Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotelprijzen New York - oktober

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Hotelprijzen New York - oktober

Bericht door DennisS »

Is er in oktober 5 - 11 oktober iets te doen in New York? Ik vind de hotelprijzen namelijk aan de dure kant. Vorig jaar waren wij er in september en was het toch wel een stuk goekdoper. Gaan ze nog dalen of gaan ze nog verder stijgen?

iemand misschien een goede aanbieding gezien :-) We willen ergens verblijven in de omgeving van Times Square, Mid Town, Madison Square Garden. Hoeft geen bijzonder luxe hotel te zijn, als het maar schoon is een een goede ligging heeft! Ter vergelijk, we zaten vorig jaar in Hotel Pennsylvania en dat was goed genoeg (we slapen er immers alleen maar).
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hotelprijzen New York - oktober

Bericht door meyem »

oktober is een gewilde tijd ... en misschien is er een VN top, of zo, dan zijn hotels ook vaak duurder ...
kunnen jullie tegen toilet op de gang?
Hoe belangrijk is wifi op de hotelkamer?
Het zal ook nog te vroeg zijn voor aanbiedingen .... begin met iets te boeken dat gratis opzegbaar is ... kun je later altijd nog iets anders uitkiezen.

Heb je al in LIC, Queens, gekeken? bijvoorbeeld:
http://www.countryinns.com/long-island- ... 1/nynyquee

er zitten meer en vergelijkbare hotels in die buurt .... dat is dan vlakbij diverse subwayhaltes die je binnen een paar minuten naar Manhattan helpen ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Ayse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ayse »

Hallo,
Ik volg de prijzen ook al een tijdje voor die periode. We hebben nu een airbnb geboekt in Harlem. Dat kwam veel goedkoper uit. Een vriend die in NY woont raadde Harlem aan.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

zo lang je maar beseft dat AirB&B voor het grootste deel illegaal is in NYC ... dat maakt het risico voor huurders wat groter, al gaat het meestal wel goed ...
goed alle reviews lezen voor je wat boekt ..!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Ayse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ayse »

Vrienden van iemand die ik ken, hebben daar recent gelogeerd.
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door martin484 »

Ik zit ook te kijken voor een hotel ergens in Manhatten voor de periode eind september - begin oktober maar vind de prijzen ook behoorlijk hoog.
Het lijkt af en toe ook of ze met de dag hoger worden. Ik weet niet wat ik nu moet doen, of nu snel een hotel vastleggen....of nog even (of een tijdje) te wachten....of zelfs een last-minute moet doen (al vind ik dat wel riskant)
Heeft iemand goede tips? We willen een beetje centraal zitten en hadden iets heel leuks gezien in Midtown maar dat hotel is vandaag plotsklaps 200 euro duurder dan gisteravond :shock:
Ik check vooral Expedia, E-bookers, Booking.com, AirBnB hebben we ook een tijdje aan gedacht maar omdat sommige hier zeggen dat het een beetje riskant is (plus dat de verhuurder ook aanwezig is?, weet niet of dat klopt) kijken we vooral naar een hotel.
Martin
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

martin484 schreef:Ik zit ook te kijken voor een hotel ergens in Manhatten voor de periode eind september - begin oktober maar vind de prijzen ook behoorlijk hoog.
Het lijkt af en toe ook of ze met de dag hoger worden. Ik weet niet wat ik nu moet doen, of nu snel een hotel vastleggen....of nog even (of een tijdje) te wachten....of zelfs een last-minute moet doen (al vind ik dat wel riskant)
Heeft iemand goede tips? We willen een beetje centraal zitten en hadden iets heel leuks gezien in Midtown maar dat hotel is vandaag plotsklaps 200 euro duurder dan gisteravond :shock:
Ik check vooral Expedia, E-bookers, Booking.com, AirBnB hebben we ook een tijdje aan gedacht maar omdat sommige hier zeggen dat het een beetje riskant is (plus dat de verhuurder ook aanwezig is?, weet niet of dat klopt) kijken we vooral naar een hotel.
Ik deel je gevoel Martin. Het lijkt wel of het steeds duurder wordt. Ik denk dat we deze week eens via Priceline gaan proberen. Zo hebben we ook ons hotel in Las Vegas geboekt en dat is goed bevallen en tegen een superprijs. Nu is New York natuurlijk altijd duurder, maar vorig jaar waren wij in dezelfde periode net geen € 1000,- kwijt en nu zitten we al makkelijk op € 1400 (en dan heb je echt een basis hotel). laten we alkaar even op de hoogte houden als we een goede deal zien. Wij gaan dus van 5 tot 11 oktober 2015
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

DennisS schreef:
martin484 schreef:Ik zit ook te kijken voor een hotel ergens in Manhatten voor de periode eind september - begin oktober maar vind de prijzen ook behoorlijk hoog.
Ik deel je gevoel Martin. Het lijkt wel of het steeds duurder wordt. Ik denk dat we deze week eens via Priceline gaan proberen. Zo hebben we ook ons hotel in Las Vegas geboekt en dat is goed bevallen en tegen een superprijs. Nu is New York natuurlijk altijd duurder, maar vorig jaar waren wij in dezelfde periode net geen € 1000,- kwijt en nu zitten we al makkelijk op € 1400 (en dan heb je echt een basis hotel). laten we alkaar even op de hoogte houden als we een goede deal zien. Wij gaan dus van 5 tot 11 oktober 2015
Priceline zal ik ook eens op kijken, New York is zeker duur en inderdaad heb ik ook al horen zeggen van anderen dat ze vorig jaar in September rond de 1000-1200 kwijt waren voor een goed, centraal gelegen hotel. Nu heb je inderdaad voor 1400 een basis hotel waar ook niets mis mee is maar we willen omdat het voor ons de 1e maal New York (en 1e maal USA) wordt ook een leuk en iets meer dan (basic) hotel boeken. Goed plan om elkaar op de hoogte te houden Dennis. Wij kijken naar de periode 25-09 t/m 2 okt of 2 okt t/m 9 okt. Heb jij de vlucht al geboekt?
Martin
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

New York is duur :(
Ik had vorig jaar geluk. Ik vond via Expedia een hotel bij Columbus Circle, Central Park voor 750 euro voor 5 nachten ( via Expedia ) Dit was Hotel Hudson. Ik heb er een blogje over geschreven:

https://stripesandstarstravel.wordpress ... ew-york-2/

Toen ik later nog een keer naar de hotelprijs keek voor dezelfde periode was het dubbel zo duur! :shock:

Succes met zoeken! Ik vind Tripadvisor ook wel een goede bron om te zoeken trouwens.
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Bianca Stripes&Stars schreef:New York is duur :(
Ik had vorig jaar geluk. Ik vond via Expedia een hotel bij Columbus Circle, Central Park voor 750 euro voor 5 nachten ( via Expedia ) Dit was Hotel Hudson. Ik heb er een blogje over geschreven:

https://stripesandstarstravel.wordpress ... ew-york-2/

Toen ik later nog een keer naar de hotelprijs keek voor dezelfde periode was het dubbel zo duur! :shock:

Succes met zoeken! Ik vind Tripadvisor ook wel een goede bron om te zoeken trouwens.
Bedankt Bianca! Ik zal ook dit hotel gaan bekijken alsmede Tripadvisor, ik ken de site wel maar eigenlijk nog nooit een hotel opgezocht.
New York is zeker duur, kan het ook aan de periode liggen (sept - okt) ? is dit de duurste periode? Of hebben degene die in deze periode van dit jaar willen gaan een beetje pech...?
Ik vraag me onderhand af (ik zoek/kijk al een tijdje naar Hotels) of het niet beter is te wachten voor een last-minute....
Martin
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Priceline zal ik ook eens op kijken, New York is zeker duur en inderdaad heb ik ook al horen zeggen van anderen dat ze vorig jaar in September rond de 1000-1200 kwijt waren voor een goed, centraal gelegen hotel. Nu heb je inderdaad voor 1400 een basis hotel waar ook niets mis mee is maar we willen omdat het voor ons de 1e maal New York (en 1e maal USA) wordt ook een leuk en iets meer dan (basic) hotel boeken. Goed plan om elkaar op de hoogte te houden Dennis. Wij kijken naar de periode 25-09 t/m 2 okt of 2 okt t/m 9 okt. Heb jij de vlucht al geboekt?
Ja, wij hebben onze vluchten al geboekt. Maar wij gaan ook eerst naar de westkust en daarna naar NY
Florida | 2019 - 2024
iluvatoq
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

Wij zaten in nov 2014 in queens.
We zaten 1 subway halte van Manhattan.
Wij betaalden voor ons hotel dan een 1000€ voor 9 dagen
Als we dan keken in het centrum was dit voor vergelijkbare hotels minimum 500€ meer
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Via een contact in de reisbranche heb ik even wat advies ingewonnen. Er wordt aangegeven dat het verstandig is nog even te wachten met boeken tot na de periode dat de zomervakanties volop gepusht worden door alle ketens en bookingsites. Vaak zie je aan het eind van de zomer de hotelprijzen ineens naar de normale tarieven zakken voor New York.

Daar wij in Oktober gaan, gaan we dus nog even wachten met definitief vastleggen. We gaan wel voor nu iets boeken zodat we altijd iets achter de hand hebben, maar wel gratis kunnen annuleren.
Florida | 2019 - 2024
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Bedankt DennisS voor je bericht hier! Het is gelukkig (en hopelijk komt dit ook uit) een bevestiging van wat ik al dacht. Ook ik heb nog niet geboekt voor New York en vertrek Eind Sept, ik vind de prijzen ook echt extreem hoog voor de periode september/oktober voor centraal gelegen hotels. Ik ga nu ook nog een tijdje wachten met boeken en hopelijk gaan de prijzen zakken naar wat normalere bedragen.
Martin
Zidmar
Amerika-ontdekker

Bericht door Zidmar »

Ik hou dit ook even in de gaten. Wij zijn er eind september 4 dagen en heb nu al wel een hotel vast gelegd dat we nog gratis kunnen annuleren... Ga ik in augustus of begin september nog wel eens kijken voor een last-minute optie...
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ook ik heb plannen in die richting eind september/begin oktober. Inderdaad forse prijzen, hoger dan ik gewend ben. Zelfs in Long Island City! Zal vast door de dollarkoers komen.
suprisemen
Amerika-ontdekker

Bericht door suprisemen »

Dit moet te doen zijn toch.

Wat is duur? ik heb nu al door simpel 5 minuten te zoeken inclusief vlucht 5 nachten voor 1200 euro gevonden
http://www.d-reizen.nl/vakantie/verenig ... ansport=VL

Dit is vrij normaal toch voor New York of zie ik het verkeerd?
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Die prijs van de combinatie (vlucht + hotel Edison) vind ik inderdaad ook meevallen. Maar boek datzelfde hotel Edison nu eens los (bijvoorbeeld bij booking.com en er wordt meer dan 3000 euro gevraagd voor 1 week. Kijk en dat vind ik niet meevallen.

ik zelf zit ook op een prijsverlaging te hopen omdat we de vlucht al vast hebben liggen. Wat ik niet begrijp is dat de prijzen van juli heel schappelijk zijn/waren, is dat dan vanwege dat niemand in een warme stad wil rondlopen? en dat in de zomer NY minder in trek is? (is dat zo?) Of is er in september/oktober iets heel speciaals waardoor de prijzen zo hoog zijn? Zoals Dennis al schreef in dit topic kan het zijn dat de prijzen nog gaan zakken, maar zouden die echt honderden euro's naar beneden gaan? ik hoop het.

Het is overigens ook niet zo dat ik loop te zoeken op 5 sterren hotels, maar gewoon leuke, nette en centraal gelegen hotels ergens in Manhattan.
Martin
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Probeer het eens bij reisorganisaties inderdaad
die hebben vaak al hotels ingekocht. Meestal zijn ze duurder, maar juist in dure periodes kunnen ze wellicht nog wel eens wat bieden.
Ik weet dat Jan Doets hier in het dorp samenwerkt met een paar hotels in NYC. Die hebben ons toen geholpen aan prijzen die ik zelf niet had kunnen regelen.
Begin oktober weet ik zo snel niet of er wat aan de hand is, buiten dat het een heel fijne tijd is om daar te zijn que weer en zo.
Begin november zou je wel eens in de NY marathon terecht kunnen komen, dan zal alles wel heel duur worden ook.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Om nog terug te komen op die aanbieding: als ik die wil boeken dan kom ik zelf uit op ruim 1600 euro. Die vanaf prijzen zeggen weinig. Maar ik heb daar niks aan aangezien ik een rondreis doe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer