Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Anke&Bjorn: conceptroute vakantie september
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
- Contacteer:
Reis Anke&Bjorn: conceptroute vakantie september
Hoi,
Gisteren gestart met het maken van een conceptroute voor onze vakantie begin september door Amerika. We hebben nu de volgende route:
31-01-2015 Amsterdam - Salt Lake City
01-09-2015: Salt Lake City - Yellowstone
02-09-2015: Yellowstone
03-09-2015 Yellowstone – Grand Teton
04-09-2015 Grand Teton – Vernal
05-09-2015 Vernal – Capitol Reef
06-09-2015 Capitol Reef - Bryce Canyon
07-09-2015 Bryce Canyon
08-09-2015 Bryce Canyon – Page
09-09-2015 Page – Grand Canyon
10-09-2015 Grand Canyon
11-09-2015 Grand Canyon – Las Vegas
12-09-2015 Las Vegas
13-09-2015 Las Vegas - Death Valley
14-09-2015 Death Valley - Yosemite
15-09-2015 Yosemite
16-09-2015 Yosemite
17-09-2015 Yosemite
18-09-2015 Pismo Beach
19-09-2015 Pismo Beach
20-09-2015 Pismo – San Francisco
21-09-2015 San Francisco
22-09-2015 San Francisco
23-09-2015 San Francisco - Amsterdam
We willen Zion er nog ergens tussen proppen, dus wellicht dat we 1 nacht Las Vegas skippen, en daar een dagje Zion tussenzetten. Het enige dat vaststaat in deze vakantie zijn de 3 nachten in San Francisco. Rest is flexibel. We reizen met huurauto en eigen tent.
Ik hoor graag jullie tips en opmerkingen op deze route. En welke camping vonden jullie in Yellowstone goed?
Groeten, Anke.
Gisteren gestart met het maken van een conceptroute voor onze vakantie begin september door Amerika. We hebben nu de volgende route:
31-01-2015 Amsterdam - Salt Lake City
03-09-2015 Yellowstone – Grand Teton
04-09-2015 Grand Teton – Vernal
05-09-2015 Vernal – Capitol Reef
06-09-2015 Capitol Reef - Bryce Canyon
07-09-2015 Bryce Canyon
08-09-2015 Bryce Canyon – Page
09-09-2015 Page – Grand Canyon
10-09-2015 Grand Canyon
11-09-2015 Grand Canyon – Las Vegas
12-09-2015 Las Vegas
13-09-2015 Las Vegas - Death Valley
14-09-2015 Death Valley - Yosemite
15-09-2015 Yosemite
16-09-2015 Yosemite
17-09-2015 Yosemite
18-09-2015 Pismo Beach
19-09-2015 Pismo Beach
20-09-2015 Pismo – San Francisco
21-09-2015 San Francisco
22-09-2015 San Francisco
We willen Zion er nog ergens tussen proppen, dus wellicht dat we 1 nacht Las Vegas skippen, en daar een dagje Zion tussenzetten. Het enige dat vaststaat in deze vakantie zijn de 3 nachten in San Francisco. Rest is flexibel. We reizen met huurauto en eigen tent.
Ik hoor graag jullie tips en opmerkingen op deze route. En welke camping vonden jullie in Yellowstone goed?
Groeten, Anke.
Re: Reis Anke&Bjorn: concept route vakantie september
Jullie hebben eigenlijk veel te weinig tijd voor Yellowstone. Daar heb je mijns inziens toch wel minstens twee volle dagen voor nodig. Ook als je Grand Teton goed wilt bekijken is dit wat krap.
Wat zijn jullie van plan in Bryce en Grand Canyon? Alleen als je daar veel wilt wandelen heb je daar het aantal dagen nodig die jullie er nu voor uitrekken.
Tussen Death Valley en Yosemite zou eigenlijk ook nog wel een overnachting passen, zeker als je via de Tioga Pass gaat. Dat wordt anders een hele lange rit. Je zou daar een nacht Yosemite voor op kunnen geven.
Twee dagen in Pismo Beach lijkt mij persoonlijk niet heel interessant, wat gaan jullie daar doen?
Wat zijn jullie van plan in Bryce en Grand Canyon? Alleen als je daar veel wilt wandelen heb je daar het aantal dagen nodig die jullie er nu voor uitrekken.
Tussen Death Valley en Yosemite zou eigenlijk ook nog wel een overnachting passen, zeker als je via de Tioga Pass gaat. Dat wordt anders een hele lange rit. Je zou daar een nacht Yosemite voor op kunnen geven.
Twee dagen in Pismo Beach lijkt mij persoonlijk niet heel interessant, wat gaan jullie daar doen?
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Reis Anke&Bjorn: conceptroute vakantie september
Beste Mrvanilla,
Alvast bedankt voor je input...Pismo Beach was eigenlijk bedoeld om even te rusten na al het reizen, zodat we relaxt naar huis kunnen later. Maar je hebt gelijk, we hebben ook al 3 dagen San Francisco, dus daar kunnen we wel een nachtje opgeven. En we zaten ook al te twijfelen of we niet een extra dag Yellowstone moesten pakken...Dit zouden we dan kunnen compenseren met een nachtje minder Yosemite...
Alvast bedankt voor je input...Pismo Beach was eigenlijk bedoeld om even te rusten na al het reizen, zodat we relaxt naar huis kunnen later. Maar je hebt gelijk, we hebben ook al 3 dagen San Francisco, dus daar kunnen we wel een nachtje opgeven. En we zaten ook al te twijfelen of we niet een extra dag Yellowstone moesten pakken...Dit zouden we dan kunnen compenseren met een nachtje minder Yosemite...
Ik zou dan ook meteen een nachtje minder Bryce doen en deze dan inzetten bij Zion, dat is een fantastisch park met hele mooie wandelroutes. Maar misschien is het handig als jullie wat meer vertellen over jullie interesses? Houden jullie van wandelen? Zo ja, van lange(re) wandelingen, of juist de (kortere) toeristische wandelingen? Of rijden jullie liever langs viewpoints en bekijk je een park liever van een afstandje? Het helpt namelijk in het advies. Zion is bijvoorbeeld een park waar je echt de auto uit moet, anders zul je er niet veel aan vinden.
Je zou eens wat reisverslagen kunnen lezen, dan zie je een beetje wat er allemaal kan op een dag in een NP. Dat helpt mij altijd enorm bij het plannen van een (globale) route.
Je zou eens wat reisverslagen kunnen lezen, dan zie je een beetje wat er allemaal kan op een dag in een NP. Dat helpt mij altijd enorm bij het plannen van een (globale) route.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dit is onze eerste reis door Noord Amerika. Andere reizen gingen vooral naar Zuid Amerika ivm de combinatie natuur/cultuur. We houden van actief bezig zijn, dus inderdaad van natuur en wandelingen en outdooractiviteiten. Maar ik ben niet van complete dagtrekkingen te voet. Vind een wandeling van 10 km meer dan voldoende. En autorijden is voor ons geen straf. Hier kunnen wij ontzettend van genieten, zo lang er mooie views zijn en tussendoor ook mooie mogelijkheden om te stoppen voor bv een picknick.
Las Vegas gaan we alleen heen 'omdat je daar toch moet zijn geweest'. De stad zelf heeft verder weinig onze interesse. En de kust vinden we samen ook altijd mooi. Kunnen we echt van genieten, vandaar dat we daar eerst 3 dagen hadden gepland.
Dus cultuurtips zijn ook nog welkom!
Las Vegas gaan we alleen heen 'omdat je daar toch moet zijn geweest'. De stad zelf heeft verder weinig onze interesse. En de kust vinden we samen ook altijd mooi. Kunnen we echt van genieten, vandaar dat we daar eerst 3 dagen hadden gepland.
Dus cultuurtips zijn ook nog welkom!

Ah ok. De kustroute is ook werkelijk schitterend, maar als je daar je focus op wilt leggen zul je andere zaken moeten laten schieten. Dat is het meest lastige van een zo'n rondreis, keuzes maken
.
Persoonlijk zou ik je route dan ongeveer zo doen, kijk maar of je er iets aan hebt:
31-08-2015 Amsterdam - Salt Lake City
03-09-2015 Yellowstone
04-09-2015 Yellowstone - Grand Teton
05-09-2015 Grand Teton – Vernal
06-09-2015 Vernal – Capitol Reef
07-09-2015 Capitol Reef - Bryce
08-09-2015 Bryce - Zion
09-09-2015 Zion
10-09-2015 Zion - Page
11-09-2015 Page – Grand Canyon
12-09-2015 Grand Canyon – Las Vegas
13-09-2015 Las Vegas
14-09-2015 Las Vegas – Death Valley
15-09-2015 Death Valley – Mammoth Lakes (via Alabama Hills)
16-09-2015 Mammoth Lakes - Yosemite (via Mono Lake, Bodie, Tioga Pass)
17-09-2015 Yosemite
18-09-2015 Yosemite
19-09-2015 Yosemite - Pismo Beach
20-09-2015 Pismo Beach – San Francisco (hele dag over kuststuk doen)
21-09-2015 San Francisco
22-09-2015 San Francisco
Dan heb je iets meer evenwicht naar mijn idee. Je zou er in september voor kunnen kiezen om op de bonnefooi te reizen, al weet ik niet precies hoe het zit met campings in parken als Yellowstone en Yosemite, wellicht dat je daar al voor (had) moet(en) reserveren.
Je zit op deze manier wel in het weekend in Vegas, dat is duur. Maar goed, je moet ergens zijn in het weekend
.

Persoonlijk zou ik je route dan ongeveer zo doen, kijk maar of je er iets aan hebt:
31-08-2015 Amsterdam - Salt Lake City
03-09-2015 Yellowstone
04-09-2015 Yellowstone - Grand Teton
05-09-2015 Grand Teton – Vernal
06-09-2015 Vernal – Capitol Reef
07-09-2015 Capitol Reef - Bryce
08-09-2015 Bryce - Zion
09-09-2015 Zion
10-09-2015 Zion - Page
11-09-2015 Page – Grand Canyon
12-09-2015 Grand Canyon – Las Vegas
13-09-2015 Las Vegas
14-09-2015 Las Vegas – Death Valley
15-09-2015 Death Valley – Mammoth Lakes (via Alabama Hills)
16-09-2015 Mammoth Lakes - Yosemite (via Mono Lake, Bodie, Tioga Pass)
17-09-2015 Yosemite
18-09-2015 Yosemite
19-09-2015 Yosemite - Pismo Beach
20-09-2015 Pismo Beach – San Francisco (hele dag over kuststuk doen)
21-09-2015 San Francisco
22-09-2015 San Francisco
Dan heb je iets meer evenwicht naar mijn idee. Je zou er in september voor kunnen kiezen om op de bonnefooi te reizen, al weet ik niet precies hoe het zit met campings in parken als Yellowstone en Yosemite, wellicht dat je daar al voor (had) moet(en) reserveren.
Je zit op deze manier wel in het weekend in Vegas, dat is duur. Maar goed, je moet ergens zijn in het weekend

Groetjes,
Daniel
Daniel
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wow, dank je wel alvast. Ik ga vanavond even in de boeken duiken om me verder te verdiepen.. Ik was wel van plan om in ieder geval de camping van Yellowstone alvast te boeken. Was ook benieuwd welke camping jullie ons daar aanraden. Dit aangezien we daar aankomen de dag na Labourday...
Super bedankt!!!!
Super bedankt!!!!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mooie route gaan jullie doen!!
Wij deden het laatste deel van jullie route vorig jaar, en gaan nu o.a. het eerste deel van jullie route doen over 3 weken
Als ik kijk hoe krap mijn planning voor Yellowstone / Grand Teton is met 3 nachten YS en 2 nachten GT wordt dat bij jullie ook wel krap denk ik met een nacht minder. Maar het is allemaal geweldig, dus inderdaad keuzes maken.
Wij hadden vorig jaar een heerlijk hotel in Pismo Beach! Daar had ik ook nog wel een nachtje langer willen blijven (maar anderzijds had ik er niks anders voor willen missen...). De hoteltuin grenst aan de zee. Op de rotsen aan het einde van de tuin zit een grote groep wilde pelikanen. En we zagen vanuit daar ook walvissen!
Misschien ook iets voor jullie?
Wij deden het laatste deel van jullie route vorig jaar, en gaan nu o.a. het eerste deel van jullie route doen over 3 weken

Als ik kijk hoe krap mijn planning voor Yellowstone / Grand Teton is met 3 nachten YS en 2 nachten GT wordt dat bij jullie ook wel krap denk ik met een nacht minder. Maar het is allemaal geweldig, dus inderdaad keuzes maken.
Wij hadden vorig jaar een heerlijk hotel in Pismo Beach! Daar had ik ook nog wel een nachtje langer willen blijven (maar anderzijds had ik er niks anders voor willen missen...). De hoteltuin grenst aan de zee. Op de rotsen aan het einde van de tuin zit een grote groep wilde pelikanen. En we zagen vanuit daar ook walvissen!
Misschien ook iets voor jullie?

- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi Moon,
Het klopt, keuzes maken is ZOOO moeilijk. Zeker als je zoveel wil zien in eigenlijk veel te weinig tijd. Dus we zullen vast nog flink moeten schuiven in het schema. Dat was al een reden dat we vliegen op Salt Lake City, zodat we sneller in Yellowstone kunnen zijn. Maar dan wordt het toch nog krap...
En ik ontvang graag de naam van het hotel. We waren daar niet meer van plan om te kamperen!!
Groetjes
Het klopt, keuzes maken is ZOOO moeilijk. Zeker als je zoveel wil zien in eigenlijk veel te weinig tijd. Dus we zullen vast nog flink moeten schuiven in het schema. Dat was al een reden dat we vliegen op Salt Lake City, zodat we sneller in Yellowstone kunnen zijn. Maar dan wordt het toch nog krap...
En ik ontvang graag de naam van het hotel. We waren daar niet meer van plan om te kamperen!!

Groetjes
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik kan me helemaal vinden in de route van Mrvanilla
Wij hebben in Yellowstone altijd op Bridge Bay gestaan. Mooi gelegen camping en voor ons een must omdat dit de enige camping in het park is waar wij met onze grote tent kunnen staan. Voor een kleiner tentje kun je eens kijken op de campground bij Canyon. Hoe druk het daar in september is weet ik niet, de camping is iig tot 13 september open.
In Grand Teton zijn alle campgrounds first come first served dus kun je niks reserveren.
Capitol Reef: Fruita Campground, ook first come first served.
In Bryce hebben wij verschillende keren in een tipi overnacht in Ruby's Inn, erg leuk maar je kunt natuurlijk ook in het park kamperen.
Zion, de Watchman Campground in het park. Er is daar ook nog een fcfs campground, de South Campground. In Springdale is er ook nog een camping vlakbij het park (Zion Canyon Campground). Wij hadden hier een mooi plaatsje aan de Virgin River. Mooi als je ook eens een keer een zwembad(je) wilt op de camping.
Grand Canyon: Mather of Desert View (fcfs). Je kunt ook nog naar Ten-X Campground net ten zuiden van het park. Erg mooi plaatsen.
Voor Yosemite ben je al te laat om een camping te reserveren in de valley.

Wij hebben in Yellowstone altijd op Bridge Bay gestaan. Mooi gelegen camping en voor ons een must omdat dit de enige camping in het park is waar wij met onze grote tent kunnen staan. Voor een kleiner tentje kun je eens kijken op de campground bij Canyon. Hoe druk het daar in september is weet ik niet, de camping is iig tot 13 september open.
In Grand Teton zijn alle campgrounds first come first served dus kun je niks reserveren.
Capitol Reef: Fruita Campground, ook first come first served.
In Bryce hebben wij verschillende keren in een tipi overnacht in Ruby's Inn, erg leuk maar je kunt natuurlijk ook in het park kamperen.
Zion, de Watchman Campground in het park. Er is daar ook nog een fcfs campground, de South Campground. In Springdale is er ook nog een camping vlakbij het park (Zion Canyon Campground). Wij hadden hier een mooi plaatsje aan de Virgin River. Mooi als je ook eens een keer een zwembad(je) wilt op de camping.
Grand Canyon: Mather of Desert View (fcfs). Je kunt ook nog naar Ten-X Campground net ten zuiden van het park. Erg mooi plaatsen.
Voor Yosemite ben je al te laat om een camping te reserveren in de valley.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Thanks Elly voor de lijst camping...Heb ze direct allemaal opgeschreven. Denk dat ik de komende avonden veel achter mijn laptop te vinden ben! 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hier https://edmobama2014.wordpress.com/onze-hotels/" onclick="window.open(this.href);return false; vind je al onze hotels, met een link naar de website van het hotel.Anke&Bjorn schreef:Hoi Moon,
En ik ontvang graag de naam van het hotel.
Groetjes

Heel veel plezier nog met de voorbereidingen! Gaat zowieso een schitterende reis worden!
Wat leuk, jullie zijn dezelfde dagen in Yosemite als wij (wij zijn er 17 t/m 19 September), alleen zijn wij dan net aan onze reis begonnen. Wij gaan ook gaan kamperen, dus mochten jullie nog spullen over hebben tegen die tijd.... 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Nog een stem voor de route van Mrvanilla.
Misschien wil je Bodie al op 15-09 bezoeken i.p.v. op 16-09. In dat geval zou je naar een overnachting in Lee Vining kunnen kijken, dat ligt dan iets gunstiger dan Mammoth Lakes maar heeft wel beduidend minder hotels.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Misschien wil je Bodie al op 15-09 bezoeken i.p.v. op 16-09. In dat geval zou je naar een overnachting in Lee Vining kunnen kijken, dat ligt dan iets gunstiger dan Mammoth Lakes maar heeft wel beduidend minder hotels.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hebben jullie ervaring met campings in Yosemite waar First Come, First serve geldt? zo ja, bij welke campings heb je dan het meeste kans?michelly schreef:Voor Yosemite ben je al te laat om een camping te reserveren in de valley.
Wederom bedankt!
Groeten Anke
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, geen ervaring mee.
Dit is een lijst met campgrounds die fcfs zijn in Yosemite. Camp 4 is in de valley maar als ik dat zo lees moet je er erg vroeg bij zijn om een plekje te bemachtigen.
Op deze site vind je campings net buiten Yosemite.
Misschien heb je er iets aan
Dit is een lijst met campgrounds die fcfs zijn in Yosemite. Camp 4 is in de valley maar als ik dat zo lees moet je er erg vroeg bij zijn om een plekje te bemachtigen.
Op deze site vind je campings net buiten Yosemite.
Misschien heb je er iets aan

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dank je wel Elly, had namelijk gekeken, en voor 3 dagen achter elkaar is het niet mogelijk op een camping te reserveren. Her en der 1 nachtje zou misschien nog lukken...Maar vind het ook wel fijn om vanaf 1 locatie Yosemite te gaan ontdekken...
Groeten
Groeten
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zijn die plekken in de valley? Dan zou ik toch wel reserveren ook al moet je 3x verkassen dan. Het geeft mij altijd rust als ik weet dat mijn plekje gereserveerd is maar ik heb geen ervaring in september.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Anke&Bjorn
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
He Elly,
Op de camping Upper Pines zouden we 2 dagen kunnen verblijven, maar dan moeten we inderdaad op de camping van plek veranderen. Daarnaast zou de 3e dag nog een plekje beschikbaar zijn op de camping Bridalveil Creek
Op de camping Upper Pines zouden we 2 dagen kunnen verblijven, maar dan moeten we inderdaad op de camping van plek veranderen. Daarnaast zou de 3e dag nog een plekje beschikbaar zijn op de camping Bridalveil Creek
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou die upper pines direkt vastleggen hoor
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-