Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door Martin & Marianne »

nieuwenoord schreef:
sluiskamp schreef:Over twee weken is het zo ver en gaan we met z'n vieren een rondje west-kust doen.
Nu twijfel ik over de grote van onze huurauto.
Via rentalcars heb ik een Grand Jeep Cherokee gehuurd bij Dollar.
We nemen ieder een koffer en een rugzak mee. Volgens mij behoord de huurauto tot de standaard SUV.
Mijn meiden zijn 13 en 18 jaar.
Wat adviseren jullie, niets doen en de auto is groot genoeg en gewoon proberen om een "gratis" upgrade te krijgen of moet ik iets groters huren.
De huurperiode is van 28 juli t/m 21 aug, we waren in totaal 1100 euro kwijt incl alle verzekeringen en 3 bestuurders.
Eerlijk? Ik heb mijn Jeep Grand Cherokee net verkocht na er vier jaar mee gereden te hebben. Hij is ruim, maar voor vier mensen en zoveel bagage vind ik het krap aan hoor. Ik weet ook niet hoe de nieuwere modellen zijn, maar wij vonden altijd de beenruimte voor degenen die achterin zaten vrij krap op lange ritten.

Nog een vraag: je schrijft 3 bestuurders. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je 18-jarige mag rijden. De meeste verhuurders houden 21 jaar aan als ondergrens.
Wij hadden met de kinderen een minivan, maar het lijkt me dat een standard SUV ook moet kunnen? Wij hadden nu met z'n tweeën een midsize SUV, zelfs daar hadden we met z'n vieren ingepast, hoewel dat dan wel krap zou zijn. Hou er rekening mee dat je ook ruimte moet hebben voor een koelbox.
Iemand van 18 mag niet rijden, ik kan me ook niet voorstellen dat je dat hebt kunnen opgeven.

Hebben jullie nog iets gehad aan de tips in je routetopic? Ik hoop dat je iets hebt aangepast.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zeg ook niet dat het niet kan. Maar dan in elk geval niet met 4 harde koffers, 4 trolleys en een koelbox. Dat gaat volgens mij niet lukken. De ruimte achter de voorstoelen is niet groot, afhankelijk natuurlijk van de lengte van de passagiers. Onze kinderen (mijn zoon is 1.95m) vond het altijd een crime om achterin te zitten.

Afbeelding

Ik zou met kinderen ook eerder voor een Minivan kiezen.
AnneRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneRobin »

Soms zijn die persoonlijke reclames op internet toch wel handig.. Laatste week veel naar auto's gezocht en nu kreeg ik een kortingscoupon van budget in beeld (U112000) :thumbup:
Voor €560 een intermediate car gehuurd voor 4 weken in April volgend jaar. Beetje vroeg geboekt wel, maar als het toch nog veel goedkoper gaat worden kunnen we altijd nog annuleren.
Laatst gewijzigd door AnneRobin op 09 jul 2015, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
sluiskamp
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sluiskamp »

Hoi Marianne,

Gelukkig hebben we over je tips nagedacht en hebben de reis daarna wat omgegooid en meer rust in onze trip gecreëerd.
Bedankt voor de reactie aangaande de auto, maar gelukkig door dit forum was ik er al natuurlijk achter dat mijn oudste dochter van 18
niet mag rijden dus dat heb ik ook niet aangegeven. Dat er drie personen mogen rijden zat bij de deal, maar alleen ikzelf en mijn vrouw zullen
de auto rijden.
Ik denk persoonlijk dat het wel moet lukken met z'n vieren, we zullen zien wat ze voor ons hebben, ondertussen ga ik wel even kijken hoeveel meer het kost voor een upgrade van de auto.
gr ronald

Als iemand nog voor 28 juli een leuke deal voor een minivan of een full size SUV voorbij ziet komen, hoor ik dit graag.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Via rentalcars heb ik een Grand Jeep Cherokee gehuurd bij Dollar.
We nemen ieder een koffer en een rugzak mee. Volgens mij behoord de huurauto tot de standaard SUV.
Mijn meiden zijn 13 en 18 jaar.
Ga voor een Fullsize SUV of een minivan, een Standaard SUV zal (te) krap zijn om al die uren en kilometers met z'n 4-en comfortabel en stressvrij door te brengen. Op de totale reis maakt die meerprijs echt niet veel uit maar een grote auto zal er wel voor zorgen dat ook je kinderen achterin voldoende ruimte, "personal space" en zicht hebben en zo veel meer van de reis zullen genieten. Bij een Fullsize denk ik bvb aan een GMC Yukon, Ford Explorer, Chevrolet Tahoe of Suburban.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Suburban valt onder de Premium SUV's. De rest is idd Fullsize. Wij hebben net een heerlijke rondreis met 4 personen achter de rug met een Tahoe en een Yukon. Beide prima om 4 grote koffers, trolley, koelbox etc in kwijt te kunnen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben voor onze komende vakantie met 3 kinderen een midsize SUV gehuurd, ervaring met toen nog 2 kinderen, leert dat dat moet lukken. Maar onze kinderen zijn wat jonger, oudste is dan 10, en wij reizen erg licht. Waarschijnlijk maar 2 koffers, en dan geen enorm grote, en een weekendtas, en dan elk een rugzak handbagage. Volgens mij kun je best veel in zo'n auto kwijt, maar je moet niet 4 grote koffers hebben en achterin is denk ik ook niet zo comfortabel voor iemand van volwassen lengte.
Terug in Texas!
sluiskamp
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sluiskamp »

Beste leden,

Bedankt voor jullie advies, vandaag bij Rentalcars de boeking omgezet van een Grand Jeep Cherokee naar een Dodge Grand Caravan of soortgelijk.
Geef me toch een beter gevoel een auto met meer met space en kunnen de meiden wat meer meenemen :wink:

USA here we come..... :clap:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je daar veel plezier van gaat hebben. Fijne vakantie!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

In het AD vandaag een uitgebreid artikel over autohuur in het buitenland. Ben benieuwd naar de ervaringen hiermee op dit forum.
http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/articl ... acht.dhtml
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Artikel gaat over huren in Europa. Mijn ervaring is dat als je het juiste verzekeringspakket al van te voren afsluit voor een huur in Amerika dat je dan verder weinig extra kosten hebt. Maar overal werken ze commercieel dus als je je wat extra's kunnen verkopen/aansmeren dan zullen ze het niet laten.
Hoewel ik de afgelopen vakantie bijzonder weinig vragen over extra's kreeg. Blijkbaar had deze persoon er geen zin in of zagen ze dat ik de afgelopen 8 keer ook niks extra's had genomen :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
LaundryLine
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LaundryLine »

Wij staan op het punt om een SUV via Auto Europe (bij Dollar) te huren voor 17 dagen in oktober, maar zijn nu toch bang dat de wettelijke aansprakelijkheid niet voldoende is. Dit zit er bij de verzekeringen:

BTW (VAT)
Aansprakelijkheidsverzekering
Afkoopt eigen risico (CDW) inclusief schade aan banden, glas, onderzijde en dak van de auto zonder blijvend eigen risico
Diefstalverzekering (Theft Protection) zonder blijvend eigen risico
Ongelimiteerde kilometers
Roadside assistance

Klopt het dat de aansprakelijkheidsverzekering dan maar dekt tot $10.000?
Volgens hun uitleg hier: https://www.autoeurope.nl/insurancedetail.cfm moet ik bij Dollar ter plaatse dus een EP (Extended Protection) afsluiten. Maar hoeveel gaat ons dat dan nog kosten?

UPDATE: ik heb net gebeld naar Auto Europe: blijkbaar, als je het Extended cover pakket neemt, gaat de aansprakelijkheidsverzekering tot $1.000.000!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet eigenlijk altijd zorgen dat alles vanaf hier al is geregeld. Dus er klopt iets niet als je ter plekke nog een verzekering moet bijnemen.
Bij een autoverhuur moet CDW of LDW zitten en die zit erbij. Maar ik mis in dit verhaal een de LIS/SLI of EP en die moet er echt bijzitten, want ter plekke ga je daar veel meer voor betalen dan hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Paul, wij hebben ook een boeking bij Auto Europe voor de USA (via drive-usa.de). Daar wordt bij de verzekeringen gesproken van een LDW en een ALI (additional liability insurance). Dat is een uitbreiding van de standaard liability naar 1.000.000 dollar. Op hun site worden de LIS, EP en ALI genoemd.

Wij hebben een Super Cover daarbij wat ook het eigen risico aan glas, banden, ruiten, onderkant e.d. afdekt via AutoEurope, dus niet rechtstreeks bij de verhuurder.

Van hun site:
De dekking varieert per land c.q. per staat (USA). Binnen de EU en vele andere landen is deze dekking ruim toereikend. In landen waar de dekking ontoereikend kan zijn, biedt de verhuurder ter plaatse vaak een additionele dekking hiervoor aan, met een verhoogde dekking (bv. EP=Extended Protection, ALI=Additional Liability Insurance, LIS=Liability Insurance Supplement).

De ALI kan je dus bij AutoEurope zelf ook al nemen, maar zij bieden diverse pakketten aan. Basisverzekering of extra´s. Wij gaan eigenlijk altijd voor d meest uitgebreide versie, zodat we in het land van verhuur niet voor verrassingen komen staan.

Wat wel van belang is: omdat je het eigen risico afkoopt via AutoEurope of welke andere tussenpersoon dan ook, kan er een behoorlijke borg op je credit card worden gezet. De doorgewinterde Amerikaganger zal dat snappen en er rekening mee houden. Maar hier in Spanje is er een grote rel over, omdat veel mensen een flinke borg aan de broek krijgen en dan de rest van de vakantie hun credit card niet meer kunnen gebruiken. AutoEurope communiceert dat vrij helder, maar ja, wie leest alles? Veel mensen blijkbaar niet :mrgreen:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Paul, wij hebben ook een boeking bij Auto Europe voor de USA (via drive-usa.de).
Huh? Misschien mis ik iets, maar zowel Auto Europe als drive-usa zijn brokers? Bedoel jij niet Alamo ipv Auto Europe? Je boekt of via Auto Europe of via Drive-USA, maar via drive-usa bij autoeurope naar bv Alamo of Dollar lijkt me een erg vreemde constructie.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Toch is het echt zo. We boekten via de site van www.drive-usa.de en krijgen een voucher van AutoEurope. De auto is van Budget.

Probeer maar op hun site: hun zoekmachine geeft auto´s van diverse andere brokers, zoals CarDelMar en AutoEurope. Voor ons is dit op dit moment de beste prijs voor een Premium SUV, we houden nu gewoon de andere bekende aanbieders in de gaten, we hebben nog tot april.

Uit de bevestigingsmail:
www.Drive-USA.de <info@drive-usa.de>
Bijlagen26 jun.

Thank you for choosing us as your travel agent to assist you in making your rental car reservation.

In the attachment (PDF-Format) of this email you will find the booking confirmation / voucher of your tour operator - "Auto Europe Deutschland GmbH, München".

Please check all booking information for accuracy.

The cost of the booked car get charged directly by the touroperator from your credit card account.

Your payment will be processed directly by the tour operator - Auto Europe Deutschland GmbH, München.

Please print out the rental voucher and present it to the agent at the rental counter when picking up the vehicle. This voucher serves as a proof of payment for the rental and included features.

IMPORTANT: In case you would like to make any changes to your booking prior to your departure date/start date of your booked service, you must contact OUR OFFICE. (The easiest way to contact us is by simply responding to this email).

At this point we would like to make clear again that we are only an intermediary of your booked travel service!

The service description/terms and conditions stem from the tour operator:
Auto Europe Deutschland GmbH, München

In case of any further questions, please feel free to contact us.

Kind regards

Your Travel Team

Flamingo Company Fernreisen GmbH
Mariendorfer Damm 26, D-12109 Berlin (Germany)
Tel: *49-(0)30-707 93 40 Fax: *49-(0)30-705 01 74
Hours of Operation: Mo.-Fr. 10.00-19.00 MEZ / Sat. 10.00-14.00 MEZ
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

:offtopic: AutoEurope heeft meer vreemde dingen ... als ik via AutoEurope.nl een auto boek voor een tripje in Nederland betaal ik meestal 30 procent meer dan wanneer ik boek via AutoEurope.es :mrgreen: En ik hou niet van gokken, maar ben wel Spaans ingezetene met een Spaans rijbewijs, dus maak ik er graag gebruik van. Helaas heb ik dat verschil nog niet ontdekt voor autohuur in de USA:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, maar je hebt toch geboekt via drive-usa.de? Bij drive-usa staan zitten de belangrijkste verzekeringen er iig bijna altijd al standaard bij

Supplemental Liability Insurance 1,000,000 US-$
Loss/Collision Damage Waiver

Voor de vraagsteller blijft wel gewoon staan dat je gewoon moet zorgen dat je ter plekke geen bijbetalingen meer moet doen, of je moet een upgrade aannemen of roadsafe willen bv.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt Paul, geboekt via drive-usa.de, maar als je hun mail goed leest, brengen zij dus de huur onder bij AutoEurope en zijn de voorwaarden van AutoEurope van toepassing. Dit op jouw vraag hoe je nu bij twee tussenpersonen tegelijk kan boeken. Zo werkt drive-usa.de dus blijkbaar tegenwoordig. Maak maar een proefboeking op hun site, ze melden erbij via welke tussenpersoon je je auto hebt en ook bij welke verhuurder.

Edit:
Bij het basispakket van drive-usa.de zit geen SLI:

Afbeelding

En kijk bij de auto, daar staat bij via welke tussenpersoon je huurt:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 12 jul 2015, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja klopt, ik zag net ook iets van cafedelmar ertussen staan. Maar toch zie ik bij alle boekingen daar wel alle verzekeringen bijstaan en je ziet eigenlijk pas op de voucher dat je iets met die andere broker te maken hebt. Dus ik zou me daar toch veiliger mee voelen dan met zo'n constructie als die de vraagsteller heeft.

Dit valt me nu overigens ook pas op: One-Way rentals in the convertible category with pick up in San Francisco in July and August are subject to a $350 one-way fee.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer