Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geldigheid paspoort reis Amerka

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
lvroomans
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Geldigheid paspoort reis Amerka

Bericht door lvroomans »

Beste Amerikagangers/liefhebbers,

Ik ga van 12 september t/m 6 oktober 2015 naar het westen van Amerika (SF, Grand canyon, LA etc.).
Mijn Nederlandse paspoort is geldig t/m 18 februari 2016. Geldt hierbij dat na terugkomst mijn paspoort nog een aantal maanden geldig moet zijn of is dit niet van toepassing?

Indien deze bijvoorbeeld nog een half jaar geldig zou moeten zijn na terugkomst, zou ik een nieuw paspoort moeten aanvragen. Documentnummer zou dan ook niet overeen komen met geboekte vliegtickets etc.

Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee!
Dankjewel!

Groeten Laura
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Geldigheid paspoort reis Amerka

Bericht door Bushmaster »

Paspoort moet geldig zijn tot en met de dag van vertrek uit de US, langer niet.
http://forum.allesamerika.com/search.ph ... tK7Na.dpbs
http://www.allesamerika.com/douane-pasp ... erika.html
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 25 jun 2015, 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

You must have a passport that is valid for at least 6 months after your planned departure from the United States
http://travel.state.gov/content/visas/e ... ogram.html

Dus bij vertrek naar Nederland nog 6 maanden geldig.
Afbeelding
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Division schreef:
You must have a passport that is valid for at least 6 months after your planned departure from the United States
http://travel.state.gov/content/visas/e ... ogram.html

Dus bij vertrek naar Nederland nog 6 maanden geldig.
Wel goed quoten he:

Have the Correct Type of Passport

You must have a passport that is valid for at least 6 months after your planned departure from the United States (unless exempted by country-specific agreements).
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Paspoort moet inderdaad zo lang je verblijf in de VS geldig zijn, dus niet per se die 6 maanden.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Inderdaad, zowel voor België als Nederland beschouwd men dat het paspoort nog 6 maand na vervaldatum geldig blijft.

Je hoeft bijgevolg geen paspoort te hebben dat nog 6 maand na de terugkeerdatum geldig is. Tot de dag van terugkeer volstaat.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 25 jun 2015, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Je mag best meer dan $10.000,00 meenemen, $100,00 biljetten worden echt overal geaccepteerd en een internationaal rijbewijs is niet nodig
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

lvroomans schreef:Beste Amerikagangers/liefhebbers,

Ik ga van 12 september t/m 6 oktober 2015 naar het westen van Amerika
Kosten vliegreis amerika: > € 1000,-
Kosten nieuw paspoort: maximaal € 67,11

Geldigheid vliegreis: 1 kans...
Geldigheid amerikaans visum: 1 kans
Geldigheid oud paspoort: nog 9 maand minus 6 maand voor eventuele (andere) visa's
Geldigheid nieuw aangevraagd paspoort: 10 jaar.

Wel of niet geldig... zou liever die 68 euro "verbrassen" aan een nieuw paspoort, dan een heel vliegticket + op mijn waiver moeten aanvinken "toegang tot vs geweigerd"

Maar inderdaad... Dan moet wel het documentnummer veranderd worden op het ticket. Daarvoor zul je dus contact moeten opnemen met je Airline
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

TwentseGijs schreef:Maar inderdaad... Dan moet wel het documentnummer veranderd worden op het ticket. Daarvoor zul je dus contact moeten opnemen met je Airline
Je paspoortnummer is geen onderdeel van het ticket. Je API informatie kan je altijd online bijwerken.
Dus dat is geen belemmering.
Volgens mij zijn er al velen probleemloos naar de VS op vakantie gegaan met een paspoort dat geen 6 maanden meer geldig was na terugkeer.
Nu is het inderdaad maar een paar tientjes op een reis van een paar duizend euro. Maar als je dat bij alle uitgaven zo bekijkt kan het over de gehele vakantie honderden euro's schelen. En dat vinden de Hollanders onder ons toch wel zonde geld.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
TwentseGijs
Amerikafan

Bericht door TwentseGijs »

Frasi schreef:Je paspoortnummer is geen onderdeel van het ticket. Je API informatie kan je altijd online bijwerken.
Dus dat is geen belemmering.
Ff gegoogled... en kwam in iedergeval deze, duidelijke, post tegen.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
miss-usa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door miss-usa »

Ik ben paar jaar geleden naar Amerika gereisd met een paspoort die, na vertrek uit de USA, nog maar 2 weken geldig was. Geen problemen gehad.
Zantman
Amerikafan

Bericht door Zantman »

Wij zijn ook net terug uit de States met een paspoort dat slechts een maand geldig was met vertrek. Dit was toch niet helemaal zonder problemen. Bij alle zelfchecks bij de douane kan je je paspoort niet meer gebruiken. Dan moet deze 6 maanden geldig zijn.
Hierdoor moesten wij in een aparte rij en ook de beambte zei, ja je paspoort is geen 6 maanden geldig meer. Ik uitgelegd dat dat ook niet hoefde en vervolgens kwamen we zonder problemen het land in.
Dus het kan wel, maar kan weleens voor kleine vertragingen duren.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Heerlijk, al die verschillende antwoorden :)

Maar met je huidige paspoort kun je dus prima op vakantie. Je hoeft dus geen extra geld uit te geven voor eventuele zekerheid...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Je kunt idd prima op vakantie met een paspoort dat eerder verloopt dan de 6 maanden, alleen levert het zoals Zantman al zegt bij Immigrations wat vertraging op. Verleden jaar had ik hetzelfde, mijn paspoort was nog 1,5 maand geldig dus korter dan de visa periode. The officer wist niet zo goed wat hij daarmee aanmoest dus ik moest wachten totdat iemand anders - ik denk head officer - tijd had om een en ander te controleren en de datum aan te passen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer