Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat vinden jullie top in Amerika?
-
- Amerika-expert
Re: Wat vinden jullie top in Amerika?
Plus: informatie zelfs op staatsniveau wordt wel degelijk gedeeld. Zo heb ik, toen ik nog geen staatsburger was, een oproep gekregen om in een jury te komen zitten (geen staatsburger zijn is een geldig excuus). Op mijn volledige voornaamnaam, terwijl ik in die tijd normaal de verkorte versie van mijn voornaam gebruikte (en die volledig naam alleen op mijn rijbewijs stond). Plus ik kreeg post van de AARP, ook met mijn volledige voornaam, een week nadat ik vijftig geworden was.
Overigens heb ik altijd geleerd dat die bevolkingsadministratie een uitvinding van Napoleon Bonaparte is geweest. Net zoals dat hij van Nederland een koninkrijk heeft gemaakt omdat zijn broertje zo nodig een mooie titel moest hebben (een traditie die we, helaas, ook van Napoleon hebben overgenomen.)
Overigens heb ik altijd geleerd dat die bevolkingsadministratie een uitvinding van Napoleon Bonaparte is geweest. Net zoals dat hij van Nederland een koninkrijk heeft gemaakt omdat zijn broertje zo nodig een mooie titel moest hebben (een traditie die we, helaas, ook van Napoleon hebben overgenomen.)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
De snelheidslimiet is natuurlijk wel gebonden aan de 'gewone' maximum snelheid zoals die op borden staan aagegeven (of als de situatie een lagere snelheid eist).
Het verbaast me niet dat Californië een aparte limiet voor aanhangers heeft. Dat is volgens mij echter een uitzondering in het (mid)westen.
Gezien de grote verschillen tussen de staten zou deze discussie wellicht "Wat vinden jullie top in je staat?" moeten heten. "Amerika" is beter vergelijkbaar met "Europa" als geografische aanduiding.
Het verbaast me niet dat Californië een aparte limiet voor aanhangers heeft. Dat is volgens mij echter een uitzondering in het (mid)westen.
Gezien de grote verschillen tussen de staten zou deze discussie wellicht "Wat vinden jullie top in je staat?" moeten heten. "Amerika" is beter vergelijkbaar met "Europa" als geografische aanduiding.
- Big Al
- Amerika-expert
In veel staten krijgen de regionale rechtbanken adresinformatie van de DMV, die vaak weer regionaal is (maar ook informatie 'naar boven' doorspeelt). Dat is echter veelal gelimiteerd; er is wat dat betreft geen bijschriving in de Burgerlijke Stand zoals dat in NL bestaat.Bennogr schreef:Plus: informatie zelfs op staatsniveau wordt wel degelijk gedeeld. Zo heb ik, toen ik nog geen staatsburger was, een oproep gekregen om in een jury te komen zitten (geen staatsburger zijn is een geldig excuus). Op mijn volledige voornaamnaam, terwijl ik in die tijd normaal de verkorte versie van mijn voornaam gebruikte (en die volledig naam alleen op mijn rijbewijs stond). Plus ik kreeg post van de AARP, ook met mijn volledige voornaam, een week nadat ik vijftig geworden was.
Overigens weten internetbedrijven zoals Google, DoubleClick, Gigya en Facebook veel meer over mensen dan de overheid (of zelfs jezelf).
Big Al, je mag nergens in de US 80 mijl rijden op openbare wegen - met of zonder aanhanger.
Dat er geen Gem. Adm. is leidt to allerhande (dure) extra verschijnselen. Bv. dat de meeste staten die een Exchange/Marketplace hebben opgezet voor ACA, daar een 'voter commitment' aan hebben gehangen. Gevolg: een keer per jaar krijgen alle ACA polis bezitters en alle MedicAid gerechtigden een mailing van de staat, waarin tot voter registratie wordt opgeroepen (fromulier bijgesloten).
Wil je stemmen dan moet je je min. 2 weken tevoren registreren, en voor veel verkiezingen moet je je politieke voorkeur laten registreren.
Dat er geen Gem. Adm. is leidt to allerhande (dure) extra verschijnselen. Bv. dat de meeste staten die een Exchange/Marketplace hebben opgezet voor ACA, daar een 'voter commitment' aan hebben gehangen. Gevolg: een keer per jaar krijgen alle ACA polis bezitters en alle MedicAid gerechtigden een mailing van de staat, waarin tot voter registratie wordt opgeroepen (fromulier bijgesloten).
Wil je stemmen dan moet je je min. 2 weken tevoren registreren, en voor veel verkiezingen moet je je politieke voorkeur laten registreren.
Laatst gewijzigd door USInsider op 23 jun 2015, 08:31, 2 keer totaal gewijzigd.
- Color01
- Amerika-expert
USInsider schreef:
Big Al, je mag nergens in de US 80 mijl rijden op openbare wegen - met of zonder aanhanger.
https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_lim ... y_2015.svg
He, snelheden zijn naar boven aangepast - dank voor je overzicht !
-
- Amerika-expert
Om even af te dwalen: in sommige staten mag je je zelfs op de dag van een verkiezing inschrijven als stemgerechtigde. En je MAG een voorkeur voor een partij geven, iedereen heeft het recht geen voorkeur aan te geven of om 'independent' op te geven. Verder mag je in sommige staten alleen meedoen met voorverkiezingen in de partij waarvoor je je bij het registreren hebt opgegeven, in andere staten mag je meedoen met de voorverkiezingen van een andere partij (wat soms leidt tot het stemmen op de zwaktste kandidaat van de andere partij om het makkelijker te maken voor de kandidaat van 'jouw' partij om gekozen te worden).
En ja, we geven veel meer informatie aan het internet dan een staatsapparaat ooit over ons zou kunnen verzamelen.
En ja, we geven veel meer informatie aan het internet dan een staatsapparaat ooit over ons zou kunnen verzamelen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Big Al
- Amerika-expert
In UT heb ik op een stuk Interstate een bord van 80 mph gezien. Hier is een overzicht:Color01 schreef:USInsider schreef:
https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_lim ... y_2015.svg
http://www.iihs.org/iihs/topics/laws/sp ... Name=Speed
- Big Al
- Amerika-expert
"Vote early and often."Bennogr schreef:Om even af te dwalen: in sommige staten mag je je zelfs op de dag van een verkiezing inschrijven als stemgerechtigde. En je MAG een voorkeur voor een partij geven, iedereen heeft het recht geen voorkeur aan te geven of om 'independent' op te geven. Verder mag je in sommige staten alleen meedoen met voorverkiezingen in de partij waarvoor je je bij het registreren hebt opgegeven, in andere staten mag je meedoen met de voorverkiezingen van een andere partij (wat soms leidt tot het stemmen op de zwaktste kandidaat van de andere partij om het makkelijker te maken voor de kandidaat van 'jouw' partij om gekozen te worden).
Vanochtend kwam ik dit artikel tegen over hoeveel Google over mensen weet: http://thehackernews.com/2015/06/google ... cking.htmlBennogr schreef:En ja, we geven veel meer informatie aan het internet dan een staatsapparaat ooit over ons zou kunnen verzamelen.
Nog een anecdote: ik geef op het internet meestal een geboortedatum in het verre verleden. Het duurde niet lang voordat ik per post brochures van de ouderenvereniging AARP kreeg, alsmede kortingbonnen voor Depends (luiers voor ouderen)...
Overigens is het verstrekken van verkeerde persoonlijke informatie in de VS in strijd met de federale wetgeving.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ja... het ergste voorbeeld was toen ik mijn vluchtschema van mijn werkmail naar mijn gmail stuurde. Ik kreeg ineens een popup met de text dat ik over 2 dagen ging vliegen etc.Big Al schreef: Nog een anecdote: ik geef op het internet meestal een geboortedatum in het verre verleden. Het duurde niet lang voordat ik per post brochures van de ouderenvereniging AARP kreeg, alsmede kortingbonnen voor Depends (luiers voor ouderen)...
Overigens is het verstrekken van verkeerde persoonlijke informatie in de VS in strijd met de federale wetgeving.
Nu heb ik (nog) niet veel te verbergen. Maar ik vond het geen fijn idee.
Overigens doet facebook bijna hetzelfde.
http://www.digitaltrends.com/social-med ... to-get-it/
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- TwentseGijs
- Amerikafan
Die snelheden zijn wel heel erg irritant, en volgens amerikanen bewust zo geplaatst dat ze je kunnen bekeuren.Big Al schreef: In UT heb ik op een stuk Interstate een bord van 80 mph gezien. Hier is een overzicht:
Ik rijd 25 min naar mijn werk, en dat is eigenlijk alleen maar snelweg. Toch moet ik telkens mijn snelheid aanpassen 60/65/60/65.
Als ik de stad uitrijd is het nog erger.
Maargoed...
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- Big Al
- Amerika-expert
De marges voor overschrijden van de limiet zijn hier over het algemeen hoger dan in NL. Afhankelijk van het gebied is het zo'n 5-10 mph (8-16 km/u) of zelfs 15 mph (24 km/u), terwijl het in NL slechts 1.8 mph (3 km/u) is. Daarnaast kom je er nog vaak met een waarschuwing vanaf, zeker als je excuus aanbied. Mocht het toch tot een boete komen kan kun je het gemakkelijk aan de rechter voorleggen, wat veelal ook tot verlaging leidt.
Uitzonderingen zijn natuurlijk "school zones" en "construction zones" - daar ga je al bij een paar mijl over de limiet voor de bijl (vaak met dubbele boetes) en je kunt coulantie wel vergeten.
Het is echter wel aannemelijk dat borden met opzet zo geplaatst worden dat de kans op een boete toeneemt. Onderaan een heuvel lijkt wel een favoriete plek te zijn.
Wat borden betreft is het hier van de gekke. En dan al die stopborden waar eigenlijk een voorrangsbord zou moeten staan! Hoeveel extra belasting van het milieu brengt dat niet met zich mee?
Uitzonderingen zijn natuurlijk "school zones" en "construction zones" - daar ga je al bij een paar mijl over de limiet voor de bijl (vaak met dubbele boetes) en je kunt coulantie wel vergeten.
Het is echter wel aannemelijk dat borden met opzet zo geplaatst worden dat de kans op een boete toeneemt. Onderaan een heuvel lijkt wel een favoriete plek te zijn.
Wat borden betreft is het hier van de gekke. En dan al die stopborden waar eigenlijk een voorrangsbord zou moeten staan! Hoeveel extra belasting van het milieu brengt dat niet met zich mee?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
5 jaar geleden mocht je al 80 in W texas toen ik daar doorheen reed
Hier in Illinois is het op veel wegen nog 55mph. Sommige delen zijn eindelijk dit jaar naar 70mph gegaan. Ik moet toe geven waar 55 staat rijd men gemiddeld 70 tot 80mph. En aan 55mph rijden is soort van death wish. Trucks rijden gemiddeld ook met 70 langs je zelfs met twee trailers!
Maar even wat vind ik top in Amerika:
Dat ik hier in een 4" lifted Jeep Wrangler kan rijden met 31" mudders er op en het nog redelijk betaalbaar is qua benzine
Ruimte, al hoe wel ik openbaar vervoer van Nederland nog steeds mis na 5 jaar vind ik het heerlijk om een vrij staand huis te hebben.

Maar even wat vind ik top in Amerika:
Dat ik hier in een 4" lifted Jeep Wrangler kan rijden met 31" mudders er op en het nog redelijk betaalbaar is qua benzine

Ruimte, al hoe wel ik openbaar vervoer van Nederland nog steeds mis na 5 jaar vind ik het heerlijk om een vrij staand huis te hebben.
- TwentseGijs
- Amerikafan
Haha die stond ook op mijn lijstje als "interresante auto".Big_Mo schreef: Maar even wat vind ik top in Amerika:
Ik heb afgelopen week het verbruik van mijn oude Toyota Sequoia maar eens berekend.. 11 miles/gallon

Maargoed.. zolang de bankpas niet tegenstribbelt gaat hij nogwel even een paar maandjes mee.
Ik denk dat ik in November ofzo ga kijken naar een nieuwe auto (en dan ook kijk naar de wrangler)
1993 Sahara edition. Straight inline 6. Het nadeel zodra je een Jeep hebt wil je ene mod na de andere haha. Mocht je keer in de buurt van Chicago kom langs! Maar 11mpg is wel heel erg. Ik krijg met hard top en deuren rond de 18mpg zonder top en deuren 12.
- TwentseGijs
- Amerikafan
Ja... fantastische auto's hahaBig_Mo schreef:Het nadeel zodra je een Jeep hebt wil je ene mod na de andere haha.
De uitgestrektheid van het landschap , de vriendelijkheid en de behulpzaamheid van de mensen, de supermarkten, de gezelligheid van small town America, de nationale parken,... Kan niet wachten tot zomer 2016 voor het volgende bezoek!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Iedere ochtend wakker worden hier!
De natuur in eigen tuin, de heerlijke sfeer bij sportwedstrijden, het aanknopen van een gemoedelijk praatje (bij de sportwedstrijd, tankstation, supermarkt etc.), live and let live metaliteit, beloning van hard werken en de heerlijke zomers en herfst. En als auto liefhebber; de autocultuur voor hobby auto's.
De natuur in eigen tuin, de heerlijke sfeer bij sportwedstrijden, het aanknopen van een gemoedelijk praatje (bij de sportwedstrijd, tankstation, supermarkt etc.), live and let live metaliteit, beloning van hard werken en de heerlijke zomers en herfst. En als auto liefhebber; de autocultuur voor hobby auto's.

Wij hadden afgelopen week een 2015 Jeep Wrangler in de shop. 4" lift, 37" banden en custom paint, waar we een compressor op hebben geschroeft en een dynotune voor geschreven hebben. Vermogen bijna verdubbelt van 230pk aan de wielen naar 445pk aan de wielen. Jeep kwam uit Texas en is van Starwood Motors. Ook van de week een telefoontje gehad van een bedrijf dat hulp nodig had bij het Tunen van de Jeep (Rubicon) van Ben Roethlisberger.TwentseGijs schreef:Ja... fantastische auto's hahaBig_Mo schreef:Het nadeel zodra je een Jeep hebt wil je ene mod na de andere haha.
JK en JKU jeeps zijn voor de mensen met te veel geld. Zij "kopen" de meeste Mods en zijn vaak arrogant naar de "oude" Jeep owners. Poos terug was er een JKU Jeeper die mij haarfijn uit ging leggen dat ik descending optie moest gebruiken dat niet in de oude Jeeps bestaat. Ja 1ste versnelling en laag giering.
Ik vind het zelf heerlijk om elk deel van mijn oude rammel bak te weten. Plus als er iets stuk gaat op de trails is het een heel stuk makkelijker aan werken dan de nieuwe Jeeps.
Gister bijvoorbeeld kwam ik weer roest tegen. Na hoop gescheld en gemekker gaan snijden en lassen. Dat is voor mij het ultieme Jeep gevoel. Zoals ze hier zeggen you don't buy a Jeep, you build one.
En om mijn geraaskal aftesluiten:

Ik vind het zelf heerlijk om elk deel van mijn oude rammel bak te weten. Plus als er iets stuk gaat op de trails is het een heel stuk makkelijker aan werken dan de nieuwe Jeeps.

Gister bijvoorbeeld kwam ik weer roest tegen. Na hoop gescheld en gemekker gaan snijden en lassen. Dat is voor mij het ultieme Jeep gevoel. Zoals ze hier zeggen you don't buy a Jeep, you build one.
En om mijn geraaskal aftesluiten:

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1704 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-