Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Friezin: rondreis Oosten
Reis Friezin: rondreis Oosten
Na in 2014 een geweldige rondreis te hebben gemaakt in het zuidwesten hebben we hier de smaak te pakken en willen we in zomer 2016 graag weer gaan. Zelf had ik graag nogmaals het westen gepakt, maar dan een wat noordelijker deel met Yellowstone. Maar zoon mocht kiezen omdat hij eindexamen doet en hij heeft gekozen voor het oosten. Wensen zijn in ieder geval Chicago, Washington en Niagara watervallen. Echtgenoot en ik zouden graag naar Graceland willen, maar dat is misschien wat onhandig. Vorig jaar was ik redelijk laat met boeken, waardoor bijvoorbeeld de vliegtickets erg duur waren en we niet meer in de National parken hebben geslapen, maar net daarbuiten, dus ik dacht dat doe ik deze keer anders. Ik wil nu alvast een plan klaar hebben zodat ik gelijk een vliegticket kan boeken als er een mooie aanbieding voorbij komt. Ik heb op dit moment onderstaande globale planning, maar ik heb het idee dat het wat teveel is voor 23 dagen en dat we ook eea missen onderweg, vooral qua natuur. Dus ik leg het graag even voor:
Dag 1: Amsterdam – Chicago
Dag 2: Chicago
Dag 3: Chicago
Dag 4: Chicago – Niagara watervallen (Ontario)
Dag 5: Niagara watervallen
Dag 6: Niagara watervallen – Boston
Dag 7: Boston
Dag 8: Boston – ?
Dag 9: ?
Dag 10: ? – Atlantic City
Dag 11: Atlantic City
Dag 12: Atlantic City – Philadelphia
Dag 13: Philadelphia
Dag 14: Philadelphia – Gettysburg – Washington DC
Dag 15: Washington DC
Dag 16: Washington DC – Great Smokey Mountains
Dag 17: GSM
Dag 18: GSM
Dag 19: GSM – Nashville
Dag 20: Nashville – Memphis
Dag 21: Memphis
Dag 22: Memphis – Amsterdam
Dag 23: Amsterdam
New York slaan we met opzet over omdat we daar al een paar keer geweest zijn, maar ergens in die omgeving moet denk ik wel een overnachting komen, bovendien is er volgens mij wel meer leuks te zien langs de kust bij Boston, vandaar de vraagtekens. Een walvistocht hebben we vorig jaar gedaan vanuit Monterey.
Nadeel van deze opzet is dat je vanuit Memphis alleen met tussenstop kunt vliegen, had me na vorig jaar voor genomen alleen nog rechtstreekse vluchten te nemen. Misschien is het verstandig om de hele hoek Boston te skippen en dan de vrij gekomen dagen gebruiken om vanuit Memphis weer terug te rijden naar Chicago en een extra dag in Washington? Of anders toch Memphis en Nashville skippen en vanuit Washington terug vliegen? Memphis en Nashville zou je natuurlijk ook goed kunnen combineren met een toekomstige rondreis die meer op het zuidoosten gericht is en Boston weer met Canada. Oh ja we beginnen in Chicago (andersom zou natuurlijk ook kunnen), omdat we vrienden willen bezoeken, die iets later waarschijnlijk zelf op vakantie zijn. Ik ben niet bang om te schrappen, dat hebben we vorig jaar ook gedaan, het is wel vakantie. We zijn bij voorkeur daarom ook altijd 2 nachten in hetzelfde hotel.
Dag 6: Niagara watervallen – Boston
Dag 7: Boston
Dag 8: Boston – ?
Dag 9: ?
Dag 10: ? – Atlantic City
Dag 11: Atlantic City
Dag 12: Atlantic City – Philadelphia
Dag 13: Philadelphia
Dag 14: Philadelphia – Gettysburg – Washington DC
Dag 15: Washington DC
Dag 16: Washington DC – Great Smokey Mountains
Dag 17: GSM
Dag 18: GSM
Dag 19: GSM – Nashville
Dag 20: Nashville – Memphis
Dag 21: Memphis
Dag 22: Memphis – Amsterdam
Dag 23: Amsterdam
New York slaan we met opzet over omdat we daar al een paar keer geweest zijn, maar ergens in die omgeving moet denk ik wel een overnachting komen, bovendien is er volgens mij wel meer leuks te zien langs de kust bij Boston, vandaar de vraagtekens. Een walvistocht hebben we vorig jaar gedaan vanuit Monterey.
Nadeel van deze opzet is dat je vanuit Memphis alleen met tussenstop kunt vliegen, had me na vorig jaar voor genomen alleen nog rechtstreekse vluchten te nemen. Misschien is het verstandig om de hele hoek Boston te skippen en dan de vrij gekomen dagen gebruiken om vanuit Memphis weer terug te rijden naar Chicago en een extra dag in Washington? Of anders toch Memphis en Nashville skippen en vanuit Washington terug vliegen? Memphis en Nashville zou je natuurlijk ook goed kunnen combineren met een toekomstige rondreis die meer op het zuidoosten gericht is en Boston weer met Canada. Oh ja we beginnen in Chicago (andersom zou natuurlijk ook kunnen), omdat we vrienden willen bezoeken, die iets later waarschijnlijk zelf op vakantie zijn. Ik ben niet bang om te schrappen, dat hebben we vorig jaar ook gedaan, het is wel vakantie. We zijn bij voorkeur daarom ook altijd 2 nachten in hetzelfde hotel.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Rondreis Oosten
Mooie trip ga jullie maken. Ik zou Washington wat meer ruimte geven en wat afsnoepen in Chicago en zeker Atlantic City. Misschien heb je wat aan ons reisverslag uit 2013. (tot Washington dan) Ik zou Boston niet schrappen, Boston is een zeer leuke en gezellige stad.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Color01
- Amerika-expert
Re: Reis Friezin: rondreis Oosten
Tenzij je van gokken houd, anders zou ik Atlantic City overslaan en kiezen voor Ocean City, MD
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
als je in het zuidwesten ook Vegas hebt gedaan, dan zou ik atlantic city overslaan.
Langs de kust is heel veel leuks te zien.
Ik vond zelf Providence een erg leuk stadje.
Maar de route langs de kustlijn daar is echt prachtig
Boston zeer zeker niet over slaan
dat is echt een leuke stad.
Als ik zo snel de hele route kijk zitten er wel erg lange autodagen tussen.
8 uur rijden lijkt makkelijk te kunnen, maar dan mis je wel heel veel leuke onderweg stops.
Vaak is dat toch de charme van een roadtrip.
En hou er rekening mee dat je heel makkelijk van Amerika naar Canada komt, maar terug het best lang kan duren.
Ik geloof dat wij de laatste keer er bijna 3 uur over hebben gedaan bij de grens.
Nu heb je vanuit Niagara meerdere keuzes, dus probeer anders eerst on line de wachttijden te vinden voor je vertrekt.
Langs de kust is heel veel leuks te zien.
Ik vond zelf Providence een erg leuk stadje.
Maar de route langs de kustlijn daar is echt prachtig

Boston zeer zeker niet over slaan
dat is echt een leuke stad.
Als ik zo snel de hele route kijk zitten er wel erg lange autodagen tussen.
8 uur rijden lijkt makkelijk te kunnen, maar dan mis je wel heel veel leuke onderweg stops.
Vaak is dat toch de charme van een roadtrip.
En hou er rekening mee dat je heel makkelijk van Amerika naar Canada komt, maar terug het best lang kan duren.
Ik geloof dat wij de laatste keer er bijna 3 uur over hebben gedaan bij de grens.
Nu heb je vanuit Niagara meerdere keuzes, dus probeer anders eerst on line de wachttijden te vinden voor je vertrekt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier nog een stem tegen Atlantic City en zeker nog een dag voor Washington nemen, een volle dag is daar echt niet voldoende. Je zou ook een nacht minder in Philadelphia kunnen doen en van daaruit tegen de avond naar Washington rijden, zodat je twee volle dagen in DC hebt. Bekijk het topic All About Washington DC op dit forum eens en lees ook vooral wat er net buiten de stad nog te zien is wat je niet mag missen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bedankt voor de reacties, hier heb ik zeker wat aan. Alles pleit ervoor om te eindigen in Washington, dan komen er heel wat dagen bij, wat ruimte geeft voor een extra dag Washington en ook over het geheel wat meer tijd, dan kunnen we ook voor/na Boston nog wat tijd spenderen in New England. En erg bedankt voor de tip van het weer terugkeren in de US bij de Niagara, zal inderdaad eens kijken of er ergens een overzicht is.
Dan krijgen we zoiets:
Dag 6: Niagara watervallen – ?
Dag 7: ? - Boston
Dag 8: Boston
Dag 9: Boston – Cape Cod
Dag 10: Cape Cod eo
Dag 11: Cape Cod - ?
Dag 12: ? – Ocean City NJ
Dag 13: Ocean City NJ
Dag 14: Ocean city NJ – Philadelphia
Dag 15: Philadelphia
Dag 16: Philadelphia – Gettysburg
Dag 17: Gettysburg - Washington
Dag 18: Washington DC
Dag 19: Washington DC
Dag 20: Washington DC - Amsterdam
Er moet duidelijk een tussenstop tussen Niagara en Boston, suggesties? Ik lees ook White Mountain National Park, is dat de moeite waard? Volgens mij wel wat uit de richting, dan zou er alsnog iets tussen Niagara watervallen en White Mountain moeten zitten. Op zich vinden wij het vaak prettiger om 1 lange reisdag te hebben en dan 2 nachten ergens te blijven dan 2 korte reisdagen en dan telkens 1 nacht, maar het stuk Niagara watervallen - Boston was zelfs dan te lang, zeker als je ook nog eens 3 uur wachttijd bij de grens zou hebben. Nu we wat dagen overhouden lijkt het me leuk om vanaf Boston naar de kust te gaan en dan zo af te zakken. Ik mis nu wel een beetje een mooi National Park in mijn schema, daar had ik Great Smokey Mountains voor, maar dat is dus nu geschrapt. Het voelt wel een stuk relaxter zo, een extra dag in Washington heb ik toe gevoegd en een overnachting in Gettysburg, zodat we wat langer over het traject Philadelpia- Washington kunnen doen. Ook kunnen we nu voor de terugweg een rechtstreekse vlucht nemen. De kans bestaat dat een familielied over enige tijd naar de omgeving van Atlanta verhuist, dus dat zou een mooie uitvalsbasis zijn voor Memphis en Great Smokey Mountains, dus dat stuk schrappen heb ik wel vrede mee.
Ik heb even vluchtig naar je verslag gekeken Ruud, ik ga nog even wat gedetailleerder lezen, maar ik wou alvast even terug koppelen, anders is het net of ik jullie reacties niet lees. Boston blijft er dus in, we zouden daar erg graag een kijkje nemen op Harvard en op MIT, dus misschien moeten we gewoon ook nog een dagje aan Boston plakken. Hoewel het dan al met al wel erg veel stadsbezoek wordt natuurlijk en het is wel hoogzomer.
De tip van Ocean City heb ik naar gekeken, maar er zijn er 2. Een grote in Maryland een stuk zuidelijker gelegen en een kleinere in New Jersey vlakbij Atlantic City, ook bekend als Jersey Shore, al weet ik niet of dat een aanbeveling is
. Maar ik neem aan dat je de kleine Ocean City bedoelt. Vegas hebben we inderdaad gezien en dat vonden we geweldig, hadden we achteraf graag langer gebleven. We gokken trouwens helemaal niet, dus daar hoeft het niet voor. Atlantic City had ik gekozen omdat we ook even een dagje strand wilden, niet vanwege het gokken, dus een andere badplaats is ook prima.
Dan krijgen we zoiets:
Dag 6: Niagara watervallen – ?
Dag 7: ? - Boston
Dag 8: Boston
Dag 9: Boston – Cape Cod
Dag 10: Cape Cod eo
Dag 11: Cape Cod - ?
Dag 12: ? – Ocean City NJ
Dag 13: Ocean City NJ
Dag 14: Ocean city NJ – Philadelphia
Dag 15: Philadelphia
Dag 16: Philadelphia – Gettysburg
Dag 17: Gettysburg - Washington
Dag 18: Washington DC
Dag 19: Washington DC
Dag 20: Washington DC - Amsterdam
Er moet duidelijk een tussenstop tussen Niagara en Boston, suggesties? Ik lees ook White Mountain National Park, is dat de moeite waard? Volgens mij wel wat uit de richting, dan zou er alsnog iets tussen Niagara watervallen en White Mountain moeten zitten. Op zich vinden wij het vaak prettiger om 1 lange reisdag te hebben en dan 2 nachten ergens te blijven dan 2 korte reisdagen en dan telkens 1 nacht, maar het stuk Niagara watervallen - Boston was zelfs dan te lang, zeker als je ook nog eens 3 uur wachttijd bij de grens zou hebben. Nu we wat dagen overhouden lijkt het me leuk om vanaf Boston naar de kust te gaan en dan zo af te zakken. Ik mis nu wel een beetje een mooi National Park in mijn schema, daar had ik Great Smokey Mountains voor, maar dat is dus nu geschrapt. Het voelt wel een stuk relaxter zo, een extra dag in Washington heb ik toe gevoegd en een overnachting in Gettysburg, zodat we wat langer over het traject Philadelpia- Washington kunnen doen. Ook kunnen we nu voor de terugweg een rechtstreekse vlucht nemen. De kans bestaat dat een familielied over enige tijd naar de omgeving van Atlanta verhuist, dus dat zou een mooie uitvalsbasis zijn voor Memphis en Great Smokey Mountains, dus dat stuk schrappen heb ik wel vrede mee.
Ik heb even vluchtig naar je verslag gekeken Ruud, ik ga nog even wat gedetailleerder lezen, maar ik wou alvast even terug koppelen, anders is het net of ik jullie reacties niet lees. Boston blijft er dus in, we zouden daar erg graag een kijkje nemen op Harvard en op MIT, dus misschien moeten we gewoon ook nog een dagje aan Boston plakken. Hoewel het dan al met al wel erg veel stadsbezoek wordt natuurlijk en het is wel hoogzomer.
De tip van Ocean City heb ik naar gekeken, maar er zijn er 2. Een grote in Maryland een stuk zuidelijker gelegen en een kleinere in New Jersey vlakbij Atlantic City, ook bekend als Jersey Shore, al weet ik niet of dat een aanbeveling is

-
- Amerika-expert
Leuke tocht. Een stop tussen Niagara en Boston zou ik zelf ergens in de Berkshires in het westen van Massachusetts maken, aan de Mohawk Trail. Vermont, New Hampshire en Maine zijn zeker de moeite waard, maar lijken me een beetje uit jouw route.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je zoekt nog iets (en liefst wat natuur) tussen Niagara en Boston. In juli maken wij ook een trip naar het Noordoosten en na Niagara (2 n.) bezoeken wij de regio van de Finger Lakes (2n.). Daar zijn verschillende staatsparken met heel veel watervallen waar je wandelingen kan maken en ook zwemmogelijkheid is. Vandaar rijden wij ook naar Boston voor 2 nachten en dan door naar Cape Cod. Misschien zijn de Finger Lakes dan iets voor jullie? Wij blijven ook liever min. 2 nachten op één plaats... zoals je zegt ... het moet nog wat vakantie blijven. Veel voorbereidingsplezier nog.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
@dutchie : Jij kent blijkbaar de Mohawk Trail... Enkele weken geleden vroeg ik op het forum of het een goed idee is om van de Finger Lakes naar Boston (Woburn) te rijden via de Mohawk Trail (wat een uurtje ofzo omweg is) ipv de kortste weg, maar ik kreeg hier amper reactie op. Wat denk jij?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2173 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties