De kust is ook heel mooi (ik vind de bergen mooier, maar dat kan persoonlijke voorkeur zijn)
Astoria (met de langste brug ....wat weet ik niet meer precies) via Cannon Beach (met de foto genieke rotsen, naar Tillamook (kaasfabriek met heerlijk ijs).
Kom je ook langs de enige plaats waar het Amerikaanse vaste land ooit (!) is aangevallen door een Japanse onderzeeer. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_submarine_I-25 of http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardmen ... rt_Stevens . De amerikanen waren zo verbaasd dat ze niet terug hebben geschoten
En dan vanuit Tillamook terug naar Portland (niet via de 26, die is wat saai)
Wij vonden bij Astoria Fort Clatsop leuk om te bezoeken. Zeker las je enigszins op de hoogte bent van de reis van Lewis & Clark is dat een aanrader (geweldig boek over hun reis: John Bakeless: Partners in Dicovery.
Zie [url=http://martinenmarianne2006.blogspot.nl ... i.htm=hier[/url] ons verslag van die dag.
@sommeren; de kaas en het ijs was ons ook al opgevallen en zullen we zeker niet overslaan! De brug zoeken we even na; tenslotte hebben ze in de USA altijd de grootste, langste, oudste, dikste etc etc. Alleen de bijbehorende bordjes zijn al leuk!
@martin&marianne: we hebben jullie blog idd gelezen, het heeft altijd wel wat om een dergelijke route te volgen langs de diverse infopanelen en visitorcentre. We zullen zeker een deel van de Lewis&Clark route volgen!
Denk je een beperkt gebied gekozen te hebben en ruim in de tijd te zitten; moet je nog steeds kiezen... Nou ja, geen beter excuus om nog eens terug te gaan!
Oregon is ontzettend mooi om doorheen te wandelen. Wanneer je bij Newport aankomt probeer dan ook eens langs Yaquina Head Lighthouse te gaan. Even daarvoor heb je een klein visitors center dat zeker de moeite waard is naar binnen te gaan. Wanneer er veel mist is laat je vooral niet tegenhouden. Dit geeft een onzettend mooie impressie. Deze eventuele stop kost weinig tijd en is makkelijk in te plannen wanneer je Newport in rijdt. Zeker niet heen gaan wanneer je Newport uit rijdt wanneer je daarna de Umpqua scenic drive wilt gaan rijden. Ontzettend veel moois en meerdere korte wandelingen naar watervallen mogelijk onderweg. Voorbeelden; Susan Creek falls, Toketee Falls, Watson Falls (Vond ik zelf de mooiste om te wandelen) en Lemolo Falls.
In Crater Lake is het bijna een onvergetelijke ervaring om in Crater Lake Lodge te overnachten. Maar daar moet je wel geld voor neerleggen. Zoals al eerder is gezegd is het ontzettend leuk om Crater Lake op een andere manier te bewonderen, vanaf het water. Leuke wandeling naar de boot en weer terug. Ik heb de vroege ochtend voor dit boottochtje als heerlijk ervaren en je kan wanneer je terugkomt nog een lekkere duik in het water nemen. Wandelingen met een uitzicht; Garfield peak en Mnt Scott. Gemiddelde duur van de wandeling heen en terug tussen de 3-4 uur.
Bend staat bekend om zijn bierbrouwerijen. Vooral niet overslaan wanneer je een bierliefhebber bent. 10 barrel is de favoriet van mijn familie (Wonend in Bend) inclusief lekker eten.
In de buurt van de three Sisters (mountains) zijn een tal van mooie wandelingen. Ik kan de Green lakes trail aanraden. Dagwandelingen met overnachting in die regio zeker de moeite waard.
Heb je aan het eind van de reis nog teveel geld over dan is een helicoptertour van 45 minuten bij de Hoffstadt Bluffs Visitors center een aanrader of nog even een goede laatste wandeling naar Harry's Ridge (vanaf dit punt kijk je uit op de plek waar de woning stond van Harry Truman).
Veel plezier
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas 2013 Oregon en Mnt St Helens 2014 Florida 2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State 2019 Alaska & Yukon
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.