Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Denver-Seattle 2016

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
martin7321
Amerika-newbie

Route Denver-Seattle 2016

Bericht door martin7321 »

Na een succesvolle reis naar het zuidwesten zijn we nu van plan in de zomer van 2016 een reis naar het noordwesten te maken. Startplaats wordt Denver en eindbestemming is Seattle. We hebben 4 weken.
In ieder geval willen we naar Grand Teton en Yellowstone. En ook naar Olympic NP. Voor de rest hebben we het liefst een zo gevarieerd mogelijke reis. Is naast Grand Teton en Yellowstone, de Rocky Mountains NP, Glacier NP, Mount Rainier NP en Mount Hellens niet te veel van het goede. De vorige keer hebben we Moab moeten overslaan. Wie kan mij helpen om een keuze te maken?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Route Denver-Seattle 2016

Bericht door Old Faithful »

Jouw vraag is niet gemakkelijk te beantwoorden. Veel hangt af van jullie interesses en hoe lang je in de diverse parken door wilt brengen. Rocky Mountain N.P., Glacier N.P. en Mount Rainier N.P. hebben hooggebergte gemeen. Olympic N.P. is een gevarieerd park van zichzelf met o.a. regenwoud (Hoh Rain Forest), stranden en hooggebergte (Hurricane Ridge). Naar Mt St Helens ga je naar mijn mening meer voor de verhalen. Zowel Moab als South Dakota zouden voor afwisseling kunnen zorgen. Dat is een eerste keuze die je zult moeten maken, denk ik. Van Denver en RMNP via South Dakota naar Yellowstone/Grand Teton of via Moab en Salt Lake City of Vernal. Allebei zal moeilijk worden. Daarna zou je een lange oversteek richting westkust moeten maken. Dat kan met een zuidelijke variant bijvoorbeeld naar Crater Lake en zo verder naar het noorden. Een noordelijke variant loopt via Glacier N.P. Je zou ook nog via Columbia River Gorge kunnen gaan.
Je hebt nog ruim de tijd. Lees reisverhalen en kijk op http://www.ontdek-amerika.nl/index.html. Maak een lijstje van dingen die je graag wilt zien en maak daarmee een route van dag tot dag om te zien wat wel en wat niet mogelijk is.
En als je die route op het forum plaatst, krijg je zonder twijfel reacties. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Daar sluit ik me volledig bij aan!
Voor Grand Teton en Yellowstone zou ik in de planning zeker 5 hele dagen inruimen. Men vergist zich al snel in de grote van dit park. Alleen al de parkloop in Yellowstone is 250 km, met om de kilometer wel iets te zien/doen. Daar het qua accommodatie lastig is om steeds een stukje op te schuiven (zeker in de zomer vanwege de drukte en snel bezet zijn van accommodatie) kun je daar nog wel de benodigde kilometers bij optellen voor het heen en weer rijden. Ik gok dat wij in de 6 dagen Grand Teton en Yellowstone tegen de 1000 km hebben weggereden, waarbij wij 2 nachten in Grand Teton een hotel hadden en 4 nachten in West Yellowstone.
Lennartc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lennartc »

wij zijn net terug uit de Denver-Seattle route.

Seattle is erg klein in vergelijk met de westkust steden SF en LA. Het is meer formaat San Diego.
De afstanden zijn gevoelsmatig ook grote tussen de "attracties". Je bent hier zomaar 1 volle dag aan het rijden en behalve een klein stadje voor een broodje is er verder niks te beleven bijv. route rapid city - Riverton (nu ik dit schijf besef ik dat ik de devi's tower vergeet, dat was prachtig).

Voor Grand Teton en Yellowstone minimaal 5 dagen rekenen, zeker binnen Yellowstone zijn de afstanden enorm.
Indien je onder de 50(leeftijd) bent, sla dan orcas island over, daar is niks te beleven.

Wellicht heb je wat aan onze route?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Lennartc schreef:Indien je onder de 50(leeftijd) bent, sla dan orcas island over, daar is niks te beleven.
:lol: Maakt me nieuwsgierig wat er voor ons "oudjes" dan wel te beleven is?
Lennartc
Amerikafan

Bericht door Lennartc »

Felicitas schreef:
Lennartc schreef:Indien je onder de 50(leeftijd) bent, sla dan orcas island over, daar is niks te beleven.
:lol: Maakt me nieuwsgierig wat er voor ons "oudjes" dan wel te beleven is?
HAha, ook dan weinig maar in algemene zin vinden ouderen "rust" eerder prettig dan saai ;-)
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Lennartc schreef:
Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie route. Kan ik die ergens vinden?
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tja mooie plekken. Maar neem je niet wat veel hooi op je vork. Het Midwesten, Het Westen (Utah Moab) en Noordwesten combineren. Wij deden het onderste deel in 2012 in een 28dagen rondreis met camper. We hadden fijn tijd voor Colorado, South Dakota, Wyoming en nog kleine stukjes van Montana en Nebraska. Maar ik moet er niet aan denken dat te combineren met De echte Noordwestlijke hoek.
Ja als je 1,5 maand hebt.. :D
Natuurlijk blijft het je eigen keus maar kijk even op ons globale schema van 2012 Werkelijke Mijlen https://canteclaer2usa.files.wordpress. ... mijlen.jpg
En Real Time Time Table
https://canteclaer2usa.wordpress.com/ti ... real-time/

Voor 2016 zijn we een reis in het NW aan het plannen en die site wordt regelmatig bijgewerkt.. al ben ik nu vooral aan het verzamelen. Mara er komt wel wat op. Daarin reizen we de volgende one way met camper Calgary- Banff- Jasper- Wells Gray - Whistler - Vancouver- Vancouver Island (6dg)- Olympic- St Helens np- Seattle- Vancouver (en terugvliegen)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
pckoek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door pckoek »

Hallo

De route Denver – Seattle is prachtig met genoeg hoogtepunten onderweg voor een kleine stop of een overnachting. Route is pittig maar wel goed te doen ook in circa 3 weken. Natuurlijk als je 1,5 maand hebt is helemaal ideaal, maar ja dat willen de meeste wel denk ik.
In 2006 hebben wij het rondje Las Vegas, Salt Lake City, Ogden, Grand Teton, Yellowstone, Cody , Custer SP, Estes Park, Las Vegas gedaan. Achteraf een van de mooiste rondjes die we ooit hebben gemaakt, ook in 3 weken.
Echter op de dag dat wij de Rockey’s in wilde rijden begon het extreem te sneeuwen waardoor wij er helaas niet meer in mochten, vandaar dat wij in 2016 dit rondje graag nog een keer willen doen maar dan net ietsje anders.
Hoogtepunten om in de route op te nemen zijn o.a. Custer SP, Crazy Horse, Mount Rushmore, Badlands, Deadwood, Devils Tower, Medicine Wheel, Wounded Knee, Cody ( Buffalo Bill Museum), Chief Joseph Highway ( staat in mijn top 3 van mooiste wegen). Voldoende plaatsen dus voor een korte bezichtiging , of om een paar dagen op één centrale plek te verblijven waarbij je dan meerdere bezienswaardigheden kan bezoeken, zo verbleven wij bv in Keystone en van daaruit hebben we diverse dagtrips gemaakt.

Een prachtige route dus met heel veel moois,
Veel succes verder met plannen.
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-ARZ
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2014 Deep South & Panhandle
2016 Ca-Nev-Ut-Co-Mt-Wy-CO
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

EvelienK. schreef:
Lennartc schreef:
Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie route. Kan ik die ergens vinden?
Misschien even een pb sturen naar Lennartc? Hij is sinds juli niet meer actief geweest.

Ook martin7321 is niet echt actief, jammer van alle adviezen. :?

Marianne
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Ga ik doen :-) Bedankt voor je tip.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Lennartc
Amerikafan

Bericht door Lennartc »

Inmiddels weer terug op het forum.

Mocht het nog nodig zijn dan sta ik je graag te word.
Wij hebben namelijk in 3 weken de Denver-Seattle route gedaan, en op enkele dagen na was het goed te doen.

Via onderstaande link kun je de exacte route bekijken:

09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties