Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mazzel55: tips nodig voor mijn route :) !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Mazzel55: tips nodig voor mijn route :) !
Hallo allemaal,
Van half september tot half oktober gaan wij een rondreis doen door Amerika. We reizen 20 dagen rond door Zuid West Amerika en vertrekken dan voor 11 dagen naar Hawaii. Nu zijn er een paar zaken waar ik erg over twijfel in mijn route. Wij starten in Las Vegas en zullen daar opnieuw trouwen. Vanuit daar willen we hoover dam en death valley bezoeken. . De laatste dag in Vegas bezoeken we death valley en zullen dan in de avond richting Zion/Bryce gaan rijden, waarschijnlijk overnachting in Mesquite. Na ons bezoek aan Las vegas willen we wat parken gaan bezoeken echter ben ik erg aan het twijfelen over de route en dagen. Ik zal de opties waar ik over twijfel hier beneden uitschrijven. Graag zou ik tips willen wat de beste optie zal zijn
Optie 1:
Dag 1: Bezoek Zion (overnachting hatch)
Dag 2: Bezoek bryce canyon en dan in de avond vier uur doorrijden naar Moab
Dag 3: Bezoek Arches NP & Monument Valley (ergens tussen MV & Page overnachten)
Dag 4: ochtend bezoek Antelope Canyon / horseshoe bend en einde van de middag Lake Powell (later op de dag naar flagstaff rijden)
Dag 5: Gehele dag Grand canyon
Dag 6: Grand canyon
Dag 7: Sedona bezoeken in de ochtend en dan in een keer doorijden richting Palm springs (6,5 uur)
Optie 2 is Grand Canyon maar 1 dag bezoeken (ik wil graag uitzichtpunten bekijken en een 1 trail naar beneden lopen. Is dit mogelijk in 1 dag?
Met die extra dag zullen we dan dag 7 niet een eind hoeven te rijden maar de dag daarvoor al een stukje kunnen doen. En dag 7 dan bijvoorbeeld joshua tree mee kunnen pakken?
Optie 3 is Zion NP laten zitten. Ook dan hebben we meer ruimte in bijvoorbeeld Moab. Is ZION NP een echte "must see" of missen we er niet veel aan door alle andere NP die we bezoeken ( we gaan ook nog seqouia en yosemite bezoeken)
Zoals jullie merken ik twijfel nog heel erg. De planning van de rest van de reis ben ik tevreden en kan/ga ik ook niet meer in schommelen. Het gaat echt om deze 7 dagen. Hopelijk kunnen jullie mij tips geven! Alvast bedankt!
Van half september tot half oktober gaan wij een rondreis doen door Amerika. We reizen 20 dagen rond door Zuid West Amerika en vertrekken dan voor 11 dagen naar Hawaii. Nu zijn er een paar zaken waar ik erg over twijfel in mijn route. Wij starten in Las Vegas en zullen daar opnieuw trouwen. Vanuit daar willen we hoover dam en death valley bezoeken. . De laatste dag in Vegas bezoeken we death valley en zullen dan in de avond richting Zion/Bryce gaan rijden, waarschijnlijk overnachting in Mesquite. Na ons bezoek aan Las vegas willen we wat parken gaan bezoeken echter ben ik erg aan het twijfelen over de route en dagen. Ik zal de opties waar ik over twijfel hier beneden uitschrijven. Graag zou ik tips willen wat de beste optie zal zijn
Optie 1:
Dag 1: Bezoek Zion (overnachting hatch)
Dag 2: Bezoek bryce canyon en dan in de avond vier uur doorrijden naar Moab
Dag 3: Bezoek Arches NP & Monument Valley (ergens tussen MV & Page overnachten)
Dag 4: ochtend bezoek Antelope Canyon / horseshoe bend en einde van de middag Lake Powell (later op de dag naar flagstaff rijden)
Dag 5: Gehele dag Grand canyon
Dag 6: Grand canyon
Dag 7: Sedona bezoeken in de ochtend en dan in een keer doorijden richting Palm springs (6,5 uur)
Optie 2 is Grand Canyon maar 1 dag bezoeken (ik wil graag uitzichtpunten bekijken en een 1 trail naar beneden lopen. Is dit mogelijk in 1 dag?
Met die extra dag zullen we dan dag 7 niet een eind hoeven te rijden maar de dag daarvoor al een stukje kunnen doen. En dag 7 dan bijvoorbeeld joshua tree mee kunnen pakken?
Optie 3 is Zion NP laten zitten. Ook dan hebben we meer ruimte in bijvoorbeeld Moab. Is ZION NP een echte "must see" of missen we er niet veel aan door alle andere NP die we bezoeken ( we gaan ook nog seqouia en yosemite bezoeken)
Zoals jullie merken ik twijfel nog heel erg. De planning van de rest van de reis ben ik tevreden en kan/ga ik ook niet meer in schommelen. Het gaat echt om deze 7 dagen. Hopelijk kunnen jullie mij tips geven! Alvast bedankt!
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Re: Reis Mazzel55: tips nodig voor mijn route :) !
Hoi,
Wij hebben ongeveer de zelfde route gedaan, alleen langer en een stukje California er achteraan, met sequoia np , Queen marie , Disneyland en universal studio's
Ik begrijp je twijfel, het ligt er helemaal aan met hoeveel je bent en hoe je gaat reizen.
Ik ben al heel vaak in dit gedeelte van Amerika geweest, maar vorigjaar voor het eerst met ons eigen gezin en rond trekkend met een camper, en het was zooooooo gaaf!
Als je interesse heb kan ik je een uitgebreide schema toe sturen, of wie dat ook wil hebben.
Groet Moab-Miek
Wij hebben ongeveer de zelfde route gedaan, alleen langer en een stukje California er achteraan, met sequoia np , Queen marie , Disneyland en universal studio's
Ik begrijp je twijfel, het ligt er helemaal aan met hoeveel je bent en hoe je gaat reizen.
Ik ben al heel vaak in dit gedeelte van Amerika geweest, maar vorigjaar voor het eerst met ons eigen gezin en rond trekkend met een camper, en het was zooooooo gaaf!
Als je interesse heb kan ik je een uitgebreide schema toe sturen, of wie dat ook wil hebben.
Groet Moab-Miek
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hallo,
Ik zou je aanraden echt eens goed wat meer topics door te lezen. Vaak zie je hele rondreizen, maar pak dan het stuk wat jij ook wilt gaan doen eruit. Dan krijg je al heel snel door dat je het echt wat anders aan moet pakken.
Allereerst het seizoen. Je gaat wat later, dus het zal 's avonds al een stuk vroeger donker zijn. En donker is daar echt donker. Geen reflectoren op de weg en geen lantaarnpalen. Met het wildlife in zuid Utah en Arizona zou ik je afraden om op sommige stukken in het donker ver te rijden. Niet alleen omdat je veel vd omgeving mist, maar ook omdat het gevaarlijk is en evt zonder gsmbereik kun je in geval van een ongeluk dus helemaal niets.
Zion is een wandelpark. 1 dag is wel echt het minimum. Ik zou gewoon in Springdale overnachten ipv Hatch. Rij de volgende dag in 2u naar Bryce. De 89 is geen weg om in het donker te doen.
Bryce en dan nog naar Moab rijden? Niet doen. Je hebt helemaal geen tijd voor Arches en of Canyonlands en dezelfde dag ook nog Monument Valley. Rij gewoon van Zion naar Bryce en overnacht daar.
Dag 3, rij naar Page, pak de zonsopkomst mee in Bryce, maak nog een wandeling daar en rij terug naar Page. Kijk bij de dam en het meer en doe de horseshoe bend overnacht in Page. Dag 4 in de morgen antelope canyon en dan door naar Monument Valley.
Dag 5 naar de Grand Canyon. Ik kan het mis hebben maar volgens mij mag je zonder permit niet beneden overnachten. Op één dag naar beneden en weer terug is gekkenwerk en wordt ten stelligste afgeraden. Kun je een permit bemachtigen dan is 2 nachten super. Anders kun je beter halverwege dag 6 al naar Sedona. Wat je op dag 7 wilt heeft ook helemaal geen nut anders. Je gaat sowieso al zo'n 8u autotijd nodig hebben om van de Grand Canyon via Sedona naar Palm Springs te rijden. Tel daar plaspauzes en tank/tussenstops bij de ritten bij en je zult eerder een uur of 10 onderweg zijn zonder dus echt iets bekeken te hebben.
Ik weet niet hoe je de rest van je zuidwestreis hebt ingedeeld, want ik vind het lastig om daar die 20 dagen precies in te zien, maar ik zou deze 7 dagen al echt flink aanpassen.
Verder stel ik je toch ook de vraag waarom je een nieuw topic geopend hebt als je al een flink aantal hulpzame opmerkingen hebt gehad in je andere topic over dezelfde reis http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 56#p967242
Onthou dat je beter een aantal delen zaken goed kunt bekijken dan een hoop dingen maar half.
Ik zou je aanraden echt eens goed wat meer topics door te lezen. Vaak zie je hele rondreizen, maar pak dan het stuk wat jij ook wilt gaan doen eruit. Dan krijg je al heel snel door dat je het echt wat anders aan moet pakken.
Allereerst het seizoen. Je gaat wat later, dus het zal 's avonds al een stuk vroeger donker zijn. En donker is daar echt donker. Geen reflectoren op de weg en geen lantaarnpalen. Met het wildlife in zuid Utah en Arizona zou ik je afraden om op sommige stukken in het donker ver te rijden. Niet alleen omdat je veel vd omgeving mist, maar ook omdat het gevaarlijk is en evt zonder gsmbereik kun je in geval van een ongeluk dus helemaal niets.
Zion is een wandelpark. 1 dag is wel echt het minimum. Ik zou gewoon in Springdale overnachten ipv Hatch. Rij de volgende dag in 2u naar Bryce. De 89 is geen weg om in het donker te doen.
Bryce en dan nog naar Moab rijden? Niet doen. Je hebt helemaal geen tijd voor Arches en of Canyonlands en dezelfde dag ook nog Monument Valley. Rij gewoon van Zion naar Bryce en overnacht daar.
Dag 3, rij naar Page, pak de zonsopkomst mee in Bryce, maak nog een wandeling daar en rij terug naar Page. Kijk bij de dam en het meer en doe de horseshoe bend overnacht in Page. Dag 4 in de morgen antelope canyon en dan door naar Monument Valley.
Dag 5 naar de Grand Canyon. Ik kan het mis hebben maar volgens mij mag je zonder permit niet beneden overnachten. Op één dag naar beneden en weer terug is gekkenwerk en wordt ten stelligste afgeraden. Kun je een permit bemachtigen dan is 2 nachten super. Anders kun je beter halverwege dag 6 al naar Sedona. Wat je op dag 7 wilt heeft ook helemaal geen nut anders. Je gaat sowieso al zo'n 8u autotijd nodig hebben om van de Grand Canyon via Sedona naar Palm Springs te rijden. Tel daar plaspauzes en tank/tussenstops bij de ritten bij en je zult eerder een uur of 10 onderweg zijn zonder dus echt iets bekeken te hebben.
Ik weet niet hoe je de rest van je zuidwestreis hebt ingedeeld, want ik vind het lastig om daar die 20 dagen precies in te zien, maar ik zou deze 7 dagen al echt flink aanpassen.
Verder stel ik je toch ook de vraag waarom je een nieuw topic geopend hebt als je al een flink aantal hulpzame opmerkingen hebt gehad in je andere topic over dezelfde reis http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 56#p967242
Onthou dat je beter een aantal delen zaken goed kunt bekijken dan een hoop dingen maar half.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties. Wij gaan er ook nog een stuk California achteraan doen. Ik zal mijn gehele "route" hier even plaatsen. Hoe laat zal het donker zijn rond die tijd? Sorry van het tweede topic ik dacht dat ik die eerste op een ander forum gezet had. Mijn excuses!
Dag 1: 19:00 aankomst las vegas aiport
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas Ochtend Hoover dam, begin van de avond trouwen (vow renewal)
Dag 4: Death Valley (daarna richting Zion rijden, onderweg ergens overnachten)
Dag 5: Zion
Dag 6: Bryce
Dag 7: ?
Dag 8: ?
Dag 9: Page ochtend antelope canyon, horseshoebend en lake powell (rijden naar flagstaff)
Dag 10: Grand Canyon (overnachten in Flagstaff)
Dag 11: Rij dag (flagstaff - richting LA (overnachten palm springs of san bernadino wig wam motel)
Dag 12: LA (hollywood)
Dag 13: LA (stranden )
Dag 14: Universal studios (overnachten bakersfield?)
Dag 15: seqouia NP (overnachten in Mercer?)
Dag 16: Yosemite (overnachten curry village yosemite)
Dag 17: Yosemite (einde van de dag richting oakland rijden)
Dag 18: SF
Dag 19: SF
Dag 20: 07:00 vlucht vanaf oakland naar Honolulu
Dag 21: Honolulu
Dag 22: In de ochtend vliegen naar kauai
Dag 23: Kauai
Dag 24: Kauai
Dag 25: Kauai
Dag 26: vlucht naar Kona
Dag 27: Kona
Dag 28: Kona
Dag 29: Kona
Dag 30: Kona (22:00 vlucht naar huis)
Dag 1: 19:00 aankomst las vegas aiport
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas Ochtend Hoover dam, begin van de avond trouwen (vow renewal)
Dag 4: Death Valley (daarna richting Zion rijden, onderweg ergens overnachten)
Dag 5: Zion
Dag 6: Bryce
Dag 7: ?
Dag 8: ?
Dag 9: Page ochtend antelope canyon, horseshoebend en lake powell (rijden naar flagstaff)
Dag 10: Grand Canyon (overnachten in Flagstaff)
Dag 11: Rij dag (flagstaff - richting LA (overnachten palm springs of san bernadino wig wam motel)
Dag 12: LA (hollywood)
Dag 13: LA (stranden )
Dag 14: Universal studios (overnachten bakersfield?)
Dag 15: seqouia NP (overnachten in Mercer?)
Dag 16: Yosemite (overnachten curry village yosemite)
Dag 17: Yosemite (einde van de dag richting oakland rijden)
Dag 18: SF
Dag 19: SF
Dag 20: 07:00 vlucht vanaf oakland naar Honolulu
Dag 21: Honolulu
Dag 22: In de ochtend vliegen naar kauai
Dag 23: Kauai
Dag 24: Kauai
Dag 25: Kauai
Dag 26: vlucht naar Kona
Dag 27: Kona
Dag 28: Kona
Dag 29: Kona
Dag 30: Kona (22:00 vlucht naar huis)
Ik vind dit toch wel een beetje bangmakerij. Er is geen plekje meer langs een normale weg in Utah waar geen GSM dekking is, ook langs de 89 kun je gewoon bellen. En ja, het is donker en (gelukkig) zijn de wegen onverlicht, maar daarom zitten er ook koplampen op een auto. Hartstikke handig, en dit zijn nu juist de plekken waar je eindelijk een keer iets hebt aan grootlicht. Wel ben ik het met je eens dat dat stukje van de 89 wel erg mooi is en dat je dat in het donker niet ziet.. Beetje zonde dus.PSVwally schreef: Allereerst het seizoen. Je gaat wat later, dus het zal 's avonds al een stuk vroeger donker zijn. En donker is daar echt donker. Geen reflectoren op de weg en geen lantaarnpalen. Met het wildlife in zuid Utah en Arizona zou ik je afraden om op sommige stukken in het donker ver te rijden. Niet alleen omdat je veel vd omgeving mist, maar ook omdat het gevaarlijk is en evt zonder gsmbereik kun je in geval van een ongeluk dus helemaal niets.
...
De 89 is geen weg om in het donker te doen.
Klopt helemaal vwd permits. En voor oktober is het helaas net te laat. Je kunt het proberen, maar ik geef je niet veel kans. Op 1 juni had je dan de fax weg moeten sturen.Dag 5 naar de Grand Canyon. Ik kan het mis hebben maar volgens mij mag je zonder permit niet beneden overnachten. Op één dag naar beneden en weer terug is gekkenwerk en wordt ten stelligste afgeraden.
Hoe werkt het: vanaf 4 maanden voorafgaand aan de start van de maand waarin je permits wilt, op de eerste dag van de maand (voor oktober dus 1 juni) mag je permits aanvragen. Je download vanaf de site van de NPS het aanvraagformulier. Hierop vul je je gewenste itinerary (en alternatieven) in en je faxt dat naar de NPS. Die aanvragen worden op volgorde verwerkt en je hoort zsm per e-mail of je je permits wel of niet hebt. Je kunt het altijd nog proberen, wie weet is er nog een plekje.
Voor een rim-river-rim hike vanaf de south rim zou je dan willen overnachten op de Bright Angel campground of eventueel op Indian Gardens. Eventueel bunk beds of een cabin in de Phantom Ranch. Bunk beds heb je nog een kansje, de kans op een cabin is vrijwel nihil. Elke dag met Xanterra bellen verhoogt je kans, wellicht annuleert er iemand. Phantom Ranch kun je alleen telefonisch reserveren. Besef je wel dat je als je gaat kamperen ook camping gear nodig hebt en dus met een pack omhoog moet.
De opmerking over een rim-river-rim hike in een dag wil ik wel wat nuanceren. Het is prima te doen, maar het vereist wel een juiste planning en fatsoenlijke conditie. Sportieve 20'ers, 30'ers en 40'ers zullen er geen problemen mee hebben. Zorgen dat je vroeg (5.30 uur) vertrekt via de South Kaibab en lekker vroeg beneden bent (ca 3 uur lopen, deels in het donker). Even chillen bij de Phantom Ranch, genieten van de omgeving, en rond 10-10.30 weer beginnen aan de hike omhoog. Dan ben je rond 12.30 in Indian Gardens. Let op: dit is het heetste stuk van de hike. Hoofddeksel op, rustig aan doen, eventueel wat water verspillen voor je hoofd. In Idian Gardens kun je water vullen en even rusten. Ik zou rond 14.00, uiterlijk 14,30u beginnen aan het laatste stuk Dat is ook meteen het zwaarste stuk maar in goede conditie prima te doen. Reken na zo'n dag lopen zeker op drie uur doorstappen en ca 30 minuten voor wat rustpauzes. In oktober is het rond 16.30 donker, dus zorg dat je allemaal/beide (?) een goede hoofdlamp hebt, niet gaan lopen met zaklampen in de hand. Andere zaken spreken voor zich: voldoende water, EHBO, tape, zout/suiker, hoofddeksel en qua kleren zorgen dat je voldoende layers hebt. Je begint in oktober 's nachts vermoedelijk onder het vriespunt aan de hike en komt aan het eind van de middag weer in de brandende zon naar boven.
Een belangrijke is wel om voor en na zo'n rim-river-rim wel een hotel /in het park/ te hebben. Bright Angel Lodge of het El Tovar. Zodat je gewoon je kamer op kunt lopen en (voldaan) neer kunt ploffen. Oh, niet vergeten om beneden een t-shirt kopen bij de Phantom ranch!
-
- Amerika-ontdekker
Denkt dat ik verkeerd omschreven heb mbt de hike in grand canyon. Ik bedoelde niet helemaal naar beneden maar een wat kortere hike die misschien toch wat afdaling heeft. Misschien zijn die er ook wel niet hoor, zo goed heb ik me daar nog niet in verdiept. Wij hebben zelf geen moeite met stukken in het donker rijden. Hebben dit in verschillende landen in Zuid Amerika en Afrika gedaan. Naar mijn idee is de USA wel iets meer ontwikkeld en veiliger als deze landen maar dat kan ik natuurlijk mis hebben
. Maar het zal inderdaad zonde zijn als we hierdoor mooie stukken zullen mislopen.

Klopt hoor, niets mis met 's nachts rijden, wegennet is prima in orde. Ik snap die panische reacties ook nooit.
Als je in GC een stukje naar beneden wilt zou ik je de Bright Angel trail adviseren. Je kunt drie stukken doen:
- tot 1 1/2 mile resthouse en terug
- tot 3 mile resthouse en terug
- tot Indian Gardens en terug
Die laatste komt wel aardig in de buurt van rim-river-rim en daar moet je echt een uur of 8 voor uittrekken.
De eerste twee zijn prima te doen als korte hike. Ik ben een keer op en neer gelopen naar de 3 mile resthouse in een kleine 3 uur, inclusief pauze daar. Wel flink doorgestapt omhoog, goed voor de calorietjes
. Naar de 1 1/2 mile resthouse en terug is helemaal peanuts. Maar het geeft je al wel een heel andere blik op de canyon.
Houd er rekening mee dat je tussen 11 en 2 op de meeste plekken vol in de zon loopt. Vroeger of later is prettiger.
Als je in GC een stukje naar beneden wilt zou ik je de Bright Angel trail adviseren. Je kunt drie stukken doen:
- tot 1 1/2 mile resthouse en terug
- tot 3 mile resthouse en terug
- tot Indian Gardens en terug
Die laatste komt wel aardig in de buurt van rim-river-rim en daar moet je echt een uur of 8 voor uittrekken.
De eerste twee zijn prima te doen als korte hike. Ik ben een keer op en neer gelopen naar de 3 mile resthouse in een kleine 3 uur, inclusief pauze daar. Wel flink doorgestapt omhoog, goed voor de calorietjes

Houd er rekening mee dat je tussen 11 en 2 op de meeste plekken vol in de zon loopt. Vroeger of later is prettiger.
Ik zou dag 4 in Death Valley logeren. Dag 5 naar Zion rijden, dag 6 in Zion. Dag 7 naar Bryce en dag 8 naar Page. Tevens zou ik niet naar Flagstaff gaan maar in GCNP overnachten. Daarna tijd nemen voor R66 en bv overnachten in Laughlin of zelfs Needles. Universal nam het meest vam de dag en in Bakersfield is niet veel te beleven. Ik zou een nacht in Seki aanraden maar de weg er naar toe (198) is steil en bochtig.
En het rijden van wegen als ut9, us89 en ut12 (kom je nu niet) in het donker is hoogstonverstandig. Zelfs overdag sprngen de herten over de weg en die waarschuwingsborden staan er niet voor niets. Je wil niet in het donker een hert of zelfs een koe raken.
Yeehaw
En het rijden van wegen als ut9, us89 en ut12 (kom je nu niet) in het donker is hoogstonverstandig. Zelfs overdag sprngen de herten over de weg en die waarschuwingsborden staan er niet voor niets. Je wil niet in het donker een hert of zelfs een koe raken.
Yeehaw
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bedankt dat je een normale reactie panisch noemt...Klopt hoor, niets mis met 's nachts rijden, wegennet is prima in orde. Ik snap die panische reacties ook nooit.
Ik heb zelf ook gewoon stukken in het donker gereden. Zowel in de bergen, in Yellowstone en de Tetons, als langs de kust als door de woestijn. Ik schrijf ook niet voor niets SOMMIGE stukken. Ik zou het gewoon zoveel mogelijk vermijden. Ik zou niet weten welk stuk ik 's avonds zou moeten rijden tijdens zo'n zuidwest vakantie behalve misschien kleine stukjes terug naar het hotel of camping. Maar dat zijn geen ritten van uren. Ik weet dat ik zelf met mijn iphone dus absoluut niet overal bereik had, maar dat is iets wat je zelf moet weten. Naar mijn mening kan een waarschuwing nooit kwaad. Zeker niet als je zoals ik al ooit eens een gewei + rest van het hert over de motorkap hebt gehad. En daar lopen er toch wat meer rond dan hier in de Kempen (en daar had ik overigens ook geen bereik).
Zonsondergang zal zo tussen 1830 en 1900 zijn in oktober.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sommige wegen zijn te mooi om in het donker te rijden. Het kan wel maar reken extra tijd. Ik heb nu wegen gezien waar de maximumsnelheid in het donker lager ligt dan overdag.
Voor een korte wandeling de Canyon in kun je ook eens naar de South Kaibab Trail kijken. Vond ik voor een kort stuk leuker dan de Brigh Angel Trail. Zie voor beide mijn wandelsite.
Marianne
Voor een korte wandeling de Canyon in kun je ook eens naar de South Kaibab Trail kijken. Vond ik voor een kort stuk leuker dan de Brigh Angel Trail. Zie voor beide mijn wandelsite.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 214 Reacties
- 32280 Weergaves
-
Laatste bericht door RogierS
-