Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Google Maps-problemen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: nieuwe google maps
De dingen die jij noemt wat niet kan, lukt mij nog wel hoor.
Ik kan nog steeds routes verslepen en ook een extra punt toevoegen lukt ook. Je voegt een punt onder aan de lijst bij en sleept de locatie dan naar de goede plek in de lijst.
Ik kan nog steeds routes verslepen en ook een extra punt toevoegen lukt ook. Je voegt een punt onder aan de lijst bij en sleept de locatie dan naar de goede plek in de lijst.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: nieuwe google maps
Dat lukt mij in maps dus niet meer
raar
raar
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Google Maps-problemen
Die 10 punten vind ik ook irritant, al ben ik daar nu onderhand wel aan gewend. Maar ik kan ook gewoon nog schuiven met plekken, dus dan lijkt het me dat er iets fout zit aan jouw kant. Het is soms wel eens dat als je teveel schuift het allemaal wat onstabiel is.
- Thierry73
- Amerikakenner
grappig.
Schuiven lukt me in Chrome niet en in IE wel.
Ik had tot vorige week nog een link die werkte op de oude maps waardoor je gewoon meer dan 10 punten in kon voeren.
Helaas linkt die nu ook door naar de nieuwe maps.
Schuiven lukt me in Chrome niet en in IE wel.
Ik had tot vorige week nog een link die werkte op de oude maps waardoor je gewoon meer dan 10 punten in kon voeren.
Helaas linkt die nu ook door naar de nieuwe maps.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Deze link werkt nog met de oude versie (heb er nog gans onze Alaskareis kunnen mee plannen
): https://www.google.com/maps/mms
Pas op: eens de route opgeslagen, word je ook hier automatisch doorverwezen door de schabouwelijk slechte (wegens héél wat minder mogelijkheden) nieuwe versie.

Pas op: eens de route opgeslagen, word je ook hier automatisch doorverwezen door de schabouwelijk slechte (wegens héél wat minder mogelijkheden) nieuwe versie.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wow, een woord wat je niet zo vaak hoort haha. Die moet ik onthouden.schabouwelijk

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Die 10 punten is wel irritant, maar je kan gewoon een nieuwe laag aanmaken met nog eens 10 punten.
Zelf heb ik mijn reis in twee lagen opgesplitst. Daarnaast nog een laag met alle hotels, één met bezienswaardigheden om te bezoeken etc.
Zelf heb ik mijn reis in twee lagen opgesplitst. Daarnaast nog een laag met alle hotels, één met bezienswaardigheden om te bezoeken etc.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor onze reizen naar het Zuidwesten kom ik zelfs niet toe met 20 tussenpunten, gewoon omdat we zoveel dirt roads rijden en als je niet voldoende punten zet, wil Google Maps je telkens weer naar de verharde weg sturen.MrMarcus schreef:Die 10 punten is wel irritant, maar je kan gewoon een nieuwe laag aanmaken met nog eens 10 punten.
Iets anders wat ook niet meer werkt:
Oude versie: Chitina Airport @61.585298,-144.435049 (daarmee heb je zowel een omschrijving als de gps-coördinaten)
Nieuwe versie: 61.585298,-144.435049 (euh...en wat mag dat dan wel wezen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Als je zoekt op Chitina Airport, krijg je in de adresregel na het @ teken de coördinaten. Die kan je kopiëren. Misschien minder handig dan in de oude versie, maar je kan in ieder geval nog wel achter de coördinaten komen.
https://www.google.nl/maps/place/Chitin ... 44.4304437[/b],16z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x56b4480459be12a5:0xc7f8aeab8e78b605
Verder wat info uit de "help".
Met gegevensindelingen en limieten van Google My Maps kunt u uitgebreide kaarten met meerdere lagen maken voor persoonlijk en zakelijk gebruik.
Kaartlagen: 10 per kaart
Elementen (punten, lijnen en vormen): 10.000 per kaart (2000 per laag)
Kenmerken (waarden in infovensters): 50 per element
Bestandstypen die kunnen worden geïmporteerd CSV-, TSV-, KML-, KMZ- en XLSX-bestanden, evenals spreadsheets van Google Drive
Limiet voor geïmporteerde bestanden: 5 MB voor ingepakte KML-/KMZ-content, 2000 rijen/punten, maximaal 40 MB, voor andere bestandstypen
Tip: zelf exporteer ik de kaart nog wel eens als KMZ file. Die kan je daarna weer importeren in een nieuwe kaart en een andere naam geven. Je kan dan wijzigingen aanbrengen zonder dat je de originele kaart verprutst.
https://www.google.nl/maps/place/Chitin ... 44.4304437[/b],16z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x56b4480459be12a5:0xc7f8aeab8e78b605
Verder wat info uit de "help".
Met gegevensindelingen en limieten van Google My Maps kunt u uitgebreide kaarten met meerdere lagen maken voor persoonlijk en zakelijk gebruik.
Kaartlagen: 10 per kaart
Elementen (punten, lijnen en vormen): 10.000 per kaart (2000 per laag)
Kenmerken (waarden in infovensters): 50 per element
Bestandstypen die kunnen worden geïmporteerd CSV-, TSV-, KML-, KMZ- en XLSX-bestanden, evenals spreadsheets van Google Drive
Limiet voor geïmporteerde bestanden: 5 MB voor ingepakte KML-/KMZ-content, 2000 rijen/punten, maximaal 40 MB, voor andere bestandstypen
Tip: zelf exporteer ik de kaart nog wel eens als KMZ file. Die kan je daarna weer importeren in een nieuwe kaart en een andere naam geven. Je kan dan wijzigingen aanbrengen zonder dat je de originele kaart verprutst.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, maar misschien heb ik een verkeerd voorbeeld gegeven, want ik zal uiteraard niet de coördinaten plaatsen achter een gekende plaats, maar bvb wél bij routpunten op dirt roads, of gewoon waar er een bezienswaardigheid is langs de weg. Als dat dan geëxporteerd wordt naar mijn GPS zie ik automatisch wanneer ik een vooraf vastgelegd punt nader, mét de omschrijving erbij. Bij de nieuwe versie is dat niet meer mogelijk.MrMarcus schreef:Als je zoekt op Chitina Airport, krijg je in de adresregel na het @ teken de coördinaten. Die kan je kopiëren.
Absolute aanrader voor diegenen die écht niet kunnen leven met hetgeen Google ons door de maag splitst (en vergeet zeker niet de petitie te ondertekenen):
- Thierry73
- Amerikakenner
Zo vervelend dat ze die oude versie hebben weg gehaald
die deed juist precies wat ik wilde.
Snap niet waar nu de vooruitgang zit
als ik naar streetview ga kom ik soms ook op heel andere plekken dan ik zou willen
bar irritant
die deed juist precies wat ik wilde.
Snap niet waar nu de vooruitgang zit
als ik naar streetview ga kom ik soms ook op heel andere plekken dan ik zou willen
bar irritant
- Thierry73
- Amerikakenner
kalaman schreef:Deze link werkt nog met de oude versie (heb er nog gans onze Alaskareis kunnen mee plannen): https://www.google.com/maps/mms
Damn
Ook deze hebben ze ontdekt en verwijderd...

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt Thierry73, en dit was de laatst werkende (gekende) link
.
Google

- Thierry73
- Amerikakenner
Ik heb hem gisteren nog gebruikt

-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
de oude google maps werkt dus niet meer, maar is er een mogelijkheid om een volledige routekaart op een andere manier te maken?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
Ik gebruik sinds gisteren Bing Maps , niet de meest fijne maar voldoet en je kunt er eindeloos punten toevoegen.
DebbieTimmermans schreef:de oude google maps werkt dus niet meer, maar is er een mogelijkheid om een volledige routekaart op een andere manier te maken?
Misschien lukt dat via http://maps.randmcnally.com/ ?
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Mja, bij bing maps lukt het in ieder geval meer dan 10 punten toe te voegen (maar er is nog altijd een grens, ergens).steentjuh schreef:Ik gebruik sinds gisteren Bing Maps , niet de meest fijne maar voldoet en je kunt er eindeloos punten toevoegen.
Echter heeft het heel wat andere problemen. Ik zat afgelopen weekend terug meerdere routevoorstellen op te maken. Ik sloeg de URLs dan op in een document zodat ik later kon verder werken. Bleek dat de URL die je in je browser ziet staan niet mee verandert met de route die je bewerkt, zoals bij google maps. Ik vond het al vreemd dat er telkens de dag nadien punten verdwenen waren

Je moet dus altijd op "kaart delen" klikken om een up-to-date URL te bemachtigen.
Ok, so far so good. Tot ik de dag nadien merkte dat die URL gewoon met de beste wil van de wereld niet meer geopend kon worden. Terug al m'n werk kwijt. Ik kreeg altijd een "page not found". Ik vermoed dat eens je route te lang wordt, de URL die je wil opslaan ook te lang wordt en bing maps die afkapt, en dus niet weet wat ermee aan te vangen...
Geen idee dus hoe ik nu een route kan maken en die kan opslaan om later te bewerken... Ik zoek opnieuw alternatieven....
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wat ben ik dan nog steeds blij met Streets & Trips. Ik ben ongeveer klaar met het plannen van onze volgende reis en kom op 128 ingevoerde punten

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht