Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

I-751 ROC ('conditional' status laten verwijderen)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: I-751 ROC ('conditional' status laten verwijderen)

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Nou, voor mij gaat dat gelukkig niet meer op. Ik kreeg gisteren de brief in de bus met de goedkeuring van de green card removal of conditions. Ik hoef dus ook niet voor een interview en krijg de green card binnen 60 dagen thuis gestuurd. Hoera, dat hoofdstuk hebben we weer afgerond! Nu nog in de molen voor de N-400 (naturalisatie).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Wel handig dat hier een topic nu over is, want ik wilde er eentje gaan maken.

Ik had een vraag, kan je eerder dan de 90 dagen voordat je Conditional GC verloopt al een nieuwe aanvragen? Of MOET het in die 90 dagen?
Ik zou namelijk graag deze kerst in Nederland zitten, en helaas verloopt mijn GC precies 3 maanden voor de Kerst >__>;
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Voor zover ik me kan herinneren, moet je inderdaad binnen die 90 dagen dat filen. Doe je het eerder, dan sturen ze het gewoon doodleuk terug. Je krijgt echt wel een "Extension" (een brief), die je status voor een jaar verlengt, en waarmee je gewoon kan reizen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Ik zie niet het probleem dat je dan zou hebben. Je green card verloopt dus in december. Dat betekent dat je ergens in september al je aanvraag kunt insturen. Op het moment dat men je aanvraag binnen heeft, krijg je een bevestigingsbrief met daarin ook dat je green card met een jaar wordt verlengd zolang je nog in de procedure zit. Deze brief moet je meenemen als je buiten de US grenzen gaat en samen met je greencard en paspoort aan Immigrations laten zien bij terugkeer.

Mijn green card verliep in maart vorig jaar en ik heb ook zo'n brief gekregen. Toen ik in december naar Nederland ging had ik nog steeds geen nieuwe green card en dus die bief meegenomen. Geen problemen mee gekregen. Ik denk eigenlijk dat Immigrations ook op de luchthaven bij al die gegevens kan, maar dat ze je graag zelf ook moeite willen laten doen.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Dat is mooi om te weten dat ik dan zo'n brief krijg! Top! :thumbup:
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

In plaats van een nieuw topic te openen, een oud topic gevonden rondom het verwijderen van 'conditions' van een groene kaart. Mijn groene kaart is afgelopen december verlopen. De tweede week van januari heb ik mijn biometrics gehad. Sindsdien heb ik niets meer gehoord. Een volle 7 maanden van radio stilte. Nu ben ik niet iemand die me zo snel zorgen maakt, maar in 4 maanden verloopt mijn 1 jarige verlenging. Is het verstandig om contact op te nemen met mijn lokale USCIS center? Tijdens de aanvraag van mijn CR-1 vanuit Nederland kreeg ik tijdens een telefoon gesprek namelijk weinig (lees geen) informatie rondom de vooruitgang van onze procedure. Hoelang hebben andere forumleden tijdens het omzetten van hun green card gewacht totdat ze contact opnamen met het USCIS?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Naar ik heb begrepen geldt de NOA-1 die je hebt gekregen als bevestiging van de ontvangst van de petitie en de betaling, een voorlopige verlenging - goed voor een jaar.
Ik weet niet of je de aanvrage tijdig had gedaan (drie maanden tevoren) - er staat me bij van niet ?

Om naar een lokaal USCIS Center te gaan moet je eerst een afspraak maken via USCIS Info Pass. Je krijgt dan een bevestiging van de afspraak en die moet je meenemen om te worden toegelaten.

https://infopass.uscis.gov

Je kunt misschien eerst proberen info te krijgen via het USCIS Customer Service Center, of via een email naar USCIS. (Kontakt info uiteraard op website).

Is de voortgang van een I-751 petitie niet on-line te volgen bij USCIS ?
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

Ik heb de aanvraag in November de deur uit gedaan (mijn CR-1 groene kaart) verliep 8 december. Heb mijn biometrics de tweede week van Januari gehad. Heb nu dus inderdaad een brief welke mij een verlenging geeft tot 8 december van dit jaar. Ik heb dus nog tijd, maar was benieuwd wanneer mede forum leden contact hebben opgenomen om de vooruitgang te checken. Tijdens onze CR-1 aanvraag hielp contact opnemen niet. Het enige antwoord dat we kregen is dat onze aanvraag "in behandeling" was, dus om eerlijk te zijn heb ik niet veel hoop dat een belletje iets op zal leveren. Ik denk voor nu dat ik wat geduld moet hebben. Maar ik twijfel een beetje wanneer ik actief achter de verlening van m'n groene kaart aan moet gaan.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zou minimaal drie maanden voor de NOA-1 verloopt toch wel aan de bel gaan hangen (figuurlijk).
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Ik zou gewoon even bellen denk ik, je hebt nu zes maanden niks gehoord (niet zeven maanden). Het kan toch geen kwaad om even te bellen om naar de status te vragen?
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Ja ik zou toch wel gaan bellen en anders kijken of je via een inlog op de website je status kunt checken. Dit duurt toch wel erg lang naar mijn idee. Bellen kan nooit kwaad. Ze kunnen hooguit laten weten dat het druk is en je geduld moet hebben. In elk geval weet je dan waar je aan toe bent.
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

Bedankt voor de reacties! Ga ik een dezer dagen toch maar even een belletje plegen. En het zijn inderdaad 6 maanden van radiostilte, 7 maanden sinds m'n originele kaart is verlopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer