Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Liesa1983: route California

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
liesa1983
Amerika-ontdekker

Reis Liesa1983: route California

Bericht door liesa1983 »

Hoi!

Ik sta op het punt 2 tickets te boeken naar Californie 14 september aanstaande. Ik heb nog een paar vraagjes over de route en wat vragen in het algemeen.

Onze route:

- San Fransisco (aankomst)
- Langs de kust naar beneden--> L.A
- San Diego
- Tucson
- Sedona
- Zion
-Las Vegas

We vertrekken vanuit Las Vegas weer naar huis.

Is dit een mooie route? We houden van natuur en willen graag paardrijden, maar we hoeven niet 3 dagen te hiken of te wandelen. Wat mij vooral aanspreekt is de diversiteit van deze route. Ik verheug me namelijk ook erg op steden als San Franscisco en Las Vegas.

We gaan 16 dagen. En kunnen we midden september op de dag zelf hotels boeken? Wat is daar de beste site voor?

Is het weer goed in september?

Als jullie verder nog tips hebben wat we absoluut niet moeten missen op deze route; GRAAG!

P.s. We slaan Death Valley en Yosemite dus over. Is dit dood en dood zonde of zien we al genoeg door Zion?

P.s. 2 we houden van avontuur, maar het lijkt me ook niet leuk om steeds voor verassingen te staan of volgeboekte hotels. En zijn er nog belangrijke dingen waar we rekening mee moeten houden?

BEDANKT!!!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 01 jun 2015, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast, capslock is nergens voor nodig
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: ROUTE CALIFORNIE

Bericht door Thierry73 »

Wij hebben vorig jaar Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley en Yosemite gedaan en ik vond Zion echt de minste van het hele lijstje.
Bryce en DV staan bij mij echt als must see, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Zion is volgens mij juist voor wandelaars en kampeerders het leukste.
Als je vast houdt aan San Diego zou ik van daaruit richting Grand canyon rijden, dan briyce, zion en las vegas (ik neem aan dat je van daar uit terug vliegt).
Dan mis je wel DV en Yosemite, maar alles lukt niet in 16 dagen

als je DV en Yosemite wel wil zou ik San Diego laten vallen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Liesa1983: route California

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het AllesAmerika forum

Lees eens wat andere routes door en schrijf je route eens per dag op, want nu is het onduidelijk wanneer je precies wat doet.
Als ik lees dat je 16 dagen (is dat incl de heen en terugreis) en dan je route zie heb ik nu al het idee dat je echt veel te veel wilt.

In jullie route zou je alleen 2 dagen moeten hiken als je bv de grand canyon naar beneden en weer omhoog zou lopen. Je wilt toch wel enkele (korte) wandelingen in de parken maken mag ik aannemen?

Het weer in September is 3 maanden vooraf lastig te bepalen. Je kan hitte hebben en veel regen. Beetje hetzelfde als nu eind Mei met al die overstromingen, dat had ook niet iedereen zo extreem verwacht. Je gaat wel al te maken krijgen met iets kortere dagen dan de mensen die in de zomer gaan natuurlijk.
we houden van avontuur, maar het lijkt me ook niet leuk om steeds voor verassingen te staan of volgeboekte hotels. En zijn er nog belangrijke dingen waar we rekening mee moeten houden?
Ik zou eerlijk gezegd eerst zorgen voor een duidelijk goede route waarin je niet alles af gaat racen. (mochten je tickets echt een zeer goede prijs hebben kun je die best boeken). En je dan druk maken over hotels.
Als je begin September gaat zit je nog met Laybor day wat een druk vrij weekend voor de Amerikanen is. Die dagen zeker boeken. Verder is je route waarschijnlijk, omdat je maar zo weinig dagen hebt) vrij vast en kun je niet echt flexibel reizen en dan kun je net zo goed al veel vastleggen.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

labour day is voor 14 september ;)

Precies een week eerder.
Het was een verrassing waar ik niet op gerekend had en die de prijzen in Vegas behoorlijk omhoog heeft geduwd.

Als je andere routes bekijkt dan zie je het vaak uitgeschreven per dag.
Doe dat ook eens voor jezelf. Google maps helpt daarbij prima :)
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

liesa1983 schreef:P.s. We slaan Death Valley en Yosemite dus over. Is dit dood en dood zonde of zien we al genoeg door Zion?
Ik vind persoonlijk van wel, tenzij je er al eens eerder was.

In een route van 16 dagen is het bijna niet mogelijk om Tucson mee in te plannen.

Een route met de musts (wel zonder LA)
1 ? - SF
2 SF
3 SF - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Mammoth Lakes
6 Mammoth Lakes - Death Valley
7 Death Valley - Zion
8 Zion
9 Zion - Bryce
10 Bryce - Page
11 Page - Monument Valley
12 Monument Valley - Grand Canyon
13 Grand Canyon - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas - ?

Een mogelijke route met LA:
1 ? - SF
2 SF
3 SF - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Monterey
6 Monterey - Morro Bay/Pismo Beach
7 Morro Bay/Pismo Beach - LA
8 LA
9 LA - San Diego
10 San Diego
11 San Diego - Joshua Tree - 29Palms
12 29Palms - Wickenburg - Prescott - Sedona
13 Sedona - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas - ?

Paardrijden kan bij Bryce Canyon, in Monument Valley en ik dacht ook in Sedona.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Tweede route sla je Bryce en DV over.
Dat zou echt dood zonde zijn hoor
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

@Thierry73
Ja die 2de route zou ik ook niet doen als 1ste reis maar er zitten meer plekken in die TS in haar openingspost had staan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Ik snap je suggestie
Als je LA en San Diego per sé erin wil hebben (misschien ben je gek van pretparken) dan is het inderdaad wel een goede route.
Het is natuurlijk ook net waar je voor gaat.

Is joshua tree een beetje de moeite dan nog?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Joshua Tree is een prachtig park, alleen in de zomer bijna net zo warm als Death Valley.
Je kan overigens ook paardrijden in Los Angeles. O.a. Bij de sunset ranch en dan rij je door de Holkywood Hills.

Ingrid heeft 2 leuke routes opgeschreven. Je kan in maar 14 dagen ter plekke helaas nou eenmaal nooit alles echt perfekt bekijken.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Wij gaan voor de tweede keer een week of 3 en moeten gewoon nog steeds schrappen in de routes vanaf LV.
Ik wil heel graag nog eens monument valley en Salt lake city zien.
Ook San Diego staat nog op het wensen lijstje.

Er is gewoon heel erg veel te zien in die hoek.
Vorig jaar hebben we een nationale parken route gedaan. Jaarkaart gekocht en een hele zooi parken gedaan (red rock canyon, DV, GC Bryce, Zion, Yosemite).
Dit jaar wordt het thema meer kust en steden en nog slaan we San Diego over omdat het anders te veel geren wordt.
Je moet gewoon keuzes maken.

Als je erg van natuur houdt dan zou ik zeker de parken in je route opnemen.
Het voordeel is dat je dan ook een park jaarkaart kan kopen en dat er heel makkelijk uit haalt.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden ;)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@thierry (ff offtopic) jullie reis is compleet niet te vergelijken, want door o.a. jullie familiebezoek zit je al 12 dagen in of op route van/naar Pahrump en las Vegas en dan ook nog 3 vliegdagen. Dus heb je eigenlijk maar 1 week van de 3 voor de 'roadtrip'.

Liesa1983 kan een prachtige roadtrip maken met steden en parken, ze moet alleen met 16 dagen inderdaad ook keuzes maken. Als ze net zo verslaafd raakt aan de usa als ons (en vele anderen hier), dan komt het met de andere plekken ook nog wel goed in een volgende trip.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar mijn 2011 verslag voor een korte route in september. Dat was zonder SF en Yosemite maar met Zion, Bryce etc.

Marianne
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Inderdaad is dat het beste wat je kan doen.
Duik lekker in de reisverslagen en foto's van de leden en kijk wat ze je aan tips kunnen geven.
en uiteraard je eigen plan trekken

jij weet wat je echt graag wil zien en wat niet.
Ik had vorig jaar een trip gepland waarbij ik bijna Bryce buiten de route had laten liggen.
Voor mij was het zien van de Grand Canyon echt een must.
Uiteindelijk waren het forum leden die me hebben over gehaald om Bryce mee te nemen in de route en het is echt een van de meest bijzondere plekken geworden die ik ooit heb gezien.
Maar tegelijkertijd had niemand me over kunnen halen om de grand canyon uit mijn route te halen, dat had ik mezelf nooit vergeven.

Wij kunnen je tips geven en zullen het ook niet altijd met elkaar eens zijn, maar jij weet wat je voor je gevoel per sé wil gaan zien.
Haal dat sowieso niet uit je route.
Ik denk wel dat we het met elkaar eens zijn dat je je route niet te vol moet duwen, het is ook zonde om alleen maar in de auto te zitten en op mooie plekken alleen uit te stappen om een paar foto's te maken en weer door te gaan. Ga genieten en dan ben ik er vrij zeker van dat je nog wel eens terug wil om meer te zien. En meer, en meer ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer