Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Upgrade van het forum en nieuwe functies

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Upgrade van het forum en nieuwe functies

Bericht door Stan.Gobien »

Zoals je wellicht al gemerkt hebt heeft het forum vanavond een upgrade gekregen naar de nieuwste versie van de phpBB forum software. Uiterlijk zijn de verschillen niet heel groot, maar achter de schermen verandert er toch veel.
We zullen proberen om enkele veranderingen voor de gebruikers op een rijtje te plaatsen om de overgang makkelijker te maken.
  • Is er iets belangrijks veranderd op het gebied van mobiliteit?
    Ja, het forum zou nu veel beter leesbaar moeten zijn op mobiele apparaten door het gebruik van een responsief design dat automatisch zich aanpast aan de schermgrootte van het toestel.
    Iphone.jpg
  • Waar vind ik de "Eigen berichten, Nieuwe berichten, Ongelezen berichten, ..." koppelingen terug?
    Deze staan gegroepeerd onder het kopje "Snelle Links" dat je bovenaan links vindt.
    SnelleLinks.jpg
    SnelleLinks.jpg (6.15 KiB) 960 keer bekeken
  • Waar vind ik mijn Gebruikerspaneel en Profiel terug?
    Dit vindt je rechts bovenaan onder het kopje dat uw gebruikersnaam bevat.
    GebruikersPaneel.jpg
    GebruikersPaneel.jpg (11.55 KiB) 960 keer bekeken
  • Wat zijn phpBB notificaties (nieuw sinds deze versie)?
    Dit is het equivalent van het wereldbolletje in facebook. Hier komen notificaties te staan, als iemand bijvoorbeeld een onderwerp beantwoordt dat jij volgt, maar ook wanneer iemand jouw bericht citeert (quote) krijg je zo'n melding. Je kan kiezen voor wat je een melding krijgt in je gebruikerspaneel.
    Notificaties.jpg
  • Waar vind ik de koppelingen om mij op een onderwerp te abonneren of om het af te drukken?
    Dit vindt je zowel boven als onderaan het onderwerp aan de linkerkant, onder het icoontje met het tandwieltje.
    Abonneren.jpg
    Abonneren.jpg (22.21 KiB) 949 keer bekeken
  • Komen er nog wijzigingen?
    Na de upgrade zullen er nog kleine cosmetische instellingen gewijzigd worden in de komende dagen, maar niks ingrijpends.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Upgrade van het forum en nieuwe functies

Bericht door Stan.Gobien »

Nog wat meer screenshots van op mijn Android 5.0 smartphone.
Je hier duidelijk dat de layout zicht aanpast aan de schermgrootte.
Bijlagen
2015-06-18 19.44.07.png
2015-06-18 19.43.54.png
2015-06-18 19.41.54.png
2015-06-18 19.41.01.png
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer