6 september vertrekken mijn nicht en ik naar LA en blijven daar tot 1 oktober, zonder de aankomstdagen hebben wij dan 24 dagen de tijd voor onze reis langs de bekende parken + SF en LV.
De voorlopige route zoals ik die hieronder neerzet is redelijk standaard denk ik, enkel weet ik niet goed hoe ik Sequoia/Kings Canyon NP er nog tussen moet plakken, beter vanuit SF of vanuit LA meteen in het begin? Ik zou een bezoek liever niet schrappen om bijv. de General Sherman niet te missen, vooral omdat in Yosemite een deel van de Sequoia's niet te bezichtigen is in september. Of denken jullie dat je toch genoeg Sequoia's kunt zien in Yosemite? Echter Kings Canyon lijkt me los van de sequoia's ook waanzinnig om te wandelen.
Zoals in het schema staat heb ik aan het einde 1 dag LA "over", die kunnen we dus nog gebruiken voor Sequoia/Kings Canyon, maar ik twijfel ook om misschien via San Diego terug te rijden en Sea World te bezoeken, is dit een aanrader?
Het is waarschijnlijk heel persoonlijk qua smaak, maar ik heb nu 1 hele dag voor Zion gereserveerd, kun je dit niet beter voor Bryce reserveren?
Ook zag ik dat The View Hotel voor Monument Valley al vol zit op de dag dat wij er zijn (we zijn ook wat laat met boeken, dus logisch). Ik zit dus te twijfelen om dit te schrappen, zou dit zonde zijn, en zo ja wat zijn alternatieven buiten die cabins, is het te doen om vanuit Page op en neer te rijden en daarna nog door naar Grand Canyon? Dat lonkt me niet zo eerlijk gezegd.
06 Dusseldorf – LA
07 LA (Six Flags Magic Mountain)
08 LA - Pismo Beach
09 Pismo Beach – Monterey
10 Monterey - San Francisco
11 SF
12 SF – Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite – Mammoth Lakes
15 Mammoth Lakes - Death Valley
16 Death Valley - Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas - Zion
20 Zion
21 Zion - Bryce Canyon
22 Bryce Canyon – Page
23 Page
24 Page - Monument Valley
25 Monument Valley - Grand Canyon
26 Grand Canyon – Kingman
27 Kingman – LA
28 LA
29 LA
30 LA (Universal Studios)
01 LA - Dusseldorf
Bedankt voor het lezen en bij voorbaat voor jullie reacties!