Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jeroen161
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door Jeroen161 »

Dankje :thumbup: ! Had inderdaad al zoiets gekeken maar is lastig om een goed beeld te krijgen haha :)
Aogo
Amerika-newbie

Bericht door Aogo »

Hallo allen,

Mijn vrouw en ik vertrekken 10 september voor 18 dagen op huwelijksreis naar het Zuidwesten. We willen heel graag een Ford Mustang cabrio huren, maar ik ben nog aan het twijfelen bij welk bedrijf. Nu is mij opgevallen dat ik bij Avis gemiddeld 110 dollar per dag betaal, en bijvoorbeeld bij Alamo maar 60 dollar per dag. Zit er dan misschien een addertje onder het gras bij Alamo? Of ben ik gewoon gek als ik voor Avis kies?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Welke sites kijk je op? (url's)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Welkom op het AllesAmerikaforum.
Alamo en Avis zijn gerenommeerde bedrijven. Kijk eens naar de verzekeringen die er bij de huur inzitten, zijn deze bij beide bedrijven hetzelfde?
Via welke websites heb je de genoemde prijzen verkregen?
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Aogo
Amerika-newbie

Bericht door Aogo »

Bij Avis: 116 dollar per dag inclusief gps en personal accident insuarance.
Bij Alamo: 69 dollar per dag inclusief gps en personal accident insuarance/personal effects coverage.

Dit heb ik zojuist nog even gecheckt op de sites van Avis en Alamo zelf.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

STAR Alamo via co.uk/brits:

$869 voor 10-28/9 LAX-LAX. Dat zal voor de andere luchthavens niet veel schelen. Dus $48 per dag, Alamo fully inclusive.

STAR Alamo via /trade $615, dus $34 per dag. $84 extra voor gold (geen extra kosten voor brandstof bij niet vol terugbrengen - oftewel: je mag hem leeg inleveren). Maar $84 is wel een dure tank..

PAI/PEC: tja, heb je gewoon een doorlopende reisverzekering? Dan zeker niet je geld hieraan uitgeven.
GPS: Zie andere draadjes hierover. Huren is echt geldverspilling. Gebruik een telefoon met Here maps of koop desnoods een los systeem voor $50.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Aogo schreef:Bij Avis: 116 dollar per dag inclusief gps en personal accident insuarance.
Bij Alamo: 69 dollar per dag inclusief gps en personal accident insuarance/personal effects coverage.

Dit heb ik zojuist nog even gecheckt op de sites van Avis en Alamo zelf.
avis.com en alamo.com ? In het algemeen is het voordeliger en verstandiger om via Europese sites te huren. Je bent er dan zeker van dat je de juiste verzekeringen hebt. Op Alamo.com dien je het vakje uit te zetten dat je uit Amerika komt. Idem bij Avis, hier dien je aan te geven dat je uit Nederland komt.

Zorg ervoor dat je SLI en CDW hebt:

Supplemental Liability Insurance (SLI)
Third party injury/property damage coverage.

Loss Damage Waiver (LDW) of Collision Damage Waiver (CDW)
Protects you if car is damaged or stolen.
Aogo
Amerika-newbie

Bericht door Aogo »

roelb schreef:STAR Alamo via co.uk/brits:

$869 voor 10-28/9 LAX-LAX. Dat zal voor de andere luchthavens niet veel schelen. Dus $48 per dag, Alamo fully inclusive.

STAR Alamo via /trade $615, dus $34 per dag. $84 extra voor gold (geen extra kosten voor brandstof bij niet vol terugbrengen - oftewel: je mag hem leeg inleveren). Maar $84 is wel een dure tank..

PAI/PEC: tja, heb je gewoon een doorlopende reisverzekering? Dan zeker niet je geld hieraan uitgeven.
GPS: Zie andere draadjes hierover. Huren is echt geldverspilling. Gebruik een telefoon met Here maps of koop desnoods een los systeem voor $50.
Ik heb het net ook gezien via de Britse Alamo site. Mocht ik toch nog voor gps kiezen, dan ben ik 61 euro per dag kwijt. Scheelt me sowieso al velen euro's dankzij jullie. Bedankt hiervoor :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

bodegomb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door bodegomb »

Ik heb zelf een goede deal gevonden via Cardelmar: 2 weken een Midsize SUV voor €356. Dit was wel inclusief 10% korting via een kortingsprogramma van mijn werk, maar volgens mij wel een mooie prijs :)
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

als je iets meer info geeft - zoals locatie en data - kunnen we vergelijken.

via http://www.alamogames.de/thirdParty/lufthansa_de.htm kom ik op 380 dollar (342 euro)
Mid suze suv @ LAX
bodegomb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door bodegomb »

Hinko schreef:als je iets meer info geeft - zoals locatie en data - kunnen we vergelijken.
Natuurlijk! Het gaat om een midsize SUV, van 22 april t/m 6 mei 2016, vanaf Orlando International
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ja zelfde prijs, 380 dollar dus. Iets goedkoper dus :P
en je kunt Skip the counter doen, weet niet of dat via Cardelmar ook mogelijk is.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Aogo schreef: Ik heb het net ook gezien via de Britse Alamo site. Mocht ik toch nog voor gps kiezen, dan ben ik 61 euro per dag kwijt. Scheelt me sowieso al velen euro's dankzij jullie. Bedankt hiervoor :thumbup:
$34 per dag bij Alamo co.uk /trade voor STAR (dat is de klasse voor convertible, "Mustang or similar").

Dan ga je toch geen 61 euro == $70 betalen? Dat is het dubbele!

Voor $90 koop je bij een willekeurige Walmart een nieuwe Tom Tom. Kun je daarna weer op Marktplaats zetten of iemand hier blij mee maken. Nog goedkoper? Voor $0 gebruik je je telefoon. Doet absoluut niet onder voor een los systeem (zie navigatie draadje), maar je moet wel iets van een houder kopen.

Mocht je nog over PAI/PEC nadenken: dat is echt niet nodig. Een normale doorlopende reisverzekering dekt dat allemaal al. Roadside is mijns inziens ook pure upselling zonder meerwaarde, maar daarbij begrijp ik soms wel dat mensen het wel nemen, vooral als je jezelf bijvoorbeeld niet in staat acht om een wiel te wisselen oid.
sluiskamp
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sluiskamp »

Over twee weken is het zo ver en gaan we met z'n vieren een rondje west-kust doen.
Nu twijfel ik over de grote van onze huurauto.
Via rentalcars heb ik een Grand Jeep Cherokee gehuurd bij Dollar.
We nemen ieder een koffer en een rugzak mee. Volgens mij behoord de huurauto tot de standaard SUV.
Mijn meiden zijn 13 en 18 jaar.
Wat adviseren jullie, niets doen en de auto is groot genoeg en gewoon proberen om een "gratis" upgrade te krijgen of moet ik iets groters huren.
De huurperiode is van 28 juli t/m 21 aug, we waren in totaal 1100 euro kwijt incl alle verzekeringen en 3 bestuurders.
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

Ik denk dat een Jeep Grand Cherokee te klein is voor 4 mensen inclusief 4 koffers, 4 rugzakken en bijbehorende bagage die je ter plekke koopt zoals een koelbox en boodschappen. Er kunnen maximaal 3 grote koffers achterin (staand, liggend weet ik niet).
Wij hebben al 2x een Jeep Grand Cherokee meegekregen. Wij zijn met z'n 2-en en hebben dan 2 grote koffers achterin (en spullen zoals wandelschoenen die je niet elke dag nodig hebt of een traytje met flesjes water). De koelbox staat bij ons altijd op een 'zitplaats' en boodschappen staan op de achterbank en achterin. Met 2 zulke grote meiden wordt het wel erg krap denk ik, zeker als er nog flink geshopt gaat worden :wink:
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Kan iemand eens kijken of dit een ok reservering is? Bij Alamo?
Your Reservation Modify this reservation

Pick-up & Return

Pick-up
Sat, Aug 08, 2015 12:00 PM
Newark Intl Arpt In Term (EWR)
25 Newark Airport Bldg 25
Newark NJ 07114 US

Return
Wed, Aug 26, 2015 05:00 PM
Newark Intl Arpt In Term (EWR)
25 Newark Airport Bldg 25
Newark NJ 07114 US

Your Vehicle & Add-Ons

Midsize SUV
Car Summary
Midsize SUV
Toyota RAV4 or similar
Power Windows
Automatic Transmission
Air Conditioning
Power Door Locks

Your Options
Collision Damage Waiver
Extended Protection

Your Rate

Rates & Charges
1 Rental @363.09 $ 363.09
2 Week(s) @362.65 $ 725.29
Cdw-allocated Inclusive INCLUDED
Ep-extended Protection INCLUDED
Transportation Facility Charge INCLUDED
Airport Access Fee 14.29 Pct (14.29%) INCLUDED
Concession Recovery Fee Surcharge INCLUDED
Domestic Security Fee 5.00/day INCLUDED
Vehicle License Fee Recov .50/day INCLUDED
UNLIMITED MILEAGE INCLUDED
Sales Tax (7.0%) $ 48.99
Vehicle Rental Tax (5.0%) $ 40.97

Estimated Total: $ 1178.34

Your Information

Driver Name: TINE DE VRIES
Email: parure@hotmail.com
Arriving Airline:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

sluiskamp schreef:Over twee weken is het zo ver en gaan we met z'n vieren een rondje west-kust doen.
Nu twijfel ik over de grote van onze huurauto.
Via rentalcars heb ik een Grand Jeep Cherokee gehuurd bij Dollar.
We nemen ieder een koffer en een rugzak mee. Volgens mij behoord de huurauto tot de standaard SUV.
Mijn meiden zijn 13 en 18 jaar.
Wat adviseren jullie, niets doen en de auto is groot genoeg en gewoon proberen om een "gratis" upgrade te krijgen of moet ik iets groters huren.
De huurperiode is van 28 juli t/m 21 aug, we waren in totaal 1100 euro kwijt incl alle verzekeringen en 3 bestuurders.
Eerlijk? Ik heb mijn Jeep Grand Cherokee net verkocht na er vier jaar mee gereden te hebben. Hij is ruim, maar voor vier mensen en zoveel bagage vind ik het krap aan hoor. Ik weet ook niet hoe de nieuwere modellen zijn, maar wij vonden altijd de beenruimte voor degenen die achterin zaten vrij krap op lange ritten.

Nog een vraag: je schrijft 3 bestuurders. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je 18-jarige mag rijden. De meeste verhuurders houden 21 jaar aan als ondergrens.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

@parure
Qua verzekeringen is het allemaal in orde.
Prijstechnisch heb ik niet gekeken. Genoeg site's die hier worden genoemd om zelf even te checken.
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Dank je wel Hinko dat hoopte ik vooral. Qua prijs heb ik het niet goedkoper gezien :thumbup:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer