Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf 2010

Bericht door Hinko »

Type gehuurd: Standaard SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: https://www.nationalcar.co.uk/
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Hyundai Santa Fe Sport awd
Wanneer: 10-1-15 / 20-1-15
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit de rij bij Alamo
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8,5
Als Emerald lid kon ik natuurlijk meteen doorlopen naar de garage. Ik vertelde dat ik een Standaard SUV had gereserveerd, ik kon een auto uitzoeken bij Alamo.
Nog een snelle blik geworpen wat er in de aisle en executive rij stond. Geen enkele SUV in beide rijen. Dus goede keuze om het zo te doen. Beide rijen stonden wel vol, zaterdag 10 januari tegen 18.00 uur.

De Standaard SUV-rij van Alamo stond vol. Ik vroeg nog om een mooie Ford Explorer of andere 4wd. Maar dat zat er niet in.
Prima bak verder, heerlijk licht stuurt de auto ook. Lekker fel! En genoeg ruimte.
Wel miste ik een thermostaat in de auto. Gemakkelijk graden instellen vind ik toch wel lekker. Maar geen big deal. :)
Behalve die toeter, dat sloeg nergens op. :mrgreen: :lol:
Bijlagen
IMG_20150116_102902.jpg
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

Type gehuurd: 4-deurs sedan
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: via Fox reizen.
Opgehaald in: San Francisco
Afgeleverd in: Los Angeles
Meegekregen: Buick Verano
Wanneer: 16-10-14 / 1-11-14
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10

Een 10 is hoog, maar voor wat ik had gekozen voldeed deze auto aan alle verwachtingen. Had trouwens Dodge Charger 4 deurs of iets gelijks opgegeven. Maar zo'n Buick Ventura is daar wel aardig gelijk aan denk ik. Zat vorige maand in Nederland bij iemand in een Opel, en ik zei: verdomd, dit is gewoon dezelfde auto als ik in Amerika had. En liet hem foto van dashboard zien. Alle knopjes en meters, alles hetzelfde. Weet zo niet welk type Opel hij had, ik interesseer me niet zo in auto's. Maar zal wel beiden van GM zijn, daarom hetzelfde. Alleen die in Amerika was toch wel luxer. Airco links en rechts apart, cruisecontrol, USB-aansluitingen op diverse plaatsen, waarschuwing in spiegel als er iets in de dode hoek zit, kofferbak op afstand open, dat soort dingen. En denk ook wel dat die in Amerika een 6-cylinder was, trok best goed op. En natuurlijk een automaat, da's volgens mij standaard in Amerika. Fijne auto, perfect mee gereden, zou er zo eentje thuis ook best willen.

Nu zag ik in die garage van Alamo nog veel meer leuke auto's staan, welke ik bij het reserveren niet bij de mogelijkheden zag staan. De volgende keer zal het een Chevrolet Camaro of gelijks worden. Mustang of Charger Coupé mag ook dus :-). Lijkt me helemaal geweldig om daar de vakantie mee rond te rijden.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan VL op 25 jan 2015, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Volgens Wiki komt het overeen met een Opel Astra: http://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Verano
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
elwin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door elwin »

Type gehuurd: Standard
Verhuurder: Rentalcars.com
Gereserveerd bij: Alamo
Opgehaald in: Tampa International Airport
Afgeleverd in: Fort Myers International Airport (Southwest Florida International Airport)
Meegekregen: Fullsize
Wanneer: 22 januari 2015
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Gratis aangeboden gekregen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een dikke 10; we hadden een Standard size car gehuurd (chrysler 200 or similar) met kinderzitje. We hadden vooraf al ingecheked en ons aangemeld voor skip the counter dus we konden vanuit de aankomsthal rechtstreeks doorlopen naar de garage van Alamo. De Chrysler stond al keurig klaar. Bij het koffers inladen (2 grote harde koffers) bleek dat deze niet pasten in de toch wel ruime kofferbak. Toch maar even naar de medewerker ter plaatse gelopen en aangegeven dat ik tegen dit probleempje aanliep. Deze liep met mij mee en zei dat ik dan een willekeurige auto uit de fullsize selectie kon kiezen op zijn kosten, gratis upgrade dus!! Er stond daar een gloednieuwe Ford Fusion waar de koffers wel in pasten. Met die auto dus weggereden. Volledig leder, alle opties, inclusief radio met bluetooth, aux en usb-aansluiting. Heerlijk een week mee rondgereden. Totale kosten: $ 159,- plus $ 55 voor huur van kinderzitje. Prima prijs lijkt me!

Foto's:
DSC04141.jpg
DSC04143.jpg
DSC04142.jpg
Preben
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Preben »

Type gehuurd: Standard SUV
Gereserveerd bij: Alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: Seattle
Afgeleverd in: Seattle
Meegekregen: Ford Edge (Fullsize cross-over)
Wanneer: 22 juni-5 juli 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. De balie en de kiosk hebben we geskipt, omdat we vooraf online ingecheckt waren. Dus direct naar de garage. We mochten kiezen uit een beperkte rij waar midsize en standard SUV's door elkaar stonden. Er stonden vooral veel Jeep Compass, wat midsize is, en maar een enkele standard SUV met veel kilometers. Ik heb toen gevraagd of er geen andere keuze is en toen reed men een nieuwe Ford Edge met 0 km voor. Veel beter dan waaruit we eerst konden kiezen. Bij de registratie bij het buiten rijden vond men het vreemd dat we de balie of kiosk hadden overgeslagen, hoewel de instructies zo op onze papieren stonden. Na een telefoontje was dit in orde en deed men de administratie ter plaatse terwijl wij in auto konden blijven zitten. Uitstekende auto, krachtige motor, er was een geldig abonnement op het Sirius-systeem aanwezig.

Foto:
Afbeelding
JohnS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JohnS »

Type gehuurd: Groep W, standaard SUV
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.com
Opgehaald in: Las Vegas McCarran Airport
Afgeleverd in: Las Vegas McCarran Airport
Meegekregen: Hyundai Santa Fe Sport
Wanneer: 17 maart 2015 t/m 24 maart 2015
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee. Aanvankelijk vroeg ik naar de Ford Explorers die in de garage stonden en werd mij gezegd dat dit een upgrade zou zijn. Toen ik zei dat wel te willen werd mij gezegd dat die Explorers toch gereserveerd waren.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen. Na vragen om andere auto werd een Chevy Captiva toegewezen. Na mijn protest toch weer de Hyundai.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Avis dit keer geen goede waardering. Man in garage met mij eens dat deze Santa Fe een klasse W onwaardig is. Hij meldde nog dat "It is Korean! I do understand you want an American car". Dame bij de Preferred balie bood eerst upgrade aan maar kon dat niet waarmaken. Dame was ook nog bot. Verhuurder wegens botheid, onwaarheden en steeds kariger aanbod (minder keuze en spaarversies) een 4.
De AWD Hyundai leek in elk geval beter dan de 2WD Captiva die ook nog kleiner is. Anders dan mij uitdrukkelijk is gezegd (dat het een 6 cylinder was) bleek de Hyundai een 4 cylinder die motorvermogen tekort kwam bij accelereren in de bergen en "jankte" als je gas gaf. De auto was niet spoorvast als het wegdek maar enigszins bolde of sporen had. Het zicht naar achter is ronduit beroerd en de auto was kaal: Geen airco, geen piepssysteem bij achteruit rijden, radio zou Sirius hebben maar dat werkte niet. Ik kon geen prettige zitpositie vinden. Hoewel de auto spiksplinternieuw was (5 miles, 1 dag op kenteken) en redelijk zuinig (gemiddeld 28 mpg in een week incl files en bergen) ben ik niet blij geworden van deze auto. Een 5 is nog royaal.

Geen goede foto's van auto; een volgt mogelijk.
Aarjan
Amerikafan

Bericht door Aarjan »

Type gehuurd: Midsize SUV
Gereserveerd bij: Vacation at Sea
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Hyunday Tucson
Wanneer: 22-29 maart 2015
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 5 voor de auto, 6 voor Alamo

Thuis voor vertrek al ingecheckt en geregeld dat we niet langs de balie hoefden, maar naar de self-service automaat.
Dat werkte dus niet ... De automaat laat je allerlei gegevens invoeren (naam, adres, etc.), beetje onnodig als je al ingecheckt bent; het reserveringsnummer zou voldoende moeten zijn.
Daarna de tweede chauffeur en toen was de melding: ga naar de balie ...
De dame bij de balie had ons al gezien bij de automaat en was eigenlijk verbaasd dat we zo lang bezig waren; ze wist het al, dat het niet zou werken voor Europeanen ... erg vreemd. :x
Na het aanbieden van een upgrade (een 2WD zou echt niet kunnen in de bergen ...), die we beleefd weigerden, was alles supersnel geregeld.
Buiten stond een greeter ons op te wachten en bracht ons naar de rij midsize SUV's.
De keuze bestond uit een Toyota Rav4, een Jeep Patriot, een Kia Sportage en 2 Hyundai Tucsons.
Als het even kan dan het liefst een Amerikaan, dus op naar de Jeep.
Helaas ... dit was echt een uitgekleed basismodel en zag er niet uit.
Vervolgens de andere wagens bekeken en eigenlijk was het allemaal niks. :(
Allemaal hadden ze zo'n 20.000 mijl op de teller, maar ze zagen er allemaal niet meer uit ...
De ene zat vol met (honden?)haren, de andere rook niet fris, en allemaal waren ze niet schoon.
Helaas was de greeter verdwenen, en na wat getreuzel hebben we de schoonste Hyundai meegenomen.
De dame achter de balie bleek gelijk te hebben; deze auto is niet "je van het" in de bergen.
Bovendien zwabberde hij bij zijwind en in de bochten voelde het niet echt stevig allemaal.
Pluspunt was de redelijke audioinstallatie met Sirius.
Erg gemist werd ook de thermometer; waarom zit dit nou niet standaard in zo'n auto?
Meer dan een 5 kan ik er niet voor geven.
Alamo verdiende eigenlijk ook niet meer dan een 5, maar een extra punt verdienden ze toen we de auto inleverden.
We werden aangesproken door een supervisor of alles naar wens was geweest, en toen zijn we maar eens eerlijk geweest, en aangeven dat we vooral teleurgesteld waren dat er van de 5 auto's niet één schoon en fris was.
Na overleg bood hij aan om de rekening met 45 dollar te verlagen. :thumbup:
En zo kwam de rekening voor 1 week midsize SUV met een tank benzine en extra chauffeur op $200, en een punt extra voor Alamo. :wink:
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Gereserveerd bij: http://www.rentalcars.com/nl/
Opgehaald in: San Francisco
Afgeleverd in: Phoenix
Meegekregen: Ford Escape AWD
Wanneer: 13 juni - 26 juni 2014
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 voor beide

We kregen exact dezelfde auto als op de site mee, een witte Ford Escape (in EU bekend als Kuga), welke nog even werd schoongemaakt voor we konden instappen. :thumbup:
De afhandeling aan de balie ging vrij snel, al vond de meneer achter de balie dat deze wagen echt te klein was voor 2 personen en bagage :lol:.
In ieder geval erg vriendelijk en snel geholpen.
De auto die we meekregen had al een goeie 40k op de teller, maar was in zeer goeie staat en zat bomvol opties, boordcomputer met meerdere tripmeters, climate control, cruise control, parkeersensoren, achteruitrijcamera met guide lines, elektrisch verstelbare stoelen, etc. Erg luxe! De 1.6 Ecoboost (180 pk) zal voor de gemiddelde Amerikaan underpowered zijn, maar icm AWD had deze wagen geen kind aan de zanderige wegen van bijv. Monument Valley. Ik zou deze zo weer huren! Inleveren op Phoenix Airport ging als de gesmeerde bliksem. Goed geregeld daar!

Afbeelding
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Type gehuurd: Minivan 7p
Opgehaald in: Tampa Airport
Afgeleverd in: Tampa Airport
Meegekregen: Chrystler Town & Country
Wanneer: 26/4 - 6/5 2015
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit drie Minivans (2x Chrystler, 1x Dodge)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
Er stonden drie Minivans: 2x Chryster en 1x Dodge. Alle drie prima met niet te veel mijl op de teller. We kozen de Town & Country met lederen bekleding en elektrisch bediende deuren.
Vooral de automatische deuren (schuifdeuren aan beide kanten & achterklep) bleken een voltreffer. Ideaal. :thumbup:
Ruimte genoeg voor 6 personen en de spullen; de tassen hoefden alleen op de eerste en laatste dag mee achterin.
0504-ma--02301 (2).JPG
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Gereserveerd bij: http://www.alamo.co.uk/brits/
Opgehaald in: Miami International Airport
Afgeleverd in: Miami International Airport
Meegekregen: Chevrolet Equinox LT
Wanneer: april-mei 2015
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade gekregen in de garage naar Standard SUV aangezien er geen Midsize SUV's beschikbaar waren
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze tussen 2 Equinox en 1 Hyundai Santa Fé
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8; mooie auto, veel ruimte, maar de motorisatie is een beetje zwak en die automatische schakeling is zeker in bergachtig gebied ronduit slecht. ECO-modus aan of uit merk ik geen verschil in schakelen.
_DSC6025-thumb.jpg
Re1gnman
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Type gehuurd: Full Size SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: Expedia
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: Los Angeles (LAX)
Meegekregen: Premium SUV (Ford Expedition)
Wanneer: 1 t/m 23 mei 2015
Upgrade gekregen (gratis): ja (fullsize waren op)
Waardering en persoonlijke ervaring: 8 voor de baliemedewerker, 9 voor de auto.

Ik weet dat ze aan de balie proberen van alles aan te smeren, maar ik vond deze meneer iets te opdringerig. Een upgrade als je al een full size SUV hebt? Hij besloot met "so you wanna pay more for gas ... fine by me ..." En dat was op mijn vriendelijke afwijzing dat zij de tank wel voor me wilden vullen als ik hem terug bracht ... hoefde ik nergens om te denken. Nou, tanken kan ik prima zelf en zeker weten goedkoper dan wanneer zij het voor me doen.

De auto krijgt geen 10, maar dat is puur vanwege het dorstige gedrag. Ik heb het nog niet precies uitgerekend, maar zo'n bak van een auto lust wel wat gallons. Verder een heerlijke auto. Niet de meest luxe uitvoering, maar de XLT uitvoering. Navigatie was bv niet aan boord, en dat voor zo'n auto ... beetje jammer. Maar ik had tomtommie mee, dus geen probleem. Open dak, achteruitrijcamera, achterbankbediening airco en radio, voldoende bekerhouders tot op de derde passagiersrij, gaspedaal verstelbaar. Trok op als een malle, maar heb ik tot een minimum beperkt vanwege punt 1. : -) Reviews op Edmunds geven als minpunt dat hij 'groot' aanvoelt ... nou, dat komt omdat hij groot is! Bergop hoor je de turbo loeien ... heerlijk. Onze kids vonden het heerlijk om helemaal achterin te zitten, dus rij 3 2 stoelen plat en rij 2, 2 stoelen plat. Bleef er op elke rij 1 stoel over. Meer dan genoeg kofferruimte. Smalle wegen prima te doen met deze auto vond ik zelf. Long Canyon road ging ook prima. ;-) , ook onder de rots door ... zeg het nog een keer ... heerlijke bak om mee te nemen.
Expedition back(resize).JPG
In Monument Valley.
In Monument Valley.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Marco en Cindy
Amerikafan

Bericht door Marco en Cindy »

Gereserveerd bij: Sunnycars
Opgehaald in: Seatle Airport
Afgeleverd in: Seatle Airport
Meegekregen: Chevrolet Equinox LT
Wanneer: 6 t/m 28 september 2014
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee niet aangeboden, de counter hebben we overgeslagen omdat we vooraf al compleet ingecheckt waren (incl. 2 bestuurders).
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8,5

Best een redelijke auto, voldoende vermogen. Geen scheurijzer maar wel voldoende om goed vooruit te komen, permanent 4WD aangedreven. Lekker ruim met z'n tweeën. Voldoende ruimte in de kofferbak voor 2 grote koffers en handbagagekoffer en nog steeds ruimte over in de bak. Op de achterbank ging mooi de foto/film tas, tray water en de koelbox. We hebben ons van te voren volledig ingecheckt bij Alamo, inclusief de 2e bestuurder en konden zowel de counter als de selfservicezuil overslaan. Absoluut een aanrader! Dus bij aankomst de bus uit en meteen door naar de garage om een auto uit te zoeken. In de rij met midsize SUV stonden 2 keer een Chevrolet Equinox (standard SUV), de rest was allemaal midsize SUV. Van te voren hier op het forum al gezien dat de Chevrolet Equinox net een klasse hoger zat dan midsize SUV. Dat was na het uitchecken ook te zien aan de papieren: complementary upgrade. Snel gecontroleerd of er een iPod-aansluiting aanwezig was en maar 7000 mijl op de teller. Auto was redelijk schoon, al vonden we wel nog af en toe popcorn van de vorige gebruiker verstopt onder de stoelen. Verbruik viel redelijk mee. Uiteindelijk toch ruim 4400 mile naar volle tevredenheid gereden met deze bak.
IMG_0594.jpg
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Rudy_W
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rudy_W »

Type gehuurd: Normale SUV
Gereserveerd bij: Sunnycar
Opgehaald in: Los Angeles
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Chevrolet Suburban
Wanneer: 9 t/m 29 mei 2015
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): 20 dollar / dag erbij betaald

We hadden een normale "standard" SUV gehuurd met idee in het achterhoofd, om eventueel te upgraden. Er stonden bijna alleen maar Hyundai Santa Fe's tussen de normale auto's, had ik al bekeken. Wilde graag een Amerikaan, met bij voorkeur een V8.
Bij de bali hadden ze het het over 1 klasse groter, ik wou graag de fullsize SUV vanwege ruimte (met zijn 3en reizen, dus er zit altijd iemand achterin, in de Suburban was dat geen ramp :mrgreen:). Moesten eerst veel meer bijbetalen ($50 / dag :shock:, betaalde uiteindelijk $20 / dag extra.

Goed rijdende auto. Hij is zwaar en dat kun je merken (remmen vindt ik niet erg overtuigend), het stuurgedrag was gezien zijn gewicht goed. Auto is comfortabel en voorzien van alle luxe (leer, lane departure, automatisch remsysteem als voorganger te dichtbij komt, navigatie). Enige optie die hij niet had was 4WD. Satelietradio stopte er na een weekje reizen helaas wel mee (had gelukkig een usb stick met muziek bij me).

Je moet hem tijdens de bergachtige stukken wel echt handmatig terugschakelen om een beetje te remmen op de motor, anders ben je constant aan het bijremmen, al is dat meer een algemeen probleem met veel automaten.
Verbruik is gezien zijn gewicht (2500 kg leeg) en motor (5.3 v8 @ 355 pk) zeer acceptabel: 1 op 8,3 (19,8 mijl / gallon) gemiddeld over 3000 mijl die we gereden hebben.

Perfecte auto voor een roadtrip door de VS. Auto is super ruim, waardoor je ruimte zat hebt voor koffers en de 3de zitrij kunt gebruiken voor jassen, wandelschoenen en drinken. In Nederland zou je er niets aan hebben, want je krijg dat slagschip nergens geparkeerd. :mrgreen:.
Bijlagen
USA_2015_0288k.jpg
FrankW

Bericht door FrankW »

Type gehuurd: Standard Convertible
Gereserveerd bij: Priceline
Opgehaald in: Orlando, Florida
Afgeleverd in: Orlando, Florida
Meegekregen: 2015 Ford Mustang Convertible
Wanneer: laatste week van mei 2015
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen, maar deze Mustang was waar ik op had gehoopt. Geen andere convertibles beschikbaar.

Deze auto was gehuurd in combinatie met een binnenlandse vlucht en uiteindelijk $ 228 betaald voor 8 dagen autohuur. Geen verzekeringen nodig, aangezien die automatisch bij mijn Amerikaanse creditcard zitten.
Geweldige auto en heeft ook nog redelijke bagageruimte voor 2 kleinere koffers. Of gewoon de bagage op de achterbank doen. Het verbuik was nog heel redelijk met gemiddeld 24 miles per gallon. Deze Mustang had slechts 4000 mijl op de teller en was het nieuwste model.
Geen problemen met Avis en heb altijd goede ervaringen met dit bedrijf in de VS en Europa. Ik heb nog nooit zoveel van een huurauto genoten! Prima geschikt voor 2 personen met redelijke hoeveelheid bagage. De kofferruimteopening is niet echt heel groot, dus grote harde koffers zal moeilijk worden.

Afbeelding
Ford Mustang Convertible by Frank Wulfers, on Flickr
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Type gehuurd: mid-size SUV
Gereserveerd bij: Rentalcars.com
Opgehaald in: LA
Afgeleverd in: Phoenix
Meegekregen: 2015 Hyundai Tucson
Wanneer: Mei 2015
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nvt
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Kon kiezen uit verschillende modellen (Jeep, Chevrolet, Ford, Kia)

Topauto. We kozen deze vanwege de vele extra's ten opzichte van de andere modellen die er stonden. Zo had deze parkeersensoren én een camera, satellietradio, meerdere manieren om je telefoon aan te sluiten (blue tooth, usb), leren bekleding, stoelverwarming en een prima motor.
Daarnaast stond er slechts 4000 miles op de teller en het benzineverbruik lag rond 29 miles/gallon. Zou em zo weer uitkiezen.
Groetjes,
Daniel
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Type gehuurd: Convertible
Gereserveerd bij: Rentalcars.com
Opgehaald in: LAS
Afgeleverd in: LAS
Meegekregen: 2015 Ford Mustang
Wanneer: 3 juni - 13 juni
Keuzemogelijkheid of toegewezen: er stonden 2 Camaro's, en bij navragen stonden er nog 2 Mustang's in de wasstraat

Stonden bij aankomst 2 Camaro's (witte en rode) en kozen voor de witte (was nieuwer en minder kilometers). Maar eigenlijk wilden we de Mustang; bij navraag stonden die in de wasstraat en zouden binnen 10 minuten klaar zijn.
Een 2014 en 2015 model, en uiteraard kozen wij voor de 2015 editie. Echt een heel mooie, goed rijdende auto.
Had ongeveer een verbruik van 12L/100KM, dus viel allemaal wel goed mee.
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
Robisjo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 37

Bericht door Robisjo »

Type gehuurd: Autotype Midsize SUV (IFAR)
Gereserveerd bij: American Vacations
Opgehaald in: IAD
Afgeleverd in: IAD
Meegekregen: Chevrolet Equinox LT 2015
Wanneer: 21 mei t/m 12 juni 2015
Keuzemogelijkheid of toegewezen: we konden kiezen

Vanwege de hoge dollar aan het begin van het jaar, welke ook maar door bleef stijgen, dit keer maar weer eens via AV een auto bij Alamo gehuurd.
De auto is niets mis mee, wij kregen hem met 163 mile op de teller, dus deze was fonkelnieuw. Alamo is een ander verhaal, wij zijn met z'n tweeën en toch een grotere auto aan proberen te smeren (lees opdringen), toen dat niet lukte, kregen we een contract met +/- $ 125,00 erop, hey deze is dus prepaid, euh ja, maar dit is voor roadside assistance, euhhhh, ja maar hebben wij daarom gevraagd???? Ja daar hadden wij om gevraagd, nee dus niet, haal er maar weer vanaf. We moesten ons melden op de parkeerplaats, bleek een heel aardige man te zijn, toen we om een Equinox vroegen, zei hij dat dit een duurdere klasse was, maar vooruit dan maar.
We hebben op 52 mile na 4.000 mile (oftewel 6.354 kilometer) gereden en hiervoor hebben we 155,231 gallons (587,163 liter!) benzine getankt met een gemiddelde prijs van $2.65 per gallon.
Maar volgende keer weer National.

Afbeelding

P.S: rechts de Equinox LT met 180 PK, links de Amish GTI met 1 PK :D :D
bvbeilen
Amerika-ontdekker

Bericht door bvbeilen »

Type gehuurd: Middenklasse SUV IFAR
Verhuurder: DOLLAR
Gereserveerd bij: Auto Europe
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Jeep Grand Cherokee
Wanneer: 27 mei t/m 16 juni
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade genomen, maar kon deze full size wel in de garage meenemen, stond in de verkeerde rij, ik vroeg nog een mdw welke hij zou kiezen, en hij wees ook direct naar deze. 4098 mijl op de teller. De baliemedewerker vroeg ons waarom we met zijn tweeën geen kleinere auto kozen :D . Nog nooit meegemaakt!!
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10; geweldige auto!! Veel ruimte. Veel aansluitingen (oa, USB, stopcontact, 12v en normale sigarettenaanstekeraansluiting), goed entertainment systeem. 20 topdagen in gehad!!
IMG_20150601_140511.jpg
Afbeelding
MarcoH1980
Amerika-ontdekker

Bericht door MarcoH1980 »

Type gehuurd: Premium
Opgehaald in: New Orleans
Afgeleverd in: New Orleans
Meegekregen: Buick LaCrosse
Wanneer: 20 mei 2015 t/m 11 juni 2015

Thuis al de "save-time"-optie ingevuld op de Alamo site, dus we konden bij aankomst gelijk doorlopen naar de kiosk in de garage.
Daar aangekomen, stonden er helemaal geen auto's in het Alamo gedeelte. Dus bij de kiosk onze reservering laten zien en er werd gebeld naar de wasstraat. Op mijn verzoek werd een Chrysler 300 opgeroepen. En een paar minuten later kwam er een hagelwitte Chrysler 300 aanrijden.
Na een inspectie op schade, de twee hardschalen koffers achterin, wat met moeite ging en dat verbaasde me een beetje, aangezien het geen kleine auto is. Maar goed, achter het stuur gekropen. Stoelen en spiegels instellen en starten. Toen zagen we een enorme scheur in het raam.
Dus wij terug naar de kiosk, waar de dame zei dat we er gewoon mee konden rijden en mocht er schade ontstaan, dat dat niet voor onze kosten zou zijn. Hier gingen wij niet mee akkoord, aangezien we niet tijdens onze vakantie op zoek willen naar een Amerikaanse Carglass, laat staan wat er gebeurd als je raam barst op de interstate. Dus de manager werd gebeld en nogmaals kregen we te horen dat we de auto gewoon mee konden nemen.
Maar na nogmaals nadrukkelijk aan te hebben gegeven dat we hier niet mee akkoord gingen, werd er een andere auto opgeroepen.

Nogmaals om een Chrysler 300 gevraagd, maar dit kon niet worden bevestigd.

Na 10 minuten kwam er een champagne-kleurige Buick LaCrosse aanrijden. De auto had nog geen 3000 mile gereden; was volledig voorzien van leer, alles elektrisch, afzonderlijke climatecontrol, dakraam, siriusradio. Echt een topauto. De twee hardschalen koffers gingen met gemak in de kofferbak en er was nog voldoende ruimte voor een tray water en een paar losse zakken. De auto zelf reed zeer soepel en ondanks de V6 3.6 motor was hij lekker stil. Maar indien nodig beschikte hij over voldoende power als je het gas vol intrapte. Het was voor onze trip echt de perfecte auto.
Bijlagen
image-2015-06-23 (1).jpg
image-2015-06-23 (2).jpg
Lennartc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lennartc »

Type gehuurd: Fullsize Sedan
Gereserveerd bij: Avis
Opgehaald in: Denver Airport
Afgeleverd in: Seattle Downtown
Meegekregen: Ford Edge
Wanneer: mei 2015
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade, 17$ per dag.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7

Afbeelding

Bij aankomst een irritante discussie gevoerd over wel/niet upgraden. Opzichzelfstaand wilde ik best een 4x4 Ford Edge, maar na 5x een correctie op de nota was ik er wel klaar mee. Ik had in Nederland een reservering gemaakt en daarbij het upgrade tarief geteld. De baliemedewerker probeerde op deze wijze extra verzekeringen te verkopen.

Tijdens de 1e week gestrand, waar Avis natuurlijk niks aan kon doen, auto omgeruild en verder zonder problemen (olielampje na) rondgereden.
Kan niet anders zeggen dan een fijne wagen zo'n Edge. Lekker ruim, hoge zit, prima airco en meer dan voldoende vermogen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer