Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon helikoptervlucht
Grand Canyon helikoptervlucht
Hallo
Begin Augustus bezoeken we de Grand Canyon vanuit Williams, dus South Rim.
Wie heeft er ervaring met helikoptervluchten door de GC?
Ik heb tot nog te maar 1 maatschappij gevonden die lange en korte vluchten aanbiedt maar ook andere tours.
http://www.papillon.com/
Hebben jullie ervaring met tours in/bij de GC met deze maatschappij?
Zijn er ook anderen die helikoptervluchten aanbieden?
Wat zijn de voordelen van vliegtuigje en helikopter, prijsverschil is namelijk groot. En als je in de helikopter in het midden zit kun je minder zien toch?
Dank alvast.
Noot van Dennis: lees hier meer over helikoptervluchten over de Grand Canyon op AllesAmerika.com!
Begin Augustus bezoeken we de Grand Canyon vanuit Williams, dus South Rim.
Wie heeft er ervaring met helikoptervluchten door de GC?
Ik heb tot nog te maar 1 maatschappij gevonden die lange en korte vluchten aanbiedt maar ook andere tours.
http://www.papillon.com/
Hebben jullie ervaring met tours in/bij de GC met deze maatschappij?
Zijn er ook anderen die helikoptervluchten aanbieden?
Wat zijn de voordelen van vliegtuigje en helikopter, prijsverschil is namelijk groot. En als je in de helikopter in het midden zit kun je minder zien toch?
Dank alvast.
Noot van Dennis: lees hier meer over helikoptervluchten over de Grand Canyon op AllesAmerika.com!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Grand Canyon helikoptervlucht
Papillon is volgens mij de enigste die vanuit Tusayan helikoptervluchten organiseert. Wij hebben in ieder geval geen andere maatschappijen gezien. Wij zaten met 7 personen, incl. de piloot, in de helikopter. De persoon die het lichtst is heeft geluk want die zit meestal naast de piloot. In ons geval was dat onze dochter. De rest van het gezelschap zat achter de piloot tegenover elkaar. Toevallig zat ik in het midden. Ik had niet het idee dat ik daardoor minder kon zien dan de rest van de passagiers. Vond het een geweldige ervaring.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Volgens mij zijn er wel meerdere organisaties. Ik ben volgens mij 2 vliegvelden tegen gekomen op weg naar de Grand Canyon vanaf Williams. Wij hadden bij Papillon geboekt en toen wij het vliegveld opreden zagen wij meerdere organisaties waaronder Maverick Helicopters. Tip, wij hadden geboekt om 10:15 uur maar wij waren uur te vroeg waardoor we al met een vroegere vlucht mee konden die normaal gesproken duurder zijn. Dit ligt wel aan de drukte natuurlijk. Wij zaten maar met z'n 4en in de helikopter. Volgens mij was er ook maar plek voor 5. Naast de piloot kon nog wel iemand zitten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben eind April een helivlucht gedaan met Papillon. Volgens mij zaten op dat vliegveldje wel meer organisaties. Ik denk wel dat ze qua prijzen wel dicht bij elkaar liggen. Vliegtuigje is denk ik niet voor niets zo veel goedkoper, ik denk dat je hierin veel minder zicht hebt, de heli kan ook echt de canyon in vliegen en niet alleen eroverheen. Het is echt een mooie ervaring en ik zou hier niet besparen. Ik zat voorin en dan heb je mooi breed zicht maar mijn ouders zaten achterin op stoel 5 en 6 en die konden ook alles goed zien vanuit het zijraam. Alleen is het daar lastiger om fotos te maken. Je word toch op gewicht verdeeld dus je hebt t niet voor het zeggen waar je komt te zitten.
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Wij hadden in 2011 een helikoptervlucht geboekt via Papillon en wegens weeromstandigheden ging de vlucht niet door.
Nu gaan we eind augustus terug, een andere toer met nieuwigheden en enkele plaatsen die we opnieuw doen.
Ik had graag terug een helikoptervlucht geboekt, maar partner heeft te veel schrik,
daarom denk ik er aan alleen te gaan, maar toch nog enkele vraagjes:
- hoeveel personen kunnen er maximaal in een helikopter? Hoeveel rijen? (volgens mij lijkt een helikoptervlucht mooier)
- word je niet ziek? (reisziek)
- wat zou de beste tijd zijn, voor- of namiddag?
Grtjs
F68
Nu gaan we eind augustus terug, een andere toer met nieuwigheden en enkele plaatsen die we opnieuw doen.
Ik had graag terug een helikoptervlucht geboekt, maar partner heeft te veel schrik,
daarom denk ik er aan alleen te gaan, maar toch nog enkele vraagjes:

- hoeveel personen kunnen er maximaal in een helikopter? Hoeveel rijen? (volgens mij lijkt een helikoptervlucht mooier)
Grtjs
F68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook het vliegtuigje is prachtig hoor kan ik uit eigen ervaring zeggen. Je vliegt idd (veel) hoger dan de helicopters, maar dit was even duur als de korte helikoptervlucht en wij vonden het prima. Ons werd aangeraden een vroege vlucht te nemen omdat er 's middags als het warmer is meer turbulentie is. In het begin is het best wennen, want het vliegtuigje hangt min of meer stil in de lucht en dat voel je soms in je maag. De Japanners voorin hebben tijdens onze vlucht weinig naar beneden gekeken omdat ze een beetje groen waren, maar die hebben toen we geland waren direct nog een keer geboekt haha. Er gingen 15 man in ons vliegtuigje, maar ik denk dat we er met hooguit 8 inzaten.Vliegtuigje is denk ik niet voor niets zo veel goedkoper, ik denk dat je hierin veel minder zicht hebt
Je hebt zowieso Papillon en ook http://www.maverickhelicopter.com, let wel een beetje op. Er zijn meer brokers die vluchten verkopen, maar dan meestal nog met een van deze maatschappijen.
Verder met een vliegtuigje : http://www.grandcanyonairlines.com/
Wij in 2010 met Sundance Heli's gevlogen. Was een geweldige ervaring. Opgehaald door een limo op afgesproken uur aan het hotel, leuke piloot, leuke muziek, heen vliegen over de Hooverdam & Lake Mead. Eenmaal geland kregen we een halfuurtje vrij, tesamen met een glaasje champagne en lunchpakket. Teruggevlogen over Downtown & Strip, om vervolgens netjes terug naar jouw hotel te worden vervoerd met de limo. Was toen een 250 euro ongeveer per persoon. Elke eurocent waard!
Is het nog steeds zo dat je op de strip zelf kan kijken voor helikoptervluchten? Wat is jullie ervaring hiermee?
Heeft dat nog voor/nadelen qua prijs?
Heeft dat nog voor/nadelen qua prijs?
• 2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
Ook wij zijn met papillon rondgevlogen over de grand canyon. Ik zat in het midden maar kon alles prima bekijken.
Ik vond het wel een hele ervaring, prachtige uitzichten!
Gr Lynn
Ik vond het wel een hele ervaring, prachtige uitzichten!
Gr Lynn
Er passen max. 7 passagiers in de helicopters. Een naast de piloot. Achterin heb je twee banken die naar elkaar toe kijken. Op elke bank kunnen drie personen. Wij zaten volgens mij met zes.Fiesta68 schreef:Wij hadden in 2011 een helikoptervlucht geboekt via Papillon en wegens weeromstandigheden ging de vlucht niet door.
daarom denk ik er aan alleen te gaan, maar toch nog enkele vraagjes:![]()
Grtjs
F68
Een meisje dat met ons meevloog had d'r kotszakje nodig. Zal vooral afhangen of je snel zee- of wagenziek wordt.
Wij vlogen in de ochtend. Maar hebben geen vergelijkingsmateriaal met de middag.
Hoi,
Ook wij zijn momenteel aan het kijken om met z'n 4 een helicoptervlucht te doen op 28 Juli. Wij overnachten in Tusayan dus ga vermoedelijk een tour rond 9 of 10 am boeken.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Imperial with EcoStar tour van +- 45 minuten. Komt wel op $279,- pp , maar lees overal dat die ervaring de prijs wel waard is...
Indien je nog tips of andere tours als aanrader hebt, deel gerust.. Ik ga niet lang meer wachten met boeken.
Gr
Mathieu
Ook wij zijn momenteel aan het kijken om met z'n 4 een helicoptervlucht te doen op 28 Juli. Wij overnachten in Tusayan dus ga vermoedelijk een tour rond 9 of 10 am boeken.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Imperial with EcoStar tour van +- 45 minuten. Komt wel op $279,- pp , maar lees overal dat die ervaring de prijs wel waard is...
Indien je nog tips of andere tours als aanrader hebt, deel gerust.. Ik ga niet lang meer wachten met boeken.
Gr
Mathieu
http://www.getyourguide.nl/las-vegas-l5 ... ne-t12746/
Dit was de tour die ik ondertussen 5 jaar geleden gedaan heb, is wel flink opgeslagen maar nogmaals, elke eurocent waard!
Dit was de tour die ik ondertussen 5 jaar geleden gedaan heb, is wel flink opgeslagen maar nogmaals, elke eurocent waard!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Het zicht in een vliegtuigje is naar mijn bescheiden mening niet minder, maar je wordt wel veel sneller ziek in een vliegtuigje. Bij ons was het hele vliegtuig zo ziek als een hond en dat was toch ook een ochtendvlucht. Persoonlijk raad ik iedereen het vliegtuig af en zou ik een helicoptervlucht nemen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hahaha. Ik heb denk ik niet zo'n last van al dat gewiebel in de lucht of op zee. Maar als je ziek wordt is het wel een beetje lullig en zonde van het geld
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Bedankt M & M voor de reactie.
Helaas word ik heel snel zeeziek, op een catamaran heb ik binnen de 10 minuten al prijs.
Achterwaarts op een bus ook
Gelukkig geen last met het vliegtuig, auto en cruise (zee was kalm).
Hmmm.... als iedereen ziek is op een vliegtuigje, dan dat al zeker niet voor mij
grtjs
Helaas word ik heel snel zeeziek, op een catamaran heb ik binnen de 10 minuten al prijs.
Achterwaarts op een bus ook

Gelukkig geen last met het vliegtuig, auto en cruise (zee was kalm).
Hmmm.... als iedereen ziek is op een vliegtuigje, dan dat al zeker niet voor mij

grtjs
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
-
- Amerika-newbie
Wij hebben vorig jaar de helikoptervlucht met Pappillon gedaan. Het was een nieuw ecostar toestel en het vloog zo zacht en vloeiend dat zelfs de meest gevoelige ziel niet luchtziek kon worden. Ik en mijn zoon zaten vooraan. Mijn zoon van 15 mocht naast de piloot zitten en dat vond hij super !
De rest van het gezin zat achteraan maar de achterbank is wat verhoogd zodat je daar ook een prima uitzicht hebt.
Wij vonden het in elk geval een onvergetelijke ervaring.
De rest van het gezin zat achteraan maar de achterbank is wat verhoogd zodat je daar ook een prima uitzicht hebt.
Wij vonden het in elk geval een onvergetelijke ervaring.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan niet spreken van een heliervaring bij de GC. Maar ik heb in Spanje in een helikopter gezeten, achterin in het midden en daar zag ik eigenlijk bar weinig. Dat was voor ons ook een reden om voor het vliegtuig te kiezen.
Wij zijn vorig jaar geweest. Ik vond het een geweldige ervaring en zou het zo weer doen, ondanks de kosten. Ik denk dat inderdaad de lichtste voorin mag, bij ons was dat dochter. Zoon zat in het midden en heeft het ook prima kunnen zien. We hadden gewoon de simpelste helicopter bij Papillon. Je krijgt een koptelefoon op met mooie muziek, daardoor heb je geen last van herrie, als de piloot wat zegt stopt de muziek en hoor je hem/haar door de koptelefoon. De landing was de zachtste die ik ooit heb mee gemaakt, totaal geen last van misselijkheid gehad terwijl ik ook heel snel zeeziek ben.
- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Bij helikopters wordt inderdaad je zitplaats bepaalt op basis van het gewicht van de passagiers. Bij de meeste vluchten kun je ook de front seats vooraf reserveren.
Papillon biedt trouwens ook de tour aan met een landing in de Grand Canyon (West), deGrand Celebration tour vanuit Las Vegas. Zelf vorig jaar gedaan, vond het een mooie en goede tour incl. vervoer met limousine en een chamapne toast! Toch vond ik de helikoptervlucht boven de 'echte' Grand Canyon zelf, bij het National Park, indrukwekkender (North Canyon Tour/Imperial Tour).
Papillon biedt trouwens ook de tour aan met een landing in de Grand Canyon (West), deGrand Celebration tour vanuit Las Vegas. Zelf vorig jaar gedaan, vond het een mooie en goede tour incl. vervoer met limousine en een chamapne toast! Toch vond ik de helikoptervlucht boven de 'echte' Grand Canyon zelf, bij het National Park, indrukwekkender (North Canyon Tour/Imperial Tour).
Laatst gewijzigd door Edman! op 05 jun 2015, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hebben ook de helicoptertour met Papillon gedaan. Super ervaring! Van de vlucht zelf hebben wij weinig gevoeld. Wij zaten aan de zijkant, tegenover elkaar. Maar ook vanaf het midden kan je voldoende zien hoor.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht