Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

White Pocket: guided tour of solo ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: White Pocket: guided tour of solo ?

Bericht door Doockles »

't Is dat 8) Ik ga er ook niet wakker van liggen. Ik had alleen beetje schrik dat we misschien het verkeerde geboekt hadden. :lol:
damauro
Amerika-ontdekker

Bericht door damauro »

Ook wij gaan 14 juni een tour naar White Pocket met hem maken en ook ons rekent hij 119. En ophalen inderdaad in Kanab. Iemand nog advies mbt accomodatie daar? Heb er zin in!!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

De Parry Lodge, een lekkere ouderwetse gelegenheid waar destijds beroemdheden verbleven, de tuttige stijl uit de jaren vijftig nog altijd aanwezig. Goed ontbijt. Wil je nog eenvoudiger, aan de overkant Aikens Lodge, ook gewoon eenvoudig maar goed. Ontbijten kun je bij de Parry Lodge. Terry zit op een minuutje afstand lopen. Een minuutje de andere kant op zit het Rocking V cafe om prima te eten. En goede koffie! Lekker bijkomen na een prachtige dag met Terry!
damauro
Amerika-ontdekker

Bericht door damauro »

thanks Thuul! Heb de Aikens gekozen!! Heb al teveel luxere accomodaties (Hilton in SF, PH Towers in LV en Furnace Creek Ranch in DV) en om weer terug op budget te komen dus weer een eenvoudige accomodatie. Zag er prima uit op de site en bedankt voor de tip over cafe.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:thumbup:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik vond Parry niet luxe maar wel leuk. Inderdaad een prima ontbijt en het Rocking V daar hebben we zelfs 2 dagen gegeten. Aardige mensen en PRIMA eten. :thumbup: :thumbup:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

je hebt gelijk Corry, bij ons zat het destijds vol met bussen ouwe mensen, dus wij konden er alleen ontbijten helaas. Erg leuk. Maar Aikens was een goed alternatief. ( uit Henriëtte's reisverslag geplukt)
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Ook wij hebben onze trip met Terry nu eindelijk vastliggen. 8) Na wat over en weer gemail in verband met de beste plaats om te logeren en van waaruit we vertrekken. Uiteindelijk hebben we dan, op zijn aanraden een beetje, toch maar beslist om een dag vroeger dan gepland naar Kanab te gaan zodat we de volgende dag onze trip met Terry kunnen maken.

In eerste instantie sliepen we dus in Page en vroegen we hem of we niet halverwege konden afspreken. We hadden vermeld dat er hier op het forum een aantal mensen waren die het zo met hem geregeld hadden. Waarop hij zich natuurlijk afvroeg wat dit forum nu juist was, want hij wou wel eens wat dingen posten over Kanab en waarom het beter is om daar te overnachten. ;-) Ik heb hem dan maar gezegd dat het een Nederlandstalig forum is, maar dat ik gerust zijn tips wil vermelden als hij dat niet erg zou vinden. Dat mocht en we kregen er direct nog een waarschuwing over GPS gebruik bij. Ik zal het tekstje zo dadelijk even copy-pasten zodat iedereen er iets aan heeft...
Laatst gewijzigd door Doockles op 13 mei 2011, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

"Tips van Terry" ;-)

It seems that those who have met us at HRV road have gotten the same kind of information about their travels. If I could speak or type the language of the Board, I'd explain that:
1) Kanab has over 12 very nice motels and many Bed & Breakfasts to choose from.
2) And many eating establishments from health concious to Steak house and McDonalds.
3) And in the summer the temperature in Kanab runs about 10 degrees cooler than Page.
When we meet at HRV road you miss a lot of the conversation in the car and that would be history, flora & fauna, and photography. That is all part of the tour. Plus you are using your fuel instead of mine. If I were chooseing I would choose Kanab over Page to stay.

Also post a warning about relying on the GPS in the rented cars. Please use common sense. We've had people who are not from the area get into terrible trouble by following the GPS into the dirt roads of Utah, Arizona & Idaho and other parts of the USA too. In our area we've had many break downs of vehicles because of GPS and 2 deaths in the winter due to exposure. On our news this week there was a report about a couple traveling from Canada to Las Vegas who followed their GPS onto a dirt road that is seldom traveled in Idaho. The man went to look for help and is missing. The wife stayed with the car for 70 days on melted snow for water and candy before being found - barely alive. It's not worth it to take a short
cut in unknown country on a dirt road - stay on the pavement.
Marit01
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Marit01 »

Ik schop dit topic even omhoog! 8)

Het zou zo maar eens kunnen dat wij ook dit uitstapje zullen gaan maken, het lijkt mij helemaal geweldig!
We verblijven 1 nacht in Kanab (Parry Lodge) en 3 nachten in Page (Camping Wahweap Lake Powell) maar eens even uitzoeken welke dag dan het verstandigste is.
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Ik ben aan het zoeken naar de mogelijkheden voor White Pocket. Zijn er mensen die recente ervaring hebben? Lees dat de tour ongeveer 140 USD per persoon kost, op zich niet erg maar wij zijn met 'n vieren :-) . Als ik het goed heb gelezen (en begrepen) kun je er niet zelf naartoe rijden.

Zijn er nog andere leuke uitstapjes vanuit Kanab (behalve Zion)?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik weet niet of de route ergens beschreven staat, maar anders zou ik zeggen : huur een Jeep en rijd er zelf naar toe.
Ik vond de excursie met Dreamland echt veel te duur en het is vooral om er te komen. In Moab hadden wij een Jeep voor $ 200,- en dan ben je klaar.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

huur een Jeep en rijdt er zelf naar toe
in Moab zijn hiervoor mogelijkheden zat maar in Kanab of Page heb ik geen weet van jeepverhuur, iemand?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Mag je met zo'n jeep dan overal rijden? Bij andere auto's staan daar toch beperkingen op?

Hoe is White Pocket eigenlijk in vergelijking met Coyote Buttes South?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ben je al in CBS geweest?
Wij hebben dit jaar de combotour gemaakt en ik vond persoonlijk White Pocket mooier dan CBS.
Maar ik geloof dat ik niet helemaal representatief ben voor dit forum dus misschien moeten Kalaman en Henriëtte daar ook wat over zeggen :wink:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Vito schreef:
Maar ik geloof dat ik niet helemaal representatief ben voor dit forum dus misschien moeten Kalaman en Henriëtte daar ook wat over zeggen :wink:
Gisteren is ons reisverslag 2015 online gegaan. In het 'tot slot'-stukje geef ik altijd even een samenvatting van de hoogtepunten en de minder mooie ervaringen. En daarin schrijf ik o.a.: "Even leek het erop dat de sneeuw ook ons voornemen om de Cottonwood Cove Area te bezoeken zou gaan dwarsbomen, maar na een avontuurlijke rit slaagden we er toch in om dit gebied te bereiken. Dit prachtige, fantastische, bizar mooie gebied in de Coyote Buttes South, dat direct de eerste plaats in ons hoogtepuntenoverzicht van deze vakantie voor zich heeft opgeëist. En misschien zelfs wel van ál onze vakanties!" Dus uhhh..... ik was inderdaad erg verbaasd toen ik las dat jij minder enthousiast was. Maar smaken verschillen..... dat is duidelijk :wink:

Maar ik wil wel even vermelden dat ook White Pocket en The Wave heel erg mooi zijn, absolute toppers allebei!!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik gaf het bij Rudi ook al aan. CBS zat bij ons best wel aan het einde van de vakantie en je hebt dan al zoveel moois gezien dat je verzadigd raakt. Daarbij kwam ook nog dat ik best wel wagenziek was en ervan baalde dat je zolang in de auto zat. Dus al met al kan dat mijn blik in negatieve zin vertroebeld hebben.

Edit: heb je een linkje naar jullie reisverslag ? Altijd leuk om te lezen!!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hierbij de link naar ons reisverslag http://ontdek-amerika.nl/reisverhalen/r ... 015-1.html
Zoals gewoonlijk ben ik er weer niet in geslaagd om het beknopt te houden, dus het is flink wat leesvoer :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik volg Henriëtte helemaal. Als ik de top 3 zou opmaken, dan zou het ook zijn:
1. CBS
2. CBN
3. WP

CBS is eigenlijk zowel CBN als WP. Het gebied is ook veruit het grootst.

Wij wilden in december 2013 een 4x4 huren in Kanab om naar The Wave te rijden, maar konden dat niet omdat de verhuurder geen verzekering kreeg volgens mijn rijbewijs. Dat is een Europees, maar zijn verzekering eiste een internationaal. De verhuurder zit een paar honder meter op de rechterkant eens je buiten Kanab bent, richting Grand Canyon. We deden dan uiteindelijk beroep op een shuttle van Paria Outpost.
Wij reden destijds naar WP met Terry Alderman, de fotograaf uit Kanab waarmee heel wat forumleden naar WP gereden zijn. Die is echter heel moeilijk te bereiken en reageert amper op mails. Telkens we in Kanab zijn willen we nog eens gedag gaan zeggen maar zijn "winkel" is altijd dicht. Misschien doet hij het zelfs helemaal niet meer want hij is toch ook niet meer van de jongste...
Zie onze diverse blogs voor verslagen en video's over 2x CBN, 1x WP en 1x CBS.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

En de zandwegen daar zijn echt kriskras, je moet toch weten waar je moet zijn. Ik zou het niet aanraden om dat zelf te proberen (White Pocket).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer