Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
koelelementen koelen
koelelementen koelen
Weet iemand of je in yosimite park op north pine camping ook koelelementen kunt koelen, anders hoeven we die niet aan te schaffen.
Het zelfde geldt voor Manzanita camping in Lassen vulcanic park
Het zelfde geldt voor Manzanita camping in Lassen vulcanic park
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: koelelementen koelen
Ik vind het een interessante vraag, zelfs of het zin heeft om ze te kopen. Wij gebruiken ze hier in Spanje continue, doen nooit boodschappen zonder koelboxen met elementen. In Australië hebben we ze ook gebruikt tijdens onze rondreis van zes weken, bijna overal was wel een vriesvak om ze koud te krijgen.
Maar in de USA zie ik iedereen zakken ijs gebruiken. Waarom? Zijn er niet voldoende vriezers in hotelkamers? Wij hebben altijd met de camper gereisd, maar gaan volgend jaar ook met de auto. Elementen zijn wel erg handig, geen natte kleffe toestanden.
Maar in de USA zie ik iedereen zakken ijs gebruiken. Waarom? Zijn er niet voldoende vriezers in hotelkamers? Wij hebben altijd met de camper gereisd, maar gaan volgend jaar ook met de auto. Elementen zijn wel erg handig, geen natte kleffe toestanden.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Afgelopen reis meerdere malen een koelkast gehad met vriesvak. Maar wij vullen altijd ziplock-zakjes met ijs. Eigenlijk nooit over nagedacht om koelelementen mee te nemen. We hebben die nog zat thuis liggen dus zou best een optie zijn. Wat je zegt: scheelt een natte boel. En ze blijven volgens mij langer koud dan ijs.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga ze in elk geval niet meeslepen in de bagage vanuit Spanje hoor, ze wegen nog best wat.
Maar hoe heten die dingen eigenlijk in het Engels? In Australië hadden we van die vormbare ice-packs. Ik ga even zoeken!
Maar hoe heten die dingen eigenlijk in het Engels? In Australië hadden we van die vormbare ice-packs. Ik ga even zoeken!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind diverse items bij Walmart, maar het lijkt me belangrijk dat ze niet te groot zijn voor de vriesvakjes. En lukt het een keer niet, dan is een zak ijs bij een tankstation zo gekocht. Blijft veel langer koud dan uit de ijsmachines.
Zoiets: http://www.walmart.com/ip/SAN-JAMAR-B61 ... 6/41018289
Zoiets: http://www.walmart.com/ip/SAN-JAMAR-B61 ... 6/41018289
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
We komen er vast wel uit, maar ik denk dat ik dit prettiger vind dan dat gedoe met zakken ijs. We willen sowieso een goede koelbox kopen en terug inchecken.
Helaas geen antwoord op de beginvraag van Marjak, maar waar je eens een keer niet kan koelen, koop je gewoon een keer ijs, toch?
Helaas geen antwoord op de beginvraag van Marjak, maar waar je eens een keer niet kan koelen, koop je gewoon een keer ijs, toch?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Er zijn best wel veel hotelkamers die niet eens een koelkast hebben, laat staan een vriesvak.
Het gebruik van ijs is eigenlijk wat bijna iedereen doet, ook de amerikanen zelf.
Het gebruik van ijs is eigenlijk wat bijna iedereen doet, ook de amerikanen zelf.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
wij kochten in het verleden altijd een piepschuimen koelbox van een dollar of 7. Dit jaar voor het eerst een 'echte' koelbox gekocht, deze: http://www.walmart.com/ip/Igloo-28-Quar ... r/23735485nieuwenoord schreef:We willen sowieso een goede koelbox kopen en terug inchecken.
Toen we de auto weer gingen inleveren werden we aangesproken door een medewerker met de vraag wat we met de koelbox gingen doen 'want hij mag niet mee met het vliegtuig'. Later op de Shuttlebus wederom aangesproken door de chauffeur die ons ook weer vertelde dat hij niet mee mocht.
In het kader van 'weggeven kan altijd op het vliegveld nog' gewoon mee naar de incheck-balie gegaan en daar gevraagd. En daar vertelde men ons dat hij gewoon mee mocht. We hadden wel problemen om in de A380 de box in het schap te leggen. We zaten op het bovendek achterin en daar zijn de vakken minder hoog. Maar iets verder naar voren ging het wel.
Deze koeler is ongeveer hetzelfde formaat als een standaard trolley. Maar iets dieper.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Die hadden wij ook maar wij hebben hem gewoon achter gelaten voor housekeeping. Wij gebruiken ze hier toch niet en wat is nu $ 17,- op een reis van duizenden euro's. Ons het gesleep niet waard.
Wij zijn niet van het kamperen maar van de hotels en ook wij hadden het systeem van ijs en ziplocks. Alle hotels op eentje na hadden een vriesvak waar we de zakjes ijs direct indeden.
Wij zijn niet van het kamperen maar van de hotels en ook wij hadden het systeem van ijs en ziplocks. Alle hotels op eentje na hadden een vriesvak waar we de zakjes ijs direct indeden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gaat ons niet om het gesleep of om die 17 dollar. Het gaat ons erom dat die goede koelboxen hier niet te krijgen zijn en wij ze dus wel heel veel gebruiken. We hebben er een flinke staan, passen 114 blikjes in, maar willen er graag een bij die wat handzamer is. Die we hebben, komt ook uit de USA, via een Nederlands bedrijf wat ze importeert. Dat was duidelijk niet goedkoop (159 euro tegenover 101 dollar in de USA).
Wij willen graag een model wat net binnen de 158 cm toegestane maat van KLM past en de koelbox dan inchecken als ruimbagage. We hebben een stopover in Amsterdam voor drie weken, dus laten we hem in ons Nederlandse appartement staan. Als we later met de auto komen, kan hij weer mee naar Spanje. Wij doen gewoon nooit boodschappen zonder koelboxen, we zitten op minimaal een half uur van grote winkels en de temperaturen komen hier de hele zomer niet onder de 30 graden.
We vliegen Business Class en bij KLM mogen we dus 2 x 32 kg. per persoon inchecken, zo´n box kan dus makkelijk mee, gevuld met lichtere of breekbare spullen. Laten hem wel sealen.
We zien het ter plekke wel, wie weet laten we hem toch achter, maar als we toch de ruimte hebben, gaat hij misschien wel mee.
Wij willen graag een model wat net binnen de 158 cm toegestane maat van KLM past en de koelbox dan inchecken als ruimbagage. We hebben een stopover in Amsterdam voor drie weken, dus laten we hem in ons Nederlandse appartement staan. Als we later met de auto komen, kan hij weer mee naar Spanje. Wij doen gewoon nooit boodschappen zonder koelboxen, we zitten op minimaal een half uur van grote winkels en de temperaturen komen hier de hele zomer niet onder de 30 graden.
We vliegen Business Class en bij KLM mogen we dus 2 x 32 kg. per persoon inchecken, zo´n box kan dus makkelijk mee, gevuld met lichtere of breekbare spullen. Laten hem wel sealen.
We zien het ter plekke wel, wie weet laten we hem toch achter, maar als we toch de ruimte hebben, gaat hij misschien wel mee.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
die wij hadden had dus de juiste matennieuwenoord schreef:Wij willen graag een model wat net binnen de 158 cm toegestane maat van KLM past en de koelbox dan inchecken als ruimbagage.

- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij kopen altijd van die koelelementen bij de walmart of dollar tree. Maar gewoon flesjes water in het vriesvakje is ook handig erbij en dat koelt ook de hele dag. Mochten we geen ijskast op de kamer hebben dan moet het wel met ijs dan zijn die plastic zakjes wel handig.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar die van jullie ging mee als handbagage toch? Ik wil toch een wat grotereNjit schreef:die wij hadden had dus de juiste matennieuwenoord schreef:Wij willen graag een model wat net binnen de 158 cm toegestane maat van KLM past en de koelbox dan inchecken als ruimbagage.En het ging ons ook niet om die $17. Maar we vonden het gewoon een mooie koelbox

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, flesjes water hadden wij in Australië ook vaak in de vriezer en daarna in de koelbox.
Wij hebben bijna onze hele trip met een piepschuime koelbox van de walmart rondgereden voor 3 dollar...bij bijna elk hotel kan je wel ijs krijgen om hem te vullen en als dat niet kan dan koop je een zak voor paar dollar...werkt uitstekend
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet dat veel mensen dat zo doen, maar ik wil nou juist een goede koelbox om mee naar huis te nemen na de vlucht. Ik heb 159 euro betaald voor een goede koelbox die in Amerika 101 dollar kost. En ruimte genoeg om hem mee terug te nemen wat betreft bagage.
Omdat wij ook insuline gebruiken, die geen minuut mag bevriezen, maar wel koel moet blijven, geef ik graag wat meer uit aan een goede koelbox en over de elementen denken we nog na. Gewoon omdat het in Australië erg goed bevallen is.
Omdat wij ook insuline gebruiken, die geen minuut mag bevriezen, maar wel koel moet blijven, geef ik graag wat meer uit aan een goede koelbox en over de elementen denken we nog na. Gewoon omdat het in Australië erg goed bevallen is.
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ook wij hadden vorig jaar het idee om de aan te schaffen koelbox achter te laten, maar omdat we het zo'n praktisch ding vonden toch geprobeerd als handbagage mee te nemen en dat is goed gegaan, bovenin een apart vakje om via daar iets uit de koelbox te halen. Hier nog nooit gezien, dus te leuk om te laten staan.
De tip van plastic zakjes met ziplock is een goeie,
nooit aan gedacht, maar in geval van een vrieskastje op de kamer een prima alternatief voor de te kopen zakken ijs.
De tip van plastic zakjes met ziplock is een goeie,

1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben slechte ervaringen met de vriesvakjes in de koelkasten op de hotelkamers. Het is maar een keer gebeurd dat het water in de flesjes bevroren was, meestal was het alleen maar lekker koud. Of dat dan voldoende is om de koelelementen te koelen vraag ik me af.
Het zou wel mooi zijn als je overal koelelementen zou kunnen laten koelen, tegen een kleine vergoeding bijvoorbeeld. Zou ook aardig wat water sparen ten opzichte van al die zakken ijs, daar moeten ze zeker in Californië wel oren naar hebben.
Marianne
Het zou wel mooi zijn als je overal koelelementen zou kunnen laten koelen, tegen een kleine vergoeding bijvoorbeeld. Zou ook aardig wat water sparen ten opzichte van al die zakken ijs, daar moeten ze zeker in Californië wel oren naar hebben.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is zeker een factor om mee te nemen Marianne. Zo heb je er ook niks aan natuurlijk. Anderzijds: ze kosten niet veel, dus het is het proberen altijd waard. Ijs kopen kan altijd nog.