Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door martin484 »

mtl schreef:Je mag de esta aanvragen wanneer je wilt. Maar als je het nu aanvraagt dan is het tot mei 2017 geldig. Vraag je in augustus aan dan tot augustus 2017. Best wel belangrijk als je van plan bent binnen 2 jaar weer naar de VS af te reizen.

Bedankt voor je antwoord. In principe willen we ook zeker nog een keer naar het westen toe maar of dat al binnen 1 of 2 jaar gaat plaatsvinden....weten we nog niet. Stel ik doe nu die ESTA aanvraag en wil in augustus 2017 nogmaals naar de USA dan kan ik toch gewoon een nieuwe ESTA aanvraag doen? (oké...dan is het wel zonde van het geld maar dan hoef ik nu niet te wachten om die aanvraag te doen)
Martin
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In dat geval kan je inderdaad t.z.t. een nieuwe aanvraag doen.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Toch best eerst, zoals al ergens eerder gezegd, ESTA voor je vluchten boekt. En die 72 uur is in theorie voldoende, maar probeer bij weigering maar eens een visa te regelen op zo een korte tijd.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

martin484 schreef:oké...dan is het wel zonde van het geld maar dan hoef ik nu niet te wachten om die aanvraag te doen
Die $14 pp is maar zo'n laag bedrag, ik zou ook eerst de ESTA doen voordat ik de vliegreis zou boeken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Martin & Marianne schreef:Je hoeft geen verblijfplaats in te vullen. Dat moet je wel doen als je je API invult (op de site van de luchtvaartmaatschappij). Dat kun je in een later stadium doen.

Marianne
Marianne, toch nog even de vraag over de verblijfplaats. Op dit moment wil ik alvast (dus voordat ik tickets en een hotel in NY heb) een ESTA aanvraag doen. Ik lees op veel sites op internet dat je een verblijfplaats moet invoeren, deze heb ik dus nog niet. Of is dit onlangs aangepast? Want als ik dit wel moet invullen...wat vul ik dan in....
De reden dat ik nog geen hotel heb is dat de prijzen op dit moment voor sept/okt behoorlijk hoog zijn en ik dus wacht op die ene mooie aanbieding :-)
Martin
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Verplicht veld: Aanspreekpunt in de VS
Een aanspreekpunt in de VS kan een vriend, familielid, of zakenrelatie zijn. Als u geen aanspreekpunt hebt in de VS, voer dan de naam, adres en telefoonnummer in van de locatie waar u verblijft (bijvoorbeeld een hotelnaam). U kunt ook UNKNOWN (onbekend) invoeren.
Niet verplicht veld: Adres waar u in de Verenigde Staten verblijft
- Niet verplicht dus gewoon niet invullen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Dutchess schreef:Verplicht veld: Aanspreekpunt in de VS
Een aanspreekpunt in de VS kan een vriend, familielid, of zakenrelatie zijn. Als u geen aanspreekpunt hebt in de VS, voer dan de naam, adres en telefoonnummer in van de locatie waar u verblijft (bijvoorbeeld een hotelnaam). U kunt ook UNKNOWN (onbekend) invoeren.
Niet verplicht veld: Adres waar u in de Verenigde Staten verblijft
- Niet verplicht dus gewoon niet invullen.
Bedankt voor je reactie, oké, daar krijg ik later geen problemen mee? Ik neem aan dat ik niet de enige ben die deze volgorde hanteert (ESTA --> vlucht boeken ---> hotel (of deze 2 omgedraaid)
Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft geen bovenliggende berichten te quoten. Is zelfs tegen de forumregels.

Lees de vragen goed als je de ESTA in gaat vullen. Klik vooral op het vraagteken bij elke vraag; die toelichting kan handig zijn (bijvoorbeeld om te weten dat je alleen je eerste voornaam opgeeft en niet meerdere ook al staat dat in je paspoort). Je kunt het in het Nederlands doen als je dat prettiger vindt.
Er is géén vraag naar een verblijfplaats in de VS, enkel een contactadres voor noodgevallen. Maar dat mag ook buiten de VS zijn.

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Excuus voor het quoten van berichten, ik zit nog niet zo heel lang op dit forum en dacht dat dit de manier van antwoorden was :-)
Contactadres zag ik inderdaad staan en dat wordt inderdaad een adres in Nederland. Ik denk dat ik nu bijna... voldoende weet voor de ESTA aanvraag.
Ik heb echter nog één vraag, de namen van de ouders moeten worden opgegeven, betekent dit dat van moeders de meisjesnaam + trouwnaam ingevuld moet worden? Mijn vader is overleden maar ik neem aan dat ik gewoon zijn naam moet noteren? Moeten hun namen precies overeenkomen met wat er in hun paspoort staat?

Sorry voor alle vragen maar ik doe dit belangrijke stukje graag in één keer goed.
Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben alleen de meisjesnaam van onze moeders ingevuld. Gewoon de naam zoals ze bekend staan bij de burgerlijke stand lijkt me.

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Bedankt Marianne, dat leek mij ook al zo maar toch.
Overigens leuke website dit! Erg veel informatie, en leuk om reisverslagen e.d. te kunnen lezen. Ik ga die van jullie ook zeer zeker bekijken.
Bedankt voor alle info!!
Martin
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik vraag de ESTA altijd pas een maand voor vertrek aan, dit omdat hij dan langer geldig is voor een volgende reis naar de VS. Bovendien zou ik niet weten waarom mijn ESTA niet goedgekeurd zou worden, dat risico durf ik wel aan.
Wij hebben onze vliegtickets in januari gekocht voor de reis in september maar de ESTA nog steeds niet aangevraagd.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Wij gaan ook pas in september (tickets half april geboekt) en ik vraag de ESTA om dezelfde reden niet eerder aan. Ook al denk ik dat dit echt onze laatste Amerikareis is, nu we straks allebei met pensioen zijn, je weet immers maar nooit...
En als je alle vragen met nee kunt beantwoorden zie ik geen reden tot weigering van de toestemming, tenzij je misschien per abuis iets verkeerd invult, zoals het cijfer 0 i.p.v. de letter o bij je paspoortgegevens. Ik heb het zelf ook even goed moeten bekijken afgelopen keer en nu ik dit schrijf zit ik weer te twijfelen wat het bij mij is.
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

O, wacht, ik weet het al weer. Met hoofdlettergebruik zie je het verschil natuurlijk beter en dat had ik al eens uitgeprobeerd. Beetje :wink: vergeetachtig soms.
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Aanvraag ESTA:
Oops, een foutje gemaakt bij het invullen van het Nationaal Identificatienummer. Dat moet dus het BSN nummer zijn i.p.v. het nummer van je id-bewijs. Echter, toestemming is wel verleend.
Dat wordt dus een nieuwe aanvragen. Maar wordt de vorige (dus de foutieve) dan overschreven of ... heb je er gewoon 2 ?????
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Dus je moet tegenwoordig zelfs het BSN invullen...
Ik moet 2 nieuwe aanvragen, ik zal eerst maar even alles goed lezen voor ik het invul. Die van mijn zoon verloopt 1 dag nadat we aankomen, ik durf het risico niet te nemen geen nieuwe ESTA voor hem aan te vragen, stel dat we een dag vertraging hebben dan zit je maar kan je al een nieuwe aanvragen terwijl de oude nog geldt??
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

RiaK schreef:Wij gaan ook pas in september (tickets half april geboekt) en ik vraag de ESTA om dezelfde reden niet eerder aan. Ook al denk ik dat dit echt onze laatste Amerikareis is, nu we straks allebei met pensioen zijn, je weet immers maar nooit...
En als je alle vragen met nee kunt beantwoorden zie ik geen reden tot weigering van de toestemming, tenzij je misschien per abuis iets verkeerd invult, zoals het cijfer 0 i.p.v. de letter o bij je paspoortgegevens. Ik heb het zelf ook even goed moeten bekijken afgelopen keer en nu ik dit schrijf zit ik weer te twijfelen wat het bij mij is.

De letter “O” komt niet voor in het paspoortnummer het cijfer nul “0” wel!

bron:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... teitskaart" onclick="window.open(this.href);return false;

en

http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?c ... 206525E%7D" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Volgens mij moet je ESTA geldig zijn tijdens je gehele verblijf, maar misschien ook voor alleen de in-reis....?
Maar wat gebeurt er met je eerste aanvraag als je een 2e voor correctie moet aanvragen? Heb je 2 lopende aanvragen op 1 paspoortnummer... :?:
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Chub schreef:Volgens mij moet je ESTA geldig zijn tijdens je gehele verblijf, maar misschien ook voor alleen de in-reis....?
Maar wat gebeurt er met je eerste aanvraag als je een 2e voor correctie moet aanvragen? Heb je 2 lopende aanvragen op 1 paspoortnummer... :?:
Je ESTA mag verlopen tijdens je verblijf in de states.

bron:
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... f-approval" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb je al antwoord op je eerste aanvraag? Dat komt meestal meteen of anders vrij snel :D . Wanneer je antwoord hebt, en je hebt approval dan gewoon opnieuw een esta aanvragen.

bron: (engelse (GB) site)
https://www.estaweb.org.uk/verify-update-renewal.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

kan je al een nieuwe aanvragen terwijl de oude nog geldt??
zeker en vast, al meermaals gedaan
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer