Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis thieu1989: Zuidwesten én Yellowstone 2016
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis thieu1989: Zuidwesten én Yellowstone 2016
Beste forumleden,
In Juni 2016 willen wij voor de 2e keer naar Amerika. in 2013 hebben we een rondje door het zuidwesten gedaan en dit is zo bevallen dat we graag een keer terug willen. 1 van de wensen/dromen die we hebben is dat we graag Yellowstone NP mee willen nemen in deze reis. We hebben al een aantal dagen zitten puzzelen met de route en willen deze nu graag hier voorleggen. Even wat wensen op een rij:
- reizen in juni 2016 met z'n tweeën
- 3 weken (langer lukt jammer genoeg niet)
- Beginnen en eindigen in Las Vegas
- Yellowstone NP meenemen
- Yosemite NP nogmaals meenemen (vorige keer te weinig tijd doorgebracht)
Dit is de route die we tot nu toe hebben:
Dag 1: Aankomst Las Vegas, auto halen, overnachten
Dag 2: Rijden naar Grand Canyon (4u. 5 min, 270 mijl)
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Rijden naar Page, Horseshoe bend (2u. 27 min, 135 mijl)
Dag 5: Antelope Canyon
Dag 6: Rijden naar Arches (4u, 29 min, 278 mijl)
Dag 7: Arches
Dag 8: Rijden naar Salt Lake (3u. 36 min, 230 mijl)
Dag 9: Rijden naar Jackson (4u. 31 min, 279 mijl)
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Naar Elko (6u. 30 min, 430 mijl)
Dag 14: Naar Reno (4u, 6 min, 289 mijl)
Dag 15: Naar Yosemite (4u. 33 min, 216 mijl)
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Rijden naar Death valley (3u, 50 min, 231 mijl)
Dag 18: Death Valley
Dag 19: Rijden naar Vegas (2u. 20 min)
Dag 20: Vegas
Dag 21: Naar huis
Wat we erg lastig vinden is de route/opties die er zijn tussen Yellowstone en Yosemite. Dit zijn ook flinke ritten omdat het toch een flinke afstand is die er gereden moet worden. Aan de ene kant willen we wel wat stops invoegen zodat je iedere keer een wat korter stukje hoeft te rijden, aan de andere kost dit wel veel tijd/dagen. Wat we nu hebben is vooral na Yellowstone drie flink lange reisdagen, of lijkt jullie dit goed te doen? Ik hoor graag wat jullie voor mogelijkheden zien!
Alvast bedankt!
In Juni 2016 willen wij voor de 2e keer naar Amerika. in 2013 hebben we een rondje door het zuidwesten gedaan en dit is zo bevallen dat we graag een keer terug willen. 1 van de wensen/dromen die we hebben is dat we graag Yellowstone NP mee willen nemen in deze reis. We hebben al een aantal dagen zitten puzzelen met de route en willen deze nu graag hier voorleggen. Even wat wensen op een rij:
- reizen in juni 2016 met z'n tweeën
- 3 weken (langer lukt jammer genoeg niet)
- Beginnen en eindigen in Las Vegas
- Yellowstone NP meenemen
- Yosemite NP nogmaals meenemen (vorige keer te weinig tijd doorgebracht)
Dit is de route die we tot nu toe hebben:
Dag 1: Aankomst Las Vegas, auto halen, overnachten
Dag 2: Rijden naar Grand Canyon (4u. 5 min, 270 mijl)
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Rijden naar Page, Horseshoe bend (2u. 27 min, 135 mijl)
Dag 5: Antelope Canyon
Dag 6: Rijden naar Arches (4u, 29 min, 278 mijl)
Dag 7: Arches
Dag 8: Rijden naar Salt Lake (3u. 36 min, 230 mijl)
Dag 9: Rijden naar Jackson (4u. 31 min, 279 mijl)
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Naar Elko (6u. 30 min, 430 mijl)
Dag 14: Naar Reno (4u, 6 min, 289 mijl)
Dag 15: Naar Yosemite (4u. 33 min, 216 mijl)
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Rijden naar Death valley (3u, 50 min, 231 mijl)
Dag 18: Death Valley
Dag 19: Rijden naar Vegas (2u. 20 min)
Dag 20: Vegas
Dag 21: Naar huis
Wat we erg lastig vinden is de route/opties die er zijn tussen Yellowstone en Yosemite. Dit zijn ook flinke ritten omdat het toch een flinke afstand is die er gereden moet worden. Aan de ene kant willen we wel wat stops invoegen zodat je iedere keer een wat korter stukje hoeft te rijden, aan de andere kost dit wel veel tijd/dagen. Wat we nu hebben is vooral na Yellowstone drie flink lange reisdagen, of lijkt jullie dit goed te doen? Ik hoor graag wat jullie voor mogelijkheden zien!
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis thieu1989: Zuidwesten én Yellowstone 2016
Kijk eens goed wat je echt wilt doen en wat niet, want dit is wel veel voor 3 weken. Je hebt nu twee keer dag 18, dus er moet sowieso een dag af.
Ik heb het even uitgeschreven met de rijdagen wat duidelijker:
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Moab
Dag 7 Moab
Dag 8 Moab - SLC
Dag 9 SLC - Jackson
Dag 10 Jackson - Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone - Elko
Dag 14 Elko - Reno
Dag 15 Reno - Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite - Death Valley
Dag 19 Death Valley - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Waarom een rondje? Is het niet handiger om een one way te doen met zulke ver van elkaar liggende bestemmingen?
Ik neem aan dat je de GC al bezocht hebt, waarom dan nu weer? Idem voor Page. En ben je al in Moab geweest? Wil je niet naar Canyonlands als je daar toch bent? Yosemite - DV is een lange dag, je hebt dan weinig tijd voor de Tioga Pass en bezienswaardigheden langs de CA395. Hoe kom je bij 3u50, dat kan niet kloppen lijkt me.
Je was de vorige keer 3 dagen in Mariposa, heb je toen niet Yosemite bezocht? Hoe beviel Mariposa als uitvalsbasis voor Yosemite (wordt hier altijd afgeraden, dus ik ben wel benieuwd
).
Wij zijn net terug van een reis met zowel Yellowstone als Yosemite er in, en we hebben beide parken al meerdere keren gecombineerd. Kijk eens naar onze verslagen om wat mogelijkheden te bekijken.
Marianne

Ik heb het even uitgeschreven met de rijdagen wat duidelijker:
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Moab
Dag 7 Moab
Dag 8 Moab - SLC
Dag 9 SLC - Jackson
Dag 10 Jackson - Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone - Elko
Dag 14 Elko - Reno
Dag 15 Reno - Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite - Death Valley
Dag 19 Death Valley - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Waarom een rondje? Is het niet handiger om een one way te doen met zulke ver van elkaar liggende bestemmingen?
Ik neem aan dat je de GC al bezocht hebt, waarom dan nu weer? Idem voor Page. En ben je al in Moab geweest? Wil je niet naar Canyonlands als je daar toch bent? Yosemite - DV is een lange dag, je hebt dan weinig tijd voor de Tioga Pass en bezienswaardigheden langs de CA395. Hoe kom je bij 3u50, dat kan niet kloppen lijkt me.
Je was de vorige keer 3 dagen in Mariposa, heb je toen niet Yosemite bezocht? Hoe beviel Mariposa als uitvalsbasis voor Yosemite (wordt hier altijd afgeraden, dus ik ben wel benieuwd

Wij zijn net terug van een reis met zowel Yellowstone als Yosemite er in, en we hebben beide parken al meerdere keren gecombineerd. Kijk eens naar onze verslagen om wat mogelijkheden te bekijken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Whoepsie, ik rekende mezelf een beetje te rijkMartin & Marianne schreef:Kijk eens goed wat je echt wilt doen en wat niet, want dit is wel veel voor 3 weken. Je hebt nu twee keer dag 18, dus er moet sowieso een dag af.![]()

Reden voor een rondje is dat we graag willen eindigen in Las Vegas en omdat tickets en autohuur dan meestal net iets goedkoper isMartin & Marianne schreef:Waarom een rondje? Is het niet handiger om een one way te doen met zulke ver van elkaar liggende bestemmingen?

GC hebben we inderdaad al bezocht, zou 1 van de dingen zijn die we deze x kunnen schrappen idd. Page en Moab hebben we nog niet bezocht. Canyonlands lijkt me inderdaad wel gaaf, maar als we aan de ene kant GC zouden schrappen en aan de andere kant Canyonlands er weer bij doen dan blijft het veel natuurlijkMartin & Marianne schreef:Ik neem aan dat je de GC al bezocht hebt, waarom dan nu weer? Idem voor Page. En ben je al in Moab geweest? Wil je niet naar Canyonlands als je daar toch bent?

Google Maps geeft 3u50 min aan, maar ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. In eerste instantie had ik Bishop ingevuld maar dat was maar een uur volgens Google Maps. In mijn gedachtegang was het dan weer zonde om dan op 1 dag van Yosemite naar Bishop te rijden en vervolgens de volgende dag nog eens 5 a 6 uur onderweg zijn naar Vegas, maar je hebt een punt volgens mijMartin & Marianne schreef:Yosemite - DV is een lange dag, je hebt dan weinig tijd voor de Tioga Pass en bezienswaardigheden langs de CA395. Hoe kom je bij 3u50, dat kan niet kloppen lijkt me.

Ja toen hebben we Yosemite 1 dag bezocht (en 1 dag de Mariposa Grove), maar dat is natuurlijk veel te weinig. Mariposa als uitvalbasis voor Yosemite is op zich niks mis mee, je moet er alleen simpelweg rekening mee houden dat je wel minimaal een uur kwijt bent voordat je in Yosemite bent. Vorige keer hielp de drukte in het park ook niet echt, plus het feit dat we naar de watervallen gingen en die droog stonden (ok ok, dat hadden we kunnen weten maar het "verpest" wel een beetje je dag). Dus voor Yosemite willen we revanche!Martin & Marianne schreef:Je was de vorige keer 3 dagen in Mariposa, heb je toen niet Yosemite bezocht? Hoe beviel Mariposa als uitvalsbasis voor Yosemite (wordt hier altijd afgeraden, dus ik ben wel benieuwd).

Dat hebben we zeker gedaan, sterker nog, ik heb jullie blog gevolgd toen jullie het aan het schrijven warenMartin & Marianne schreef:Wij zijn net terug van een reis met zowel Yellowstone als Yosemite er in, en we hebben beide parken al meerdere keren gecombineerd. Kijk eens naar onze verslagen om wat mogelijkheden te bekijken.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grand Canyon vervangen door Canyonlands scheelt toch echt wel. Je komt immers al in Moab dus je hoeft er niet voor om te rijden. En je route wordt anders als je van Las Vegas rechtstreeks naar Page rijdt. Je zult zeker een dag besparen.
Wat voer je in op googlemaps? Voor Yosemite kun je het beste Yosemite Village invullen.
In juni zijn de watervallen mooier, maar ook in augustus heb je nog watervallen. Ik denk dat je alleen maar naar de Yosemite Falls bent geweest? De Vernal Fall droogt niet op. Overweeg eens om de route andersom te doen, dus Yosemite in het begin. Wij zagen eind juni de Yosemite Falls al weer aardig opdrogen. Maar er is zoveel meer dan alleen de watervallen. Zijn jullie wel via de Tioga Road gereden?
Hou er rekening mee dat ook juni druk is. Wij kwamen er nu achter dat schoolkinderen dan al vrij zijn. Voor Yellowstone en Yosemite kun je nu al boeken en dat is ook niet zo'n gek idee. Annuleren kan altijd nog. Zie http://www.yosemitepark.com en http://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Een mogelijkheid vanaf SF:
Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco - Yosemite
Dag 3 Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - Lee Vining (bezoek Bodie)
Dag 6 Lee Vining - Elko
Dag 7 Elko - SLC
Dag 8 SLC - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Grand Teton
Dag 13 Grand Teton Vernal
Dag 14 Vernal - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Page
Dag 19 Page - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Marianne
Wat voer je in op googlemaps? Voor Yosemite kun je het beste Yosemite Village invullen.
In juni zijn de watervallen mooier, maar ook in augustus heb je nog watervallen. Ik denk dat je alleen maar naar de Yosemite Falls bent geweest? De Vernal Fall droogt niet op. Overweeg eens om de route andersom te doen, dus Yosemite in het begin. Wij zagen eind juni de Yosemite Falls al weer aardig opdrogen. Maar er is zoveel meer dan alleen de watervallen. Zijn jullie wel via de Tioga Road gereden?
Hou er rekening mee dat ook juni druk is. Wij kwamen er nu achter dat schoolkinderen dan al vrij zijn. Voor Yellowstone en Yosemite kun je nu al boeken en dat is ook niet zo'n gek idee. Annuleren kan altijd nog. Zie http://www.yosemitepark.com en http://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Een mogelijkheid vanaf SF:
Dag 1 naar San Francisco
Dag 3 Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 6 Lee Vining - Elko
Dag 7 Elko - SLC
Dag 8 SLC - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 14 Vernal - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 19 Page - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als variatie op de route van Marianne.
Je zou ook SLC kunnen vervangen door Arco of Idaho Falls en op de dag Elko - Arco een stop doen in Craters of the Moon NP.
Groetjes,
Ingrid
Je zou ook SLC kunnen vervangen door Arco of Idaho Falls en op de dag Elko - Arco een stop doen in Craters of the Moon NP.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Canyonlands is, alhoewel het niet zo enorm groot is (of je moet echt offroad gaan) misschien wel één vd mooiste parken van het zuidwesten. Ik zou dat als je toch in Moab bent echt altijd inplannen.Canyonlands lijkt me inderdaad wel gaaf, maar als we aan de ene kant GC zouden schrappen en aan de andere kant Canyonlands er weer bij doen dan blijft het veel natuurlijk.
Verder is het echt niet zo dat, bv in de route van Marianne, vliegen op SFO en terug van Las Vegas persé duurder is dan een retour. Wij vlogen voor €550pp 3 jaar geleden op LA en terug van Las Vegas en een retour LA of Las Vegas was toen duurder dan een multicity. Qua autohuur heb je geen dropoffkosten tussen California en Nevada dus dat maakt ook niet veel uit.
En tussen CA en AZ heb je ook geen dropoff fee. Ik heb de laatste drie reizen alleen maar one-way tickets geboekt en de prijzen waren net zo duur (of goedkoop) als de retouren, ik heb het vergeleken. Dus maak je daar geen zorgen om.
Iedereen is anders, maar als je al eens bij de Grand Canyon bent geweest zou ik nu toch echt kiezen voor Canyonlands NP. Ik weet niet wat jullie van plan zijn in GCNP ten opzichte van jullie vorige bezoek maar het is nog steeds gewoon hetzelfde gat in de grond he. Tenzij je er iets compleet anders gaat doen zou ik Canyonlands echt toevoegen.
Iedereen is anders, maar als je al eens bij de Grand Canyon bent geweest zou ik nu toch echt kiezen voor Canyonlands NP. Ik weet niet wat jullie van plan zijn in GCNP ten opzichte van jullie vorige bezoek maar het is nog steeds gewoon hetzelfde gat in de grond he. Tenzij je er iets compleet anders gaat doen zou ik Canyonlands echt toevoegen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
Canyonlands had ik me nog niet eens zo in verdiept maar dat ziet er inderdaad toch wel erg gaaf uit, bedankt voor de tip, die gaan we erin zettenMartin & Marianne schreef:Grand Canyon vervangen door Canyonlands scheelt toch echt wel. Je komt immers al in Moab dus je hoeft er niet voor om te rijden. En je route wordt anders als je van Las Vegas rechtstreeks naar Page rijdt. Je zult zeker een dag besparen.

Ja wij zijn destijds inderdaad alleen naar de Yosemite Falls geweest, de Tioga Road hebben we wel gezien, maar het is geen straf daar weer overheen te rijdenMartin & Marianne schreef:Wat voer je in op googlemaps? Voor Yosemite kun je het beste Yosemite Village invullen.

Bedankt voor je opzet, we hebben hier naar gekeken en met de tip van ingrid14 erbij lijkt dit ons een erg gave route. Het zijn af en toe flinke afstanden maar volgens mij goed te doen en op deze manier pakken we zowel Yosemite als Yellowstone meeMartin & Marianne schreef: Een mogelijkheid vanaf SF:
Dag 1 naar San Francisco
Dag 3 Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 6 Lee Vining - Elko
Dag 7 Elko - SLC
Dag 8 SLC - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 14 Vernal - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 19 Page - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Marianne

Nog een praktische vraag: vanaf wanneer heeft het echt zin om naar vliegtickets te kijken voor juni 2016? Als ik nu kijk kom ik nog niet echt veel tegen...
@ PSVWally & Mrvanilla: bedankt, zoals jullie kunnen zien aan bovenstaande reactie gaan we helemaal mee in jullie tips

-
- Amerika-ontdekker
hoi thieu
je gaat zeker een mooie reis maken , en over reisafstanden zou ik me niet zo druk maken.
het rijden in de usa is toch heel anders dan hier vind ik .
vorig jaar ben ik van jackson wyoming in een dag naar las vegas gereden , was heel goed te doen hoor.
het was eigenlijk moeten inplaats van willen , dit kwam door de hotelboeking in vegas.
groetjes jack
je gaat zeker een mooie reis maken , en over reisafstanden zou ik me niet zo druk maken.
het rijden in de usa is toch heel anders dan hier vind ik .
vorig jaar ben ik van jackson wyoming in een dag naar las vegas gereden , was heel goed te doen hoor.
het was eigenlijk moeten inplaats van willen , dit kwam door de hotelboeking in vegas.
groetjes jack
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een beetje de afstand Eindhoven - Marseille. Puur voor een afstanddag wel te doen, maar daartussen sla je dan we veel mooie plekken over natuurlijk.vorig jaar ben ik van jackson wyoming in een dag naar las vegas gereden , was heel goed te doen hoor.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kun je ongeveer 330 dagen voor de vlucht boeken. Bij een terugreis eind juni 2016 kun je dus eind juli 2015 beginnen kijken.thieu1989 schreef:Nog een praktische vraag: vanaf wanneer heeft het echt zin om naar vliegtickets te kijken voor juni 2016? Als ik nu kijk kom ik nog niet echt veel tegen...
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 66 Reacties
- 21123 Weergaves
-