Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom mensen voor het eerst naar Amerika zijn gegaan, waar ze heen zijn gegaan, hoe oud ze waren, etc.
Mijn eigen verhaal:
In denk dat ik tegen een jaar of 9 was toen mijn vader voor zijn werk (gescheiden ouders) naar Michigan verhuisde.
In Nederland werkte hij op schiphol en er werd hem gevraagd een zelfde soort bedrijf op te gaan zetten in Detroit.
Als kind was dat natuurlijk raar en tegelijkertijd ook wel een beetje stoer dat je vader in Amerika woonde.
Helemaal precies weet ik het niet meer, maar ik denk dat ik tegen een jaar of 12/13 was toen we de eerste keer naar hem toe konden.
Mijn moeder en stiefvader brachten mij en mijn broertje naar Schiphol en mijn vader pikte ons in Detroit op.
We zijn daar een zomervakantie geweest en mochten van allerlei leuke dingen doen inclusief een tussentijds tripje naar een kennis in Florida, Daytona Beach.
Naar Disney world, hitte en de auto's die op het strand mochten kan ik me nog herinneren.
In Michigan herinner ik me vooral de mooie natuur (hij had vrienden aan een meer wonen) en een klein beetje Detroit.
En natuurlijk mijn Amerikaanse stiefzussen.
Later verhuisde mijn vader het land door naar Cortland/Marathon in NY via Midland, TX, Californië en uiteindelijk Pahrump, NV waar hij twee jaar terug is overleden.
Op de meeste plekken heb ik hem kunnen bezoeken en met ons bezoek aan Texas heb ik mijn huidige vrouw ook voor het eerst meegenomen.
Het heeft ons ook verslaafd gemaakt aan het land en ook roadtrips om zoveel mogelijk te zien.