Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobiel vriendelijk

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Gast

Mobiel vriendelijk

Bericht door Gast »

Zijn er plannen om de website en het forum 'responsief' te maken, zodat het ook op mobieltjes zonder in te zoomen goed te lezen is?

Vanaf 21 April gaan websites die niet mobiel-vriendelijk meer zijn in de Google ranking zakken.

https://www.google.com/webmasters/tools ... ika.com%2F
Laatst gewijzigd door Gast op 21 apr 2015, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Mobiel vriendelijk

Bericht door PSVwally »

Ik zal deze vraag even doorspelen naar Dennis. Op de mobiel is het allemaal wat klein ja, maar in principe heb ik er op een tablet niet zo heel veel problemen mee trouwens.
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt.

Het gaat erom dat het leesbaar is op *elke* schermgrootte. En zeker op een site als deze die inkomsten geniet via advertenties wordt dat steeds belangrijker.

Niet iedereen heeft een tablet :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het verhaal ligt iets genuanceerder: http://tweakers.net/nieuws/102619/googl ... taten.html
Google begint dinsdag met de uitrol van een nieuw algoritme op zijn mobiele zoekmachine. Websites die geschikt zijn voor kleine schermen, verschijnen hoger in de zoekresultaten; websites die dat niet zijn, worden voortaan lager geplaatst.

De wijziging geldt alleen voor zoekresultaten op smartphones, dus niet voor tablets en grote schermen zoals laptops en desktops. Het is onduidelijk wat er gebeurt met zoekresultaten op schermen met resoluties die zowel in smartphones als tablets worden gebruikt.
het heeft dus alleen invloed als iemand op zijn mobieltje naar een Amerika pagina zoekt. Een geoptimaliseerde pagina zal daar hoger staan. Op zich wel handig want op je mobieltje is het anders toch niet te lezen.

De laatste versie van phpbb (3.1.3) is responsive. Zou dus geen probleem moeten zijn: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2307811

Heb net even een testje gedaan met de Test Tool van Google en dit is hoe het er visueel uitziet. AA is nog niet geoptimaliseerd, dus klein. Het forum van PHPBB zelf is dat wel.

Afbeelding

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik ben bezig met het optimaliseren van de hoofdsite en qua forum zal ik met Stan gaan praten. Google heeft erg weinig tijd gegeven om dit gedaan te krijgen, maar we zijn er dus mee bezig!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Dennis schreef:Ik ben bezig met het optimaliseren van de hoofdsite en qua forum zal ik met Stan gaan praten. Google heeft erg weinig tijd gegeven om dit gedaan te krijgen, maar we zijn er dus mee bezig!
2 maand lijkt me niet weinig, maar kom ;)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Dat hangt er maar van af hoeveel tijd die persoon ter beschikking heeft.
En dan houd je nog geen rekening met het wachten op bepaalde extensies die nog in ontwikkeling zijn voor phpBB 3.1, het uittesten op een andere minder drukke site als test. Het opvolgen van de bugreports en die eerste update afwachten.
Ooit al eens gedacht dat er nogal wat bij komt zien?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik hoop heeeeeeeel erg dat ook Tapatalk wordt geïnstalleerd. Dit forum is het enige dat ik nog met de pc bezoek, de rest of op mijn mobiel via FB of Tapatalk. Zoveel handiger ook met foto's plaatsen en berichten terugvinden.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Het forum is met de vandaag (17 juni) uitgevoerde update nu mobielvriendelijk!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

super, dadelijk eens uittesten dan :) vond het op men iphone ook vervelend om constant in te zoomen :) tapatalk functie zou het natuurlijk afmaken ;)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Op zich een prima overgang maar mobiel vriendelijk zou ik het niet willen noemen. Er zit namelijk enorm veel reclame tussen posts van mensen, wat de topics minder leesbaar maakt. Edit: voorbeeld; rondom mijn eigen post ben ik nu al de volgende reclames tegen gekomen> een Dodge Charger, een hanburgerketen, een afvalprogramma en nog iets dat mijn hersenen niet meer op konden nemen. Dit maakt een forum totaal onleesbaar.

Mijn conclusie: de functies zijn prima, het is in theorie goed leesbaar maar er is echt veel teveel reclame. Waar gaat het Dennis nu eigenlijk om?
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Daar moet ik het, helaas, wel mee eens zijn. Nu heb ik een adblocker en zie ik op elke pagina minstens 3 a 4 lelijke grote rode vensters met het verzoek om adblocker uit te schakelen. Het ziet er niet bepaald vriendelijk uit.

Nog wat goedbedoelde feedback. De door mij veruit het meest gebruikte functie ('nieuwe berichten'. alle berichten zien sinds het laatste forum-bezoek) zit nu in een menu i.p.v. direct bovenaan de pagina. Dat is dus altijd 1 klik meer en minder gebruiksvriendelijk. Helemaal bij mobiel gebruik, waar ik, mede door het kleine lettertype van de dropdown, eerst het menu moet openen, dan inzoomen en dan 'nieuwe berichten' aantikken. Ik ken eerlijk gezegd geen enkel forum waar deze functie niet bovenaan de pagina staat.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
boonens
Amerikakenner

Bericht door boonens »

Overigens, zo ziet voor mij nu het begin van dit topic eruit. Niet echt prettig...
Afbeelding
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Eerlijk gezegd zie ik het mobile vriendelijk zijn niet zo. Ik lees bijna alleen maar op mijn tablet, maar zeker het menu om naar nieuwe berichten te gaan is heel klein en priegelig. Nu dus nog lastiger te bereiken dan voorheen. Volgens mij is bij mobiel vriendelijk juist de bedoeling dat knoppen groot genoeg zijn.
Verder zie ik weinig verschil met voorheen. Dus vraag me af waar dat mobiel vriendelijk dan in zit?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

De adblocker waarschuwingsberichten zijn iets aangepast.
Maar als je de adblocker uitschakelt op AllesAmerika heb je geen last van die berichten.

Vroeger moest je op telefoon of tablet met kleine resolutie op een gegeven moment horizontaal gaan scrollen.
Door het responsieve design is dat verbeterd.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Pffff, ik bekijk het forum nu ook op een gewone desktopcomputer met een groot scherm. Jeetje.... De breedte van het forum is een stuk kleiner geworden, maar boven alles: er staat enorm veel ruis op m'n scherm. Mega veel reclame (wat door mijn adblocker op mijn desktop inderdaad ook getoond wordt als roze blokken, en nee....ik ga zeker mijn adblocker niet verwijderen), maar ook andere velden en dingen die topics veel minder goed leesbaar maken.

In het verleden vond ik de updates altijd een verbetering, maar dit keer is het alles behalve dat. Kan ik kiezen om terug te gaan naar de vorige versie?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Geen idee waarover jij het hebt, misschien kan je wat verduidelijken i.p.v. te reageren met de boodschap dat het slechter is?
Overigens vraagt niemand je om de adblocker te verwijderen, enkel om allesamerika.com te gaan toevoegen aan de uitzonderingen.

De reclame hebben we eigenlijk nog niet kunnen herevalueren in functie van het nieuwe design. Je moet ons ook de tijd geven daarvoor.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik heb geen probleem om op mijn mobiel de "Nieuwe berichten" links te gebruiken, zelfs in de portret stand.

Zie hieronder een screenshot:
https://www.dropbox.com/s/p2ad4tmgiusp0 ... 2.png?dl=0
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien mis ik iets, maar bij mij ziet het er heel anders uit dan het plaatje van boonens?
test.JPG
boonens
Amerikakenner

Bericht door boonens »

Paul, de screenshot in mijn bericht is vanochtend gemaakt. Sindsdien heeft Stan een aanpassing doorgevoerd. Hartelijk dank daarvoor overigens Stan, want het aantal adblocker-waarschuwingen is nu teruggebracht naar 1 bovenaan en 1 onderaan de pagina.

Grappig genoeg zag ik tot vandaag, ondanks de adblocker, nog wel een aantal (simpele) reclames, een beetje zoals in de screenshot van Paul. De roze blokken krijg ik echt pas sinds vandaag.

Uiteraard dank voor alle tijd en moeite die wordt gestopt in het onderhouden en verbeteren van de website! Ik hoop dat mijn feedback niet als kritiek wordt gezien, maar als feedback van een welwillende gebruiker :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer