Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door VinMor »

Ik kan ook best een twijfelaar zijn, haha, maar volgens mij is alles duidelijk toch?
Wanneer er toch een extra fee zal worden berekend, dan kan je dit gewoon claimen bij de site waar je hebt geboekt(eventueel in samenspraak met je Mastercard/Visa kan je ook nog de betaling laten terugbetalen, want je hebt genoeg bewijs hiervoor).

Ik zou mij niet zo druk maken, en lekker genieten van de voorpret die je beleefd aan de vakantie. Komt helemaal goed volgens mij!
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
FloridaFabian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door FloridaFabian »

Waarschijnlijk ben ik ook gewoon te voorzichtig en rijden wij straks in een heerlijke Fullsize door het paradijs. Ik zal hier een update plaatsen hoe het verlopen is( nog maar 40 nachtjes slapen.) :lol:
Klik https://www.youtube.com/watch?v=EAk46A2LiaA voor het eerste deel van onze NIEUWE reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!
Andante
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Andante »

Vorig jaar hadden we onze auto geboekt via rentalcars.com owv het grote prijsvoordeel die periode. We hadden gekozen voor BUDGET omdat dit ons het voordeligste uitkwam ivm sunpass e.d. .

Dit jaar gaan we terug naar florida en wil ik terug boeken via rentalcars.com. Omdat de prijzen daar het voordeligst zijn voor de periode dat we willen gaan. Ook heb ik hier op het forum goede ervaringen gelezen over ALAMO. Via rentalcars.com zijn de prijzen goedkoper dan op de officiële site of alamo UK.

Nu wil ik even verifiëren of ik wel gelijk heb over de volgende zaken.
- Als je boekt bij rentalcars.com 'ALAMO'. Kan je dan 'skip the counter' doen in MIAMI? Op de website van ALAMO vind ik dat dit kan. Maar kan dit ook als ik via rentalcars.com boek en voor maatschappij 'ALAMO' kies?
- Als ik een standaard SUV of full size car kies, mag ik dan gewoon eender welke SUV of full size car kiezen in de rij bij ALAMO? Of wijzen ze me 1tje toe? Want rijden met de Toyota RAV4 zie ik niet echt zitten, dan wil ik liever met een ford escape rijden :P.

Via rentalcars heb ik de volgende aanbiedingen gekregen bij 'ALAMO'.
12 september tot 2 oktober 2015 (20 dagen).
- Full size vehicle 574,58 EURO 'Ford fusion Saloon'.
- Standard SUV 566,38 EUR 'Toyota RAV4'.

Alvast bedankt voor de reacties?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Je mag gewoon kiezen uit de rij van jouw type, maar als er daar maar 1 staat ... dan moet je even lief vragen aan iemand in de garage als ze geen andere hebben.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Is http://www.alamo.co.uk/brits" onclick="window.open(this.href);return false; echt niet goedkoper of heb je geen 2e bestuurder nodig ?
Andante
Amerika-ontdekker

Bericht door Andante »

Alamo UK, komt duurder uit...
Een extra bestuurder is handig, enkel is zij jonger als 25j. Dus is dit niet geldig neem ik aan, zonder bijkomende kosten.

Grts
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

een paar vraagjes ivm autohuur, ik zit nu de states.

- we hebben een mini sterretje in de ruit dat niet groter wordt. ik veronderstel dat alamo dit tegemoet komt en dit niet aan mij wordt toegerekend? ik heb gewoon de normale verzekeringen (CDW en nog iets) maar geen roadside assistance of die lost car key toevoeging
- ons oliepijl staat nu nog maar 17%. we zitte in moab en rijden nog via de UT12 richting zion en zo naar LA om erna nog terug te keren naar Vegas. Het kan zijn dat het oliepijl voldoende blijft maar stel dat het tegen het vervangen gaat aankomen, kan ik dan mijn wagen gaan omruilen in Vegas en éventueel een upgrade nemen?
- ook al moet de olie niet vervangen worden, kan ik dan nog een upgrade nemen? We waren aan het overwegen een cabrio te huren voor de laatste dagen, moesten de koffers passen! Zoals hierboven dus gezegd, als we de wagen moeten terug brengen voor upgrade of omruil wegens het oliepijl, hoe gaat dat dan in zen werk? via de return vehicles binnen rijden in vegas en daar naar de customer desk gaan of moeten we echt naar de frontdesk net als je t rental center binnen komt?

iemand die me wat meer info kan geven :) heb zelf nog niet naar alamo gebeld ivm het oliepijl ;)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Jerre schreef: hoe gaat dat dan in zen werk? via de return vehicles binnen rijden in vegas en daar naar de customer desk gaan of moeten we echt naar de frontdesk net als je t rental center binnen komt?
Even bellen.
Vertellen dat er wat dingen aan de auto niet goed zijn.
Dat je wilt ruilen.
Daar afspraak over maken.
Dan bij aankomst in de garage bij de eerste de beste medewerker die je auto komt scannen melden dat je niet aan einde contract zit maar komt omruilen.
Anders is het gewoon alsof jij je auto eerder komt terugbrengen en wordt de eindovereenkomst opgemaakt.
Je kunt natuurlijk ook naar het vliegveld rijden , naar de balie gaan en daar je verhaal doen

Wat jij jij "oliepeil " noemt niet gebruiken als argument.
De indicatie heeft niets met het peil te maken, maar meld iets over olieverversen.
Als je daarover in je telefoontje naar klantenservice begint zullen ze je zeggen daar maar niet ongerust over te zijn en je verder een plezierige dag wensen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ben het maar half eens met bedeve. Bellen is inderdaad geen slecht idee. Je zoekt op waar er een filiaal van je verhuurmaatschappij in de buurt is, en je belt even.
Maar wij hebben het al 2x gedaan zonder te bellen, wel bij Avis. En één keer was vanwege het oliepeil (was ook zoiets, 17 procent, maar zakte wel enkele keren stevig). Dus dat kun je zeer zeker wel als argument gebruiken. Ik ben gewoon naar een Aviskantoor gereden en heb gezegd dat we nog een lange reis voor de boeg hadden, en dat ik dat oliepeil niet vertrouw. Zo rijd ik liever niet. En meer was er niet nodig om me meteen een andere te geven, ook al had ik niet op voorhand gebeld. De man zei trouwens zelf dat er duidelijk een onderhoudsbeurt was overgeslagen, en dat het dus geen probleem was. Als ze geen auto uit dezelfde klasse hebben staan, kunnen ze nog altijd bellen naar het volgende filiaal.

Edit: Oh, en dat sterretje is geen probleem. Daarvoor ben je verzekerd. Als het groter wordt, kun je daarvoor ook je wagen inruilen. Maar ik zou wel helemaal niks zeggen over een eventuele upgrade. Pas als het daartoe komt.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

M Kactus schreef:Ben het maar half eens met bedeve. Bellen is inderdaad geen slecht idee. Je zoekt op waar er een filiaal van je verhuurmaatschappij in de buurt is, en je belt even.
Maar wij hebben het al 2x gedaan zonder te bellen,
Natuurlijk, maar ik zat ook even aan de drukte aan de balie op LAS te denken.
Vorig jaar in San Jose een auto teruggebracht.
Vond ik het een voordeel dat ik eerder gebeld had; alles was administratief al geregeld
Zelf een keer met een Alamo auto pech gekregen in Las Vegas.
Toen werd er een auto aan de hotelkamer bezorgd.
Om 3.15 AM :oops: :oops:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Jazeker, ik denk dat het zelfs handiger is om naar een iets kleiner filiaal te gaan, of op z'n minst geen luchthavenfiliaal. Iets minder kans op de juiste wagen, maar wel veel handiger om gewoon tot aan de deur te rijden en je even te bevragen.
michfull75
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 15

milage restriction car rental cars .com

Bericht door michfull75 »

