Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Petta: SD - SD, need help!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Petta
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Petta: SD - SD, need help!

Bericht door Petta »

Hallo,

Als Amerika-leek lijkt het mij een geweldige ervaring om einde van de zomer samen met een vriend een roadtrip te gaan doen in het westen van Amerika.
We zijn nu in de plannings-fase en ik ben benieuwd wat de ervaren Amerika-gangers vinden van ons reisschema. Past het binnen de aangegeven tijd? Zijn er bezichtingen die we over het hoofd zien? Andere tips? We moeten nog wel goed plannen waar we gaan overnachten, dit willen we het liefst in Nationale parken en andere campings gaan doen (we reizen met auto + tent). Heb al gehoord dat het van belang is dat dit ook goed van tevoren wordt gepland. Hebben jullie hier ook nog tips voor?

24 augustus t/m 11 september
- San Diego (2 dgn)
- Los Angeles (2 dgn)
- San Fransisco (2 dgn)
- Yosemite Park (2/3 dgn)
- Las Vegas (2 dgn) )
- Zion National Park (1 dag)
- Page (1 dag)
- Grand Canyon (2 dag)
- San Diego (2 dgn)

BEZICHTIGINGEN:
Los Angeles:
- Hollywood
- Rodeo Drive
- Malibu Beach
San Fransisco:
- Golden Gate Bridge (richting Muir Woods)
- Muir Woods (incl. Golden Gate Bridge – 12 miles van route af)
- Alcatraz
- Pier 39
Page:
- Horseshoe Bend Overlook
Yosemite Park:
- Tuolomne Grove – Redwood bomen(op de route richting Yosemite)
- Mammoth Lake
- Mount Dana
- Mirror Lake
- Yosemite Falls/Sierra Nevada (8 minuten van route vandaan)
Las Vegas:
- The Strip
Zion National Park:
- Angels Landing (10 miles van route vandaan)
- Emerald Pools
San Diego:
- Balboa Park

Link naar de Google-maps route:
https://goo.gl/maps/ClA3w" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Petta: SD - SD, need help!

Bericht door PSVwally »

Hallo,

Ik heb je reis even uitgeschreven in van en naarvorm, dan zijn gelijk alle reisdagen heel duidelijk te zien.

24-8 naar San Diego
25-8 San Diego
26-8 San Diego - LA
27-8 LA
28-8 LA - San Francisco
29-8 San Francisco
30-8 San Francisco - Yosemite
31-8 Yosemite
01-9 Yosemite
02-9 Yosemite - Las Vegas
03-9 Las Vegas
04-9 Las Vegas - Zion
05-9 Zion - Page
06-9 Page - Grand Canyon
07-9 Grand Canyon
08-9 Grand Canyon - San Diego
09-9 San Diego
10-9 San Diego - naar huis
11-9 aankomst thuis

- Wat me opvalt is dat je van de 17 dagen er 11 dagen in steden (al ik Page meer een dorp) overnacht. Ik begrijp dan eerlijk gezegd niet helemaal waarom je voor een tentvakantie gaat. Vaak liggen de stadcampings toch een stukje buiten de steden namelijk. Verder mis je m.i. ook onderweg best nog wel wat zaken.
Van LA naar San Francisco op 1 dag is bijna niet te doen via de kustroute. Op je google maps kaartje pak je de 101, maar je zou dan beter de snelweg (de 5) kunnen pakken. Eigenlijk moet je voor de mooiste route gewoon de 1 langs de kust pakken en dan rond San Simeon overnachten. Dan kun je ook onderweg nog wat bekijken.

- Hetzelfde geldt eigenlijk voor Yosemite - Las Vegas. Voer in google maps altijd yosemite valley of yosemite village in ipv yosemite. De directe reistijd van daar naar Las Vegas is 7.5u. Dan heb je dus nog geen plas of lunchpauzes en onderweg ook nog nergens een stop gemaakt om iets te bekijken. En dat wil je wel. Ook mis je hier death valley. Je hebt hier minimaal 1 nacht (2 is eigenlijk nog beter) tussen nodig. Bijvoorbeeld in Lone Pine. Dan kun je van de vallei op het gemakje de tioga pass rijden en bekijken, mono lake, bodie en dan de 395 naar beneden rijden. De dag erna kun je dan door death valley naar Las Vegas. Verder ben je misschien wat laat om nog een camping in Yosemite Vallei te vinden. Dus reken daar op extra rijtijden. Ik mis in je bekijkpunten Glacier Point, de Vallei en bv tunnel view?

- Voor Zion heb je echt de minimale tijd. Je verliest ook een uur als je er heen rijdt ivm een tijdzone. Je zal Angels landing op het heetst van de dag moeten doen, dus zorg voor voldoende water onderweg. Die 10 miles van de route snap ik niet helemaal. Je zult gewoon in Springdale bij de ingang van het park je auto neer moeten zetten en de shuttlebus pakken. Je mag alleen op de parkweg rijden en niet de canyon in waar Angels Landing ligt.

- Vergeet bij Page niet Antelope Canyon. Je hebt keuze tussen de upper en de lower.

- Grand Canyon - San Diego is ook een rit waar je gewoon de hele dag over gaat doen.

Door San Diego erbij te doen en alleen Bryce en Monument Valley eigenlijk maar uit het 'standaard bassie en adriaan' zuidwestrondje te halen ga je een 3.5e weekreis in iets meer dan 2.5e week doen. Je komt dus ergens wat te kort. Dit compenseer je nu een beetje door 3 hele lange ritten erin te verwerken, maar eigenlijk kom je dan nog een paar dagen te kort om het wat soepeler of rustiger te krijgen.
De reden om het uit te schrijven is bv dat je in je eigen post zegt - San Diego (2dgn), maar in het begin heb je de vliegdag heen en zul je pas op het einde van de middag aankomen denk ik en op het einde heb je die megarit van de Grand Canyon. Ipv 2x 2 dagen heb je dus eigenlijk maar 2 dagen ter plekke. Het zelfde geldt voor San Francisco, je hebt er (als je via de snelweg gaat) hooguit iets minder dan 1.5e dag. Las Vegas, maar 1 dag.
Wat ik persoonlijk zou doen is de eerste volle dag San Diego eruit halen. Plaats die dag tussen LA en San Francisco zodat je langs de kust kunt rijden. Verder 2 nachten Yosemite en plaats die andere nacht naar de oostkant van de Sierra Nevada, bijvoorbeeld Bishop of Lone Pine. En als laatste splits de rit Grand Canyon - San Diego. Je hebt dan in principe genoeg tijd voor de Grand Canyon als je die volle dag eraf haalt en je hoeft pas halverwege de middag naar Kingman. Je hebt dan de dag daarna ongeveer 1.5e dag voor San Diego.

24-8 naar San Diego
25-8 San Diego - LA
26-8 LA
27-8 LA - San Simeon/Cambria
28-8 San Simeon/Cambria - San Francisco
29-8 San Francisco
30-8 San Francisco - Yosemite
31-8 Yosemite
01-9 Yosemite - Lone Pine
02-9 Lone Pine - Las Vegas
03-9 Las Vegas
04-9 Las Vegas - Zion
05-9 Zion - Page
06-9 Page - Grand Canyon
07-9 Grand Canyon - Kingman/Needles
08-9 Kingman/Needles - San Diego
09-9 San Diego
10-9 San Diego - naar huis
11-9 aankomst thuis

Het is dan nogsteeds niet optimaal, maar m.i. al wat gebalanceerder dan je eigen route.
Petta
Amerika-ontdekker

Bericht door Petta »

Bedankt voor je reactie. We hebben deze route in eerste instantie als basisopzet gebruikt. De plekken waar we overnachten gebeurt niet per definitie in de grote steden, dit was slechts om de route samen te stellen. We zijn nog druk bezig met het plannen van campingspots buiten de grotere steden.

Echter zitten wij wel vast aan het aantal reisdagen (24 aug t/m 11 sept.) Wat zouden we het best kunnen skippen om het rondje in dit geval wat aangenamer en minder gehaast te maken? (Dit, als we tussen LA en SF de kustroute pakken en rond en de 2x 2dgn in San Diego aanpassen naar 1x 1 dag en 1x 0,5 dag)
Je hebt al wat tips gegeven, maar zegt ook tegelijkertijd dat het nog niet optimaal is. We zouden het liefst niet onder tijdsdruk willen staan, dus betekent dat dat we (helaas) iets zouden moeten skippen.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik denk dat het wat te veel is voor 1 reis.
Nu heb je geen Death Valley en serieus Bryce overslaan is echt dood en dood zonde.
Alles valt en staat natuurlijk ook wat je in de steden wil gaan zien.

San Diego heb je al de zoo (een van de beste ter wereld) en seaworld. LA heeft natuurlijk de stranden en mega veel pretparken.
San Francisco wil je in ieder geval Golden Gate en Alcatraz wel zien.
Als je ook een whale watch tour ergens wil doen (als je ze nog nooit hebt gezien wel een aanrader) heb je alweer een extra dag nodig.

Zorg dat je genoeg tijd hebt om ook de dingen te gaan zien die je wil zien.
Neem Mirror lake.
Dit is een vrij korte route, maar is wel al een wandeling van 5km van en naar de parkeerplaatsen.
Kost je dus al 45 min tot een uur en dan is het er alleen maar langs lopen.
Wil je er blijven en rondkijken kost het meer.

Mijn tip is toch snijden.
bepaal wat je nu echt wil zien en bewaar iets voor de volgende keer.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe ik het hierboven had uitgeschreven gaat het wel hoor. Het zou idealer zijn als je net 2 of 3 dagen meer had kunnen gaan, maar het geeft je zeker al wel een goed beeld.

Ik vind het heel normaal als je tijd beperkt is om Bryce over te slaan. Als je net zo verslaafd raakt als velen hier aan dit land kun je dat mooi een volgende keer met bv Moab, Monument Valley en andere mooie plekken meepakken. Ik vind Bryce net te ver van Las Vegas af liggen om een keuze te maken tussen Zion en Bryce. Het is toch 4u rijden en dan komt er nog het uur extra ivm de tijdzone bij. Wij hebben in onze 1e reis bewust beide eruit gehaald en deze in een latere reis meegepakt.

Je kan er ook voor kiezen om zowel Zion, Page als de Grand Canyon eruit te halen en daarvoor een stop in Monterey, Sequoia NP en Death Valley te doen. Dan rij je daarna van Las Vegas naar San Diego en heb je heel het stuk Arizona en Utah niet. Het heeft vooral ook te maken met je eigen interesses.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo

liggen de tickets ook al vast?
je zou ook heen kunnen vliegen naar SD of LA en terug bv van LV of phoenix.
dan hoef je niet opnieuw terug naar SD.

je zult inderdaad ook keuzes moeten maken.

onze 2010 route is een hele standaard route waar je de meeste highlights rustig kunt bekijken.
Wij deden dit in 3 weken en zonder Hw 1.

succes met keuzes maken.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Thierry73 schreef:I
Nu heb je geen Death Valley en serieus Bryce overslaan is echt dood en dood zonde.

LA heeft natuurlijk de stranden en mega veel pretparken.
San Francisco wil je in ieder geval Golden Gate en Alcatraz wel zien.

Mijn tip is toch snijden.
bepaal wat je nu echt wil zien en bewaar iets voor de volgende keer.
Met bovenste twee opmerkingen van Thierry ben ik het totaal niet eens. Tijdens onze eerste reis naar het zuidwesten van de VS hebben wij, voor de rust in de route, ook Bryce NP overgeslagen en ik heb er nooit spijt van gehad. De volgende reis zijn we er alsnog heen gegaan en eerlijk gezegd was ik niet overweldigd. Anderen vinden het wel een geweldig park maar wat ik zou willen zeggen is: je kunt beter goed genieten van de plekken die je wel aandoet en dan andere plekken overslaan, dan overal gehaast langs.

In de opmerkingen over LA en SF kan ik me ook niet echt vinden. Thierry doet voorkomen of een bezoek aan deze steden eigenlijk niet kan zonder de meest elementaire toeristische hotspots aan te doen. Doe me een lol en ga LA en SF écht bekijken! De Fishermans Wharff is bij wijze van spreken het equivalent van Volendam en Alcatraz het Van Gogh Museum. Ook zonder een bezoek aan het Van Goghmuseum kun je genieten van een bezoek aan Amsterdam, is het punt dat ik wil maken.

Met de laatste opmerking van Thierry ben ik het wel eens! Snijden in die route. Hoe zonde ook, ik zou je adviseren het hele noordelijke deel uit je route te schrappen. Concentreer je route rondom de hoek San Diego / LA / Las Vegas.
Er zijn in die regio zoveel bijzondere plekken te bezoeken waar maar weinig toeristen komen en die meer dan de moeite waard zijn! Je hoeft dan bovendien minder uren in de auto door te brengen. Ik som even wat zaken op:

- Vlakbij San Diego: Anza Borrego Desert State Park (waaaaaaaanzinng mooi en rustig!)
- op de route naar Anza Borrego het kleine dorpje Julian niet overslaan
- de route van Anza Borrego naar Prescott via de Chocolate Mountains (kan de exacte scenic byway voor je opzoeken)
- Prescott, AZ. Volgens mij de oude hoofdstad van de staat. Lieflijk dorp in een prachtige omgeving
- Vanuit Prescott de alternatieve 89a rijden naar Sedona, een prachtige route met een landschap dat veranderd van groen naar roze/rood!
- Sedona zelf uiteraard
- Laguna Beach en Newport Beach, vlak boven San Diego. Heerlijke SoCal beach towns
- Een uitstapje vanuit LA naar malibu en de state parks in de omgeving

Bovenstaande kun je aanvullen met de Grand Canyon en Zion NP. Dan heb je een geweldige reis die deels langs de minder bezochte parken en stadjes gaat.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Beste Petta,

Je hebt me per PB gevraagd een opzetje voor een route te maken op basis van bovenstaande. Ik plaats 'm hier zodat anderen mee kunnen lezen :P

Dag 1: Aankomst San Diego
Dag 2: San Diego (bv ochtend Zoo en 's middags La Jolla)
Dag 3: San Diego - Anza Borrego Desert State Park - overnachting (wij sliepen in het onaantrekkelijke El Centro, wat we trouwens best een hele ervaring vonden, maar jij zoekt natuurlijk naar een camping)
Dag 4: overnachting - Prescott
Dag 5: Prescott - Sedona
Dag 6: Sedona
Dag 7: Sedona - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Page ('s ochtends nog de canyon, dan bezoek Horseshoe Band, later Antalope canyon)
Dag 9: Page - Zion NP
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - LA
Dag 13: LA
Dag 14: LA
Dag 15: LA - Newport Beach
Dag 16: Newport Beach - Laguna Beach - San Diego
Dag 17: San Diego - terugvlucht

Je komt nu op 17 dagen uit, maar ik kan me voorstellen dat je hier en daar nog wel wat extra tijd zou willen hebben. Bijvoorbeeld een extra dag in San Diego aan het einde, een extra dag Las Vegas, misschien een extra dag in 1 van de beachtowns? Je kunt deze route op zich nog wel een beetje aanpassen. Je kunt het rondje Page/Zion eruit halen (maar dat is wel zonde), je kunt een dag LA, Sedona of Zion NP eraf halen, maar die dagen geven juist wat rust in de route.
Misschien kun je nog ergens een dag toevoegen? De keuze is aan jullie!

Hier hoe het rondje, inclusief de scenic byways, eruit zou zien:

Tot aan de Grand Canyon: https://goo.gl/maps/5SvIm" onclick="window.open(this.href);return false;
En het tweede deel van de route: https://goo.gl/maps/v4xcD" onclick="window.open(this.href);return false;
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Persoonlijk zou ik dag 9 Page - Zion doen en dag 10 Zion - Bryce Dag 11 Bryce - Las Vegas.
Wij vinden Zion dan weer helemaal niet bijzonder en het is imo voor zo'n eerste reis toch een beetje kijken waar je interesses liggen en wat je mooi vindt. Dan kun je later altijd nog eens Zion uitgebreider doen maar zo zie jeze allebei en kun je je een beeld vormen. Ik ben het wel met Thierry eens dat Bryce overslaan echt doodzonde is. Voor onze eerste USA reis was dit ons hoogtepunt en nog steeds na 3 x blijft het een van onze favoriete NP's. Ik zou er persoonlijk echt van gebaald hebben als ik een dag langer in Zion had moeten blijven op grond van de adviezen hier. Het blijft persoonlijk en daarom zou ik ze allebei doen.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Zie nu dat het dan niet echt logisch wordt, dus Dag 9 Page - Bryce, dag 10 Bryce - Zion en dag 11 Zion - Las Vegas. Zo is de route wat logischer.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Als ze Bryce toch toe zouden willen voegen, dan wel andersom natuurlijk: Page-Bryce, Bryce-Zion, Zion-Vegas

Wat hebben jullie in Zion NP gedaan? Angels Landing gewandeld? The Narrows? Weeping Rock? Een bezoek aan Zion zonder een goede wandeling is nauwelijks de moeite waard. Je moet wel echt de canyon in en wat tijd besteden aan wandelen om het park te beleven. Dat is anders dan Bryce, waar het uitzicht an sich al een goed beeld geeft (en ik geef toe, het is een mooi uitzicht).
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Die opmerking is wel heel erg belangrijk.
Zion is bijna de moeite niet waard als je niet gaat hiken/wandelen.
Dat vonden wij dus ook.
Wij waren vorig jaar niet in staat (lichamelijke ongemakken) om lange wandeltochten te maken.
Daarom zijn we door de parken gereden en hebben we de stop punten gepakt die we konden vinden.
Dan viel Zion echt wel een beetje tegen.

Als je dus niet wil of kan wandelen dan zou ik veel eerder Zion overslaan dan Bryce.
Ik had zelf vorig jaar Bryce niet in mijn originele route staan, maar op aandringen van forumleden wel meegenomen en echt geen seconde spijt van gehad.
Ik vond zelf Bryce indrukwekkender dan de Grand Canyon.
Hoewel bij de laatste het wel heel erg kriebelt om ooit eens naar beneden te gaan. :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zion is bijna de moeite niet waard als je niet gaat hiken/wandelen.Dat vonden wij dus ook
Ik niet, maar dit is een nutteloze discussie, want je hebt altijd meerdere smaken. Ik ben het er wel mee eens dat als je niet echt gaat hiken je niet 1.5e dag in Zion hoeft te blijven zoals in de meeste reizen wordt geadviseerd. Ik denk dat Petta gewoon zelf zich over beide parken moet inlezen en daar zelf een keuze over moet maken. Ik zou het echt gewoon af laten hangen van de tijd die je ergens besteed en de tijd die je erover doet om ergens te komen. Ik vind dat vaak ook met routes waar mensen 1 nacht Moab hebben. Arches en Canyonlands vind ik persoonlijk de mooiste parken van het zuidwesten en die zou ik dus altijd iedereen aanraden. Maar als je er maar 1 of zelfs een halve dag hebt heeft dat compleet geen nut. Maar ik ga offtopic.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Misschien heb ik wat gemist, maar wij hebben Zion voornamelijk vanuit de auto gedaan en dan zijn de viewpoints minder dan bijvoorbeeld in Yosemite.
Maar ik heb goede hoop dat we binnen een paar jaar wel die lange wandelingen weer kunnen maken en dan ga ik Zion zeer zeker nog een keer overnieuw doen :)
Ik bedoel ook niet dat Zion niet de moeite waard is, maar als je niet gaat hiken, dan kan je er wel in een halve dag doorheen.

De andere parken staan ook op het verlanglijstje, dus het wordt tegen die tijd een noord oostelijke route vanuit Vegas.
Petta
Amerika-ontdekker

Bericht door Petta »

Na enig overleg en hulp van jullie ziet onze roadtrip er nu zo uit:

24-8 naar LA
25-8 LA
26-8 LA - San Simeon/Cambria
27-8 San Simeon/Cambria - San Francisco
28-8 San Francisco
29-8 San Francisco - Yosemite
30-8 Yosemite
31-9 Yosemite - Lone Pine
01-9 Lone Pine - Las Vegas
02-9 Las Vegas
03-9 Las Vegas - Zion
04-9 Zion - Page
05-9 Page - Grand Canyon
06-9 Grand Canyon - Kingman/Needles
07-9 Kingman/Needles - San Diego
08-9 San Diego
09-9 San Diego - LA
10-9 LA
11-9 LA – naar huis

Dit zou haalbaar moeten zijn binnen de periode dat wij in Amerika verblijven. Ziet dit er zo goed uit, of kan er nog wat gefinetuned worden?

We zijn bezig met het zoeken naar campings, hotels en motels in de plaatsen waar we blijven overnachten. Dit is echter nog niet zo heel makkelijk.
Wij zijn allebei niet de moeilijkste en hechten niet veel waarde aan de overnachtingsplek, dus lekker budget.

Hebben jullie toevallig tips om te zoeken naar goedkope slaapplekken en hoe wij dit het beste kunnen aanpakken?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo is het wel te doen ja. Je gaat nu een goede basis meekrijgen, want je gaat natuurlijk nog steeds op veel plekken tijd tekort komen. Maar dat is een goede reden om daarna nog eens terug te gaan.

We zijn bezig met het zoeken naar campings, hotels en motels in de plaatsen waar we blijven overnachten. Dit is echter nog niet zo heel makkelijk.
Waar heb je problemen mee als ik vragen mag? Op de .gov sites van de parken staan altijd de campings in de parken al aangegeven. Je hebt denk ik wel al een probleem in Yosemite, daar zal je echt gebonden zijn aan een first come first served camping of iets (net) buiten het nationale park, maar zit de rest ook allemaal al vol?
Misschien heb ik wat gemist, maar wij hebben Zion voornamelijk vanuit de auto gedaan en dan zijn de viewpoints minder dan bijvoorbeeld in Yosemite.
Daar geef ik je gelijk in, al vind ik op de 9 het stuk tussen Springdale en de tunnel dat er ook zeker een aantal mooie uitzichten zijn. Maar Zion (Canyon) moet je echt met de shuttlebus het parkdeel in waar je met de auto niet kunt komen.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Als je zelf gaat rijden en niet wil wandelen dan zou ik Bryce kiezen in plaats van Zion.

Zion wil ik zeker nog eens overdoen als mijn vrouw helemaal hersteld is.
Dan wel een mooie hike maken.

Ik vond het vanuit de auto ook zeker mooi, maar ik heb op foto's gezien dat het park veel meer te bieden heeft dan wat wij vanuit de auto konden zien ;)
Petta
Amerika-ontdekker

Bericht door Petta »

PSVwally schreef:
Waar heb je problemen mee als ik vragen mag? Op de .gov sites van de parken staan altijd de campings in de parken al aangegeven. Je hebt denk ik wel al een probleem in Yosemite, daar zal je echt gebonden zijn aan een first come first served camping of iets (net) buiten het nationale park, maar zit de rest ook allemaal al vol?
We hebben niet specifiek ergens problemen mee bij het boeken, het gaat meer om het vinden van goedkopere spots. Om even een voorbeeld te geven. Ik typ nu in google: "Camping Kingman - camping Zion - hotel/motel Las Vegas" e.d. en probeer op die manier websites te vinden van campspots en hotels/motels in de omgeving. Wellicht is er een verzamelsite of handigere manier om geschikte campings/hotels te vinden. Zoals je zelf al aangaf, bepaalde .gov sites van de parken, zijn voor mij dus ook nog onbekend en niet in elke plaats waar wij overnachten bevind zich een nationaal park.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Voor campings zou je deze sites eens kunnen bekijken:
http://www.allstays.com/Campgrounds/
http://www.rvparkreviews.com/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En je kunt de campings die door medeleden hier zijn beoordeeld ook bekijken. Let wel op dat het soms wat lastig zoeken is omdat er geen afscheiding is tussen hotels/RV campgrounds en tent campgrounds. Je mag op veel plekken wel op een RV campground staan met een tent, maar soms zijn dat van die harde of geasfalteerde banen waar je niet op wilt liggen met je tent.

http://beoordelingen.allesamerika.nl/index.php

Grand Canyon: Mather campground
Zion: Watchman
Lone Pine: Whitney Portal Campground
Page: Wahweap campground, lake powell campground, lone rock beach campground
San Francisco: http://www.sfweekly.com/exhibitionist/2 ... -franciscohttp://gocalifornia.about.com/od/casflo ... amping.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer