de volgende vlucht vertrekt) . al kan dat wel wijzigen, maar het geeft wel indicatie.
Jacques
de vlucht van new york naar billings is een binnenlandse vlucht, dus geen tijdverlies bij douane/paspoort, die 58 minuten zal volstaan. De bagage gaat automatisch naar billings, in denver daarmee dus geen moeite/tijdverlies
Mogelijk komt u ook aan en vertrekt u in dezelfde terminal. dat zou u de weken voor uw vertrek kunnen checken ( aan welke gate uw vluchtnummer aankomt en de volgende vlucht vertrekt) . al kan dat wel wijzigen, maar het geeft wel indicatie.
Jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een overstap van 58 minuten op een binnenlandse vlucht moet kunnen (er van uitgaand dat het eerste vliegtuig geen vertraging oploopt
). Als beide vluchten met dezelfde maatschappij zijn, dan vertrek je van dezelfde terminal als je aankomt (zie voor de terminals: http://flydenver.com/map_airport_layout. De enige uitzondering die ik daar zie is Southwest. Die zitten op terminal C maar hebben ook nog een gate op terminal B (gedeeld met Air Tran).
Overigens als je de aansluitende vlucht mist, dan zal er vast wel een volgende vlucht zijn waar je op mee kan. De meeste maatschappijen die van Denver naar Billings vliegen doen dat ongeveer om de 2 uur. Dus echt urenlang wachten hoef je dan niet (tenzij je natuurlijk de laatste vlucht van de dag mist
)
Martin

Overigens als je de aansluitende vlucht mist, dan zal er vast wel een volgende vlucht zijn waar je op mee kan. De meeste maatschappijen die van Denver naar Billings vliegen doen dat ongeveer om de 2 uur. Dus echt urenlang wachten hoef je dan niet (tenzij je natuurlijk de laatste vlucht van de dag mist

Martin
-
- Amerikakenner
en als uw eerste vlucht "wat" vertraging heeft wordt er ook wel eens gewacht.
Jacques
Jacques
Dank jullie wel voor de reactie, en de nuttige info!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
In principe zou dit inderdaad moeten volstaan.
Maar het zal je zeker bijkomende stress bezorgen als je ergens vertraging oploopt.
Soms wacht men, soms ook niet, dat hangt van veel factoren af, maar niet in de eerste plaats van een menselijke factor. Zo zat ik ooit eens met 12 personen vast in Chicago waarbij onze vlucht naar Brussel de gate verliet op het moment dat wij aankwamen, nochtans met dezelfde maatschappij. (en op onze vlucht zaten toen nog meer mensen die naar BXL moesten).
Het kan nooit kwaad om eens te bekijken of er geen andere opties zijn die wat meer tijd geven, je weet maar nooit.
Maar het zal je zeker bijkomende stress bezorgen als je ergens vertraging oploopt.
Soms wacht men, soms ook niet, dat hangt van veel factoren af, maar niet in de eerste plaats van een menselijke factor. Zo zat ik ooit eens met 12 personen vast in Chicago waarbij onze vlucht naar Brussel de gate verliet op het moment dat wij aankwamen, nochtans met dezelfde maatschappij. (en op onze vlucht zaten toen nog meer mensen die naar BXL moesten).
Het kan nooit kwaad om eens te bekijken of er geen andere opties zijn die wat meer tijd geven, je weet maar nooit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb wel eens een overstap van 30 min gehad in Chicago. Toen ik op LAX een airlinesmedewerker vroeg of dat wel voldoende was glimlachte ie en zei dat t ruim voldoende was. En inderdaad met vertraging van 15 min en dus nog maar 15 min overstaptijd ging t nog goed. En zelfs de koffers waren in AMS. Is natuurlijk anders als je vanuit NED of BEL de eerste stop in de US hebt. Dan moet je de koffer ophalen opnieuw inchecken en door de douane en security. Reken dan op min 1 uur maar liever 1,5 u
-
- Amerikakenner
ja, er gebeuren soms een beetje mirakelen. Ooit van het ene vliegtuig naar het andere ,,gelopen" ( in de terminal natuurlijk), opstappen, deuren dicht en vertrekken. En toch was onze bagage mee, echt onbegrijpelijk.
Jacques
Jacques
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
In de VS is men stukken efficiënter voor wat de bagage betreft. Ik kan me niet herinneren al één keer op mijn bagage te hebben staan wachten.
Dat is in Zaventem een ander paar mouwen
Dat is in Zaventem een ander paar mouwen

Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Ga binnenkort van Amsterdam naar jfk New york, moeten daar overstappen richting las vegas, hebben daar 1.30 uur de tijd voor moeten van terminal 1 naar terminal 4. Moeten we koffers ophalen en opnieuw inchecken? Hebben we genoeg tijd?
Wie heeft ervaring? Bij voorbaat dank!
Wie heeft ervaring? Bij voorbaat dank!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Roessl01
1.30 kan krap zijn, vooral als er veel internationale vliegtuigen landen. Dus zorg dat je tussen het uitstappen en de volgende gate iig niet meer naar het toilet moet. Je hoeft de koffers niet opnieuw in te checken, maar je moet ze wel van de band halen. De volgorde =
1 - Uitstappen en naar immigrations lopen
2 - In de wachtrij voor immigrations aanschuiven, de vragen van de beambte beantwoorden en foto en vingerafdrukken nemen
3 - koffer van de band halen
4 - met je koffer door de douane
5 - koffer weer inleveren (staat allemaal aangegeven)
6 - naar de andere terminal gaan
7 - veiligheidscontrole (schoenen uit, riemen af, elektronica uit de tas ed.)
8 - naar de juiste gate
9 - instappen
Haal je het niet, spreek dan in de rij van immigrations wat medewerkers aan en kunnen hun niets voor je doen dan zal je op een volgende vlucht worden gezet, mits het als 1 reis is geboekt.
1.30 kan krap zijn, vooral als er veel internationale vliegtuigen landen. Dus zorg dat je tussen het uitstappen en de volgende gate iig niet meer naar het toilet moet. Je hoeft de koffers niet opnieuw in te checken, maar je moet ze wel van de band halen. De volgorde =
1 - Uitstappen en naar immigrations lopen
2 - In de wachtrij voor immigrations aanschuiven, de vragen van de beambte beantwoorden en foto en vingerafdrukken nemen
3 - koffer van de band halen
4 - met je koffer door de douane
5 - koffer weer inleveren (staat allemaal aangegeven)
6 - naar de andere terminal gaan
7 - veiligheidscontrole (schoenen uit, riemen af, elektronica uit de tas ed.)
8 - naar de juiste gate
9 - instappen
Haal je het niet, spreek dan in de rij van immigrations wat medewerkers aan en kunnen hun niets voor je doen dan zal je op een volgende vlucht worden gezet, mits het als 1 reis is geboekt.
-
- Amerikakenner
hallo,
1u30 kan inderdaad heel krap zijn, zeker indien net voor u een paar internationale vluchten toegekomen zijn. probeer van uw vlucht zo vlug mogelijk naar immigration te stappen ( kan misschien het verschil maken). na immigratie en met koffers door de douane staan er medewerkers te wachten om uw koffers opnieuw op de band te zetten, daarna zo vlug mogelijk naar uw nieuwe gate stappen/met treintje.
moest het toch mislukken, geen paniek , je wordt wel op een volgende vlucht gezet.
jacques
1u30 kan inderdaad heel krap zijn, zeker indien net voor u een paar internationale vluchten toegekomen zijn. probeer van uw vlucht zo vlug mogelijk naar immigration te stappen ( kan misschien het verschil maken). na immigratie en met koffers door de douane staan er medewerkers te wachten om uw koffers opnieuw op de band te zetten, daarna zo vlug mogelijk naar uw nieuwe gate stappen/met treintje.
moest het toch mislukken, geen paniek , je wordt wel op een volgende vlucht gezet.
jacques
- cookiemon100
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
wij hebben hetzelfde probleem.
Wij hadden eerst 1 uur en 45 min maar de vluchttijden zijn veranderd en nu hebben we nog maar 1 uur en 25 min om in Houston over te stappen naar onze vlucht voor Denver.
Hoop op geen vertraging en stress bij immigratie.
Dus je wordt automatisch op de volgende vlucht gezet?
Of moet je dit ook nog zelf regelen bij de balie?
Beetje stress veroorzaakt dit wel. Dit wordt de eerste keer voor ons om in Amerika over te stappen.
Wij hadden eerst 1 uur en 45 min maar de vluchttijden zijn veranderd en nu hebben we nog maar 1 uur en 25 min om in Houston over te stappen naar onze vlucht voor Denver.
Hoop op geen vertraging en stress bij immigratie.
Dus je wordt automatisch op de volgende vlucht gezet?
Of moet je dit ook nog zelf regelen bij de balie?
Beetje stress veroorzaakt dit wel. Dit wordt de eerste keer voor ons om in Amerika over te stappen.
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
-
- Amerikakenner
hallo,
nee, niet automatisch op volgende vlucht gezet. Naar de balie gaan en dan zijn er wat mogelijkheden :
- als er onmiddellijk plaats is het natuurlijk onmiddellijk ok !
- zo niet is het wachten of er plaatsen vrij komen en is het wachten aan de gate van de volgende vlucht naar uw bestemming. en dan wordt je plots afgeroepen ( een beetje zoals in een restaurant waar je moet wachten ) en is het opgelucht adem halen. indien meerdere personen is de kans dan wel heel groot dat je niet bij mekaar zit ( kan je misschien nog regelen met mede-passagiers)
jacques
nee, niet automatisch op volgende vlucht gezet. Naar de balie gaan en dan zijn er wat mogelijkheden :
- als er onmiddellijk plaats is het natuurlijk onmiddellijk ok !
- zo niet is het wachten of er plaatsen vrij komen en is het wachten aan de gate van de volgende vlucht naar uw bestemming. en dan wordt je plots afgeroepen ( een beetje zoals in een restaurant waar je moet wachten ) en is het opgelucht adem halen. indien meerdere personen is de kans dan wel heel groot dat je niet bij mekaar zit ( kan je misschien nog regelen met mede-passagiers)
jacques
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nooit stressen, dat gaat je zeker niet sneller ergens helpen. Ik ken nu toch al een redelijk aantal mensen die overgestapt zijn in Houston en hetgeen waar je vaak het langst op wacht is niet immigrations of je koffer, maar de securitycheck die je voor je volgende vlucht krijgt. Gewoon stevig het tempo erin houden tot bij immigrations. Hopen dat je koffer niet net aan de andere kant ligt als je deze van de band af wilt pikken en dat de douane snel is met het bekijken van je paspoort. Maar die veiligheidscheck rij, sja, dat is aanschuiven.Hoop op geen vertraging en stress bij immigratie.
- cookiemon100
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
ahhhhh krijg nu al de zenuwen ervan
Ach even extra rondje rennen door houston is goede training voor mn kika run....

Ach even extra rondje rennen door houston is goede training voor mn kika run....
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
- bedeve
- Amerika-expert
cookiemon100 schreef:

De terminal in Houston geeft je daar alle ruimte voor.
Qua afstand is het een mooie interval training.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Terminal afstanden op JFK zijn enorm. Je moet van het ene eind van de terminal naar de andere kant. Wisselen tussen terminals gaat per bus. Schiet allemaal niet op. Overstappen in de USA vind ik altijd het meeste gedoe van zo'n hele (fantastische) reis!
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
-
- Amerikakenner
zou ik zeker niet veralgemenen. er zijn veel vliegvelden waar dat heel vlot gaat, vaak met automatisch bestuurde treinen.Wisselen tussen terminals gaat per bus. Schiet allemaal niet op . Overstappen in de USA vind ik altijd het meeste gedoe
Jacques
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond Houston ook vlot gaan, alleen die security check waar 100-den mensen door 2 poortjes moeten ging erg traag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1376 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z