Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar het beste Whale/Dolphin watchen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Waar het beste Whale/Dolphin watchen?
Wanneer ben je daar? In de volle zomer zou ik vooraf boeken.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik zou zelf zo graag een keer orca's zien, maar ik heb al gelezen dat begin september daarvoor niet de goede tijd is.
Maar goed dan merken we wel wat we wel tegenkomen.
waarschijnlijk wordt het een tour in monterrey of san Francisco.
Maar goed dan merken we wel wat we wel tegenkomen.
waarschijnlijk wordt het een tour in monterrey of san Francisco.
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn er ongeveer 12 augustus psvwally, dus dan gaan we wel reserveren. Dat is ook handiger want dan hebben we vooraf duidelijkheid en geen stress meer.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij hebben het een dag vooraf bij aankomst in Monterey geboekt in Mei 2012, maar de boot zat toch redelijk vol de ochtend erop. Dus ik denk dat je daar verstandig aan doet.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De lijst met gespotte dieren is echt heel handig
en heeft me ook weer aan het stuiteren. Want ik zie dat er heeeeel soms toch half september al orca's worden gespot.
Dat zou mijn dag compleet maken
Maar goed dat is als en met heel veel geluk (twee dagen vorig jaar als ik het goed zie).
De hoeveelheid walvissen en dolfijnen die worden gespot zijn wel erg hoog hoor.
Zoveel hebben we er op de tours aan de oostkust niet gezien.
en heeft me ook weer aan het stuiteren. Want ik zie dat er heeeeel soms toch half september al orca's worden gespot.
Dat zou mijn dag compleet maken

Maar goed dat is als en met heel veel geluk (twee dagen vorig jaar als ik het goed zie).
De hoeveelheid walvissen en dolfijnen die worden gespot zijn wel erg hoog hoor.
Zoveel hebben we er op de tours aan de oostkust niet gezien.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt Bedeve en Paul 

- goldenhills
- Amerika-expert
Beter is 280-85-17-1. De 280 is meestal rustiger dan 101, en een heel stuk mooier. Desnoods bij 380 doorsteken van 101 naar 280.Sonjah89 schreef:Google maps geeft mij 2 opties: 101-85-17-1 (1h38) of alleen de 101 (1h43).
Vandaag trouwens in de verte vanaf het strand in Carmel walvissen gespot. Cool

Wij vonden Moss Landing ook een mooie plek om de walvistour te doen. Je zit vanuit de haven meteen boven de onderwater canyon met al het zeeleven, en kwamen bij terugkomst bijna in de haven nog twee humpback whales tegen. Toen werd er nog een uurtje extra aan de tour vastgeknoopt! Hou er met je planning dus wel rekening mee dat je niet superkrap moet plannen. Je weet maar nooit...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Voor de orca's moet je idd wat geluk hebben. Wij hebben in oktober een tour gedaan vanaf Monterey en hebben er 2 kunnen spotten!
wij hebben onze tour in monterey ook alvast maar vast gelegd...je zal zien dat je geen plek hebt 

- jansenvanbentum
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben uiteindelijk op 20 juli een tour gedaan vanuit Santa Barbera, en die was FANTASTISCH. Op heel veel plekken zijn we al met walvistochten mee geweest (Nieuw Zeeland, Alaska, Canada (Victoria en Campbell River, Spitsbergen) maar deze was 'by far' de beste.
zie hier het verslag van die dag
http://condorexpress.com/9-humpbacks-35 ... -and-more/
Op de boot waren ook 2 biologen die hebben uitgelegd waarom Santa Barbera zo'n enorme goede plek is om walvissen, dolfijnen etc te spotten. De koude en warme golfstroom komen voor de kust samen, daardoor is het een zeer voedselrijk gebied wat de dieren aantrekt. Voeg daarbij de eilanden die "vlak' voor de kust liggen, zo creëer je een gebied wat ook nog eens "beschut" is. Bekijk de verdere blogs van de Kaptein en je zult versteld staan wat ze allemaal zien (en dat is niet overdreven!!!!)
We kwamen voor de dolfijnen en die hebben we in grote getallen gezien, onze dag was meer dan geslaagd
zie hier het verslag van die dag
http://condorexpress.com/9-humpbacks-35 ... -and-more/
Op de boot waren ook 2 biologen die hebben uitgelegd waarom Santa Barbera zo'n enorme goede plek is om walvissen, dolfijnen etc te spotten. De koude en warme golfstroom komen voor de kust samen, daardoor is het een zeer voedselrijk gebied wat de dieren aantrekt. Voeg daarbij de eilanden die "vlak' voor de kust liggen, zo creëer je een gebied wat ook nog eens "beschut" is. Bekijk de verdere blogs van de Kaptein en je zult versteld staan wat ze allemaal zien (en dat is niet overdreven!!!!)
We kwamen voor de dolfijnen en die hebben we in grote getallen gezien, onze dag was meer dan geslaagd
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1090 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties