WHOOPI schreef:
We zouden graag de bekende route (oa SF, Las Vegas, enz...) volgen, maar we zouden ook heel graag Yellowstone bezoeken. Is dit te doen qua afstand??
En zou het beter zijn dat we voor de helft van onze reis een camper huren om de parken te bezoeken, en een auto voor de meer stedelijke gebieden??
Hoi Patricia en Kevin,
Allereerst :welcome: op dit forum. Wat leuk dat jullie (voor de eerste keer) naar Amerika gaan. Je zult veel informatie kunnen vinden op dit forum en je kunt vragen zoveel je wilt. Een trip van een maand is prachtig voor een eerste kennismaking met het zuidwesten, ook met Yellowstone erbij. Je zult dan wat meer moeten rijden en wat minder lang in de parken kunnen zijn, maar voor een eerste indruk is het toch goed te doen.
Alleerst is het slim om wat reisverslagen van de div. forumleden te lezen zodat je een indruk krijgt van wat je kunt verwachten en van de afstanden en reistijden. Daarvoor kun je ook
dit topic raadplegen, waar tientallen voorbeelden staan van routes met meestal de afstanden er ook bij.
Wat de tickets betreft zou ik niet te lang meer wachten, ook omdat jullie in het hoogseizoen zitten. Er zijn div sites waar je kunt shoppen voor voordelige vliegtarieven zoals bijv.
http://www.vliegtarieven.nl en ook rechtstreeks bij de airlines is een optie. Bedenk dat door de week vliegen vaak goedkoper is dan in het weekend en dat geldt dan voor de heenreis. Ook Phoenix is een goedkopere aanvlieghaven.
Met de zoekfunctie kun je heel wat info vinden over autohuur. Dit heeft in principe geen haast en daarom heb je de tijd om je goed te oriënteren hierover. Neem niet een te kleine auto want je moet er heel wat mijlen in vertoeven en een beetje ruimte en comfort is zeer prettig voor een maand.
Wellicht vinden jullie het ook leuk om je even voor te stellen in het forum
Nieuwe forumleden introductie, zodat we wat meer weten (leeftijd, interesses e.d.) over jullie en je misschien beter advies kunnen geven. Houden jullie van pretparken of van de natuur en zijn jullie wandelaars of echte kilometervreters? Dat soort dingen bedoel ik.
Om een combi te doen tussen camper en motels zou ik je niet aanraden. Wij hebben dit afgelopen jaar ook gedeeltelijk zo gedaan waardoor we uiteindelijk veel duurder uit waren en het ook wat extra (kostbare) tijd kostte met halen en brengen en omruilen van auto's etc. Lees hiervoor maar eens mijn liveverslag op Hekkietravel. Ik zou dus kiezen voor motels of voor een camper, maar dat is een persoonlijke keus. Alles heeft zo z'n voor en z'n tegen.
Voor overnachtingen wijs ik jullie nog even op onze AllesAmerika review pagina
http://www.allesamerika.nl/reviews/.
Succes met de planning.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen: