Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis djdeborah: HELP! Route west Amerika
Reis djdeborah: HELP! Route west Amerika
Hallo Forum Leden!,
Naar heel veel lezen op dit forum er toch voor gekozen om een berichtje te plaatsen.
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer, of misschien wel door het bos de bomen niet meer.
Wij willen vertrekken op vrijdag 4, zaterdag 5 of zondag 6 september (2015), wij kunnen dan bijna 3 weken blijven en dus weer vertrekken op
vrijdag 25, zaterdag 26 of zondag 27 september
Wij hebben nog NIETS geboekt, maar willen met de vlucht niet te lang wachten.
Daarnaast hebben wij er voor gekozen om met een huur auto te gaan, aangezien wij beide nog (net) geen 25 zijn, lijkt een camper onbetaalbaar. En zien wij voor ons meer voordelen in een auto.
Echter willen wij absoluut niet (wat je hier regelmatig leest) een reis met: op heel veel plaatsten geweest, en weinig gezien!
Dus genoeg de tijd om ook echt dingen te zien of een keer een zijweg in te slaan zonder bang te zijn dat we dan onze eindbestemming niet halen.
Daarnaast hebben wij veel interesse in:
- Nationale parken (een aantal rondom LV) en met de grote bomen!
Yosemite lijkt ons beide ook erg mooi, maar wellicht wat uit de richting.
- Pretparken zoals; sea World, San Diego Zoo, Disney en de universel studio's
- Las Vegas! Hier willen wij meer dan 2 dagen zijn..
Ik ben nu druk bezig om te kijken op welke vliegvelden wij het beste kunnen landen/vertrekken.
Op het forum lees ik veel verschillende meningen, een rondje word LA-LA lijkt voor mij nu het beste..
Of.. LA heen- LV terug..
Kunnen jullie ons helpen?
Ik kan tips gebruiken over de route (met onze wensen)en welke vliegvelden jullie dan zouden aanraden.
Bedankt!
Groetjes,
Deborah
Naar heel veel lezen op dit forum er toch voor gekozen om een berichtje te plaatsen.
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer, of misschien wel door het bos de bomen niet meer.
Wij willen vertrekken op vrijdag 4, zaterdag 5 of zondag 6 september (2015), wij kunnen dan bijna 3 weken blijven en dus weer vertrekken op
vrijdag 25, zaterdag 26 of zondag 27 september
Wij hebben nog NIETS geboekt, maar willen met de vlucht niet te lang wachten.
Daarnaast hebben wij er voor gekozen om met een huur auto te gaan, aangezien wij beide nog (net) geen 25 zijn, lijkt een camper onbetaalbaar. En zien wij voor ons meer voordelen in een auto.
Echter willen wij absoluut niet (wat je hier regelmatig leest) een reis met: op heel veel plaatsten geweest, en weinig gezien!
Dus genoeg de tijd om ook echt dingen te zien of een keer een zijweg in te slaan zonder bang te zijn dat we dan onze eindbestemming niet halen.
Daarnaast hebben wij veel interesse in:
- Nationale parken (een aantal rondom LV) en met de grote bomen!
Yosemite lijkt ons beide ook erg mooi, maar wellicht wat uit de richting.
- Pretparken zoals; sea World, San Diego Zoo, Disney en de universel studio's
- Las Vegas! Hier willen wij meer dan 2 dagen zijn..
Ik ben nu druk bezig om te kijken op welke vliegvelden wij het beste kunnen landen/vertrekken.
Op het forum lees ik veel verschillende meningen, een rondje word LA-LA lijkt voor mij nu het beste..
Of.. LA heen- LV terug..
Kunnen jullie ons helpen?
Ik kan tips gebruiken over de route (met onze wensen)en welke vliegvelden jullie dan zouden aanraden.
Bedankt!
Groetjes,
Deborah
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: HELP! Route west Amerika
Als je San Diego wilt bezoeken en zeker 2 volle dagen Las Vegas kan ik nu al zeggen dat je beter een one way kunt doen. In principe kan je dan denk ik beter in San Francisco beginnen, dan kan je Yosemite er nog wel bijdoen.
Eigenlijk zou je tussen dag 12 en 16 nog een volle dag moeten hebben vind ik persoonlijk, maar het kan zo wel allemaal.
Je komt dat 1 aan en dag 22 ga je weer naar huis.
01 naar San Francisco
02 SF
03 SF - Yosemite
04 Yosemite
05 Yosemite - Mammoth Lakes
06 Mammoth Lakes - Death Valley
07 Death Valley - Las Vegas
08 Las Vegas
09 Las Vegas
10 LV - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon Page
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon - Kingman
16 Kingman - San diego
17 San Diego (seaworld)
18 San Diego (zoo)
19 San Diego - LA
20 Los Angeles
21 Los Angeles (universal)
22 naar huis
23 aankomst thuis
Eigenlijk zou je tussen dag 12 en 16 nog een volle dag moeten hebben vind ik persoonlijk, maar het kan zo wel allemaal.
Je komt dat 1 aan en dag 22 ga je weer naar huis.
01 naar San Francisco
02 SF
03 SF - Yosemite
04 Yosemite
05 Yosemite - Mammoth Lakes
06 Mammoth Lakes - Death Valley
07 Death Valley - Las Vegas
08 Las Vegas
09 Las Vegas
10 LV - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon Page
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon - Kingman
16 Kingman - San diego
17 San Diego (seaworld)
18 San Diego (zoo)
19 San Diego - LA
20 Los Angeles
21 Los Angeles (universal)
22 naar huis
23 aankomst thuis
Re: Reis djdeborah: HELP! Route west Amerika
Hallo,
Bedankt voor u reactie, daar kan ik zeker wat mee!
Ik zit er nu hard over na te denken om misschien dan toch San Diego over te slaan, het is nu toch een aardig vol programma.
Zijn is Yosemite genoeg ''grote bomen'' te zien, of moeten we daarvoor echt naar Sequoia National Forest die daar om bekend staan?
One way van AMS- SF.... van LA naar AMS met KLM kom je toch snel op 1000 euro uit, dus daar moeten we ook even naar kijken!
Misschien een rondje van LA en dan terug vliegen via LV? Maar dan liggen de parken als Yosemite etc weer heel erg uit de richting natuurlijk..
Nou bedankt voor de tips!
Groetjes,
Deborah
Bedankt voor u reactie, daar kan ik zeker wat mee!
Ik zit er nu hard over na te denken om misschien dan toch San Diego over te slaan, het is nu toch een aardig vol programma.
Zijn is Yosemite genoeg ''grote bomen'' te zien, of moeten we daarvoor echt naar Sequoia National Forest die daar om bekend staan?
One way van AMS- SF.... van LA naar AMS met KLM kom je toch snel op 1000 euro uit, dus daar moeten we ook even naar kijken!
Misschien een rondje van LA en dan terug vliegen via LV? Maar dan liggen de parken als Yosemite etc weer heel erg uit de richting natuurlijk..
Nou bedankt voor de tips!
Groetjes,
Deborah
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zonder San Diego zou je Sequoia NP (niet het National Forest) toe kunnen voegen. In Yosemite is de Mariposa Grove vanaf mei/juni gesloten, maar je vind ook sequoia's in de Merced Grove en Tuolumne Grove. De meeste bomen vind je in Sequoia en Kings Canyon NP.
Voor een one way moet je naar de muliticity opties kijken, dat is ongeveer net zo duur als een retour.
Marianne
Voor een one way moet je naar de muliticity opties kijken, dat is ongeveer net zo duur als een retour.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
U roept, wij draaien.
01 naar LA
02 LA
03 LA
04 LA - Pismo Beach
05 Pismo Beach - Monterey
06 Monterey - San Francisco
07 San Francisco
08 San Francisco - Yosemite
09 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth Lakes
11 Mammoth Lakes - Death Valley
12 Death Valley - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Page
16 Page
17 Page - Grand Canyon
18 Grand Canyon
19 Grand Canyon - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - naar huis
23 aankomst thuis
Evt zou je Las Vegas ook nog tussen Death Valley en Zion kunnen zetten (even kijken of je als het kan niet op vrijdag en zaterdag in die stad bent, want dan is alles 2x zo duur) En de volle dag Grand Canyon en/of Page zou je ook nog bij Yosemite, of San Francisco bv kunnen zetten.
01 naar LA
02 LA
03 LA
04 LA - Pismo Beach
05 Pismo Beach - Monterey
06 Monterey - San Francisco
07 San Francisco
08 San Francisco - Yosemite
09 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth Lakes
11 Mammoth Lakes - Death Valley
12 Death Valley - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Page
16 Page
17 Page - Grand Canyon
18 Grand Canyon
19 Grand Canyon - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - naar huis
23 aankomst thuis
Evt zou je Las Vegas ook nog tussen Death Valley en Zion kunnen zetten (even kijken of je als het kan niet op vrijdag en zaterdag in die stad bent, want dan is alles 2x zo duur) En de volle dag Grand Canyon en/of Page zou je ook nog bij Yosemite, of San Francisco bv kunnen zetten.
Hallo Paul en Marianne,
Bedankt voor jullie inbreng, kan ik weer wat mee!
Marianne; wat is de reden dat dit park is afgesloten?
Ik heb definitief besloten om San Diego (deze keer) aan ons voorbij te laten gaan.
Ik zou dan inderdaad graag naar Sequoia National Park willen gaan.
Misschien is het dan dus toch handig om aan te komen in SF en te vertrekken vanaf LA??
Wellicht kunnen we dan is SF nog six flags mee pakken?
Daar zie ik op dit forum ook mooie routes voor.
Echter aangezien wij naar pretparken willen en langer naar LV willen gaan, moeten deze routes nog wel even worden aangepast.
Jullie tips?
Ik hoor morgen onze definitieve datum die we kunnen gaan, dus dan wil ik in ieder geval de tickets gaan boeken!
Goede tips rondom het weekend! Dit word inderdaad echt even puzzelen aangezien het de 7de ook die labor day is. (wij dachten in september nog wel onder de drukte uit te komen, helaas!)
Nog maals dank voor de hulp!
Groetjes,
Deborah
Bedankt voor jullie inbreng, kan ik weer wat mee!
Marianne; wat is de reden dat dit park is afgesloten?
Ik heb definitief besloten om San Diego (deze keer) aan ons voorbij te laten gaan.
Ik zou dan inderdaad graag naar Sequoia National Park willen gaan.
Misschien is het dan dus toch handig om aan te komen in SF en te vertrekken vanaf LA??
Wellicht kunnen we dan is SF nog six flags mee pakken?
Daar zie ik op dit forum ook mooie routes voor.
Echter aangezien wij naar pretparken willen en langer naar LV willen gaan, moeten deze routes nog wel even worden aangepast.
Jullie tips?
Ik hoor morgen onze definitieve datum die we kunnen gaan, dus dan wil ik in ieder geval de tickets gaan boeken!
Goede tips rondom het weekend! Dit word inderdaad echt even puzzelen aangezien het de 7de ook die labor day is. (wij dachten in september nog wel onder de drukte uit te komen, helaas!)
Nog maals dank voor de hulp!
Groetjes,
Deborah
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Mariposa grove is geen park. Het is een sequoiabos dat in Yosemite ligt. Zie voor meer informatie: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm
Probeer zelf eens een route op te stellen, bijvoorbeeld van SF naar LA, of kijk hoe je jouw wensen in de route van Paul kunt inbrengen. Een extra dag Las Vegas is makkelijk toegevoegd natuurlijk, net als tijd voor pretparken. Kijk zelf waar je dan minder tijd voor uit wilt trekken.
Marianne
Probeer zelf eens een route op te stellen, bijvoorbeeld van SF naar LA, of kijk hoe je jouw wensen in de route van Paul kunt inbrengen. Een extra dag Las Vegas is makkelijk toegevoegd natuurlijk, net als tijd voor pretparken. Kijk zelf waar je dan minder tijd voor uit wilt trekken.
Marianne
-
- Amerikafan
Als je terugvliegt via Las Vegas heb je op dit moment op tix.nl tickets met goede vluchtduren vanaf 600 euro.djdeborah schreef:Hallo,
Deborah
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoi hoi,
Wij zijn naar sequoia geweest en vonden het een erg mooi park. We zijn ook de maand september gegaan en het was er niet druk en prachtig weer.
San Diego zijn we niet geweest maar mocht je ooit toch gaan kijk thuis de documantaire Blackfish en sla Seaworld over.
Vegas was in het weekend wel duurder en op zaterdag erg druk. Op zondag was de drukte alweer voorbij (en de hoge kosten ook) kijk ook eens op Hotwire voor hotels. Wij hebben overal prima overnachtingen gehad en waren gemiddeld zo'n 70,- per nacht kwijt (euro).
Ik denk dat er mooie routes worden aangedragen, die van Wally lijkt op die van ons alleen hebben we Yosemity overgeslagen en er Sequoia voor in de plaats gedaan.
Tevens zijn wij ook rond gegaan van LA naar LA maar dat is natuurlijk niet nodig! Ligt misschien ook aan de kosten van de tickets etc.!
Mocht je nog iets willen weten, we zijn net terug dus roep maar!
Wij zijn naar sequoia geweest en vonden het een erg mooi park. We zijn ook de maand september gegaan en het was er niet druk en prachtig weer.
San Diego zijn we niet geweest maar mocht je ooit toch gaan kijk thuis de documantaire Blackfish en sla Seaworld over.
Vegas was in het weekend wel duurder en op zaterdag erg druk. Op zondag was de drukte alweer voorbij (en de hoge kosten ook) kijk ook eens op Hotwire voor hotels. Wij hebben overal prima overnachtingen gehad en waren gemiddeld zo'n 70,- per nacht kwijt (euro).
Ik denk dat er mooie routes worden aangedragen, die van Wally lijkt op die van ons alleen hebben we Yosemity overgeslagen en er Sequoia voor in de plaats gedaan.
Tevens zijn wij ook rond gegaan van LA naar LA maar dat is natuurlijk niet nodig! Ligt misschien ook aan de kosten van de tickets etc.!
Mocht je nog iets willen weten, we zijn net terug dus roep maar!
Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Er worden zeker mooie routes aangedragen, daar ben ik ook erg blij mee!
Lastig als je zelf nog niet bent geweest. Je wilt veel zien, maar ook niet een onmogelijke route maken.
En iedereen heeft weer zijn eigen smaak: ben veel aan het lezen op dit forum. Wat de een ''ramp'' vind, vind de ander geweldig.
Wij hebben een optie genomen op een vliegticket LA-LA, nu voor maar 650 euro.
Moet nog even toestemming krijgen van mijn werk, en dan boeken maar!
Welke route hebben jullie gereden? Dan kan ik een beetje kijken waar jullie zijn geweest en vooral hoe lang jullie zijn geweest.
Aan de hand daarvan even bedenken of ik inderdaad LA-LA gaan boeken..
Ja, dat Sequoia park is voor ons echt een MUST!
Als ik de route helder heb komt de volgende stap: auto huren, hotels bekijken etc..
Daar komen er vast nog meer vragen;)! haha, toch fijn zo forum waar veel ''ervaringsdeskundige'' zitten.
Bedankt weer!
Groetjes,
Deborah
Bedankt voor je reactie.
Er worden zeker mooie routes aangedragen, daar ben ik ook erg blij mee!
Lastig als je zelf nog niet bent geweest. Je wilt veel zien, maar ook niet een onmogelijke route maken.
En iedereen heeft weer zijn eigen smaak: ben veel aan het lezen op dit forum. Wat de een ''ramp'' vind, vind de ander geweldig.
Wij hebben een optie genomen op een vliegticket LA-LA, nu voor maar 650 euro.
Moet nog even toestemming krijgen van mijn werk, en dan boeken maar!
Welke route hebben jullie gereden? Dan kan ik een beetje kijken waar jullie zijn geweest en vooral hoe lang jullie zijn geweest.
Aan de hand daarvan even bedenken of ik inderdaad LA-LA gaan boeken..
Ja, dat Sequoia park is voor ons echt een MUST!
Als ik de route helder heb komt de volgende stap: auto huren, hotels bekijken etc..
Daar komen er vast nog meer vragen;)! haha, toch fijn zo forum waar veel ''ervaringsdeskundige'' zitten.
Bedankt weer!
Groetjes,
Deborah
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoi hoi,
Ja je moet keuzes maken alles zien in een paar weken is onmogelijk maar ach ook een goede reden om weer eens terug te gaan...
Onze route was als volgt:
Dag 1: Ams - LA
Dag 2: LA (Hollywood)
Dag 3:LA (universal studios)
Dag 4: LA - tussenstop Calico - Williams
Dag 5: Williams - Grand Canyon - Page (voldoende tijd bij GC gehad behalve als je echt in de canyon wil wandelen. Wij hebben er omheen gelopen)
Dag 6: Page (Lower antelope canyon bezocht) - Horshoe bend - Bryce Canyon
Dag 7: Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Death Valley - Ridgecrest
Dag 10: Ridgecrest - Sequoia NP
Dag 11: Sequoia NP
Dag 12: Sequoia - San Francisco
Dag 13: SF
Dag 14: SF
Dag 15: SF
Dag 16: SF - Monterey (whalewatching)
Dag 17: Monterey - Pismo Beach
Dag 18: Pismo Beach - Santa Barbara - Santa Monica
Dag 19: Santa Monica
Dag 20: Santa Monica - AMS
Dag 21: Aankomst AMS
Niks heeft voor ons als gehaast gevoeld, integendeel. Alles gedaan wat we wilden doen. Zou zelf 1 dag minder SF doen, daar had ik t wel gezien op een gegeven moment. Ik persoonlijk vond Page een verschrikkelijke plaats maar wel mooie canyons. Las Vegas vond ik heerlijk en Sequoia prachtig. Death Valley ook top! Voor sequoia doe je een consessie met je route maar dat was ik zo vergeten. Zion alleen zijdelings langsgereden zal vast ook mooi zijn. Kustroute vond ik mooi om te rijden, de plaatsjes zijn echt niet bijzonder dus zou daar alleen overnachten. Santa Monica vond ik super!
Ach het is heel persoonlijk, maak een route en leg niet teveel definitief vast dan heb je ruimte om wat te schuiven. Bedenk dat alles wat je gaat zien heel mooi gaat zijn en dat je bijna geen foute keuzes kunt maken. Alles is mooi, maar ook erg afhankelijk wat je er wil doen. Ga je wandeltochten maken of niet enz. Wij kijken terug op een onvergetelijke reis!
Ja je moet keuzes maken alles zien in een paar weken is onmogelijk maar ach ook een goede reden om weer eens terug te gaan...
Onze route was als volgt:
Dag 1: Ams - LA
Dag 2: LA (Hollywood)
Dag 3:LA (universal studios)
Dag 4: LA - tussenstop Calico - Williams
Dag 5: Williams - Grand Canyon - Page (voldoende tijd bij GC gehad behalve als je echt in de canyon wil wandelen. Wij hebben er omheen gelopen)
Dag 6: Page (Lower antelope canyon bezocht) - Horshoe bend - Bryce Canyon
Dag 7: Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Death Valley - Ridgecrest
Dag 10: Ridgecrest - Sequoia NP
Dag 11: Sequoia NP
Dag 12: Sequoia - San Francisco
Dag 13: SF
Dag 14: SF
Dag 15: SF
Dag 16: SF - Monterey (whalewatching)
Dag 17: Monterey - Pismo Beach
Dag 18: Pismo Beach - Santa Barbara - Santa Monica
Dag 19: Santa Monica
Dag 20: Santa Monica - AMS
Dag 21: Aankomst AMS
Niks heeft voor ons als gehaast gevoeld, integendeel. Alles gedaan wat we wilden doen. Zou zelf 1 dag minder SF doen, daar had ik t wel gezien op een gegeven moment. Ik persoonlijk vond Page een verschrikkelijke plaats maar wel mooie canyons. Las Vegas vond ik heerlijk en Sequoia prachtig. Death Valley ook top! Voor sequoia doe je een consessie met je route maar dat was ik zo vergeten. Zion alleen zijdelings langsgereden zal vast ook mooi zijn. Kustroute vond ik mooi om te rijden, de plaatsjes zijn echt niet bijzonder dus zou daar alleen overnachten. Santa Monica vond ik super!
Ach het is heel persoonlijk, maak een route en leg niet teveel definitief vast dan heb je ruimte om wat te schuiven. Bedenk dat alles wat je gaat zien heel mooi gaat zijn en dat je bijna geen foute keuzes kunt maken. Alles is mooi, maar ook erg afhankelijk wat je er wil doen. Ga je wandeltochten maken of niet enz. Wij kijken terug op een onvergetelijke reis!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sja, ik vond Seaworld geweldig! Overigens we in orlando gedaan en niet in SD. Ik vind de docu indrukwekkend, maar door het niet meewerken van Seaworld blijf ik het altijd een vreemd soort activistische docu vinden, teveel van 1 kant belicht.San Diego zijn we niet geweest maar mocht je ooit toch gaan kijk thuis de documantaire Blackfish en sla Seaworld over
In LA heb je behalve disney en universal ook nog een bekende sixflags en het wat minder bekende knottsberry farm. Met meer dagen voor pretparken en steden zal je wrs de keuze moeten maken of je de parken in Utah (Zion en Bryce) wel mee moet pakken. Ik vond Zion een leuker park dan Bryce, al heeft dat ook met het weer daar toen te maken. Maar waar je Bryce met viewpoints al een heel stuk kunt bekijken, moet je voor Zion echt de wandelschoenen onderbinden.
Aub denk 3 x na voordat je naar Sea World gaat.. " onclick="window.open(this.href);return false;
*Edit. Er is al gewaarschuwd. Waarom van 1 kant belicht? Tja, de dieren zijn niet geïnterviewd nee..
*Edit. Er is al gewaarschuwd. Waarom van 1 kant belicht? Tja, de dieren zijn niet geïnterviewd nee..

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:

Route LA-LA 21 dagen september 2015!
Hallo Forum-leden,
Ik heb mij al eerder gemeld met een route, maar door omstandigheden dit toen destijds niet kunnen afmaken.
Nu voel ik toch enigszins druk om de route vast te leggen zodat de eerste accommodaties kunnen worden geboekt.
De vliegtickets liggen al vast en ik ben bezig met auto huur.
Willen jullie kijken naar mij route? Is optie 1 beter of optie 2? Wat mis ik? Wat doe ik teveel?
Bij sommige dagen heb ik er een vraag bij geschreven. Ik merk dat ik graag veel te veel wil doen in korte tijd, want ik mis SD hierin. Maar.... Ik wil geen gehaaste planning.
Alvast bedankt!
Optie 1:
Zondag 6 september- Düsseldorf- Amsterdam- Los Angeles. Aankomst 11.45 (gelijk vertrekken vanuit LA naar highway 1 of daar eerst een nacht blijven?
Maandag 7 september - Highway 1
Dinsdag 8 september- Highway 1- SF
Woensdag 9 september- SF. Naar de gevangenis, waar moeten we dit reserveren?
Donderdag 10 september- SF- Yosemite …De moeite waard in september? Ik heb gelezen hier op het forum dat alle watervallen dan vrijwel weg zijn. Graag willen wij naar Sequioa park, misschien kunnen we dit IPV Yosemite doen?
Vrijdag 11 september- Yosemite
Zaterdag 12 september- Yosemite- sequioa
Zondag 13 september- sequioa-DV
Maandag 14 september- DV-lV
Dinsdag 15 september- LV
Woensdag 16 september - LV
Donderdag 17 september- LV- Zion
Vrijdag 18 september- Zion
Zaterdag 19 september- Zion- bryce
Zondag 20 september- bryce-page
Maandag 21 september- page- grand canyon
Dinsdag 22 september- grand canyon
Woensdag 23 september-
Donderdag 24 september- Via route 66 naar LA
Vrijdag 25 september- LA - studios universal
Zaterdag 26 september LA -
Zondag 27 september- LA- Amsterdam- Düsseldorf Vertrek 13.45. Hoe laat moeten we dan de auto weer inleveren?
Of: de route andersom, met al wat dingen erin verwerkt op aanraden van een forum lid:
Zondag 6 september- Düsseldorf- Amsterdam- Los Angeles.
Maandag 7 september - LA- Williams
Dinsdag 8 September - Williams- Grand Canyon- Page
Woensdag 9 september- Page- bryce
Donderdag 10 september- bryce- zion
Vrijdag 11 september -
Zaterdag 12 september-
Zondag 13 september- Zion
Maandag 14 september- Zion- LV
Dinsdag 15 september -LV
Donderdag 17 september- LV- Death Valley
Vrijdag 18 september- Death Valley- Sequoia
Zaterdag 19 september- Sequoia
Zondag 20 september- Sequoia- SF
Maandag 21 september- SF
Dinsdag 22 september- SF- Highway 1
Woensdag 23 september- Highway 1
Donderdag 24 september- Highway 1- LA
Vrijdag 25 september -LA- pretpark
Zaterdag 26 september- LA
Zondag 27 september- LA- Amsterdam- Düsseldorf Vertrek 13.45.
Note mod: Je hebt in je vorig topic ook al veel reacties gehad over hoe je route evt zou kunnen zijn. Het is altijd lullig als mensen er op reageren en er dan een paar maanden later een nieuwe topic met dezelfde vragen wordt geopend. Daarom zijn de topics samengevoegd en kun je vanaf hier werken aan jouw perfecte route!
Ik heb mij al eerder gemeld met een route, maar door omstandigheden dit toen destijds niet kunnen afmaken.
Nu voel ik toch enigszins druk om de route vast te leggen zodat de eerste accommodaties kunnen worden geboekt.
De vliegtickets liggen al vast en ik ben bezig met auto huur.
Willen jullie kijken naar mij route? Is optie 1 beter of optie 2? Wat mis ik? Wat doe ik teveel?
Bij sommige dagen heb ik er een vraag bij geschreven. Ik merk dat ik graag veel te veel wil doen in korte tijd, want ik mis SD hierin. Maar.... Ik wil geen gehaaste planning.
Alvast bedankt!
Optie 1:
Zondag 6 september- Düsseldorf- Amsterdam- Los Angeles. Aankomst 11.45 (gelijk vertrekken vanuit LA naar highway 1 of daar eerst een nacht blijven?
Woensdag 9 september- SF. Naar de gevangenis, waar moeten we dit reserveren?
Donderdag 10 september- SF- Yosemite …De moeite waard in september? Ik heb gelezen hier op het forum dat alle watervallen dan vrijwel weg zijn. Graag willen wij naar Sequioa park, misschien kunnen we dit IPV Yosemite doen?
Vrijdag 11 september- Yosemite
Zaterdag 12 september- Yosemite- sequioa
Zondag 13 september- sequioa-DV
Maandag 14 september- DV-lV
Dinsdag 15 september- LV
Donderdag 17 september- LV- Zion
Vrijdag 18 september- Zion
Zaterdag 19 september- Zion- bryce
Zondag 20 september- bryce-page
Maandag 21 september- page- grand canyon
Dinsdag 22 september- grand canyon
Woensdag 23 september-
Donderdag 24 september- Via route 66 naar LA
Zondag 27 september- LA- Amsterdam- Düsseldorf Vertrek 13.45. Hoe laat moeten we dan de auto weer inleveren?
Of: de route andersom, met al wat dingen erin verwerkt op aanraden van een forum lid:
Zondag 6 september- Düsseldorf- Amsterdam- Los Angeles.
Maandag 7 september - LA- Williams
Dinsdag 8 September - Williams- Grand Canyon- Page
Woensdag 9 september- Page- bryce
Donderdag 10 september- bryce- zion
Vrijdag 11 september -
Zaterdag 12 september-
Zondag 13 september- Zion
Maandag 14 september- Zion- LV
Dinsdag 15 september -LV
Donderdag 17 september- LV- Death Valley
Vrijdag 18 september- Death Valley- Sequoia
Zaterdag 19 september- Sequoia
Maandag 21 september- SF
Note mod: Je hebt in je vorig topic ook al veel reacties gehad over hoe je route evt zou kunnen zijn. Het is altijd lullig als mensen er op reageren en er dan een paar maanden later een nieuwe topic met dezelfde vragen wordt geopend. Daarom zijn de topics samengevoegd en kun je vanaf hier werken aan jouw perfecte route!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 01 jun 2015, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: routetopics samengevoegd
Reden: routetopics samengevoegd
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Route LA-LA 21 dagen september 2015!
beide routes lijken me prima te doen op zich
eerst je eerste vraag
https://www.alcatrazislandtickets.com/tickets/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar kan je max 90 dagen van te voren tickets bestellen
Gaan wij ook zeker doen.
Grappig, wij gaan 5 september en doen een deel van dezelfde route. Dan wel de DV- Yosemite-SF- LA kant op.
Yosemite vond ik absoluut de moeite waard.
De valley is rete druk, maar als je de omring en de Tioga pass neemt dan is het er echt prachtig en best rustig.
Ik zou in de eerste optie dan wel eerst sequioa doen en daarna Yosemite.
kan je over Tioga pass richting Death Valley
Overnachten kan dan makkelijk in een motelletje in Bishop of zo.
Als je er nog nooit ben geweest zou ik Yosemite niet overslaan, maar ook in je tweede route past dat nog wel.
Maar irritant hè
je wil alles zien en ook niet elke dag 6 uur rijden
ik ken het gevoel met de planning.
Ik kan wel zeggen dat je Bryce en DV echt in je planning moet houden
allebei echt de moeite meer dan waard.
eerst je eerste vraag

https://www.alcatrazislandtickets.com/tickets/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaan wij ook zeker doen.
Grappig, wij gaan 5 september en doen een deel van dezelfde route. Dan wel de DV- Yosemite-SF- LA kant op.
De valley is rete druk, maar als je de omring en de Tioga pass neemt dan is het er echt prachtig en best rustig.
Als je er nog nooit ben geweest zou ik Yosemite niet overslaan, maar ook in je tweede route past dat nog wel.
Maar irritant hè
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In route 1 zou je bv de 1e dag al wel naar Santa Barbara kunnen rijden. Dat is na zo'n lange vlucht denk ik ver genoeg.
Verder zou ik eerst sequoia NP doen, dan Yosemite en dan over de tioga pass naar death valley en via Las Vegas.
In de 2e route kom je van de andere kant dus dan zou het death valley - tioga pass - yosemite - sequoia - san Francisco worden.
Een voorbeeld:
Zondag 6 september- Düsseldorf- Amsterdam- Los Angeles, overnachten in Barstow.
Maandag 7 september -Barstow - Grand Canyon
Dinsdag 8 September - Grand Canyon
Woensdag 9 september- Grand Canyon - Page
Donderdag 10 september- Page - Bryce
Vrijdag 11 september - Bryce - Zion
Zaterdag 12 september- Zion
Zondag 13 september- Zion - Las Vegas
Maandag 14 september- Las Vegas
Dinsdag 15 september -Las Vegas - Death Valley
Woensdag 16 september - Death Valley - Mammoth Lakes
Donderdag 17 september- Mammoth Lakes - Yosemite
Vrijdag 18 september- Yosemite
Zaterdag 19 september- Yosemite - Sequoia
Maandag 21 september- SF
Of je dan de volle dag Yosemite bij Sequoia zet is een keuze die je zelf moet maken natuurlijk. Als je zelf het idee hebt dat je liever in Sequoia wilt zijn kun je deze dag al doorrijden naar Sequoia natuurlijk.
Heb je een overstap op de terugvlucht binnen Amerika dan zou ik 2u eerder op het vliegveld zijn, dus 2.5u eerder de auto inleveren. Heb je een internationale vlucht dan zou ik 30min tot een uur meer aanhouden.
In je eigen route 2 heb je op deze manier erg weinig tijd voor de grand canyon. Dag 2 is een lange rijdag, maar kun je net zo goed doortrekken tot wat dichter bij het NP (Williams ligt op een uur). En ook je tijd voor Page is zo erg beperkt.
Doe je de kustweg in 3 dagen zoals in route 2 dan kun je het beste stoppen rond Monterey en de dag erna rond Morro Bay/Pismo Beach. Doe je het in 2 dagen dan kun je het beste overnachten in Cambria/San Simeon.
San Diego heb je geen tijd voor, of je moet echt een heel ander deel van je route laten vallen.
Verder zou ik eerst sequoia NP doen, dan Yosemite en dan over de tioga pass naar death valley en via Las Vegas.
In de 2e route kom je van de andere kant dus dan zou het death valley - tioga pass - yosemite - sequoia - san Francisco worden.
Een voorbeeld:
Zondag 6 september- Düsseldorf- Amsterdam- Los Angeles, overnachten in Barstow.
Maandag 21 september- SF
Of je dan de volle dag Yosemite bij Sequoia zet is een keuze die je zelf moet maken natuurlijk. Als je zelf het idee hebt dat je liever in Sequoia wilt zijn kun je deze dag al doorrijden naar Sequoia natuurlijk.
Heb je een overstap op de terugvlucht binnen Amerika dan zou ik 2u eerder op het vliegveld zijn, dus 2.5u eerder de auto inleveren. Heb je een internationale vlucht dan zou ik 30min tot een uur meer aanhouden.
In je eigen route 2 heb je op deze manier erg weinig tijd voor de grand canyon. Dag 2 is een lange rijdag, maar kun je net zo goed doortrekken tot wat dichter bij het NP (Williams ligt op een uur). En ook je tijd voor Page is zo erg beperkt.
Doe je de kustweg in 3 dagen zoals in route 2 dan kun je het beste stoppen rond Monterey en de dag erna rond Morro Bay/Pismo Beach. Doe je het in 2 dagen dan kun je het beste overnachten in Cambria/San Simeon.
San Diego heb je geen tijd voor, of je moet echt een heel ander deel van je route laten vallen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
https://www.alcatrazcruises.com/website ... ckets.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; is volgens mij de officiële - en goedkoopste - website. Ik heb even ticktes voor 18 juni 12.00u vergeleken en dan scheelt het $8 p.p.Thierry73 schreef: eerst je eerste vraag
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Bedankt voor je bericht. Dan zijn we er inderdaad bijna de zelfde tijd, toevallig!Thierry73 schreef:beide routes lijken me prima te doen op zich
eerst je eerste vraag
Gaan wij ook zeker doen.
Maar irritant hè
Oke, ik heb in de agenda opgeschreven wanneer we de tickets kunnen bestellen. Nog even wachten dus.
Ik ben benieuwd hoe jullie rit er van dag tot dag uit ziet? Misschien heb ik daar nog wat aan...
Nee, wij willen ook zeker geen gehaast gevoel. Als ik hier soms reisverslagen lees dan word ik al kriebelig van het idee. Daar 2 uur kunnen blijven, daar niet kunnen lunchen, daar helaas toch die wandeling niet kunnen maken. Ik bedoel een goede planning moet er zijn. Maar als wij een uurtje langer op een terrasje willen zitten of ergens een wandeling willen maken moet dat zeker kunnen.
Nou dank voor je tips!
Hallo,
Ik heb jullie tips verwerkt, bedankt.
De auto huur is inmiddels geregeld via Hertz.
Ik heb maar ruim de tijd aangehouden, beter te vroeg dan te laat.
Is er eigenlijk een reden dat de meeste mensen (zoals ik dat hier op het forum lees) van LA naar SF gaan en niet van LA naar LV. Dan lijk je eigenlijk 'tegen het verkeer' in te gaan voor mijn gevoel.
Ik heb beide routes overgenomen, maar echt een voorkeur heb ik niet aangezien het niet anders wordt met de weekenden.
Hebben jullie over onderstaande routes nog aanmerkingen/tips?
Optie 1 (aangepast)
Zondag 6 september- Düsseldorf- Amsterdam- Los Angeles. Aankomst 11.45
Woensdag 9 september- SF. Naar de gevangenis
Donderdag 10 september- SF- Sequioa, Google map geeft aan 5 uur en 11 minuten. Mensen die dit al gereden hebben, klopt dit ongeveer?
Vrijdag 11 september- Sequioa
Zaterdag 12 september- Sequioa- Yosimite
Zondag 13 september- Yosimite
Maandag 14 september- Yosimite - tioga pass- DV
Dinsdag 15 september- DV- LV
Donderdag 17 september- LV
Vrijdag 18 september- LV- Zion
Zaterdag 19 september- Zion
Zondag 20 september- Zion- bryce
Maandag 21 september- bryce-page
Dinsdag 22 september- page- grand canyon, kun je hier al genoeg van de grandcanyon zien of zijn daar de volgende dag ook nog voor nodig?
Woensdag 23 september- grand canyon
Donderdag 24 september- Grand canyon- Via route 66 naar LA
Optie 2 (aangepast)
Zondag 6 september- Düsseldorf- Amsterdam- Los Angeles- Barstow.
Maandag 21 september- SF
Ik heb jullie tips verwerkt, bedankt.
De auto huur is inmiddels geregeld via Hertz.
Ik heb maar ruim de tijd aangehouden, beter te vroeg dan te laat.
Is er eigenlijk een reden dat de meeste mensen (zoals ik dat hier op het forum lees) van LA naar SF gaan en niet van LA naar LV. Dan lijk je eigenlijk 'tegen het verkeer' in te gaan voor mijn gevoel.
Ik heb beide routes overgenomen, maar echt een voorkeur heb ik niet aangezien het niet anders wordt met de weekenden.
Hebben jullie over onderstaande routes nog aanmerkingen/tips?
Optie 1 (aangepast)
Zondag 6 september- Düsseldorf- Amsterdam- Los Angeles. Aankomst 11.45
Woensdag 9 september- SF. Naar de gevangenis
Donderdag 10 september- SF- Sequioa, Google map geeft aan 5 uur en 11 minuten. Mensen die dit al gereden hebben, klopt dit ongeveer?
Vrijdag 11 september- Sequioa
Zaterdag 12 september- Sequioa- Yosimite
Zondag 13 september- Yosimite
Maandag 14 september- Yosimite - tioga pass- DV
Dinsdag 15 september- DV- LV
Donderdag 17 september- LV
Vrijdag 18 september- LV- Zion
Zaterdag 19 september- Zion
Zondag 20 september- Zion- bryce
Maandag 21 september- bryce-page
Dinsdag 22 september- page- grand canyon, kun je hier al genoeg van de grandcanyon zien of zijn daar de volgende dag ook nog voor nodig?
Woensdag 23 september- grand canyon
Donderdag 24 september- Grand canyon- Via route 66 naar LA
Optie 2 (aangepast)
Zondag 6 september- Düsseldorf- Amsterdam- Los Angeles- Barstow.
Maandag 21 september- SF
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1060 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-
- 214 Reacties