Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstaptijd voldoende?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
sommeren
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Overstaptijd voldoende?

Bericht door sommeren »

Mijn ervaring:
1. Zorg dat je zo ver mogelijk naar voren zit in het vliegtuig (dit kan meer dan een uur schelen met door de douane gaan)
2. Rechts gaat sneller dan links (in het vliegtuig dus niet stoel A maar H of J of zo)
3. Zodra je uit het vliegtuig bent zoveel mogelijk mensen inhalen. (trap is sneller dan roll trap)
Als er meerdere rijen zijn: pak de rij het dichste bij US citizens (zij gaan veel sneller en als die klaar zijn wordt daar aangesloten. Hele kleine kans dat je dan voor kan schieten, maar de moeite waard te proberen)

Ook al is het dezelfde maatschappij, dan zal nog steeds de internationale vlucht niet uit dezelfde hal vertrekken dan de lokale vlucht !
Het kan goed zijn om van te voren op te zoeken hoe je van de internationale hal naar de ander hal komt (vaak zijn er meerdere mogelijkheden). Meestal wordt dit in het vliegtuig ook goed uitgelegd

En als je te laat bent:
Inderdaad niet panieken.
Vaak gaan er meerdere vluchten tussen de twee vliegvelden (Seattle - Portland zo'n 20+ per dag bv) dus melden en je wordt op de volgende vlucht gezet (ik meld mij vaak zo wie zo om te proberen op een eerdere vlucht (!) te komen.
Mocht je bagage niet mee gaan dat komt hij enkele vluchten later pas mee (en wordt vaak pas 's avonds laat / in de nacht in je hotel bezorgt).

Ik had altijd 's ochtends mijn bagage als ik hem kwijt was.
De terug weg naar Nederland is anders ;)

Corne
Jetje05
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jetje05 »

Goeie tips, ga ik ook onthouden!
Dan heb ik ook nog een vraagje, mag je ook tussendoor van het vliegveld af bij een tussenstop op JFK? Wij hebben namelijk een beetje teveel overstaptijd: 10 uur! en dachten misschien kunnen we wel even naar time square en weer terug :D
(Hoewel het ook steeds veranderd... eerst hadden we rechtstreeks nr SF, toen met 2 uur overstap, nu met 10 uur.. :roll: )
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je kan inderdaad de luchthaven af. Zorg wel dat je op tijd terug bent.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

eerst hadden we rechtstreeks nr SF, toen met 2 uur overstap, nu met 10 uur..
Heb je hier ook al eens direkt contact over gehad met je airline of er niet iets te regelen is dat die 10u kleiner wordt? Je hebt dat immers niet zo geboekt.
Jetje05
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jetje05 »

Nee dat hebben we eigenlijk nog niet gedaan, maar als het 10 uur blijft en gewoon midden op de dag blijft leek het ons zelfs nog wel leuk om ff New York mee te pakken. Immers ook nog nooit geweest :wink: Maar goed alleen als we dus het vliegveld af mogen. Anders is het toch goed om dat even nader te onderzoeken inderdaad!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo heel veel kun je in die 10u echt niet doen hoor. Ik zou bv ook nooit het risico willen nemen om bv laat terug op het vliegveld te zijn. Liever 4 of 5 dagen 'op het gemakje' New York dan 10u sjezen. Ik ben liever sneller op mijn eindbestemming
cookiemon100
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door cookiemon100 »

mooi dat we het niet gehaald hebben.

Tip vlieg noooit op vrijdag naar Houston !!!
Wachttijd van dik 2 1/2 uur vanaf uitstappen in het vliegtuig.

Douane viel bij ons mee. Moet ik wel zeggen dat we echt gerend hebben toen we het vliegtuig uitstapte omdat ik een sms kreeg dat de vlucht naar Denver vertraagd was.
We hebben heel lang op de koffers moeten wachten.
Er stond een giga rij om daarna je immigratie formulier weer in te leveren.
Koffer inchecken daarna ging weer redelijk snel.
Security idd 2 poortjes voor 100 man. Maar ook dit ging redelijk.

Half vliegveld doorgerend om dan pech te hebben dat onze plaatsen al vergeven waren aan mensen die op standby stonden.
Daarna de volgende vlucht ook hartstikke vol dus ook niet mee.

wij konden pas op de vlucht van half 8 mee (onze eerste vlucht was om 4 uur in de middag)

VRESELIJK !!! dus mensen pak ruim de tijd om over te stappen
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Douane viel bij ons mee. Moet ik wel zeggen dat we echt gerend hebben toen we het vliegtuig uitstapte omdat ik een sms kreeg dat de vlucht naar Denver vertraagd was. Er stond een giga rij om daarna je immigratie formulier weer in te leveren.
Dat doe je bij de douane, dus ik denk dat je douane en immigrations door elkaar haalt :wink:
VRESELIJK !!!
Ondanks dat ik begrijp dat het zuigt heb je nog geluk dat je op dezelfde dag nog naar de plaats van bestemming hebt kunnen vliegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer