Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Myloki
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door Myloki »

haha foutje van mijn kant. Ik maar wachten op de mail terwijl je gewoon in moet inloggen op de esta site mijn vriendin was me net even aan het uitlachen want die wist dit wel. De toestemming is verleend zag ik net :wink: :thumbup:
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

We hebben onze esta aangevraagd.
Voor mij goed gekeurd, voor mijn man afgekeurd.
Ik vrees dat we te eerlijk zijn geweest, we hebben ja ingevuld bij lichamelijke stoornis. Hij heeft MS.
Wat nu??
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Dat het MS is kunnen ze op het ESTA niet zien. Ik zou het opnieuw aanvragen en dan overal N invullen. Sterkte :|
monique57
Amerikafan

we hebbeRe: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door monique57 »

De twee aanvragen staan nu in een groep.
Gewoon eentje opnieuw aanvragen dan? Die andere blijft dan toch wel als geweigerd staan?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Als je ergens ja invult weet je 100% zeker dat de aanvraag wordt afgewezen..

De uitleg bij deze vraag:

With regard to physical or mental disorders, answer "Yes" to this question if:
(a) You currently have a physical or mental disorder and a history of behavior associated with the disorder that may pose or has posed a threat to your property, safety or welfare or that of others; or
(b) You had a physical or mental disorder and a history of behavior associated with the disorder that has posed a threat to your property, safety or welfare or that of others and the behavior is likely to recur or lead to other harmful behavior.

Lijkt me helder. Ben je een gevaar voor jezelf of je omgeving dan ben je niet welkom onder het VWP. Ik kan me niet voorstellen dat dat hier het geval is, maar nu je eenmaal dit geantwoord hebt en dus hebt verklaard dat dit wel zo is ben ik bang dat hiermee de toegang tot het VWP beeindigd is. Direct opnieuw indienen met andere antwoorden op de security questions zal vragen opwekken en vermoedelijk een red-flag bij de aanvraag zetten. Wellicht dat je dat kunt omzeilen met een nieuw paspoort (nieuw nummer), maar de enige instantie die dat met zekerheid kan beantwoorden is direct ook de instantie aan wie je het niet moet vragen.

De enige route die bij een tweede afwijzing nog resteert is een reguliere visumaanvraag. En dan nog is er een kans dat het wordt afgewezen.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Volgens de officiële website kun je een nieuwe aanvraag indienen als je per ongeluk het verkeerde antwoord hebt ingevuld. Kost je wel weer $14. Zie:

https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... pplication

Ik ben het wel eens met wat hierboven staat, zou best wel eens vragen kunnen oproepen. Je kunt ook mailen, staat in de tekst van de link die ik postte. Dan weet je zeker of je goed zit.

Overigens ben je niet te eerlijk geweest, je hebt gewoon niet goed gelezen :). Wel verstandig om te doen met dit soort belangrijke documenten.

Ik ben geen dokter, maar MS valt niet onder de gestelde voorwaarden lijkt me.
Groetjes,
Daniel
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Op de genoemde pagina staat uitgelegd dat je alleen een nieuwe aanvraag kunt indienen bij een fout in de paspoortinformatie.

Er staat ook:
3. You answered a question about your eligibility to travel to the U.S. under the visa waiver program incorrectly and were denied authorization as a result.

If you misunderstood the question, or thought something in your background was a reason to be denied and found out later that it was not, we advise you to contact us so we can review your answer. You should send us an email (see instruction below) explaining why you selected "yes" to that question, and asking for clarification on next steps.
Oftewel: contact opnemen per e-mail en uitleggen is de enige optie. Opnieuw aanvragen zal de zaak denk ik geen goed doen.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Je kunt 'm wel gewoon opnieuw aanvragen. En tot een tijdje terug stond het ook zo op hun website. Toen stond erbij dat je tien dagen moest wachten, en in een ander topic zeggen ze dat dat nu 24u is geworden. Die zin vind ik nu even niet terug op de CBP-site, maar er zijn wel meer mensen die gewoon een tweede aanvraag hebben gedaan, dit keer met de juiste antwoorden, en die gewoon zijn door gemogen. Ook zonder extra controle.

Maar zoals ik al zei in dat andere topic: Je bent heus niet de enige die eens een foutje invult op zo'n ESTA-aanvraag. Dat kan nooit finaal zijn, hè.

Edit: En het is ook niet echt contact opnemen per e-mail. Het is contact opnemen via de link uit MrVanilla's bericht, en daar op de knop "E-mail us your question" rechts klikken. Als je dat doet, moet je ook goed uitleggen dat je onterecht 'ja' hebt geantwoord. Niet dat je te eerlijk bent geweest, want dat is niet waar. Je hoeft alleen maar 'ja' te antwoorden op die vraag als je aandoening een direct gevaar vormt voor jou of je omgeving tijdens je reis. En dat is niet het geval. Anders moest iedereen die bijvoorbeeld astma heeft daar ook 'ja' op antwoorden.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Zojuist via de link van MrVanilla een bericht gestuurd .
Het kan 2 tot 3 weken duren voor we antwoord krijgen ivm drukte.
Hoe lang duurt evt. Visumaanvraag?
We hebben gelukkig nog even, vertrek is 7 september
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Een visumaanvraag (B2) is de allerlaatste stap, hoor. Voornamelijk omdat er de laatste tijd meer en meer berichten zijn van een B2-visum dat afgewezen wordt, wegens te weinig banden met het thuisland. En als je daarvoor wordt afgewezen, kun je nooit meer gewoon met een ESTA-aanvraag op vakantie. Dus dat wil je echt niet. Daar zou ik voorlopig nog niet aan denken.
Je hebt een mailtje verstuurd, even wachten op een antwoord, en volgens mij is het dan al meteen opgelost. Als tweede stap kun je een zogenaamde Redress aanvragen via de DHS/TRIP-website. Anders zou je gewoon nog een tweede aanvraag kunnen doen, je hebt immers niet echt meer veel te verliezen dan. En pas als laatste zou ik denken aan een visum. Vanaf zo'n aanvraag duurt het tussen de paar weken en de 3 maanden voor je een visum in handen hebt, als het wordt goedgekeurd.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

We kregen net al reactie.
Na 24 uur opnieuw aanvragen!
En nu maar hopen dat het allemaal soepel verloopt als we in Washington door immigrations moeten.
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Wij hebben verleden week met succes, voor 6 personen onze esta aanvraag ingedient, en vandaag las ik op de site dat het is goedgekeurd.
Ook kwam ik erachter dat mijn man per ongeluk een verkeerd contact email adres heeft opgegeven. Op de aanvragen staat wel het goede adres.

Nu vraag ik me het volgende af:
- krijg je een bevestigings email thuis gestuurd als de aanvraag is behandeld? ( deze hebben wij niet gehad)
- welke info staat daar dan in? gevoelige/ persoonlijke informatie ?
- is het nodig om dit te veranderen , en hoe?

Ik heb naar het (verkeerde) opgegeven adres al een mail gestuurd, en het een en ander uitgelgd , en met het verzoek om esta mails door te sturen.
De mail kwam niet terug, dus w.s. een bestaand adres, van iemand met precies dezelfde naam als ik.
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

greetje schreef: Nu vraag ik me het volgende af:
- krijg je een bevestigings email thuis gestuurd als de aanvraag is behandeld? ( deze hebben wij niet gehad)
- welke info staat daar dan in? gevoelige/ persoonlijke informatie ?
- is het nodig om dit te veranderen , en hoe?
Nee, nee en nee.

Alleen als je een group van aanvragen creert krijg je een e-mail met de logingegevens voor de groep.

De engie manier om een losse aanvraag terug te halen is de combinatie van paspoortnummer, naam en geboortedatum in te vullen.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

monique57 schreef:We kregen net al reactie.
En nu maar hopen dat het allemaal soepel verloopt als we in Washington door immigrations moeten.
Mooi, geen paniek dus :) Je hebt niet meer kans dan een ander dat er extra vragen worden gesteld bij Immigrations, en zelfs als dat het geval zou zijn, is er geen reden om te denken dat er iets geweigerd zou worden, hoor. It's all good :).
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Alleen als je een group van aanvragen creert krijg je een e-mail met de logingegevens voor de groep.

De engie manier om een losse aanvraag terug te halen is de combinatie van paspoortnummer, naam en geboortedatum in te vullen.

Wij hebben ook een groep aanvraag gedaan. Dus daarom ook een contact email adres. Als wij de gegevens van onze groep op willen vragen dan moeten wij dat (verkeerde) adres gebruiken. En dan kunnen wij in iedere persoonlijke aanvraag. Maar ik begrijp dat er geen probleem is ?
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Om een groep op te vragen moet je de voornaam, achternaam en geboortedatum opgeven van de contactpersoon. In de mail staat alleen het group ID en de voornaam.
Nielsss
Amerika-newbie

Bericht door Nielsss »

Onlangs heb ik een ESTA-aanvraag gedaan. Bij 'gegevens aanspreekpunt VS' heb ik de gegevens van het hotel ingevuld waar wij in eerste instantie zouden verblijven. Nu is het echter het geval dat ons eerste hotel gewijzigd is. Het onderdeel van het aanspreekpunt is niet meer te wijzigen. Je kunt namelijk alleen je adres (eerste hotel voor gebruikt) en mailadres wijzigen. Zal dit problemen geven of hoef ik mij niet druk te maken?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Maak je vooral niet druk.
Groetjes,
Daniel
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

monique57 schreef:We kregen net al reactie.
Opnieuw gedaan en goedgekeurd!!
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Even hulp nodig. In 2012 heb ik een Esta aangevraagd en die werd goedgekeurd, alleen op Schiphol werkte die niet. Wat was het geval? ik had bij mijn man land van afgifte of Portugal of Nederland gedaan. Het was iig fout, alleen weet ik dus niet meer welke het moest zijn.
Mijn man woont hier zijn hele leven, maar heeft een Portugees paspoort, dan is land van afgifte toch Portugal?
Even voor de zekerheid, ik ben bang dat ik het weer fout doe.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer