Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Justin86: Alleen op reis in ZuidWest Amerika voor 5 weken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Justin86: Alleen op reis in ZuidWest Amerika voor 5 weken

Bericht door Yeehaw »

Je hebt een mooie rustige route gepland. Go for it! Maar bv Page is in de zomer vaak uitverkocht en in de omgeving is niets te vinden. Voor GC kan je ook Yavapai Lodge proberen www.visitgrandcanyon.com
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

M Kactus schreef:En die onderhandelingspositie... Wij rijden 's avonds ook nog graag een eindje, dat verkort het de volgende dag. Als zelfs om 20u een kamer nog vrij staat, weten zij ook dat ze waarschijnlijk niets aan de kamer zullen verdienen. Laat staan om 22u.
Dat zou je denken. Maar helaas, het is toch vaak anders. Chains sturen sowieso vaak op gemiddelde opbrengst per kamer. Een kamer verhuren voor minder dan die gemiddelde opbrengst brengt het resultaat waar naar wordt gekeken dus omlaag, niet omhoog. Bij veel chain motels hebben de mensen achter de balie ook helemaal geen mogelijkheid om te onderhandelen. Sorry sir, the system states the room rate is.. Je kunt dan vaak nog beter bellen met het landelijke nummer van die chain.

Ook voor de private-owned motels geldt: als ze weten dat je geen kant meer uit kunt dan is de weg open om de hoofdprijs te vragen. En dat gebeurt echt. Ik ben jaren geleden ooit op een vrijdagavond op de bonnefooi Las Vegas ingereden, zo rond 11 uur. Vier uur lang heb ik legio lobby's gezien. Een paar op de strip, maar over het algemeen gewoon chain en non-chain motels overal en nergens. Niemand, en dan ook echt niemand had nog plek voor minder dan $250. Uiteindelijk uit pure wanhoop terug gereden richting Mesquite en daar (om 4 uur 's nachts) voor nog steeds meer dan $100 een shabby hotelkamer genomen (Virgin river). Hoop stress, 4 uur van onze nacht kwijt. Dat dus nooit meer. En dat was in de tijd dat je nog voor $60 gemiddeld prima kon overnachten.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Nee, die korting of onderhandelingspositie is niet iets theoretisch. Op onze vijf Amerikareizen zijn we altijd gegaan zonder iets te boeken onderweg. Wel in de parken en in de grote steden, temeer omdat je daar niet gewoon een stadje verder kunt rijden.

En op al die overnachtingen, zijn er misschien drie anders afgelopen dan we zouden willen. Eén keer in Chinle, waar maar twee hotels zijn. Dat hadden we op voorhand niet goed bekeken. Daar waren we 's avonds, en uiteindelijk moesten we doorrijden naar StMichaels (0u00). Dat stuk moest dubbel, want we moesten daarna terug. Op een latere reis nog eens in Pahrump, waar de prijzen zo hoog lagen (120$ voor een motel) dat we uiteindelijk al een stukje van de volgende dag hebben kunnen/moeten rijden.

Elke moteluitbater, keten of niet, kijkt op zijn horloge voor hij een rate noemt. En als je dan zegt dat dat boven je budget ligt, vragen ze je naar je budget, om te zien of het niet te ver uit elkaar ligt. En dan kan er nog 20 vanaf. Dat laatste kan meestal wel makkelijker in de zelfstandige/privately owned motels, maar daar liggen we ook het liefste. Zo hebben we in heel wat mooie hotels gelegen voor een heel voordelige prijs (BB's, suites, heel persoonlijke guesthouses), maar in het slechtste geval is het nog maar een "gewone" kamer. En dan heb ik het over tussen 18u en 22u, dus je hoeft er heus niet de hele nacht voor in de weer te zijn. Maar gemiddeld doen we wel 3 motels op één avond om iets te vinden wat ons aanstaat.

Vandaar dat je het beredeneerd moet aanpakken. Wij zoeken als stopplaats een stad die groot genoeg is, maar niet zo groot dat alles verspreid ligt over verschillende wijken. En dan zijn er bepaalde uitzonderingen, zoals feestdagen, of in het weekend in Vegas. Dat moet je op voorhand een beetje bekijken, en dan zien wat slim is.

Maar het is dus niet vaak anders, zoals je zegt. Het is héél soms anders, en als je je aan bepaalde regels houdt, kun je dat herleiden naar nul. Gewoon om even heel duidelijk te maken dat op de bonnefooi gaan je niet hoeft af te schrikken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan zeker aardige kortingen krijgen als je je gewoon meldt aan de balie en er om vraagt. Doen we ook altijd maar niet in het hoogseizoen en niet erg handig voor onze OP.
Justin86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Justin86 »

Wat een reacties! Echt superfijn! Bedankt daarvoor. Ik had al veel eerder een topic moeten openen.

Ik heb er weer een aantal goede tips uitgehaald. Ik blijf de eerste 2 dagen wel in Santa Monica om langs de kust te blijven. (hotel is al geboekt voor 2 nachten) De laatste dagen ben ik in LA en zal ik rond Hollywood en Beverly Hills verblijven. Het is trouwens een goed idee om in SF een motor te huren. (ik heb een rijbewijs) Ik ga me wat meer in de mogelijkheden verdiepen. De auto heb ik nog niet gehuurd. Dit doe ik via Alamo Lufthansa, dat zal vast wel goed gaan. Ik wou in eerste instantie een Ford Mustang Covertible maar omdat ik een beetje twijfel over het comfort kies ik toch voor de Hyundai Santa Fe. Kosten: €1600,-- voor 5 weken.

Ik maak me niet zo een zorgen over dat ik te snel uitgekeken ben op een park. Ik ben van plan om lekker rustig aan te doen en vind het ook geen probleem om ergens lekker een middagje te zitten. Omdat ik (nog) niets vooraf heb geboekt stap ik in de auto en rij naar het volgende punt.

Wat betreft het kampeer idee. Hier sta ik zeker voor open en het zal me ook meer overnachtingsmogelijkheden bieden. Ik zal daar wel alles moeten aanschaffen, los van een overnachting in de achtertuin toen ik 5 was, heb ik nog nooit gekampeerd. Ik ga er vanuit dat alle benodigdheden relatief makkelijk te verkrijgen zijn? Aan wat voor bedrag moet ik denken voor een goede uitrusting? Ik kan me zo voorstellen dat de investering al bij 2 nachten zijn terugverdient.

Ik ben van plan om alleen overdag te gaan rijden. In het donker zie je nou eenmaal minder en dat vind ik zonde. Er zullen ongetwijfeld stukken zijn waar je niets ziet maar dat neem ik maar voor lief. Mijn planning is ook om 's avonds in het hotel al een boeking te doen voor de volgende dag. Ik ga al wel proberen de hotels in Page en de parken vast te leggen. Helemaal als dit toch gratis te annuleren is. Bedankt voor die tip!

De overnachting in MV heb ik weer in de planning gezet met de opvulling tussen Moab en Monument Valley.

Goede tip overigens over de creditcard. ik heb voor de zekerheid even met AMEX gebeld hierover. Ondanks dat er bij de keuze van de kaart stond dat er geen voor ingesteld bestedingslimiet is, is deze er wel degelijk. Ik heb ook vermeld dat ik naar Amerika ga en dat noteren ze dan zodat ze er niet raar van opkijken. Het limiet is inmiddels aangepast. :)

PSVwalley was erg scherp en attendeerde mij op het verkeerd schrijven van plaatsnamen. Een beetje slordig van me, ik zal er beter op gaan letten. ;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor kampeertips eens in het reizen algemeen forum. Daar staat een topic over kamperen.

Marianne
Justin86
Amerika-ontdekker

Bericht door Justin86 »

Een hele goedenavond vanuit het prachtige Santa Monica, California.!!!!

Ik ben inmiddels voor de 2de dag in Santa Monica. Morgen rij ik naar Pismo Beach met o.a. de tussenstops: Malibu, Camarillo Premium Outlets en (met een omweg) Neverland van Michael Jackson.

Omdat de informatie over mijn reis grotendeels van AllesAmerika heb gehaald vond ik het wel zo netjes om jullie daar ook van op de hoogte te houden. Ik heb een reisblog aangemaakt en probeer deze iedere dag aan te vullen met leuke foto's en verhalen over dingen die ik mee heb gemaakt.

http://justin86.reislogger.nl/

Gr; Justin
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er rekening mee dat Neverland een stuk van je route ligt, niet meer is wat het vroeger was en je eigenlijk alleen tegen een grote poort aankijkt he.

Have fun
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Justin, leuk dat jij ons op de hoogte houdt van jouw reis. Fijn om te lezen dat jij goed bent aangekomen.
Goede reis verder en veel plezier, geniet er van.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Justin86
Amerika-ontdekker

Bericht door Justin86 »

Ik toch eigenwijs geweest en naar Neverland gereden, het is inderdaad niet zo bijzonder. Eigenlijk niets aan om eerlijk te zijn. (zie foto) Er stonden wel auto's achter het hek maar ik kon niemand zien. Volgens mij is dit alles wat er te zien valt.
IMG_2683.jpg
IMG_2683.jpg (85.84 KiB) 1367 keer bekeken
Ik ben nu in Monterey en morgen vertrek ik naar San Francisco nadat ik bij het Monterey Bay Aquarium ben geweest. Nu twijfel ik of ik de Highway 1 pak naar SF of dat ik bij Santa Cruz de Highway 9 pak zodat ik langs de Sequoia Grove rij. Wat raden jullie aan? Voor het laatste stukje neig ik nu meer naar de Highway 9.

Op de Highway 1 ben ik nu van Santa Monica naar Pismo Beach gereden en vond dit heel mooi! Alleen het stuk van Pismo Beach naar Monterey is helemaal geweldig! Hoe ziet het laatste stuk richting er uit? Met welk stuk kan ik het het best vergelijken?

Alvast bedankt.
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

Leuk om je reis te volgen via je reisblog! Ik en mijn man gaan in september een gedeelte van jouw reis doen, kan ik meteen even meekijken :thumbup: !

Heel veel plezier nog!
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Haha, volgens mij is de kermis op het terrein overigens ook al grotendeels afgebroken. Maar, ach ik vind het altijd leuk om van de gebaande wegen af te gaan en zoveel mensen rijden hier (van dit forum dan) niet meer langs.

Sequoia grove zegt mij eerlijk gezegd niets. Maar het is ook weer eens een andere route dan normaal via bv Gilroy of de 17.

De 1 naar Pacifica is overigens ook een mooie route.

van Bedeve op pagina 7 van deze link staat ook nog wel een leuke route (voor jou in omgekeerde volgorde): http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... &start=120

Ook in dit topic, moet je even de 3 pagina's doorlezen, kun je nog info vinden over het stuk tussen SF en Monterey
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=57660
Justin86
Amerika-ontdekker

Bericht door Justin86 »

Leuk dat je meekijkt bloodymarie. Ik probeer iedere avond een verhaaltje te schrijven en wat foto's te plaatsen.

Ik ben inmiddels in SF en ben tot daar over de Highway 1 gereden. Overal leuke tentjes waar je vers fruit van eigen land kan kopen. Zeker aan te raden en echt super lekker! Wat ik wel gemerkt heb is dat je beter niet kunt stoppen bij de kleine eenmans tentjes maar beter bij de "schuren" waar ze meerdere soorten fruit aanbieden (echt van alles zoals 6 verschillende soorten appels). Het is hier veel goedkoper en nog meer keus ook. De "schuren" zitten landinwaarts en de kleine tentjes aan de van van de kust. Het kan natuurlijk ook toeval wezen dat ik net het verkeerde tentje heb uitgekozen.

In mijn route is de Highway 1 opgedeeld in 3 stukken: Santa Monica naar Pismo Beach, Pismo Beach naar Monterey en Monterey naar SF.

Van Pismo Beach naar Monterey is verreweg de mooiste route vind ik. Het is overigens ook de langste route omdat het zo verleidelijk is om overal te stoppen. Op nummer 2 komt Monterey naar SF en op nummer 3 Santa Monica naar Pismo Beach.

Morgen ga ik SF verkennen of zeevissen als het mogelijk is, ik word zo teruggebeld.
Justin86
Amerika-ontdekker

Bericht door Justin86 »

Ik ben vandaag in Yosemite NP geweest. Wat is dat ontzettend gaaf!! Ik heb gelijk een pas voor alle parken gekocht ($80,-). Ik heb de hikes Sentinal Dome en Taft Point gedaan, dit was nog behoorlijk pittig voor mij als beginner. ( ik zal later op de dag nog wat foto's op mijn blog plaatsen)

Nu was ik van plan om de 4-Mile trail te gaan doen maar als ik naar de moeilijkheidsgraad bekijk weet ik niet of dat wel verstandig is. Heeft iemand nog een goede tip om een dag in te vullen in Yosemite?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe zou je de 4MT willen doen? Omhoog is zwaar en je moet ook weer naar beneden; met de bus zal dat lastig worden. Je kunt ook met de bus naar Glacier Point en dan naar beneden lopen. Zwaar voor de knieën maar goed te doen. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag, ook voor andere activiteiten. Je zou bijvoorbeeld naar de Vernal Fall kunnen lopen en naar Mirror Lake.
Als je met de bus naar GP wilt zorg dan dat je voor acht uur bij de Lodge bent. Je kunt je dan bij de activity desk op de wachtlijst laten zetten voor de bus. Of misschien is er nog wel een plekje.
Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie en suggesties.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik volgde je reisverslag. Dat stopte echter abrupt op 25 juli. In het begin dacht ik "een paar dagen geen internet, of even geen tijd of zin om het verslag te maken." Later maakte ik me (een beetje) zorgen, omdat je alleen reist.
Inmiddels is je vakantie alweer enkele dagen voorbij. Hopelijk kun je hier nog een berichtje achterlaten dat je een voortreffelijke vakantie hebt gehad.
Groet,

Old Faithful
Justin86
Amerika-ontdekker

Bericht door Justin86 »

Je was me net voor met het plaatsen van een berichtje. Ik ben (veilig) terug in NL sinds 14 augustus. Ik heb ontzettend veel gehad aan alle hulp en info van AllesAmerika. Een bedankje hiervoor is natuurlijk wel op zijn plaats.

Ik wil graag iedereen bedanken die mij hebben geholpen met deze reis. De duidelijke teksten en voorbeelden van routes, de leden op het forum die mij heel goed hebben geholpen bij vragen en alle tips die ik van leden heb ontvangen. Zelfs de vragen die ik had toen ik in Amerika was werden snel beantwoord. Echt super.!!!!

Ik ben inderdaad eerder opgehouden met het schrijven van verhalen. Het plaatsten van foto's heb ik wel gedaan tot dag 28 (rest volgt nog) ze staan op: http://justin86.reislogger.nl/foto Ik ben nog wel van plan om het reisverslag weer compleet te maken. Toen ik in Amerika was had ik er heel eerlijk gezegd niet zo een zin meer in om iedere avond een verslag te schrijven.

Ik heb echt een fantastische reis gehad! Veel leuke mensen ontmoet, hele gave dingen gezien en lekker eten. De hoogtepunten waren Yosemite NP, Zion NP en Moab. Moab is echt geweldig! Ik ben daar een Zipline route gedaan, eerste keer skydiven en natuurlijk Arches NP. Alle parken waren overigens supergaaf hoor maar Yosemite en Zion steken daar wel ver bovenuit. De wat mindere plekken waren SF, LA en LV. Ik denk dat dat komt omdat ik alleen was, als ik gezelschap had dan had ik het waarschijnlijk anders ervaren en meer ondernomen want er is genoeg te zien.

Ik heb een korte video gemaakt van alle gave plekken waar ik ben geweest. Ik denk dat de meeste mensen die al in Amerika zijn geweest de plekken wel herkennen. :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=HTdtlTPKhBU

Nogmaals bedankt iedereen voor alle hulp. Wanneer ik weer naar Amerika ga (wat vast wel gaat gebeuren want is nog steeds een hoop te zien) dan krijgen jullie dat zeker te horen.! :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je was me net voor met het plaatsen van een berichtje.
Haha, het scheelt maar een dag :mrgreen:

Iig mooi dat je het goed naar je zin hebt gehad. Ik ben ook 1x alleen die kant op geweest, maar ik heb me in LA en Las Vegas toch nooit eenzaam gevoeld ofzo (of dat het me tegen heeft gehouden om dingen te gaan doen), maar ik lul dan ook makkelijk tegen mensen aan..en andersom,
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Nou, ik weet inmiddels wel hoe je er uit ziet na je video :lol: :wink:

Ik heb je blog ook gevolgd, met name het gedeelte in Vegas was grappig te lezen!
Groetjes,
Daniel
Justin86
Amerika-ontdekker

Bericht door Justin86 »

PSVwally schreef:Iig mooi dat je het goed naar je zin hebt gehad. Ik ben ook 1x alleen die kant op geweest, maar ik heb me in LA en Las Vegas toch nooit eenzaam gevoeld ofzo (of dat het me tegen heeft gehouden om dingen te gaan doen), maar ik lul dan ook makkelijk tegen mensen aan..en andersom,
Oh maar begrijp me niet verkeerd hoor. Ik heb in de steden ook echt een fantastische tijd gehad en voelde me ook zeker niet eenzaam. Ik heb de laatste 4 nachten in LA doorgebracht en dat was misschien iets teveel. (ik was daar ook gestart met 2 nachten) Het rondreizen en de parken trekken me toch net iets meer aan dan de grote steden.
Mrvanilla schreef:Nou, ik weet inmiddels wel hoe je er uit ziet na je video :lol: :wink:

Ik heb je blog ook gevolgd, met name het gedeelte in Vegas was grappig te lezen!
Haha, het bewijs dat ik er ook echt ben geweest. :P

Leuk dat je meegelezen hebt. De tweede nacht was ook een ervaring om nooit te vergeten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer