Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Los Angeles en San Francisco (wat bezichtigen?)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Los Angeles en San Francisco (wat bezichtigen?)
Graag wil ik jullie advies vragen wat we absoluut in Los Angeles en San Francisco moeten gaan bezichtigen? En of het verstandig is om excursies al vooraf te boeken zoals Alcatraz wat dat wilde we zeker bezoeken, voor de rest vragen we jullie advies en ideeen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Los Angeles en San Francisco
Hoeveel dagen heb je voor beide steden? Dat is wel handig om te weten. Ook de vraag of jullie pretparken willen bezoeken of wandelingen willen maken?
Alcatraz zeker ver vooraf boeken. Dat kan vanaf 90 dagen vooraf en dat is zeker aan te raden om ook zo snel mogelijk te doen als je weet wanneer je daar heen gaat. https://www.alcatrazcruises.com/website ... ckets.aspx
Alcatraz zeker ver vooraf boeken. Dat kan vanaf 90 dagen vooraf en dat is zeker aan te raden om ook zo snel mogelijk te doen als je weet wanneer je daar heen gaat. https://www.alcatrazcruises.com/website ... ckets.aspx
-
- Amerika-ontdekker
Re: Los Angeles en San Francisco (wat bezichtigen?)
We hebben voor beide Los Angeles 3 dagen en voor San Francisco 3 dagen.
We willen misschien universal studio bezoeken, verder geen pretparken moeten we deze ook vooraf boeken?
En Alcatrez bij wie kan ik deze het beste boeken online?
Alle tips zijn welkom
We willen misschien universal studio bezoeken, verder geen pretparken moeten we deze ook vooraf boeken?
En Alcatrez bij wie kan ik deze het beste boeken online?
Alle tips zijn welkom
-
- Amerika-ontdekker
Ik had je link te laat gezien naar Alcatrez bedankt alvast
Laatst gewijzigd door PSVwally op 06 jun 2015, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het is niet nodig om bovenstaande berichten in het geheel te quoten
Reden: het is niet nodig om bovenstaande berichten in het geheel te quoten
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Is wel heel persoonlijk wat iemand wil zien, zijn net 3 weken terug.
LA hadden we 4 dagen vanuit ons huisje in de Hollywood Hills;
Hollywood Walk of fame
Star tour
Griffith Observetory
La Brae tarpits
Grammy museum
St Monica - Venice
WarnerBros studio VIP Tour
Alleen het autorijden in LA is al een atractie, er is genoeg te doen.
Kijk eens op tripadvisor naar de 100 meest populaire atracties en maak een keuze.
LA hadden we 4 dagen vanuit ons huisje in de Hollywood Hills;
Hollywood Walk of fame
Star tour
Griffith Observetory
La Brae tarpits
Grammy museum
St Monica - Venice
WarnerBros studio VIP Tour
Alleen het autorijden in LA is al een atractie, er is genoeg te doen.
Kijk eens op tripadvisor naar de 100 meest populaire atracties en maak een keuze.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de tijd hebt zijn een er ook een aantal parken in de hollywood hills waar je lekker kunt wandelen en vaak een mooi uitzicht hebt.
Aanvullingen op theborgh:
- Mulholland drive
- Wandelen naar het Hollywood sign
- Getty Center
- Farmers Market
- Een wandeling door downtown LA (zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 80#p812404
Voor SF is het vaak allemaal wat duidelijker vind ik, omdat het allemaal wat compacter is:
Je schrijft overigens al een aantal keer alcatrez, ik heb het als mod maar even aangepast, want het is alcatraz. Dit is 's ochtends als early bird vaak nog niet zo druk als in de middag. Maar er zijn ook avondtours. Je moet zelf maar even kijken wanneer je die tour wilt doen. Normaal gesproken zal het, afhankelijk van het weer, drukte en of heel het eiland opengesteld is, zo'n 3 á 4u kosten om het eiland te bekijken.
Verder kun je de keuze maken om zelf alles te gaan rijden of met het ov te doen. Veel forumleden kiezen ook voor de hop-on-off bus. Vaak in combinatie met het huren van een fiets om bv via de golden gate brug naar Sausilito te fietsen en met de ferry terug naar de stad.
Highlights van SF in willekeurige volgorde:
Alcatraz
Golden Gate brug en het recreation Area aan de noordkant van de brug
Bay Bridge
Golden Gate park
De wijk haight ashbury
Twin Peaks
Fort mason
Fishermans wharf
Coit tower
Crooked street (bij Lombard Street)
een ritje in de cable car
De omgeving van Union Square en dan bedoel ik het winkelgebied (blijf een beetje weg van de wijk tenderloin die er tegenaan ligt)
de 7 sisters (huisjes bekend van de tv serie full house)
Bezoek evt een honkbalwedstrijd
China town
Aanvullingen op theborgh:
- Mulholland drive
- Wandelen naar het Hollywood sign
- Getty Center
- Farmers Market
- Een wandeling door downtown LA (zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 80#p812404
Je kunt vaak online kijken voor kortingscoupons e.d., maar je kan ook kaartjes bij de kassa halen.We willen misschien universal studio bezoeken, verder geen pretparken moeten we deze ook vooraf boeken?
Voor SF is het vaak allemaal wat duidelijker vind ik, omdat het allemaal wat compacter is:
Je schrijft overigens al een aantal keer alcatrez, ik heb het als mod maar even aangepast, want het is alcatraz. Dit is 's ochtends als early bird vaak nog niet zo druk als in de middag. Maar er zijn ook avondtours. Je moet zelf maar even kijken wanneer je die tour wilt doen. Normaal gesproken zal het, afhankelijk van het weer, drukte en of heel het eiland opengesteld is, zo'n 3 á 4u kosten om het eiland te bekijken.
Verder kun je de keuze maken om zelf alles te gaan rijden of met het ov te doen. Veel forumleden kiezen ook voor de hop-on-off bus. Vaak in combinatie met het huren van een fiets om bv via de golden gate brug naar Sausilito te fietsen en met de ferry terug naar de stad.
Highlights van SF in willekeurige volgorde:
Alcatraz
Golden Gate brug en het recreation Area aan de noordkant van de brug
Bay Bridge
Golden Gate park
De wijk haight ashbury
Twin Peaks
Fort mason
Fishermans wharf
Coit tower
Crooked street (bij Lombard Street)
een ritje in de cable car
De omgeving van Union Square en dan bedoel ik het winkelgebied (blijf een beetje weg van de wijk tenderloin die er tegenaan ligt)
de 7 sisters (huisjes bekend van de tv serie full house)
Bezoek evt een honkbalwedstrijd
China town
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
San Francisco zou ik zeker Alcatraz bezoeken. Zou je kunnen combineren met Fisherman's Wharf en pier 39 met de zeeleeuwen. Verder is een dagje met de fiets ook heel fijn. Wij hadden maar een halve dag en hebben enkel over de Golden Gate Bridge gefietst en daarna vanuit Sausalito terug met de Ferry. Dat was fantastisch! Maar als we het nog eens over zouden doen, zouden we voor een volle dag gaan. Een Tour met de hop on hop off om de stad te verkennen is ook super!
In Los Angeles zou ik gaan voor de Walk of fame, het Hollywood sign, Griffith Observatory en een dagje in teken van de film. Wij hadden Warner Bross Studio Tour gedaan en die was geweldig! Maar als ik weer zou gaan, zou ik er nog gerust een Tour bij Paramount Studio's of Universal willen bijdoen. Echt leuk! En natuurlijk een beetje relaxen op het strand bij Santa Monica is ook geweldig! Of Venice Beach of dergelijke.
Keuze genoeg!
In Los Angeles zou ik gaan voor de Walk of fame, het Hollywood sign, Griffith Observatory en een dagje in teken van de film. Wij hadden Warner Bross Studio Tour gedaan en die was geweldig! Maar als ik weer zou gaan, zou ik er nog gerust een Tour bij Paramount Studio's of Universal willen bijdoen. Echt leuk! En natuurlijk een beetje relaxen op het strand bij Santa Monica is ook geweldig! Of Venice Beach of dergelijke.
Keuze genoeg!
-
- Amerika-ontdekker
Ok, bedankt
allemaal voor deze opties. We gaan ze verder uitpluizen en een keuze maken voor definitieve lijst.

In L.A. vonden wij Venice Beach ook de moeite waard, dit is zn apart stukje boulevard. De mannen die staan te bodybuilden en waar je voor een paar dollar mee op de foto kunt terwijl ze hun spierballen laten zien, mensen die muziek maken, rolschaatsles op muziek, skaters. Toen wij er waren was er een cheerleaderteam een videoclip aan het opnemen, straatartiesten en andere preformers. Heel erg leuk om te zien, beetje hippie, jaren 60 achtig, erg bijzonder sfeertje. Parkeren is wel wat lastig.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan je bij universal ook alleen een studiotour doen, dus zonder het pretpark te bezoeken?Maar als ik weer zou gaan, zou ik er nog gerust een Tour bij Paramount Studio's of Universal willen bijdoen.
- Division
- Amerikakenner
Heb je zelf ook al eens op Google ingetikt 'highlights San Francisco' of 'highlights Los Angeles'? Daarmee heb je iig al een antwoord op je eerste vraag.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
PSVwally schreef:Kan je bij universal ook alleen een studiotour doen, dus zonder het pretpark te bezoeken?Maar als ik weer zou gaan, zou ik er nog gerust een Tour bij Paramount Studio's of Universal willen bijdoen.
Je parkingang is inbegrepen in de 'Studio Tour' staat er op de website, dus het is maar hoe je het bekijkt. Als de parkingang erbij zit, zou ik er persoonlijk wel een volle dag blijven, maar er zijn ook mensen die dat niet doen. Dat is ieder zijn keuze. Heb de Tour zelf nog niet gedaan dus weet ook niet of die zijn geld waard is. Maar mij is Warner Bross zo goed bevallen dat ik wel eens een vergelijk wou hebben met iets anders.
In San Francisco zeker eens een wedstrijd bijwonen in het at&t park van de Giants... Dit is héél hot in SF!
kurt1981 schreef:In San Francisco zeker eens een wedstrijd bijwonen in het at&t park van de Giants... Dit is héél hot in SF!
Dan moeten ze natuurlijk wel net thuis spelen op 't moment dat je in SF bent

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Dodgers ja, dat is ook het team van LA, Anaheim is niet echt LA 

Bij ons spelen de Dodgers thuis vs de Reds als we daar zijn. Iemand hier ervaringen mee? Hoe vol zit dat stadion van capaciteit 56k?
- Division
- Amerikakenner
Indien in het weekend of vrijdag, dan kan het aardig vol zitten. Doordeweeks heb je vaker lege plekken. Maar als je daar graag naar toe wil, dan gewoon nu alvast een kaartje kopen.
Ik heb wel ervaring met een Dodger game ja. Tegen de Giants destijds. Was compleet uitverkocht, al was het pas helemaal vol toen de wedstrijd al even bezig was. Tip: ga op tijd, de toeweg erheen kan (en zal) zeer druk zijn, inclusief files.
Ervaring zelf is super. Leuke sfeer, hotdog erbij, bud light: helemaal Amerikaans. Je hoeft niet eens van baseball te houden.
Ervaring zelf is super. Leuke sfeer, hotdog erbij, bud light: helemaal Amerikaans. Je hoeft niet eens van baseball te houden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Wedstrijd is op een donderdag (13/08 - 19.10pm). Aangezien wij niet echt baseball liefhebbers zijn en onze tijd in LA al niet overdreven is, twijfel ik nog om tickets te kopen.. Planning is namelijk:
woe 12/08 Morro Bay - LA
dond 13/08 LA
vrij 14/08 LA en om 23u50 vlucht naar huis
vrij 14/08 is die wedstrijd ook nog aan de gang maar dit lijkt me onverstandig met die vlucht om middernacht. Zal waarschijnlijk constant op mn klok zitten kijken en geen zin om vakantie stressvol af te sluiten :p
Laat het nog even bezinken.. Alvast bedankt voor de tips!
woe 12/08 Morro Bay - LA
dond 13/08 LA
vrij 14/08 LA en om 23u50 vlucht naar huis
vrij 14/08 is die wedstrijd ook nog aan de gang maar dit lijkt me onverstandig met die vlucht om middernacht. Zal waarschijnlijk constant op mn klok zitten kijken en geen zin om vakantie stressvol af te sluiten :p
Laat het nog even bezinken.. Alvast bedankt voor de tips!
- Division
- Amerikakenner
Als die wedstrijd 13/08 - 19.10pm is, kan je meer dan 24 uur later toch gewoon terugvliegen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2061 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 16 Reacties