Hoi allemaal,

ik heb een vraagje over het huren via rental cars. Weer iemand of je bij maatschappijen zoals Alamo of National te maken hebt met voorwaarden van milage restriction voor bepaalde staten? Wij willen vanuit AZ, Phoenix naar een stuk of 6 staten rijden. Als ik bij de lokale site kijk zie ik dat er een extra fee wordt gerekend voor bepaalde staten maar dat soort voorwaardes kan je niet zien als je boek via rental. Kan je ervan uit gaan dat alles gecoverd is of dat je toch nog extra kosten gaat krijgen voor dit soort zaken? Alvast bedankt voor de reactie!
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

In de policy van Budget car rental staat er dat de echtgenote 'gratis' als 2de bestuurder kan rijden. Maar hoe bewijs je dat je getrouwd bent? ;) Of is dat niet nodig om dat aan te tonen?

Groetjes,

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
M Kactus
Amerikakenner

Re: milage restriction car rental cars .com

Bericht door M Kactus »

michfull75 schreef:Hoi allemaal,

ik heb een vraagje over het huren via rental cars. Weer iemand of je bij maatschappijen zoals Alamo of National te maken hebt met voorwaarden van milage restriction voor bepaalde staten? Wij willen vanuit AZ, Phoenix naar een stuk of 6 staten rijden. Als ik bij de lokale site kijk zie ik dat er een extra fee wordt gerekend voor bepaalde staten maar dat soort voorwaardes kan je niet zien als je boek via rental. Kan je ervan uit gaan dat alles gecoverd is of dat je toch nog extra kosten gaat krijgen voor dit soort zaken? Alvast bedankt voor de reactie!
De extra kosten zijn niet voor de kilometers. Die zijn meestal inbegrepen. Dat kun je wel terugvinden onder "mileage", maar ik heb het nog niet anders gehad dan "unlimited". De extra fee voor bepaalde staten is een drop off-fee. Daar heb je alleen mee te maken als je de wagen ophaalt in een andere staat dan waar je hem weer aflevert. En ruwweg geldt dat hoe verder de staten uit elkaar liggen, hoe hoger die kosten zullen zijn. Dus waar begin je en waar eindig je?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je hoeft niets te bewijzen hoor, het is je eigen verantwoordelijkheid dat bij een eventueel ongeluk je de waarheid gesproken hebt.

Edit:@eliza
john1969
Amerikafan

Bericht door john1969 »

Hallo,

ik heb even een vraagje,
in september ga ik 2 weken naar Seattle (14 t/m28) en wil daar een auto huren, nu heb ik bij rentalcars een prijs voor een SUV Chevrolet Tahoe van 1165 euro en als ik bij usareisen dezelfde wagen kijk is die maar 812 euro en allebei bij Alamo.
is dit niet een heel groot verschil of doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt,
John
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Heb ook voor je gekeken op usareisen en kom op dezelfde prijs hoor.
Saense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Saense »

Wij willen binnenkort een auto huren in Las Vegas en die daar 2 weken later terug brengen. In principe zullen mijn man en ik allebei rijden.
Op de site van Avis vond ik deze clausule:
2. Spouse/Domestic Partner: If the renter states that the additional driver (regardless of sex) is his/her spouse, mate, life companion, significant other, domestic life partner, live-in, or uses another similar expression, and if the individual is 25 or older, he/she may, with the renter's permission, drive the vehicle. They need not be present at the time of rental to provide credit identification or complete the additional driver form.

Heeft iemand enig idee of dit een algemene regel is in Las Vegas of Nevada?
Doen verhuurbedrijven als Dollar e.d. hier ook aan mee?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bij AVIS mag de partner altijd zonder kosten rijden, in alle staten.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bij andere maatschappijen moet de spouse meestal wel op het contract vermeld staan en rijbewijs gegevens verstrekt.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer