Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door lsl »

zie bijlage voor de gekende Hotwire hotels, een 1-ster is nog niet gerapporteerd
Bijlagen
Screenshot_02.jpg
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik kreeg vanavond weer bericht.

I understand that your refund request was not complete. I would be willing to check on this matter and provide you details.

Upon checking your account, the situation is still under review. Please allow up to 10 business to finish the review. Please be advised that our research team will contact you via e-mail after the outcome.

Nog 10 dagen wachten dus, heb er een hard hoofd in, free cancelation bij Hotwire is dus blijkbaar niet helemaal free.

@ Ziggy, Bij secret hotel kies ik alleen voor boven de 80%, kan je niet mailen met Quality Inn dat je met 2 kinderen bent en 2 Queen nodig hebt, dat er een fout is gemaakt?
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

@Ina, nog geen reactie op FB?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Geen reactie op Facebook maar nadat ik het op Facebook had gezet kreeg ik wel direct antwoord op mijn mail, of ze dat kunnen koppelen of dat het toeval is?? Op mijn vorige mail van 13 mei heb ik nooit antwoord gehad.
Het viel me op dat er best wel wat klachten op Facebook stonden, o.a. Van iemand die bij het geboekte hotel aankwam en dat er geen kamer vrij was, ze kreeg wel haar geld terug van Hotwire maar moest voor 5 dagen een nieuw hotel zoeken, geen leuk begin van haar trip. Dit heb ik zelf gelukkig nooit meegemaakt, moet er niet aan denken als je na een lange vlucht s'avonds bij je hotel aankomt...
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Ik heb net toch maar in Vegas een secret rate hotel met free cancellation geboekt.
Het is maar goed dat ik een printscreen gemaakt heb want op de bevestiging wordt met geen woord meer gerept over de free cancellation!
We horen het wel als je weer bericht ontvangt Ina.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

ina schreef:Ik vind dat in Amerika sowieso niet de slimsten bij customer care zitten :?
grote kans dat de Customer Care in India zit :) Ze praten wel Engels maar zijn nog nooit in Amerika geweest. Mag niet teveel kosten he..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Njit schreef:
ina schreef:Ik vind dat in Amerika sowieso niet de slimsten bij customer care zitten :?
grote kans dat de Customer Care in India zit :) Ze praten wel Engels maar zijn nog nooit in Amerika geweest. Mag niet teveel kosten he..
Dat zou kunnen kloppen gezien het accent :wink:
ziggy
Amerika-ontdekker

Bericht door ziggy »

ina schreef:@ Ziggy, Bij secret hotel kies ik alleen voor boven de 80%, kan je niet mailen met Quality Inn dat je met 2 kinderen bent en 2 Queen nodig hebt, dat er een fout is gemaakt?
Eerst even gebeld met hotels.com (via hen had ik geboekt). Zij hebben direct met het hotel gebeld, en ik kreeg direct bevestiging dat de boeking aangepast was (blijkbaar een fout in het systeem of zo).
Prima opgelost dus :clap:
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Inmiddels al weer 4 weken voorbij, nog steeds niets gehoord van Hotwire.
Nogmaals, ik had een standaard hotel geboekt met free cancelation, je kon tot 24 uur van tevoren cancelen, ik heb het hotel vrijwel direct na boeking gecanceld omdat ik hem voor hetzelfde bedrag ook bij Expedia kon boeken, dat vond ik handiger omdat ik daar meerdere boekingen heb, dit was 8 weken voor dat we daar verblijven dus ruim voor de 24 uur die toegestaan is. Ik kreeg echter ipv het gehele bedrag 43 euro minder terug, ik heb gebeld en daar zeiden ze dat ze het zouden oplossen, niets gehoord, na 14 dagen op de Facebook pagina geklaagd en een mail gestuurd, daar zeiden ze dat ze het zouden uitzoeken, daar hadden ze 10 werkdagen voor nodig, inmiddels zijn we weer 14 dagen verder(4 weken totaal) en nog niets gehoord, vandaag maar weer een mail gestuurd.....
Ik zou er dus niet vanuit gaan dat free cancelation bij Hotwire/Priceline helemaal free is. Ook zou ik eerst bij de andere sites gaan kijken zoals Expedia(volgens mij van dezelfde organisatie) daar kan je in ieder geval in het Nederlands communiceren en mijn ervaring tot nu toe is dat de klantenservice daar beter werkt dan bij Hotwire.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Echt vervelend Ina :cry:
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik heb nu via de Facebook pagina gehoord dat ik niet de enige ben, dus voor degenen die willen boeken en denken dat je bij free cancelation alles terug krijgt, verwacht problemen, je krijgt zeker 25% minder terug dan wat je hebt betaald.
FREE CANCELATION BIJ HOTWIRE IS DUS HELEMAAL NIET FREE!!!
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Zojuist een goede deal gemaakt bij Hotwire. 4 Sterren hotel, 2 nachten, 2 kamers in San Francisco, voor € 765, 86. Hoogseizoen.

Het is Le Meridien San Francisco geworden. Deze staat bij Bookings voor € 1.171 op de site. Scheelt in totaal 405 euro.
Het was de eerste keer, en heel erg spannend, maar ik denk dat we wel tevreden mogen zijn....
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

@ Ina Chargeback op je creditcard een optie ?
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Daar wil ik idd nog even naar kijken of dat mogelijk is...
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Chargeback (storneren) gaat hem niet worden, je hebt namelijk toestemming gegeven voor het bedrag bij boeken.

@Ina, zit het verschil hem niet in de wisselkoers? Sowieso heb je bij betalen altijd al een veel slechtere wisselkoers dan als jij betaald moet worden, daar zit altijd een groot gat tussen. Wellicht in de tussentijd nog flink gedaald ook? Boekingskosten die niet teruggeboekt zijn?
Geen reclame voor Hotwire in ieder geval!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Het bedrag was 172.30 euro, we kregen 43 euro minder terug, 129,23, lijkt me iets teveel voor wisselkoers wijziging, kan een paar euro schelen maar geen 25%, daarbij annuleerde ik een uur na boeking dus kan me niet voorstellen dat in een uur de koers zo verandert.....
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Waarom zou chargeback niet lukken ? Je hebt iets gekocht wat bij levering niet overeen kwam met de voorwaarden ( volledige restitutie bij annulering).
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zal de bank eens bellen maar ben bang dat het niet gaat, het is inmiddels al 4 weken bezig, ze vragen steeds 10 werkdagen geduld, daarna zeggen ze dat ze een achterstand hebben. Ik heb het ook op Hotwire facebook gezet en daar kreeg ik direct een reactie van iemand die hetzelfde heeft gehad en geen vollefige restitutie, ook zij werd van kast naar muur gestuurd en geduld gevraagd maar geen restitutie.
Daarom mijn waarschuwing hier op het forum, gratis annulering bij Hotwire is dus bij lange na niet gratis!!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik probeer een hotel te boeken in NY voor vrijdagnacht 10/07 en zaterdagnacht 11/07 met Priceline Name Your Own Price.

Ik kies de regio's Times Square en Midtown West en 4,5* ik geef als bod 97€ en het totaal toont mij een het bedrag + taxes/fees. Als ik hetzelfde doe voor 4* dan komt er plots een hotel fee bij van een whopping 48€. Dat maakt het bieden voor 4* duurder dan voor 4,5*.
Is dat omdat priceline zeker weet dat er bij het eventueel winnende 4* hotel een resort fee is en bij het 4,5* hotel niet?

Ik vind trouwens ook dat ze dat wel even duidelijker moeten zetten, ik had niet direct door maar vond de totaal prijs plots zo veel hoger. Je zou er zomaar over lezen.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Raar, en €48 is wel een beetje veel voor een resortfee.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer