Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis patterik75: Las Vegas - Los Angeles
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis patterik75: Las Vegas - Los Angeles
Beste Forumleden,
volgend jaar is het weer zover. We gaan terug naar de States! We hebben een prototype trip gemaakt. Graag heb ik jullie tips en adviezen!
Dag1:Amsterdam - NY
dag 2:NY
dag 3:NY
dag 4:NY - Las Vegas
dag 5 :Las Vegas - Zion
dag 6:Zion - Bryce Canyon
dag 7:Bryce Canyon - Page
dag 8:Page - Monument Valley
dag 9:Monument Valley - Grand Canyon
dag 10:Grand Canyon
dag11:Grand Canyon - Las Vegas
dag12:Las Vegas
dag13:Las Vegas - Mammoth Lake
dag14:Mammoth Lake - Yosemite Park
dag15:Yosemite Park
dag16:Yosemite Park - San Fransisco
dag17:San Fransisco
dag18:San Fransisco - San Luis Obispo
dag19:San Luis Obispo - Los Angeles
dag20:Los Angeles
Dag21:Los Angeles
Dag22:Los Angeles - Amsterdam
Patrick en Marijn
AUB de berichten over eenzelfde reis in 1 topic houden. Het is en netter tov de mensen die op je vorig topic gereageerd hebben en het is gelijk duidelijk hoe je reis geëvolueerd is. Topics zijn samengevoegd.
volgend jaar is het weer zover. We gaan terug naar de States! We hebben een prototype trip gemaakt. Graag heb ik jullie tips en adviezen!
Dag1:Amsterdam - NY
dag 2:NY
dag 3:NY
dag 4:NY - Las Vegas
dag 5 :Las Vegas - Zion
dag 6:Zion - Bryce Canyon
dag 7:Bryce Canyon - Page
dag 8:Page - Monument Valley
dag 9:Monument Valley - Grand Canyon
dag 10:Grand Canyon
dag11:Grand Canyon - Las Vegas
dag12:Las Vegas
dag13:Las Vegas - Mammoth Lake
dag14:Mammoth Lake - Yosemite Park
dag15:Yosemite Park
dag16:Yosemite Park - San Fransisco
dag17:San Fransisco
dag18:San Fransisco - San Luis Obispo
dag19:San Luis Obispo - Los Angeles
dag20:Los Angeles
Dag21:Los Angeles
Dag22:Los Angeles - Amsterdam
Patrick en Marijn
AUB de berichten over eenzelfde reis in 1 topic houden. Het is en netter tov de mensen die op je vorig topic gereageerd hebben en het is gelijk duidelijk hoe je reis geëvolueerd is. Topics zijn samengevoegd.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 09 jul 2015, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topics samengevoegd.
Amerika-leek
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Las Vegas - Los Angeles
Als ik zo kijk gaan jullie grotendeels dezelfde reis maken als de vorige keer alleen hebben jullie toen het deel boven de grand canyon niet gedaan. Is er een reden waarom je dan nu nog 1.5e dag voor de grand canyon uittrekt? Anders zou ik die dag eerder bij óf Zion óf Page zetten namelijk, zodat je dag voor die parken en bryce wat meer tijd hebt. Monument Valley heb je in principe in een paar uur gezien, dus als je daar op het midden van de middag aankomt is het tijd zat.
Dag 13 en dag 18 zijn flinke rijdagen. Ik zeg niet dat je niet in 1 dag van Las Vegas naar Mammoth Lakes kunt, maar je hebt wel weinig tijd voor bv Death Valley als je daar doorheen gaat rijden.
Dag 18 is ook zo'n dag. Misschien dat jullie de vorige keer al veel gezien hebben en nu wat meer door willen rijden, dat kan natuurlijk ook?
Verder een leuke trip hoor
Dag 13 en dag 18 zijn flinke rijdagen. Ik zeg niet dat je niet in 1 dag van Las Vegas naar Mammoth Lakes kunt, maar je hebt wel weinig tijd voor bv Death Valley als je daar doorheen gaat rijden.
Dag 18 is ook zo'n dag. Misschien dat jullie de vorige keer al veel gezien hebben en nu wat meer door willen rijden, dat kan natuurlijk ook?
Verder een leuke trip hoor

- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Reis patterik75: Las Vegas - Los Angeles
Het deel in NY neemt zorgt (wat mij betreft) ervoor dat het deel in ZW USA net wat te snel moet gaan. Tenzij je echt naar beneden wilt wandelen of een heli vlucht wilt doen, dan zou GC wel een dag korter kunnen. Zion vraagt zeker voor een dag meer. Van LV naar Yos met een tussenstop kan best, maar dan zou ik voor Bishop kiezen. Het zijn dan wel twee lange dagen. Van SF naar LA met een tussenstop is wel erg scherp gepland. Ik neem aan dat je via de kustweg wilt gaan. Dat gaat meestal in twee stops (Monterey en omgeving Morro Bay). Je volgorde is prima zo, maar NY maakt het geheel een beetje gehaast. 22 dagen is een mooie periode voor een relaxed rondje ZW USA. Maar ja, ik snap dat NY ook gewild is... Keuzes, keuzes, keuzes... 

-
- Amerika-ontdekker
tips voor route
Beste forumleden,
Oktober aanstaande ga ik voor m'n 2e Amerika reis! Ik heb de volgende route in gedachte:
6/10 Brussel - New York
7/10 New York
8/10 New York
9/10 New York - Phoenix
10/10 Phoenix - Grand Canyon
11/10 Grand Canyon - Monument Valley
12/10 Monument Valley - Page
13/10 Page
14/10 Page - Bryce Canyon
15/10 Bryce Canyon - Zion Park - Las Vegas
16/10 Las Vegas
17/10 Las Vegas - Death Valley
18/10 Death Valley - Mammoth Lakes (via Bodie)
19/10 Mammoth Lakes - Yosemite (camp Curry)
20/10 Yosemite
21/10 Yosemite - San Francisco
22/10 San Francisco
23/10 San Francisco - Santa Cruz
24/10 Santa Cruz - San Luis Obispo
25/10 San Luis Obispo - Los Angeles
26/10 Los Angeles
27/10 Los Angeles
28/10 Los Angeles - Brussel
Is het te doen om van Bryce in een keer, met tussenstop in Zion Park, door te rijden naar Las Vegas?
En kunnen we beter vanuit de GC naar Page rijden, om van daar uit een dagtrip naar Monument Valley te maken?
Ik wacht met spanning op jullie feedback!
Grt Patrick en Marijn
note mod: topics over dezelfde reis samengevoegd.
Oktober aanstaande ga ik voor m'n 2e Amerika reis! Ik heb de volgende route in gedachte:
6/10 Brussel - New York
7/10 New York
8/10 New York
9/10 New York - Phoenix
10/10 Phoenix - Grand Canyon
11/10 Grand Canyon - Monument Valley
12/10 Monument Valley - Page
13/10 Page
14/10 Page - Bryce Canyon
15/10 Bryce Canyon - Zion Park - Las Vegas
16/10 Las Vegas
17/10 Las Vegas - Death Valley
18/10 Death Valley - Mammoth Lakes (via Bodie)
19/10 Mammoth Lakes - Yosemite (camp Curry)
20/10 Yosemite
21/10 Yosemite - San Francisco
22/10 San Francisco
23/10 San Francisco - Santa Cruz
24/10 Santa Cruz - San Luis Obispo
25/10 San Luis Obispo - Los Angeles
26/10 Los Angeles
27/10 Los Angeles
28/10 Los Angeles - Brussel
Is het te doen om van Bryce in een keer, met tussenstop in Zion Park, door te rijden naar Las Vegas?
En kunnen we beter vanuit de GC naar Page rijden, om van daar uit een dagtrip naar Monument Valley te maken?
Ik wacht met spanning op jullie feedback!
Grt Patrick en Marijn
note mod: topics over dezelfde reis samengevoegd.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 09 jul 2015, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Amerika-leek
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: tips voor route
Het is altijd goed om even te vermelden wat je al eerder hebt gedaan, waarom je sommige dingen nog eens doet, en waar je interesses liggen.
Als je nog niet eerder in Zion bent geweest zou ik daar zeker een overnachting plannen en als je een paar wandelingen wilt maken zijn 2 overnachtingen ook erg mooi. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor Zion in september; het is er aangenaam in het najaar.
Wat zijn je plannen bij Page? Zijn die twee nachten echt nodig?
Waarom 3 nachten LA? Daar ben je de vorige keer al meerdere dagen geweest. Wat zijn de plannen daar?
Marianne
Als je nog niet eerder in Zion bent geweest zou ik daar zeker een overnachting plannen en als je een paar wandelingen wilt maken zijn 2 overnachtingen ook erg mooi. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor Zion in september; het is er aangenaam in het najaar.
Waarom 3 nachten LA? Daar ben je de vorige keer al meerdere dagen geweest. Wat zijn de plannen daar?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Monument Valley is een plek waar een extra bijzonderheid de zonsopkomst is. Als je daar niet in geinteresseerd bent zou je zelfs van de GC naar Monument Valley kunnen rijden en 's avonds naar Page of het als dagtocht uit Page doen. Niet helemaal aan te raden, maargoed theoretisch kan het.
Ik zou zeker een nacht Zion nemen. Zion is een wandelpark waar je in beginsel meer tijd voor nodig hebt dan Bryce. Behalve als je niet van wandelen houdt, al is zijn het de korte wandelingen. Ik zou het iig niet op doorreis naar Las Vegas even meenemen.
Mocht de vlucht van NY overigens vroeg in Phoenix aankomen dan zou ik daar al wegrijden naar Sedona of verder. 1 nacht Phoenix heeft weinig nut om de dingen rond/in de stad te bezoeken namelijk.
Ik zou zeker een nacht Zion nemen. Zion is een wandelpark waar je in beginsel meer tijd voor nodig hebt dan Bryce. Behalve als je niet van wandelen houdt, al is zijn het de korte wandelingen. Ik zou het iig niet op doorreis naar Las Vegas even meenemen.
Mocht de vlucht van NY overigens vroeg in Phoenix aankomen dan zou ik daar al wegrijden naar Sedona of verder. 1 nacht Phoenix heeft weinig nut om de dingen rond/in de stad te bezoeken namelijk.
-
- Amerika-ontdekker
Badankt voor het samenvoegen van de topics. We zijn druk met het invullen van dagen.
Bij Page willen we een dag naar Monument Valley/Horseshoe bend en een dag relaxen.
In LA willen we ook nog een dag relax/strand en een dag de toeristische dingen doen, aangezien mijn vriendin daar nog nooit geweest is.
Patrick
Ik ga nu met m'n vriendin, dus de insteek is compleet anders nu. We hebben een overnachting in de buurt van Zion in gedachte (Ponderosa Ranch), ipv een overnachting bij Bryce Canyon. Dus van daaruit op en neer naar Bryce Canyon en dan de dag d'r na op tijd naar Zion Park. Eind van de middag naar Las Vegas.Martin & Marianne schreef:Het is altijd goed om even te vermelden wat je al eerder hebt gedaan, waarom je sommige dingen nog eens doet, en waar je interesses liggen.
Marianne
Bij Page willen we een dag naar Monument Valley/Horseshoe bend en een dag relaxen.
In LA willen we ook nog een dag relax/strand en een dag de toeristische dingen doen, aangezien mijn vriendin daar nog nooit geweest is.
Patrick
Amerika-leek
-
- Amerika-ontdekker
We willen Monument Valley idd als dagtrip doen vanuit Page. Dat wordt dus vroeg vertrekken voor de zonsopkomstPSVwally schreef:Monument Valley is een plek waar een extra bijzonderheid de zonsopkomst is. Als je daar niet in geinteresseerd bent zou je zelfs van de GC naar Monument Valley kunnen rijden en 's avonds naar Page of het als dagtocht uit Page doen. Niet helemaal aan te raden, maargoed theoretisch kan het.

Wat betreft Zion, heb ik een overnachting op het oog net voor het park (ponderosa ranch) ipv een overnachting Bryce. Dus vanuit daar op en neer naar Bryce en dan de volgende dag vroeg uit de veren om een wandeling in Zion te maken om dan aan het eind van de middag naar Las Vegas te rijden. Is dit een optie volgens jou?
Groet Patrick
Amerika-leek
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het druk is in Zion ligt het wel aan de verkeerde kant vd tunnel. Je zal nl altijd naar de rand van Springdale moeten om de shuttlebus te pakken om Zion in te gaan. Je kan toch gewoon van Page naar Bryce en dan op het einde vd dag naar de Pondorosa Ranch rijden? Ik zou het dan zo doen. Maar het beste blijft gewoon 1 nacht Bryce en 1 nacht bij Zion... Je kan de 15e ook wat goedkoper in bv Hurricane of St. George overnachten, dan zit je ook al op de weg naar Las Vegas. De 89 tussen Mt. Carmel en de kruising naar Bryce staat wel bekend als een weg waar veel aanrijdingen met wildlife gebeuren, dus het is geen weg om in het donker te rijden.
Hou er rekening mee dat het in MV een uur later is dan in Page he...dus die zonsopkomst, of je moet midden in de nacht je bed uit ga je denk ik echt niet redden.
Hou er rekening mee dat het in MV een uur later is dan in Page he...dus die zonsopkomst, of je moet midden in de nacht je bed uit ga je denk ik echt niet redden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je schema heb je er toch een overnachting gepland? Als je naar MV wilt zou ik dat zo houden. Heen en weer vanuit Page is echt zonde van je tijd. Ik zou het echter overslaan en een overnachting bij Zion doen want het is wel wat gehaast allemaal, zeker nu blijkt dat het voor je vriendin de eerste keer is.patterik75 schreef: Bij Page willen we een dag naar Monument Valley/Horseshoe bend en een dag relaxen.
Het idee van Paul om na aankomst in Phoenix nog een stuk te rijden is niet gek; hoe laat kom je daar aan? Als je naar Sedona rijdt of naar Flagstaff heb je de volgende dag meer tijd voor de GC. Waar ga je overnachten bij de GC, heb je daar al iets vastgelegd? Ik zou proberen om in het park te overnachten, dan verlies je geen tijd met heen en weer rijden. Dat zou ik overal proberen; dus overnacht bij Bryce en bij Zion, en niet ertussenin want dan mis je de mooiste uren in Bryce.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er liggen rond de virgin river, daar waar de shuttlebus afslaat het deel in waar je niet met de auto mag komen een paar kleine parkings. Als je geluk hebt kun je je auto daar neerzetten en hoef je dus niet persé naar Springdale. Maar vanaf Pondorosa is het, zonder oponthoud bij de tunnel toch wel een half uur rijden
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is bij Canyon Junction wat jij bedoelt Paul. Je kunt ook bij het museum parkeren, of daar beneden aan de kant van de weg. Ik zag vorige maand voor het eerst dat daar ook parkeerplaatsen waren.
Met één overnachting tussen Page en Bryce zou de Ponderosa ranch nog wel kunnen, maar met twee overnachtingen is het niet handig.
Marianne
Met één overnachting tussen Page en Bryce zou de Ponderosa ranch nog wel kunnen, maar met twee overnachtingen is het niet handig.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Na lang gepuzzel en keuzes gemaakt te hebben, is dit de route geworden;
6-10 Amsterdam - New York
7-10 NY
8-10 NY
9-10 NY - Phoenix (we landen pas om 19u, dus blijven een nacht in Phoenix)
10-10 Phoenix - Grand Canyon
11-10 Grand Canyon - Page
12-10 Page (Antelope Canyon en Horseshoe bend)
13-10 Page - Zion (via Bryce Canyon)
14-10 Zion - Las Vegas
15-10 Las Vegas
16-10 Las Vegas - Death valley
17-10 Death Valley - Yosemite (via Bodie)
18-10 Yosemite
19-10 Yosemite - San Francisco
20-10 San Francisco (Alcatraz)
21-10 San Francisco
22-10 San Francisco - Santa Cruz (via big sur)
22-10 ?
23-10 ?
24-10 LA
25-10 LA
26-10 LA
27-10 LA
28-10 LA - Amsterdam
In Page blijven 2 nachten, zodat we iets rustiger aan kunnen doen, na paar dagen NY.
De laatste week kiezen we tussen SF en LA ter plekke hoelang en waar we blijven. Bij de laatste dagen LA, kan het ook zomaar zijn dat we San Diego nog aandoen.
Ik heb eigenlijk nog een advies nodig voor de rit Las Vegas - Death valley. Vorige keer ben ik van Mammoth Lake naar Las vegas gereden. Nu wil ik graag meer tijd doorbrengen in Death valley. Kan ik beter doorrijden naar bijv. Lone Pine, of is Furnace Creek ook een optie?
Graag hoor ik van jullie!
6-10 Amsterdam - New York
7-10 NY
8-10 NY
9-10 NY - Phoenix (we landen pas om 19u, dus blijven een nacht in Phoenix)
10-10 Phoenix - Grand Canyon
11-10 Grand Canyon - Page
12-10 Page (Antelope Canyon en Horseshoe bend)
13-10 Page - Zion (via Bryce Canyon)
14-10 Zion - Las Vegas
15-10 Las Vegas
16-10 Las Vegas - Death valley
17-10 Death Valley - Yosemite (via Bodie)
18-10 Yosemite
19-10 Yosemite - San Francisco
20-10 San Francisco (Alcatraz)
21-10 San Francisco
22-10 San Francisco - Santa Cruz (via big sur)
22-10 ?
23-10 ?
24-10 LA
25-10 LA
26-10 LA
27-10 LA
28-10 LA - Amsterdam
In Page blijven 2 nachten, zodat we iets rustiger aan kunnen doen, na paar dagen NY.
De laatste week kiezen we tussen SF en LA ter plekke hoelang en waar we blijven. Bij de laatste dagen LA, kan het ook zomaar zijn dat we San Diego nog aandoen.
Ik heb eigenlijk nog een advies nodig voor de rit Las Vegas - Death valley. Vorige keer ben ik van Mammoth Lake naar Las vegas gereden. Nu wil ik graag meer tijd doorbrengen in Death valley. Kan ik beter doorrijden naar bijv. Lone Pine, of is Furnace Creek ook een optie?
Graag hoor ik van jullie!
Amerika-leek
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je graag meer tijd doorbrengt in Death Valley, dan overnacht je toch best daar. Je kan doorrijden naar Lone Pine, maar dat is toch wel een lange rit vond ik. Dus als je de tijd hebt, zou ik het doen. Maar, als je in Death Valley zelf overnacht wordt het de volgende dag wel moeilijk haalbaar om helemaal tot Yosemite te rijden zoals je nu in je planning hebt staan. Best plan je dan een extra overnachting in.
Als je de route Vegas - Yosemite toch maar met 1 overnachting wenst te doen, is Lone Pine wel een betere optie.
Je hebt wel heel veel dagen voor LA gepland nu. Kan er niet eentje vanaf om toch Monument Valley mee te nemen?
Of nog een nacht voor Bryce?
Als je de route Vegas - Yosemite toch maar met 1 overnachting wenst te doen, is Lone Pine wel een betere optie.
Je hebt wel heel veel dagen voor LA gepland nu. Kan er niet eentje vanaf om toch Monument Valley mee te nemen?

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is ook wel erg ambitieus13-10 Page - Zion (via Bryce Canyon)
-
- Amerika-ontdekker
Het is de bedoeling om vroeg in Page weg te rijden en dan door Bryce Canyon te rijden en bij de viewpoints te stoppen. Van daar uit rijden we naar de Ponderosa Ranch waar we slapen. Vroeg in de morgen willen dan Zion bezoeken, om dan in de namiddag naar Vegas te rijden.PSVwally schreef:Dit is ook wel erg ambitieus13-10 Page - Zion (via Bryce Canyon)
Amerika-leek
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is erg jammer om geen overnachting bij Bryce te doen; de mooiste kleuren zie je bij zonsopkomst en zonsondergang.
Een overnachting bij Bryce en een bij Zion (Springdale) geeft je ook meer tijd voor Zion. Voor Bryce heb je ook een paar uur genoeg als je niet wilt wandelen, maar voor Zion is het toch wel aan te raden om een paar wandelingen te maken, zoals de Canyon Overlook Trail en de Emerald Pool Trails. Nu heb je voor beide parken eigenlijk geen tijd. Je zou de tweede nacht Page kunnen inruilen voor Bryce, of je doet een nacht LA minder.
Ik zou een overnachting in Death Valley doen, maar dan ook een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining. Ik vind de afstand DV - Yosemite te ver voor een dag. Je wilt toch nog wel iets zien van DV, en ook onderweg iets doen? Een ook in Yosemite zelf heb je nog tijd nodig voor de Tioga Road. En wil je niet naar Bodie? Of Mono Lake? Hou er rekening mee dat het vroeg donker is in oktober. Waar ga je overnachten bij yosemite?
Marianne
Een overnachting bij Bryce en een bij Zion (Springdale) geeft je ook meer tijd voor Zion. Voor Bryce heb je ook een paar uur genoeg als je niet wilt wandelen, maar voor Zion is het toch wel aan te raden om een paar wandelingen te maken, zoals de Canyon Overlook Trail en de Emerald Pool Trails. Nu heb je voor beide parken eigenlijk geen tijd. Je zou de tweede nacht Page kunnen inruilen voor Bryce, of je doet een nacht LA minder.
Ik zou een overnachting in Death Valley doen, maar dan ook een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining. Ik vind de afstand DV - Yosemite te ver voor een dag. Je wilt toch nog wel iets zien van DV, en ook onderweg iets doen? Een ook in Yosemite zelf heb je nog tijd nodig voor de Tioga Road. En wil je niet naar Bodie? Of Mono Lake? Hou er rekening mee dat het vroeg donker is in oktober. Waar ga je overnachten bij yosemite?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We nemen de zonsondergang mee in Bryce. Wat Zion betreft, gaan we op tijd het park in en willen we idd een niet te lange wandeling maken, bijvoorbeeld de canyon overlook trail, duurt een uur, dus naar ons idee tijd genoeg.Martin & Marianne schreef:Het is erg jammer om geen overnachting bij Bryce te doen; de mooiste kleuren zie je bij zonsopkomst en zonsondergang.
Een overnachting bij Bryce en een bij Zion (Springdale) geeft je ook meer tijd voor Zion. Voor Bryce heb je ook een paar uur genoeg als je niet wilt wandelen, maar voor Zion is het toch wel aan te raden om een paar wandelingen te maken, zoals de Canyon Overlook Trail en de Emerald Pool Trails. Nu heb je voor beide parken eigenlijk geen tijd.
We slapen op Camp Curry. Mijn idee was om vroeg in Vegas weg te gaan en door de Death Valley te rijden via Furnace Creek en dan evt te slapen in Lone Pine of Big Pine. De dag erna, via Bodie naar Camp Curry. We hebben de dag daarna een volle dag voor Yosemite en een halve dag erna ook nog.Ik zou een overnachting in Death Valley doen, maar dan ook een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining. Ik vind de afstand DV - Yosemite te ver voor een dag. Je wilt toch nog wel iets zien van DV, en ook onderweg iets doen? Een ook in Yosemite zelf heb je nog tijd nodig voor de Tioga Road. En wil je niet naar Bodie? Of Mono Lake? Hou er rekening mee dat het vroeg donker is in oktober. Waar ga je overnachten bij yosemite?
Amerika-leek
Houd in je planning rekening met minimaal vier uur voor Bodie. Vanaf het begin van de Tioga Road tot Bodie is het 1 uur en 15 minuten rijden. Het laatste onverharde deel rijdt niet lekker door. 2x 1 1/4 uur + 1 1/2 uur voor het park maakt 4.
Via de Tioga Road naar Curry Villga is 2 uur aan een stuk, maar je zal genoeg uitkijkpunten willen meepakken. Je bent dus makkelijk drie uur kwijt.
Stuk vanaf Lone Pine naar de Tioga Road is 2 uur. Zou dus vroeg vertrekken.
Via de Tioga Road naar Curry Villga is 2 uur aan een stuk, maar je zal genoeg uitkijkpunten willen meepakken. Je bent dus makkelijk drie uur kwijt.
Stuk vanaf Lone Pine naar de Tioga Road is 2 uur. Zou dus vroeg vertrekken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lone Pine is anders dan death Valley. Ik zou dan proberen zo ver mogelijk door te rijden en bijvoorbeeld te overnachten in Bishop.
Je wilt dus in het donker van Bryce naar Zion rijden. Dat is erg jammer van de mooie omgeving. En bedenk dat je niet echt kunt opschieten in het donker. Waarom niet die tweede nacht Page wijzigen in een overnachting bij Bryce? wat wil je allemaal bij Page doen?
Als je de Canyon Overlook Trail doet ben je nog niet in Zion Canyon; daar moet je ook meerdere uren voor uittrekken, zelfs als je niet gaat wandelen daar.
Marianne
Je wilt dus in het donker van Bryce naar Zion rijden. Dat is erg jammer van de mooie omgeving. En bedenk dat je niet echt kunt opschieten in het donker. Waarom niet die tweede nacht Page wijzigen in een overnachting bij Bryce? wat wil je allemaal bij Page doen?
Als je de Canyon Overlook Trail doet ben je nog niet in Zion Canyon; daar moet je ook meerdere uren voor uittrekken, zelfs als je niet gaat wandelen daar.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 3449 Weergaves
-
Laatste bericht door Schmitzcuracao
-