Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zwemmen met zeekoeien

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Rick__
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Zwemmen met zeekoeien

Bericht door Rick__ »

In Augustus zijn wij 9 dagen in Florida, en zou graag met zeekoeien gaan zwemmen. Ik zie dat dit vooral kan rondom het Crystal river national park echter komen wij hier niet echt langs met de huidige uitgestippelde route. Zijn er andere plekken in Florida waar dit ook kan? Met name mogelijkheden in het gebied zuidelijk van Cape Coral of Clearwater? Of rondom de Keys?
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zwemmen met zeekoeien

Bericht door plume »

Jaren geleden waren wij op Key Largo aan het zwemmen toen wij ineens een grote manatee (zeekoe) zagen. Hij kwam heel rustig naar ons toe gezwommen en bleef een tijdje grazen aan het zeegras wat daar groeide. Je weet dus nooit wat je tegen komt op de Keys.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zorg er wel voor dat je goed het verschil kent tussen een zeekoe en een alligator. :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Ik denk dat augustus te laat in de tijd van het jaar is om met manatees te zwemmen. Ze zoeken de warmwaterbronnen bij Crystal River op in de wintermaanden.
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Erniebert »

Er zijn een aantal zeekoeien die het hele jaar rond Crystal River verblijven. Ook in de zomer kan je ze zien. Het zijn erg koddige beesten om te zien. Wij waren in augustus 2 jaar geleden en hebben er toen zo'n 4 gezien. Wij hadden een trip met Bird's Underwater geboekt. Erg leuk :thumbup:
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Rick__
Amerika-ontdekker

Bericht door Rick__ »

Oke, Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan het Crystal River park niet ga bezoeken, omdat er in de periode dan minder manatees zijn. Zou wel leuk zijn als we ze tegenkomen rondom de keys of nabij Clearwater...
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Volgens mij is rond Crystal Rivers de enige plaats waar je onder begeleiding tussen de manatees kunt zwemmen. Wij hebben hier afgelopen mei ook een tour gedaan bij Birds Under Water. Echt enorm leuk. Al was mei ook al wat te koud, we hebben tijdens de hele tocht zn 8 manatees kunnen zien. Augustus is veel te laat in het jaar, dan moeten ze ze in Crystal Rivers ook met een vergrootglas gaan zoeken. Beter bewaar je deze trip voor een andere keer op een ander moment in het jaar. Bij Anna Maria Island hebben wij ze ook in de zee gezien, en rondom Cape Coral. Maar de kans dat je ze daar echt ziet is gewoon bijzonder klein die tijd van het jaar.
Sproedie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sproedie »

Wij gaan in september bij Crystal River met zeekoeien zwemmen maar ik begrijp dat het naar zeekoeien zoeken wordt :).
Nouja prijs viel me mee dus anders maken we er een leuke ochtend van.
September 2012: New York
Juli 2013: Mexico
December 2013: New York
Juli 2014: Westkust
Januari 2015: Jamaica
September 2015: Florida
Januari 2016: Zuid Afrika
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Vorig jaar waren we daar ook in augustus. Het was heel erg leuk om te doen en dat terwijl het met bakken uit de hemel kwam. We hebben voldoende Manatees gezien. En die trip (ook met Birds gedaan) is gewoon helemaal geweldig om te doen. Je hebt een topochtend. Het was wel spookvroeg op voor ons, we hadden de eerste trip van de dag. Veel plezier :thumbup:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Je kan in Crystal River ook prima zonder begeleiding de Manatees bekijken. Wij hebben kano's gehuurd en zo de Manatees opgezocht. Veel goedkoper en misschien ook wel leuker ook. Met je kano vaar je zo The Three Sister Spring (oid) in en daar kunnen de tourbootjes niet komen. Manatees zijn gemakkelijk te vinden, je kijkt waar de georganiseerde bootjes liggen en je plonst met je snorkelgear het water in. Wij waren daar in julie 2011 en er waren heel veel Manatees op dat moment.

@Chub: Wij trouwens ook in de stromende regen. :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
WalterL
Amerika-ontdekker

Bericht door WalterL »

Wij hebben een 3 jaar geleden ook de manatee tour gedaan bij Birds Underwater (Crystal River) in augustus. Voldoende zeekoeien gezien. We hadden wel de vroege tour om 6 uur omdat die de meeste garantie gaf op succes (nog rustig op het water ). Prachtig weer. Wat me trouwens wel nog bijstaat is dat het water daar zo koud was. Had ik niet verwacht, gelukkig hadden we wetsuits aan :-)
Biekie
Amerika-ontdekker

Bericht door Biekie »

Wij gaan over een paar weken ook proberen te zwemmen met zeekoeien in Crystal River. Ik heb me laten vertellen dat dit zo'n beetje de enige plek is waar het hele jaar door (een paar) zeekoeien verblijven. Wij gaan heel vroeg in de ochtend en hopen dat het dan toch wel lukt om er een paar tegen te komen. Duimen jullie voor ons?! Als je wilt weten of het is gelukt: volg onze avonturen http://biancadekkers2015oostusa.blogspot.nl/ ;-)
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Jaren geleden ook gezwommen met zeekoeien in Florida. Ik durf het niet meer te zeggen, maar ergens bij een grote pier. Je zag er meerdere zwemmen. Gewoon heen gesnorkeld en op een afstandje zitten genieten van deze grote jongens. Ze schijnen ook veel in haventjes voor te komen en daar ook vaak gewond te raken door motorbootjes. Ook gewoon ergens in een inhammetje gesnorkeld en we dachten on een rots heen te zwemmen bleek het een zeekoe te zijn. :lol: We hebben ergens nog een "toer " gedaan in zo'n opvangcentrum voor gewonde zeekoeien.
Mijn dochter van 5 vond het helemaal geweldig.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
kfijneman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door kfijneman »

Ik volg ook even! Wij gaan ook in augustus en willen dan wel in Crystal River gaan zwemmen met de zeekoeien :) Nu nog op zoek naar een goede maatschappij. Had een grouponactie gezien voor maar 10 dollar, maar of die maatschappij wel geschikt is.. Ik wil wel dat het allemaal diervriendelijk is enzo.

Enne wij duimen voor jullie Biekie! ;-)
Al mijn reisverslagen zijn te lezen op: http://kfijneman.waarbenjij.nu/

2011 Orlando
2012 Rondreis West-Amerika
(2013 Zuid-Afrika & Swaziland)
2013 New York
2014 Rondreis West-Amerika
2015 Rondreis Florida
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Erniebert »

Ga met
www.birdsunderwater.com
Uitstekende kleinschalige organisatie en zeer diervriendelijk!
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Biekie
Amerika-ontdekker

Bericht door Biekie »

Als jullie voor ons duimen, duimen wij voor jullie KFijneman! ;-) Zijn jullie ook begin augustus in die regio?

Wij vonden het ook belangrijk dat het zwemmen met de manatees op een verantwoorde wijze gebeurt en wij zijn via via uitgekomen bij http://www.plantationoncrystalriver.com ... e-tour.htm. Wij hebben daar ook een hotelkamer geboekt zodat we 's ochtends zo vroeg mogelijk er op uit kunnen.
jelledeheus
Amerika-ontdekker

Bericht door jelledeheus »

Wij hebben vorig jaar begin november een tour gedaan bij Birds Underwater (Crystal River) en ik kan niet anders zeggen, wauw wauw, tientallen gezien, ze komen helemaal naar je toe, tot aan je duikbril :)
Pak de ochtend tour!
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

jelledeheus schreef:Wij hebben vorig jaar begin november een tour gedaan bij Birds Underwater (Crystal River) en ik kan niet anders zeggen, wauw wauw, tientallen gezien, ze komen helemaal naar je toe, tot aan je duikbril :)
Pak de ochtend tour!
Ohw echt! Dat klinkt alsof we nog een keer terug moeten!
pixels66
Amerika-ontdekker

Bericht door pixels66 »

Is het noodzaak om Birds Underwater vantevoren te boeken of kan dit sochtends vroeg ter plaatse?
jelledeheus
Amerika-ontdekker

Bericht door jelledeheus »

pixels66 schreef:Is het noodzaak om Birds Underwater vantevoren te boeken of kan dit sochtends vroeg ter plaatse?
Ik zou dit gewoon van te voren reserveren, dan weet je zeker dat er plek op de boot is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer