Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tussenstops

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Tussenstops

Bericht door harryh »

Thierry73 schreef:Ik heb in de rij ook met iemand gesproken die er werkte en die vertelde me juist dat het volstrekt normaal was dit soort rijen.
Blijft statistiek - verleden is ook geen garantie voor de toekomst ;)
Maar ik zou PHL zo weer doen.
Pendragon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Pendragon »

Voor degene die geintereseerd is, er is ook een app voor Android en Ios die info over TSA geven en wachttijden......My TSA

https://play.google.com/store/apps/deta ... ytsa&hl=en" onclick="window.open(this.href);return false;

https://itunes.apple.com/us/app/my-tsa/id380200364?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Pendragon
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Het grootste voordeel aan de overstap op PHL die ik de eerste keer had (toen had ik 4 uur) was dat ik de tijd had om een philly cheese steak te eten in Philly :D
al ben ik maar weg gebleven van het sweet baby jesus chocolate beer

Dit keer heen over Atlanta
ben benieuwd.
BFTE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door BFTE »

Iemand toevallig ervaring met overstappen op Charlotte? (CLT) Ik heb daar anderhalf uur overstaptijd. Zal dit te doen zijn? Ik zag wel dat daar APC Kiosken zijn, hopelijk werkt dat in mijn voordeel.
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Charlotte is een relatief (vergeleken met ATL, JFK, etc) klein vliegveld met maar weinig internationale vluchten. Anderhalf uur zou moeten lukken.

En ze hebben daar schommelstoelen in de terminals :thumbup:
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

Mijn overstaptijd is in het doorgaan gezakt van 2u15min naar 1u35min (Dallas - 25/07/15).
Bij het lezen van dit topic krijg ik toch wel schrik. Zou ik op zoek gaan naar alternatieven
en de maatschappij contacteren of gewoon kijken hoe het loopt en ervan uitgaan dat ik bij
het eventueel missen, omgeboekt word naar de volgende vlucht?
Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

1 uur 35 moet nog te doen zijn, al is het krap. Overleg even met de maatschappij wat voor minimumtijden ze hanteren, als je daarboven zit word je sowieso niet omgeboekt.
Mocht je de overstap niet halen word je gegarandeerd overgeboekt.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Oli4
Amerika-newbie

Bericht door Oli4 »

Hoi,

ik lees al jullie berichten met een bang hart.. wij vertrekken volgende week naar Jackson Hole met een tussenstop in Atlanta : aankomst Atlanta 14h42, vertrek 16h40... zal krap worden zeker? Als ik goed begrijp : bij aankomst Atlanta éérst door Immigrations, dan zelf koffers ophalen, langs douane en weer opnieuw afgeven voor vertrek naar Jackson Hole? Wat gebeurt er eigenlijk als je de aansluiting mist door te lange wachttijd of vertraging van je eerste vlucht? zelf opdraaien voor alle kosten? Wij hebben tot nu toe enkel binnen Europa gevlogen, en dus nog nooit moeten overstappen,.. brrr !!

Olivier
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je hebt 2 uur de tijd dus dat is wel voldoende hoor.
Mocht het door vertraging alsnog misgaan dan zorgt de maatschappij (Delta waarschijnlijk) voor een andere vlucht naar je eindbestemming, en dat hoef je niet te betalen.
Nou is Jackson hole niet zo'n populaire luchthaven dus een andere vlucht zou wel eens de volgende dag pas kunnen zijn, of eventueel via een andere route.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Geen paniek Olivier, er is geen reden om onze berichten met een bang hart te lezen.

Je hebt bijna 2 uur de tijd om over te stappen, dat is ruim voldoende voor Atlanta.
Bij aankomst in Atlanta loop je uit het vliegtuig richting de baggageband, onderweg kom je langs immigrations waar je in de rij moet aansluiten en je paspoort moet tonen, vingerafdrukken/foto laten maken.
Vervolgens haal je je koffer op en loop je langs de douane, daar lever je het kaartje in wat je in het vliegtuig hebt ingevuld. Blijf nu de borden 'connections' of 'connecting flights' volgen, dan kom je bij een band waar je je baggage weer kunt afgeven. Je hoeft niet opnieuw in te checken want dat doen ze op Schiphol al, ook is je baggage al voorzien van de juiste labels.

Mogelijk moet je opnieuw door de security, anders kun je direct doorlopen naar je gate.

Mocht je de aansluitende vlucht missen omdat je eerste vlucht vertraagd is, of omdat je te lang moet wachten op het vliegveld enz. Kortom: alles waar jij zelf niets aan kunt doen, dan wordt je op de eerst volgende beschikbare vlucht gezet. Dit is geheel kosteloos.
Als die vlucht pas de volgende dag zou gaan, zou een evt hotelovernachting ook vergoed worden.

Kortom: relax en enjoy!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Het "kaartje" is afgeschaft.
Dus niets meer invullen in het vliegtuig en dus met de koffer in de hand gewoon doorlopen langs de douanebeambten. Ik afgelopen keer nog naief vragen of we onze krentenbollen nog moesten melden -krenten zijn immers fruit- maar werd lachend en bijna met een duw in de rug richting uitgang verwezen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Oli4
Amerika-newbie

Bericht door Oli4 »

pfieuw, wat een opluchting ! bedankt voor de tips ! :thumbup:
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Frasi schreef:Het "kaartje" is afgeschaft.
Dus niets meer invullen in het vliegtuig en dus met de koffer in de hand gewoon doorlopen langs de douanebeambten. Ik afgelopen keer nog naief vragen of we onze krentenbollen nog moesten melden -krenten zijn immers fruit- maar werd lachend en bijna met een duw in de rug richting uitgang verwezen.
Oh dat wist ik niet eens joh! Nog niet zo lang geleden afgeschaft dus?

Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het groene kaartje is al jaren geleden afgeschaft. Het witte douaneformulier dien je wel in te vullen en af te geven.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

het douane kaartje hoef je niet meer in te vullen als er paspoortautomaten staan. Dit doe je met behulp van de automaat.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Is dat zo. Wist ik niet. Maar heb ook nooit met die automaten van doen gehad. Laatste keer dat ik in de VS aankwam was nog gewoon op de ouderwetse manier.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Afgelopen april had ik nog wel het witte douane-kaartje, terwijl ik ook via de 'automaten' binnen ben gekomen.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik afgelopen mei ook :geek:
Groetjes,
Daniel
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Blijkbaar wordt het douaneformulier 6059B gefaseerd afgeschaft; eind april al niet meer in Detroit.
Daar waar de automaten staan wordt het formulier niet meer gebruikt.
http://news.yahoo.com/us-scrap-customs- ... 52754.html
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij moesten het formulier nog wel invullen in het vliegtuig maar vervolgens is het in onze tas gebleven en kregen we de bon uit de automaat mee voor de douane.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer