Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aantal algemene vragen rondreis ZW Amerika
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
- Contacteer:
Aantal algemene vragen rondreis ZW Amerika
Hoi,
Wij gaan van 31 augustus tot en met 24 september onze eerste rondreis maken door Amerika met auto & tent. Voor ons een redelijke luxe reis aangezien wij veel backpacken met name in Zuid Amerika. Wij vliegen op Salt Lake City, en vertrekken vanaf San Francisco. We hebben al een globale route gemaakt, namelijk:
Salt Lake City
Yellowstone
Grand Teton
Vernal
Capitol Reef
Bryce Canyon
Page
Grand Canyon
Las Vegas
Death Valley
Yosemite (begreep dat Mariposa Grove niet toegankelijk was in onze reisperiode wegens werkzaamheden????)
Pismo Beach
Carmel
San Francisco
Nu had ik een paar verschillende vragen:
- Wij nemen onze eigen tent mee. Een koepeltentje. Dit tentje heeft geen vast grondzeil, maar een kuipzeiltje die we vastmaken aan de tent. Is een vast grondzeil noodzakelijk in Amerika???
- Aangezien we een kleine tent bij hebben, waar we niet in kunnen zitten, zullen we veel buiten leven op de campings. Is het noodzakelijk om in Amerika (bv Walmart) een mosquito shelter aan te schaffen, of valt het allemaal wel mee met de lastige insecten?
- Wij hebben nog geen auto gereserveerd, wij zaten te denken om deze te huren bij Alamo. Wat is jullie ervaring met deze maatschappij?
- Hebben jullie tips voor een camping rond Pismo Beach
Mochten jullie nog meer tips hebben dan horen we dat uiteraard graag. Wij zijn echte rookies wat Noord- Amerika betreft.
Alvast bedankt!
Groeten Anke
Wij gaan van 31 augustus tot en met 24 september onze eerste rondreis maken door Amerika met auto & tent. Voor ons een redelijke luxe reis aangezien wij veel backpacken met name in Zuid Amerika. Wij vliegen op Salt Lake City, en vertrekken vanaf San Francisco. We hebben al een globale route gemaakt, namelijk:
Salt Lake City
Yellowstone
Grand Teton
Vernal
Capitol Reef
Bryce Canyon
Page
Grand Canyon
Las Vegas
Death Valley
Yosemite (begreep dat Mariposa Grove niet toegankelijk was in onze reisperiode wegens werkzaamheden????)
Pismo Beach
Carmel
San Francisco
Nu had ik een paar verschillende vragen:
- Wij nemen onze eigen tent mee. Een koepeltentje. Dit tentje heeft geen vast grondzeil, maar een kuipzeiltje die we vastmaken aan de tent. Is een vast grondzeil noodzakelijk in Amerika???
- Aangezien we een kleine tent bij hebben, waar we niet in kunnen zitten, zullen we veel buiten leven op de campings. Is het noodzakelijk om in Amerika (bv Walmart) een mosquito shelter aan te schaffen, of valt het allemaal wel mee met de lastige insecten?
- Wij hebben nog geen auto gereserveerd, wij zaten te denken om deze te huren bij Alamo. Wat is jullie ervaring met deze maatschappij?
- Hebben jullie tips voor een camping rond Pismo Beach
Mochten jullie nog meer tips hebben dan horen we dat uiteraard graag. Wij zijn echte rookies wat Noord- Amerika betreft.
Alvast bedankt!
Groeten Anke
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Aantal algemene vragen rondreis ZW Amerika
Hartelijk welkom op het forum.
Jullie gaan ongetwijfeld een prachtige reis maken.
In jullie route mis ik in ieder geval Zion. Is dat bewust? Misschien zou je een van dag tot dag planning kunnen maken, ook al hoef je je daar niet per se aan te houden. Op die manier wordt duidelijk wat eventueel wel of niet haalbaar is. Misschien kun je tussen Page en de Grand Canyon ook nog naar Monument Valley.
Ik heb al enkele keren een auto van Alamo gehuurd. Daarover geen klachten, maar dat geldt ongetwijfeld ook voor de andere bekende verhuurders. Boek autohuur wel via één van de bekende tussenpersonen, zodat je alle benodigde verzekeringen hebt. Daarover is op dit forum heel veel informatie te vinden.
Ik kan je niet helpen met je vragen over de tent.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Jullie gaan ongetwijfeld een prachtige reis maken.

In jullie route mis ik in ieder geval Zion. Is dat bewust? Misschien zou je een van dag tot dag planning kunnen maken, ook al hoef je je daar niet per se aan te houden. Op die manier wordt duidelijk wat eventueel wel of niet haalbaar is. Misschien kun je tussen Page en de Grand Canyon ook nog naar Monument Valley.
Ik heb al enkele keren een auto van Alamo gehuurd. Daarover geen klachten, maar dat geldt ongetwijfeld ook voor de andere bekende verhuurders. Boek autohuur wel via één van de bekende tussenpersonen, zodat je alle benodigde verzekeringen hebt. Daarover is op dit forum heel veel informatie te vinden.
Ik kan je niet helpen met je vragen over de tent.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
hallo
inderdaad Zion zeker niet overslaan.
Angels landing is een fantastische wandeling.
(zie ons 2014 weblog)
autohuur vanuit nederland regelen.
er worden enkele namen vaak genoemd.
Wij hebben nooit met een tent gereisd.
succes.
inderdaad Zion zeker niet overslaan.
Angels landing is een fantastische wandeling.
(zie ons 2014 weblog)
autohuur vanuit nederland regelen.
er worden enkele namen vaak genoemd.
Wij hebben nooit met een tent gereisd.
succes.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Kijk ook eens op http://www.drive-usa.de/, http://www.alamo.co.uk/brits. Ik vond Alamo prima. Regel dit wel voor je reis en niet ter plekke op het vliegveld. Dat scheelt nogal in de kosten. Als je via de balie gaat zullen ze in Amerika (bijna) altijd vragen of je een upgrade en roadsafe wilt, maar deze kun je allebei afwijzen in principe (of je moet vaak je sleutels in de auto laten zitten).
Je bent een beetje aan het einde van het seizoen in Yellowstone en Grand Teton. Grote kans dat het 's avonds al een stuk frisser gaat zijn daar.
Hou ook rekening met het Laybor Day weekend rond 7 september. Het zal drukker zijn in de parken. De campings in de parken zullen best wel eens vol kunnen zitten, dus bekijk vooraf goed waar je first come first served campings hebt als je niets vooraf wilt vastleggen. Maar je hebt dan wel kans een stukje buiten sommige parken te zitten.
De mariposa grove in Yosemite is inderdaad gesloten. Maar je kan ook bij de Tuolumne grove of Merced grove sequoia bomen bekijken.
Wat campgrounds in pismo beach:
North Beach Campground
399 S. Dolliver St.
Pismo Beach, CA 93449
Oceano Campground
555 Pier Ave.
Oceano, CA 93445
Je bent een beetje aan het einde van het seizoen in Yellowstone en Grand Teton. Grote kans dat het 's avonds al een stuk frisser gaat zijn daar.
Hou ook rekening met het Laybor Day weekend rond 7 september. Het zal drukker zijn in de parken. De campings in de parken zullen best wel eens vol kunnen zitten, dus bekijk vooraf goed waar je first come first served campings hebt als je niets vooraf wilt vastleggen. Maar je hebt dan wel kans een stukje buiten sommige parken te zitten.
De mariposa grove in Yosemite is inderdaad gesloten. Maar je kan ook bij de Tuolumne grove of Merced grove sequoia bomen bekijken.
Wat campgrounds in pismo beach:
North Beach Campground
399 S. Dolliver St.
Pismo Beach, CA 93449
Oceano Campground
555 Pier Ave.
Oceano, CA 93445
http://www.usareisen.de/" onclick="window.open(this.href);return false; is nog zo een site...
Wij kwamen uit bij Alamo, alles verliep perfect!
Wij kwamen uit bij Alamo, alles verliep perfect!

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kurt, usareisen.de is de duitse versie van drive-usa.de 

- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wow, alvast bedankt voor de snelle reacties. Zion hadden we als locatie op de route om tussendoor een paar uur te stoppen. Maar zo te lezen is het een mooie plek, dus wellicht lassen we daar nog een extra dagje in (past gelukkig in de planning!).
en bedankt voor de autoverhuur tips. Duidelijk dus van te voren reserveren. Ik zal vanavond eens gaan kijken op de doorgegeven sites.
En Wally, bedankt voor de tips voor de grove sequoia...Deze stonden hoog op ons lijstje, dus ga even kijken waar de locaties liggen en deze inpassen in de route.
Ik krijg door de tips nog veel meer zin in onze reis!!!
en bedankt voor de autoverhuur tips. Duidelijk dus van te voren reserveren. Ik zal vanavond eens gaan kijken op de doorgegeven sites.
En Wally, bedankt voor de tips voor de grove sequoia...Deze stonden hoog op ons lijstje, dus ga even kijken waar de locaties liggen en deze inpassen in de route.
Ik krijg door de tips nog veel meer zin in onze reis!!!

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wat betreft de tent zou ik toch kiezen voor een binnentent uit één stuk. Bij ons is de regel dat de rits van de binnentent ten allen tijden dicht blijft. Je weet nooit wat er allemaal in kan kruipen. Ik weet zo iig zeker dat er echt niks in zit.
Wij nemen altijd de tent van thuis mee maar volgens mij zijn ze ook redelijk betaalbaar bij de Walmart ed te krijgen.
Normaal gesproken kun je gewoon buiten zitten zonder zo'n mosquito shelter. Alhoewel we vorig jaar in Texas wel heel erg kriegel werden van de gnats. Wat een ontzettend vervelende vliegjes zijn dit. Er werd ons verteld dat je daar normaal gesproken geen last van hebt maar vanwege de regenval een paar dagen eerder kwamen ze tevoorschijn.
Wij nemen altijd de tent van thuis mee maar volgens mij zijn ze ook redelijk betaalbaar bij de Walmart ed te krijgen.
Normaal gesproken kun je gewoon buiten zitten zonder zo'n mosquito shelter. Alhoewel we vorig jaar in Texas wel heel erg kriegel werden van de gnats. Wat een ontzettend vervelende vliegjes zijn dit. Er werd ons verteld dat je daar normaal gesproken geen last van hebt maar vanwege de regenval een paar dagen eerder kwamen ze tevoorschijn.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi Elly,
Bedankt voor je reactie over de tent en mosquito shelter. Onze binnententje (de slaapplek) bestaat wel uit 1 stuk. Alleen hebben we een klein voortentje, waar we eventueel schoenen en wat kleding neer kunnen leggen. Dat gedeelte bestaat dus uit een kuipzeiltje... En ik zit inderdaad niet te wachten op ongenodigde gasten in mijn schoenen etc...
Gnats...Nog nooit van gehoord...We gaan dus hele andere insecten tegenkomen tov Zuid Amerika
Bedankt voor je reactie over de tent en mosquito shelter. Onze binnententje (de slaapplek) bestaat wel uit 1 stuk. Alleen hebben we een klein voortentje, waar we eventueel schoenen en wat kleding neer kunnen leggen. Dat gedeelte bestaat dus uit een kuipzeiltje... En ik zit inderdaad niet te wachten op ongenodigde gasten in mijn schoenen etc...

Gnats...Nog nooit van gehoord...We gaan dus hele andere insecten tegenkomen tov Zuid Amerika

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had eind september/begin oktober 2010 wel in Florida best last van lovebugs. Die doen helemaal niets, maar het waren er heel erg veel en ze plakken nogal.
Bij Capitol Reef is de Fruita Camping overigens wel een aanrader.
Bij Capitol Reef is de Fruita Camping overigens wel een aanrader.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je binnentent uit één stuk bestaat lijkt me dit wel voldoende. Je meeste bagage laat je toch in de auto staan.
En inderdaad, de Fruita Campground is prachtig
En inderdaad, de Fruita Campground is prachtig

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Op advies van Old Faithfull hebben we gisteren alvast een concept routeplanning gemaakt van onze trip. Deze heb ik netjes geplaatst in het forum onder reisroutes ZW Amerika: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=60179" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoor graag jullie tips! Alvast bedankt!
Groeten Anke
Hoor graag jullie tips! Alvast bedankt!
Groeten Anke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht