Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tot wanneer kinderstoel
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Tot wanneer kinderstoel
Hallo allemaal
Begin juli vertrekken we naar Alaska met onze twee zonen.
De oudste is groter dan 1.30m en moet dus niet meer op een verhoogkussen zitten.
Weet iemand wat de regels zijn in Amerika (of Alaska mochten de regels per staat verschillen)?
Ik heb al wat gezocht op google, maar ik vind geen eenduidig antwoord.
Alvast bedankt!
Begin juli vertrekken we naar Alaska met onze twee zonen.
De oudste is groter dan 1.30m en moet dus niet meer op een verhoogkussen zitten.
Weet iemand wat de regels zijn in Amerika (of Alaska mochten de regels per staat verschillen)?
Ik heb al wat gezocht op google, maar ik vind geen eenduidig antwoord.
Alvast bedankt!
-
- Amerika-expert
Re: Tot wanneer kinderstoel
Wat ik kan vinden moeten ze tot 8 jaar in een booster in Alaska. En hier is het tot 4 foot 9, dus met 1.30 moeten ze nog in een booster. Omgerekend is dat ongeveer 1.5 meter.
Maar ongeacht wat de wet zegt, het belangrijkste is natuurlijk of je kind veilig is. De gordel moet over het sleutelbeen gaan en laag over de heupen. Ik zie heel vaak ouders die hun kind in de gewone autogordel doen terwijl de gordel over de buik gaat en het schuine gedeelt deels voor de nek zit. In een ongeluk, zelfs een ongeluk bij lage snelheid, kan dat heel serieuse verwondingen geven!
Maar ongeacht wat de wet zegt, het belangrijkste is natuurlijk of je kind veilig is. De gordel moet over het sleutelbeen gaan en laag over de heupen. Ik zie heel vaak ouders die hun kind in de gewone autogordel doen terwijl de gordel over de buik gaat en het schuine gedeelt deels voor de nek zit. In een ongeluk, zelfs een ongeluk bij lage snelheid, kan dat heel serieuse verwondingen geven!
Alaska heeft inderdaad zo te zien dezelfde regels als steeds meer staten. Tot 8 jaar in een stoel/verhoger, tenzij het kind al 1.45m is.
NL heeft volgens mij wereldwijd gezien heel lage eisen, maar zelfs daar moet een kind van 1.30m toch nog op een verhoger? De grens ligt toch op 1.35m?
Als je niet te veel wil meesjouwen kan ik je de Bubblebum aanraden.
NL heeft volgens mij wereldwijd gezien heel lage eisen, maar zelfs daar moet een kind van 1.30m toch nog op een verhoger? De grens ligt toch op 1.35m?
Als je niet te veel wil meesjouwen kan ik je de Bubblebum aanraden.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Onze zoon is inderdaad groter dan 1.35m - mistypt.
Ik vond intussen ook de info die jullie hier hebben geplaatst. We gaan zijn verhoogkussen meenemen. Zo zit hij zeker wettelijk correct in de auto en zit hij meteen ook wat hoger en kan hij goed naar buiten kijken.
Bedankt voor de info!
Ik vond intussen ook de info die jullie hier hebben geplaatst. We gaan zijn verhoogkussen meenemen. Zo zit hij zeker wettelijk correct in de auto en zit hij meteen ook wat hoger en kan hij goed naar buiten kijken.
Bedankt voor de info!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 92 Reacties
- 49811 Weergaves
-
Laatste bericht door goose00
-