Ik als supermarktmanager merk ook wel dat het kant en klaar segment een enorme stijging meemaakt tov zeg 10 jaar geleden. Maar ik merk toch ook dat , vooral studenten en jonge gezinnen veel eigen salades maken en als ik naar de groente en fruit percentages kijk dat dat ook stijgt qua verkopen. Al pakken ze dan vaak wel een zakje gesneden sla ipv een krop natuurlijk. Maar ik vind het compleet onvergelijkbaar met de supermarkten in Amerika. Behalve de manier van verkopen en de grootte en assortimenten van die giganten ben ik daar bv nog nergens brood tegengekomen wat me doet bekoren. Ik koop hier meestal een half brood in de week en maak bak voor de rest van de week zelf brood waar geen meel, graan, gluten en andere vage producten inzitten (overigens pas een maand geleden mee begonnen, maar puur door het anders eten al 5 kilo eraf). Kost wel een paar uur werk in de week, maar het smaakt prima.Hoeveel mensen hebben nu nog kruiden in de tuin staan? Of zelfs groente? Dat zag je vroeger veel meer. Niet dat dat zaligmakend is, maar het geeft wel automatisch meer produktkennis.
Maar als ik in Amerika bij sommige keten wel eens zie hoe bv vers of AGF afdelingen echt helemaal zij volgestouwd dan kan het soms kwalitatief ook gewoon niet goed zijn.