Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betalen in Californië.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Betalen in Californie

Bericht door vinceG »

Jrabakker schreef:vergeet niet je bank voor je vertrek op de hoogte te stellen dat je naar Amerika gaat, anders loop je kans dat credit card betalingen worden geweigerd.
Nou dan vraag ik me wel af wat voor creditcard dat is, want alle bekende maatschappijen zijn overal ter wereld geaccepteerd.
Ik denk ook dat VISA of MASTERCARD vreemd staan te kijken als ik ze bel om te melden dat ik naar de USA ga.....

wij gebruiken overigens 90% de creditcard. 2 VISA en een MASTER, dus mocht er een vanwege frauduleuze handelingen geblokkeerd worden dan hebben we er nog 2.
Bij het tankstation is het altijd wel een sport om uit te vinden welke pomp het wel en welke het niet doet. Vorig jaar in Florida konden we bij racetrac gewoon met cc aan de pomp betalen. soms gebruik je een 90210 als postcode en soms ga je naar binnen om je cc te laten authoriseren.

Cash hebben we ook wel, maar dat nemen we altijd op via een cashback.
Zelfs een kop koffie bij de starbucks gaat het snelste met de cc!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Creditcard maatschappijen staan daar helemaal niet raar van te kijken. Ik licht ook altijd ICS (=MasterCard) in als we naar de USA gaan. Ik heb al meerdere keren gehoord dat er kaarten geblokkeerd werden bij opeens veelvuldig gebruik in de USA.

Zelf hebben wij meestal niet meer bij ons dan $ 60,- cash. Wij gebruiken alleen maar de cashback methode om geld op te nemen.
Voor boodschappen gebruiken we dus onze normale pinpas (even op Werelddekking zetten) als debitcard en verder alleen maar de CC. Voor tanken met zipcode hebben wij een nummertje achter onze Nederlandse postcode aangeplakt en dat werkt perfect :lol:
Laatst gewijzigd door Vito op 15 jul 2015, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Martin & Marianne schreef:

Is dat ook zo als je pint?

Marianne
Dat heb ik niet geprobeerd, maar volgens mij waren de prijzen op de borden alleen van toepassing
als je cash betaald.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Re1gnman
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Vito schreef: Voor tanken met zipcode hebben wij een nummertje achter onze Nederlandse postcode aangeplakt en dat werkt perfect :lol:
Die zipcode disccussie heb ik hier ook al meerdere malen gelezen.
Dit jaar in Californie lukte het meerdere malen om aan de pomp te betalen met CC. Ik heb ook de zipcode van ons eerste hotel gebruikt.
Maar, ook soms dat het niet lukte....je moet het net treffen denk ik.
De wat louche (goedkoop) uitziende benzinestations lukte het bv niet. Maar, die waren wel weer goedkoper dan de pomp aan de andere
kant van de straat. Ga je voor het gemak, of ga je voor het voordeel(tje)...keuzes..keuzes....keuzes...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Re1gnman
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

vinceG schreef:
Nou dan vraag ik me wel af wat voor creditcard dat is, want alle bekende maatschappijen zijn overal ter wereld geaccepteerd.
Ik denk ook dat VISA of MASTERCARD vreemd staan te kijken als ik ze bel om te melden dat ik naar de USA ga.....
Nou, ook bij 'normale' Visa Worldcard heb ik het meegemaakt hoor.

Credit Card maatschappijen hebben tegenwoordig heel erg goede computer systemen die automatisch alle transacties scannen.
Als jij vandaag in NL nog iets koopt met je CC en morgen ineens in Los Angeles allemaal aankopen doet, kan het maar zo zijn
dat bij Visa alle alarm bellen afgaan en ze automatisch je card blokkeren in het kader van verdachte transacties...

Ik heb ook afgelopen jaar ook van tevoren weer mijn vakantie even bij Visa aangemeld haha. en inderdaad zeiden ze dat dit
in principe tegenwoordig niet meer nodig was. Maar, ik heb het zelf ooit aan den lijve ondervonden dat ik in Orlando in een
American Eagle stond af te rekenen en de CC werd geweigerd. En dat terwijl ie het een kwartier daarvoor nog gewoon deed in een
andere winkel.

ik heb ook al 2 keer een nieuwe card toegestuurd gekregen omdat ze aanwijzingen hadden dat mijn card nummer wel eens gebruikt
kon worden voor criminele doeleinden. Uit voorzorg sturen ze dan een nieuwe card. Hoe ze aan die aanwijzing komen, heb ik geen
idee van. Maar achter de schermen monitoren ze natuurlijk alle aankopen tegenwoordig.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Bij PNB Paribas Fortis bvb zijn de cerditcards in de VS geblokkeerd. Dit omwille van de vele fraude. Je moet dan bij de bank dit vooraf laten deblokkeren. (dit heeft te maken omdat je in de VS op veel plaatsen nog gewoon zonder pincode kan werken)

De creditcard maatschappij zelf ligt daar doorgaans niet wakker van.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

In 2012 en 2013 heb ik ook altijd braaf met ICS gebeld om te vertellen dat ik na de VS ging.
In 2014 ging ik dit weer doen, het was niet meer nodig werd er mij verteld.
En dat klopt, in januari 2015 geen problemen gehad.

Dit is bij ICS, bij de reguliere banken kan het natuurlijk anders zijn.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik meld het toch uit voorzorg gewoon even wel.

Wij hebben in 2007 in Phoenix gestaan met een geblokkeerde Mastercard. Die van Albert deed het niet meer omdat er geregeld hele kleine bedragen waren afgeschreven, voornamelijk om WIFI te krijgen op campgrounds. Gelukkig deed mijn kaart het wel, want we kwamen er achter bij Enterprise waar we een auto huurden om de Apache Trail te kunnen rijden.

Dit jaar was mijn kaart geblokkeerd, kwam ik na een reis van 30 uur achter bij het inchecken in een hotel in Melbourne. Er waren in Duitsland kleinere bedragen afgeschreven en uit voorzorg werd de kaart geblokkeerd. Sta je in Australië met nog 7 weken voor de boeg. De nieuwe kaart sturen ze naar je huisadres, heb je dus ook niets aan. Gelukkig had Albert nog een VISA en een Mastercard, maar ik ben niet gewend mijn man om zijn creditcard te vragen en mijn pinpas deed het ook bijna nergens.

De volgende reis ga ik sowieso een Walmart prepaid-kaart kopen voor die kleine internetbedragen voor hotspots e.d. En ja, er gaan drie creditcards mee én we stellen de bank op de hoogte. Better safe than sorry :-)
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

dit heeft te maken omdat je in de VS op veel plaatsen nog gewoon zonder pincode kan werken
Groot verschil tussen de VS en Canada,
USA bijna nergens pincode autorisatie bij creditcard betalingen,
Canada bijna overal pincode autorisatie.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Martin & Marianne schreef:In winkels pinnen we meestal met de bankpas en vragen dan cash back als we contant geld nodig hebben. Veel contant geld heb je niet nodig, hoewel het toch handig is voor fooien, quarters voor de was, en soms het betalen van entreekosten bij bijvoorbeeld een state park.
Bij benzinepompen werd onze cc meestal niet geaccepteerd, maar pinnen ging meestal wel goed.
Denk er aan dat je je pinpas op wereld zet.

Marianne
Marianne weer bedankt voor de info. Ik heb mijn bankpas alvast op tijdelijk wereldgebruik ingesteld. Was mij niet bekend dat dit moest.
Neem aan dat bij gebruik van de bankpas mijn bestaande pincode voldoende is. En zo ja, geldt dit ook bij de benzinepomp.
Zijn er buiten het koersverschil nog extra kosten verbonden aan het gebruik van de bankpas ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het beste bij je bank kijken wat de tarieven zijn. Bij de ING staat:

Betalen met Betaalpas buiten eurolanden 1% koersopslag
Opnemen met Betaalpas in niet-eurolanden € 2,25 per transactie + 1% koersopslag

Die € 2,25 per transactie kun je dus voorkomen door de cash back methode te gebruiken.

Bij de benzinepomp kun je gewoon je 4-cijferige pincode gebruiken.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

de benzinepomp kun je gewoon je 4-cijferige pincode gebruiken.
En werkt dit niet de methode als een paar posts hierboven gebruiken. Naar binnen lopen, een tankbedrag aangeven, bv 60 dollar. Buiten tanken. Tank je voor minder dan wordt dat bedrag afgeschreven. Ik haal voor de zekerheid wel altijd even het bonnetje binnen. Ik heb redelijk vaak problemen gehad met pinnen of de cc aan de pomp dat ik eigenlijk standaard naar binnen loopt. Die paar minuten maakt ook weinig uit.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben eigenlijk nooit anders gedaan. De meeste pompen zijn begrensd op 75 of 100 dollar en met een grote camper heb je daar niet genoeg aan. Als je met z´n tweeën bent, is het handig dat de een naar binnen gaat en de credit card laat zien en in het oog houdt en de ander de tank volgooit. Dan hoef je ook geen bedrag te noemen en kan je meteen het bonnetje meenemen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Waarom niet je brandstof betalen met je betaalpas?
Zo simpel en zo handig, gewoon bij de pomp, doen we in Nederland toch ook steeds meer en meer.

9/10 x is het mij afgelopen jaar gelukt.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Bedoel je nu met je gewone betaalpas, ik noem het maar even je debitcard?
Wij hebben dat eigenlijk nooit geprobeerd, steeds met CC al dan niet met pincode of zipcode.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

jep, betaalpas, debitcard, pinpas. Zeg het maar :wink:
De kaart die je hier ook het meest gebruikt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Omdat ze bij die grote campers meestal de pomp niet willen vrijgeven zonder vooraf cash of een creditcard als garantie :mrgreen:
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Dus als je debitcard kiest moet alsnog de pompbediende de pomp vrijgeven?

Volgens mij wordt er gekeken of je genoeg saldo hebt op je rekening en tot hoeveel je kunt tanken. Zo wordt het hier gedaan tenminste.

Heb je trouwens ook onbemande pompen in de VS? kan het mij even niet voor de geest halen nu....
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Betalen in Californië.

De pomp wordt meestal maar vrijgegeven tot 75 dollar. Dan moet je dus 2 of 3 keer opnieuw beginnen.

De komende reis gaan we met de auto, dus hebben we dat probleem niet meer.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Betalen in Californië.

Bericht door Marcopstal »

Pompen slaan inderdaad soms af wanneer je een bepaalde hoeveelheid hebt getankt. Ook dit is weer om misbruiken tegen te gaan. Stel maar voor dat je je creditcard verliest en men slaagt erin om een vrachtwagen vol te tanken....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer