Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste keer New York!!
Eerste keer New York!!
Hallo allemaal !
Zijn er hier mensen die in September of Oktober van plan zijn om in hun eentje naar New York te gaan?
En wie is er hier eerder alleen gegaan? Hoe was dat?
Zijn er hier mensen die in September of Oktober van plan zijn om in hun eentje naar New York te gaan?
En wie is er hier eerder alleen gegaan? Hoe was dat?
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Eerste keer New York!!
Ik ben wel een paar keer alleen naar NYC geweest en vorig jaar ook in het Zuidwesten alleen geweest.
Hoe dat was?
Gewoon super.
NYC is een stad waar je je echt niet hoeft te vervelen hoor.
Als je niet houdt van alleen zijn dan zijn er natuurlijk genoeg plekken waar ook veel andere mensen komen.
Als je wat jonger was geweest had je ook in een hostel kunnen gaan zitten. Nu weet ik niet of er veel van jouw leeftijd daar te vinden zullen zijn.
Waar ben je bang voor als je alleen gaat?
Hoe dat was?
Gewoon super.
NYC is een stad waar je je echt niet hoeft te vervelen hoor.
Als je niet houdt van alleen zijn dan zijn er natuurlijk genoeg plekken waar ook veel andere mensen komen.
Als je wat jonger was geweest had je ook in een hostel kunnen gaan zitten. Nu weet ik niet of er veel van jouw leeftijd daar te vinden zullen zijn.
Waar ben je bang voor als je alleen gaat?
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Hoe lang ga je naar New York?
Het is misschien een idee om een planning te maken met wat je allemaal
wilt zien n doen in de stad. Er is hier op het forum - en via google - veel te
vinden. Op youtube kan je ook al veel ideeen opdoen.
Twee keer ben ik in m'n eentje nar New York geweest. Beide keren was
het ook eind september, begin oktober. Het weer was er beide keren goed,
en wat warmer dan hier in Nederland.
In een hostel kan je makkelijk verblijven (heb ik ook gedaan met mijn 42).
Je moet dan alleen geen hoge eisen hebben qua overnachting, en ontbijten
buiten de deur. Maar het is wel lekker goedkoop.
Het is misschien een idee om een planning te maken met wat je allemaal
wilt zien n doen in de stad. Er is hier op het forum - en via google - veel te
vinden. Op youtube kan je ook al veel ideeen opdoen.
Twee keer ben ik in m'n eentje nar New York geweest. Beide keren was
het ook eind september, begin oktober. Het weer was er beide keren goed,
en wat warmer dan hier in Nederland.
In een hostel kan je makkelijk verblijven (heb ik ook gedaan met mijn 42).
Je moet dan alleen geen hoge eisen hebben qua overnachting, en ontbijten
buiten de deur. Maar het is wel lekker goedkoop.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Wat raden jullie aan , vliegticket los en hotel los of all inclusive?
Ik kom all inclusive voor 5 dagen (3 nachten) meestal rond de 1200 euro aan, is dit normaal? En is 500 dollar meenemen cash
voldoende voor 5 dagen?
Ik kom all inclusive voor 5 dagen (3 nachten) meestal rond de 1200 euro aan, is dit normaal? En is 500 dollar meenemen cash
voldoende voor 5 dagen?
- Thierry73
- Amerikakenner
Het ligt aan de tijd.
Als je los boekt kan je goedkoper uit zijn, maar dat vergt wel goed opletten dat je in een beetje goed hotel komt.
1200 vind ik wat prijzig. Dat is dan 4 nachten?
Een vlucht kan begin oktober voor minder dan 600 euro. Dan hou je 150 euro per nacht over. Daar kan je wel een best hotel van boeken.
Maar als het vervoer van en aar de luchthaven al bij zit dan rekent het weer anders.
Dus gewoon goed alles op een rijtje zetten
maak een lijstje zou ik zeggen
100 dollar per dag lijkt me op zich best krap, maar dat ligt er weer aan wat je wil gaan doen.
NYC is gewoon best duur. Als je veel attracties in wil dan kan je misschien iets met een NYC pass doen.
De meeste musea kan je goedkoop of gratis in, maar dan moet je daar wel van houden.
En ga je fatsoenlijk eten of red je het met 5 dagen fastfood??
Allemaal vragen die veel invloed hebben.
Als je los boekt kan je goedkoper uit zijn, maar dat vergt wel goed opletten dat je in een beetje goed hotel komt.
1200 vind ik wat prijzig. Dat is dan 4 nachten?
Een vlucht kan begin oktober voor minder dan 600 euro. Dan hou je 150 euro per nacht over. Daar kan je wel een best hotel van boeken.
Maar als het vervoer van en aar de luchthaven al bij zit dan rekent het weer anders.
Dus gewoon goed alles op een rijtje zetten
maak een lijstje zou ik zeggen
100 dollar per dag lijkt me op zich best krap, maar dat ligt er weer aan wat je wil gaan doen.
NYC is gewoon best duur. Als je veel attracties in wil dan kan je misschien iets met een NYC pass doen.
De meeste musea kan je goedkoop of gratis in, maar dan moet je daar wel van houden.
En ga je fatsoenlijk eten of red je het met 5 dagen fastfood??
Allemaal vragen die veel invloed hebben.
Maar dat moet je met pakketreizen al helemaal. Ik zie soms dingen voorbij komenThierry73 schreef:Het ligt aan de tijd.

Je kunt voor ca 520 - 550 vliegen op JFK vanuit AMS. Als je kiest voor DUS, BRU aan deze kant of EWR (Newark) aan de overkant dan kan dat nog wel wat goedkoper.
Hou je EUR 650 = $700 (pessimistische schatting) over voor hotels. Je noemt 3 nachten, dan heb je $225 per nacht. Daar kun je een prima hotel van boeken, zeker als je Hotwire of Priceline gebruikt. Op hotwire zie ik het tweede weekend van oktober een 4* in Midtown voor $189 en Iceland air tickets AMS-JFK voor ca EUR 500.
Dan zit je dus in een luxe hotel op een toplocatie voor die EUR 1200. Neem je genoegen met minder dan kun je besparen.. Of langer blijven.
Vervoer van en naar het vliegveld kost 2 * $7,75 = $15,50.
Eten en activiteiten kun je zo gek maken als je wilt.
Mijn advies zou zijn om een dagje erbij te nemen. 3 nachten is wel erg weinig. Zonde van de jetlag en het ticket.
Als er nu een plek is waar je echt niet in (klassiek) fastfood hoeft te vervallen dan is het NYC wel. Keukens uit alle windstreken en het hoeft echt niet duur te zijn!Thierry73 schreef: En ga je fatsoenlijk eten of red je het met 5 dagen fastfood??
- Thierry73
- Amerikakenner
Helemaal mee eens wat eten betreft, maar dan nog zal het altijd wat duurder zijn dan een fast food menu.
Ik denk dat de TS vooral heel goed na moet denken wat hij wil en waar hij wil zijn.
100 dollar per dag kan prima als je NYC wil zien, zonder overal in te gaan en wil genieten van de omgeving.
Wil je een broadway show meepakken dan wordt het een heel lastig verhaal.
Een ritje een wolkenkrabber op kost ook weer aardig wat.
Vandaar; maak een lijstje van wat je per dag wil zien en doen, dan weet je ook een beetje wat de kosten zullen zijn.
Ik denk dat de TS vooral heel goed na moet denken wat hij wil en waar hij wil zijn.
100 dollar per dag kan prima als je NYC wil zien, zonder overal in te gaan en wil genieten van de omgeving.
Wil je een broadway show meepakken dan wordt het een heel lastig verhaal.
Een ritje een wolkenkrabber op kost ook weer aardig wat.
Vandaar; maak een lijstje van wat je per dag wil zien en doen, dan weet je ook een beetje wat de kosten zullen zijn.
Thanks voor de tips mensen, heb ik zeker wat aan!!
Wat ik dus wil doen is:
6 dagen / ( 4 nachten) - want 5 dagen lijkt me te weinig.
Als ik alleen ga is het veel duurder dan met z'n 2 maar helaas ken ik niemand die mee kan.
Dit is dus wat ik wil:
1. Liefst van Amsterdam-JFK en als het niet anders kan Brussel-JFK
2. Liefst een hotel in Manhattan, ik kom steeds uit op hotel Pensylvania , Arke bied best dure hotels uit en ik wil liefst in Manhattan tenzij Time Square etc op loopafstand is. Dus tips voor goedkope hotels zijn welkom. Als ik maar kan slapen en douchen. (prive)
3. Ik wil buiten ontbijten, lunchen, eten. Ik kan prima 6 dagen op fastfood of pizza leven.
Kosten Hotel + Vlucht wil ik maximaal 1300 uitgeven en in uiterst geval 1500.
Datum: Sept of Oktober ( wil niet dat het koud is als ik ga)
Ik wil 500 Euro meenemen, dat is ongeveer momenteel 551 Dollar.
Ik wil gewoon NY verkennen, Soho, China Town, Empire, Vrijheidsbeeld etc. maar dingen bezoeken wat prijzig is hoeft voor mij
niet, wil echt die energie meemaken.
Vragen aan jullie:
1. Taxi van JFK naar Hotel hoeveel kost dat ongeveer? Of is het beter om een shuttle te nemen en is deze gratis?
2. Taxi naar bijv. Soho, Little Italy, China Town etc. is dat duur of raden jullie de Metro aan?
3. Is 551 Dollar voldoende inclusief de taxi ritten?
thanks voor het beantwoorden.
Wat ik dus wil doen is:
6 dagen / ( 4 nachten) - want 5 dagen lijkt me te weinig.
Als ik alleen ga is het veel duurder dan met z'n 2 maar helaas ken ik niemand die mee kan.

Dit is dus wat ik wil:
1. Liefst van Amsterdam-JFK en als het niet anders kan Brussel-JFK
2. Liefst een hotel in Manhattan, ik kom steeds uit op hotel Pensylvania , Arke bied best dure hotels uit en ik wil liefst in Manhattan tenzij Time Square etc op loopafstand is. Dus tips voor goedkope hotels zijn welkom. Als ik maar kan slapen en douchen. (prive)
3. Ik wil buiten ontbijten, lunchen, eten. Ik kan prima 6 dagen op fastfood of pizza leven.
Kosten Hotel + Vlucht wil ik maximaal 1300 uitgeven en in uiterst geval 1500.
Datum: Sept of Oktober ( wil niet dat het koud is als ik ga)
Ik wil 500 Euro meenemen, dat is ongeveer momenteel 551 Dollar.
Ik wil gewoon NY verkennen, Soho, China Town, Empire, Vrijheidsbeeld etc. maar dingen bezoeken wat prijzig is hoeft voor mij
niet, wil echt die energie meemaken.
Vragen aan jullie:
1. Taxi van JFK naar Hotel hoeveel kost dat ongeveer? Of is het beter om een shuttle te nemen en is deze gratis?
2. Taxi naar bijv. Soho, Little Italy, China Town etc. is dat duur of raden jullie de Metro aan?
3. Is 551 Dollar voldoende inclusief de taxi ritten?

- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je niet te veel geld wilt uitgeven, zou ik zeker niet met de taxi van JFK naar hotel gaan. Gewoon de LIRR of metro nemen. Veel goedkoper en nauwelijks langer. Ook de taxi (in je eentje) naar bijv. China Town is duurder dan de metro. Bovendien is de metro een belevenis op zich. Ik zou helemaal geen taxi nemen.
Manhattan hotels zijn nou eenmaal best duur. Als je iets goedkoper wilt zitten, zou je ook bij aan de overkant van de Hudson of op Long Island gaan zitten. Zolang je hotel maar in de buurt is van een metrostation, is dat ook prima. Dan ben je zo in Manhattan.
Euro's meenemen zou ik zeker niet doen. Gewoon daar geld opnemen in $. Is veel voordeliger dan daar € wisselen. Of 550$ genoeg is, is erg afhankelijk van wat je wilt doen, en hoe uitgebreid je wilt eten. Lastig te zeggen.
Manhattan hotels zijn nou eenmaal best duur. Als je iets goedkoper wilt zitten, zou je ook bij aan de overkant van de Hudson of op Long Island gaan zitten. Zolang je hotel maar in de buurt is van een metrostation, is dat ook prima. Dan ben je zo in Manhattan.
Euro's meenemen zou ik zeker niet doen. Gewoon daar geld opnemen in $. Is veel voordeliger dan daar € wisselen. Of 550$ genoeg is, is erg afhankelijk van wat je wilt doen, en hoe uitgebreid je wilt eten. Lastig te zeggen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Lees je in.. Er is in dit forum genoeg over geschreven. Airtrain/subway kost je 40 tot 60 minuten (afhankelijk van het tijdstip, of je de A of de E pakt, waar je in Manhattan moet zijn) en kost $5 (Airtrain) + $2.75 (Subway). Kaartje koop je op een van de twee exit stations van de Airtrain: Jamaica (voor de E) of Howard beach (voor de A).Cherano2 schreef: 1. Taxi van JFK naar Hotel hoeveel kost dat ongeveer? Of is het beter om een shuttle te nemen en is deze gratis?
Voor een taxi ben je al snel het 8 tot 10-voudige kwijt. Lijkt me zonde van het geld en veel tijd win je er niet mee.
Ach, als je geen zin hebt om te lopen of de trap af te lopen om een trein te pakken kun je prima een keer in een taxi stappen voor korte ritjes. Maar een subway ritje kost altijd $2,75 en is dus vrijwel altijd goedkoper. Als een taxi zo goedkoop is dan is het niet ver en kun je net zo goed lopen. Voor vier dagen kun je ook overwegen om een 7-day unlimited ride metrocard te kopen. Kost $31. Dat is gelijk aan ca 12 metro ritjes ($31 op een pay-per-ride card geeft $34,40 aan saldo, dis 12.5 ritten). Als je meer dan 10 metroritjes verwacht te doen in die 6 dagen (+2 op en neer naar JFK maakt 12) dan zou ik bij het uitstappen uit de Airtrain gewoon een metrocard kopen ($1) met 7-day unlimited erop ($31) en $10 pay-per-ride saldo voor de airtrain (2x $5). Je bent dan in totaal $42 kwijt. Daarmee heb je alle vervoerskosten gehad.2. Taxi naar bijv. Soho, Little Italy, China Town etc. is dat duur of raden jullie de Metro aan?
Tja, dat moet je helemaal zelf weten. Je kunt 5 dagen leven van $20 als je wilt. Of veel meer dan die $500 uitgeven. Ik denk altijd maar: je bent op vakantie, tegen de tijd dat het credit-card afschrift komt ben je thuis en of daar nu 200, 400 of 600 op staat ben je een maand later alweer vergeten.3. Is 551 Dollar voldoende inclusief de taxi ritten?
Wat kost geld: eten, shows (al kun je last-minute bij TKTS aardig goedkoop zitten, zeker alleen), admission bij allerlei andere zaken die je wellicht wilt zien zoals musea, tours, etc.
Voor wat betreft hotels: verdiep je eens in Hotwire of Priceline. Zeker als je op 3* hotels gaat bieden kun je met de laatste prima deals maken. Maar ga pas bieden als je er van overtuigd bent dat je 100% door hebt hoe Priceline werkt. Lezen, lezen, lezen..
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Kijk ook eens op expedia.nl voor ticket + hotel. Kunnen best leuke prijzen voorbijkomen 

1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
- Thierry73
- Amerikakenner
Tips voor leuke dingen die niet duur zijn.
Iets wat heel veel door toeristen wordt gebruikt is de gratis Ferry naar Staten Island. Als je daar aan de goede kant gaat staan (als je binnen komt aan de rechterkant en terug dus links) dan krijg je een best uitzicht op het vrijheidsbeeld en de skyline van NYC.
Je kan het liberty island (of ellis island) dan niet op, maar het uitzicht vergoed veel (en geen wachtrij en gratis ook)
Verder natuurlijk central park. Daar moet je eigenlijk sowieso wel even heen, of je nu veel of weinig geld uitgeeft.
De tip hierboven helpt ook.
Doe het reizen met de metro en niet de taxi.
Of loop zodra het kan, dan zie je ook meer.
Musea.
Zelf vond ik het Museum of Natural history erg leuk en natuurlijk is de Met ook heel beroemd.
In beide gevallen kan je gratis naar binnen. Dan geef je bij de kassa zelf aan hoeveel je kan missen (niets dus) en krijg je een kaartje (een beetje betalen mag ook). Sta je wat langer in de rij dan tegen volle prijs een kaartje kopen on line, maar goed het voordeel is duidelijk.
Let wel op, particuliere musea zoals het Guggenheim kennen deze regeling niet.
Van MoMA weet ik het niet, maar dat valt on line wel te vinden.
Ook gratis: wandelen
Loop over de brooklyn bridge of langs de havens. Meer dan genoeg te zien.
Ook de high line is vrij populair en ik dacht ook gratis (maar dat weet ik niet 100% zeker).
Eten:
Zoals gezegd, fast food is altijd wel goedkoop, maar er zijn ook honderden, duizenden restaurants op Manhattan. Ga niet te dicht in de buurt van time square zitten, want dan betaal je zeker de hoofdprijs. Zelfs fast food kan erg lekker zijn als je het niet bij de ketens haalt. Een verse burger in een pub kan prima smaken.
Ga eens neuzen op vergelijkingssites (zoals tripadvisor) vaak kan je daar ook op prijsklasse zoeken en helpen de recensies je ook vooruit.
NYC kan zeker ook met een budget, maar dat vergt wat meer werk
Iets wat heel veel door toeristen wordt gebruikt is de gratis Ferry naar Staten Island. Als je daar aan de goede kant gaat staan (als je binnen komt aan de rechterkant en terug dus links) dan krijg je een best uitzicht op het vrijheidsbeeld en de skyline van NYC.
Je kan het liberty island (of ellis island) dan niet op, maar het uitzicht vergoed veel (en geen wachtrij en gratis ook)
Verder natuurlijk central park. Daar moet je eigenlijk sowieso wel even heen, of je nu veel of weinig geld uitgeeft.
De tip hierboven helpt ook.
Doe het reizen met de metro en niet de taxi.
Of loop zodra het kan, dan zie je ook meer.
Musea.
Zelf vond ik het Museum of Natural history erg leuk en natuurlijk is de Met ook heel beroemd.
In beide gevallen kan je gratis naar binnen. Dan geef je bij de kassa zelf aan hoeveel je kan missen (niets dus) en krijg je een kaartje (een beetje betalen mag ook). Sta je wat langer in de rij dan tegen volle prijs een kaartje kopen on line, maar goed het voordeel is duidelijk.
Let wel op, particuliere musea zoals het Guggenheim kennen deze regeling niet.
Van MoMA weet ik het niet, maar dat valt on line wel te vinden.
Ook gratis: wandelen
Loop over de brooklyn bridge of langs de havens. Meer dan genoeg te zien.
Ook de high line is vrij populair en ik dacht ook gratis (maar dat weet ik niet 100% zeker).
Eten:
Zoals gezegd, fast food is altijd wel goedkoop, maar er zijn ook honderden, duizenden restaurants op Manhattan. Ga niet te dicht in de buurt van time square zitten, want dan betaal je zeker de hoofdprijs. Zelfs fast food kan erg lekker zijn als je het niet bij de ketens haalt. Een verse burger in een pub kan prima smaken.
Ga eens neuzen op vergelijkingssites (zoals tripadvisor) vaak kan je daar ook op prijsklasse zoeken en helpen de recensies je ook vooruit.
NYC kan zeker ook met een budget, maar dat vergt wat meer werk

- miccie
- Amerikafan
- Contacteer:
Het Moma is een erg leuk museum om te zien. Er is niet alleen veel aan moderne kunst zoals schilderijen,
maar ook een jeep, een helicopter en veel meer dingen.
Iets wat in tegenstelling tot de vraag niet echt goedkoop is (maar wel heeeel leuk om te doen) is een
helicoptervlucht. (beelden ervan kan je onder aan mijn bericht in de link vinden).
Verder is het mooi om een kerk in hartje Manhatten binnen te lopen. St. Patricks is een bekende, maar
St. Thomas is (vind ik dan) veel mooier. (ook filmpje op hetzelfde youtube acount te vinden).
Staten Island Ferry is al genoemd, maar neem die ook eens ´s avonds. Schitterend om dan alle lichtjes te zien.
Qua vluchten zou ik voor de heenweg een ochtendvlucht kiezen, dan heb je bij aankomst nog wat aan je dag.
En bij weggaan een late vlucht. Dan kan je voor je naar het vliegveld gaat nog lekker wat doen.

maar ook een jeep, een helicopter en veel meer dingen.
Iets wat in tegenstelling tot de vraag niet echt goedkoop is (maar wel heeeel leuk om te doen) is een
helicoptervlucht. (beelden ervan kan je onder aan mijn bericht in de link vinden).
Verder is het mooi om een kerk in hartje Manhatten binnen te lopen. St. Patricks is een bekende, maar
St. Thomas is (vind ik dan) veel mooier. (ook filmpje op hetzelfde youtube acount te vinden).
Staten Island Ferry is al genoemd, maar neem die ook eens ´s avonds. Schitterend om dan alle lichtjes te zien.
Qua vluchten zou ik voor de heenweg een ochtendvlucht kiezen, dan heb je bij aankomst nog wat aan je dag.
En bij weggaan een late vlucht. Dan kan je voor je naar het vliegveld gaat nog lekker wat doen.

1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik reis vaak en graag alleen (zie mijn blogs)
Zalig om alles in je eigen tempo te doen. En de stad heeft zoveel vibes, dat ik me nooit eenzaam voel ...
Misschien moeten jullie eens contact opnemen? <<< duh .... dat ben jij zelf .... zie ik nu
Zalig om alles in je eigen tempo te doen. En de stad heeft zoveel vibes, dat ik me nooit eenzaam voel ...
Misschien moeten jullie eens contact opnemen? <<< duh .... dat ben jij zelf .... zie ik nu

-
- Amerikafan
Yes, die late vlucht is echt fijn, want dan heb je gewoon nog een hele dag te besteden!miccie schreef: Qua vluchten zou ik voor de heenweg een ochtendvlucht kiezen, dan heb je bij aankomst nog wat aan je dag.
Ohja MOMA is gratis op vrijdag van 4 tot 8pm, UNIQCLO avond, dus gesponsord. Volgens mij wel gelimiteerd qua tickets!
http://www.moma.org/visit/plan/offers#admission

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo TS.
Zelf gaan mijn vrouw en ik naar New York. Losse vliegtickets geboekt via www.wtc.nl. Uiteindelijk betalen we 400 voor een rechtstreekse vlucht (vanaf brussel). Vliegen in de ochtend heen en in de avond terug. Blijven 7 nachten en zijn in totaal 1600 kwijt met z'n 2en.
1200 in je eentje is dan wel erg duur.
Zoek naar Quallity inn new york via google en je komt bij een 'ok' hotel uit wat betaalbaar is en kwartiertje van het centrum af.
Zelf gaan mijn vrouw en ik naar New York. Losse vliegtickets geboekt via www.wtc.nl. Uiteindelijk betalen we 400 voor een rechtstreekse vlucht (vanaf brussel). Vliegen in de ochtend heen en in de avond terug. Blijven 7 nachten en zijn in totaal 1600 kwijt met z'n 2en.
1200 in je eentje is dan wel erg duur.
Zoek naar Quallity inn new york via google en je komt bij een 'ok' hotel uit wat betaalbaar is en kwartiertje van het centrum af.
- miccie
- Amerikafan
- Contacteer:
Qua hotel kan je ook kiezen voor een hostel.
Vorig jaar zat ik hier:
http://www.ymcanyc.org/association/gues ... pointrooms
Het is heel simpel, het heeft een gedeelde toilet/badkamer, maar is wel heel voordelig.
Het is binnen 5 minuten lopen van een metro station. Dicht bij het hostel zijn winkels
(kan je bv wat eten en drinken halen) en binnen 10 minten lopen ben je bij kroegen, bars
en dergelijke. Dan ben je meteen bij de East River, waardoor je een mooi uitzicht op de
skyline van Manhatten hebt.
Het ging mij vooral om het ergens kunnen slapen, douchen en dergelijke. Als je geen
luxe nodig hebt en voordelig uit wilt zijn, is dit een goede gelegenheid.
Vorig jaar zat ik hier:
http://www.ymcanyc.org/association/gues ... pointrooms
Het is heel simpel, het heeft een gedeelde toilet/badkamer, maar is wel heel voordelig.
Het is binnen 5 minuten lopen van een metro station. Dicht bij het hostel zijn winkels
(kan je bv wat eten en drinken halen) en binnen 10 minten lopen ben je bij kroegen, bars
en dergelijke. Dan ben je meteen bij de East River, waardoor je een mooi uitzicht op de
skyline van Manhatten hebt.
Het ging mij vooral om het ergens kunnen slapen, douchen en dergelijke. Als je geen
luxe nodig hebt en voordelig uit wilt zijn, is dit een goede gelegenheid.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wanneer mensen een beetje op de centen moeten letten begrijp ik niet waarom men perse in Manhattan wil zitten...pak gewoon een hotel in Queens,niet ver van een metro station,die metro rijd 24/7 en binnen 15/20 min sta je midden in Manhattan...scheelt je een hoop geld,metrocard kost je iets van 30 dollar voor een hele week....en met die metrocard kun je trouwens ook al vanaf JFK naar de stad komen (kost je alleen nog een paar dollar voor de airtrain)
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat komt omdat voor de meeste mensen die voor het eerst naar NYC gaan, NYC gelijk staat aan Manhattan, of nog erger, aan Times Square
Ik heb regelmatig, naar tevredenheid, in Queens gelogeerd, maar ik merk dat ik nu liever in Manhattan blijf (en dan het liefst in Upper West), voor de sfeer

Ik heb regelmatig, naar tevredenheid, in Queens gelogeerd, maar ik merk dat ik nu liever in Manhattan blijf (en dan het liefst in Upper West), voor de sfeer
-
- Amerikafan
Klopt, tijdens mijn eerste keer in NYC ook geslapen in een hotel bij TS. Ben je ook gelijk genezen! Ik prefereer zelf lower manhattan of Brooklyn om te verblijvenmeyem schreef:Dat komt omdat voor de meeste mensen die voor het eerst naar NYC gaan, NYC gelijk staat aan Manhattan, of nog erger, aan Times Square![]()

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1031 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties