Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

koelelementen koelen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: koelelementen koelen

Bericht door Big Al »

Je kunt op veel plaatsen ook droog ijs (dry ice) kopen. Veel mensen doen dat als ze gaan kamperen. Wel voorzichtig zijn in afgesloten ruimten omdat het CO2 zwaarder is dan zuurstof.

Het grootste nadeel vind ik dat wat ermee in aanraking komt zeer hard bevriest. Echter, een aantal lagen papieren zakken voorkomt dit.
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

Njit schreef:
nieuwenoord schreef:Wij willen graag een model wat net binnen de 158 cm toegestane maat van KLM past en de koelbox dan inchecken als ruimbagage.
die wij hadden had dus de juiste maten :) En het ging ons ook niet om die $17. Maar we vonden het gewoon een mooie koelbox :lol:
Haha hier ook de stewardess keek wat verbaasd toen we binnen liepen met onze koelbox. Maar ja we hebben er nog geen en wilden wel graag eentje meenemen.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Voor iedereen die van plan is om zijn koelelementen mee te nemen dit lukt bij mijn niet. Ik heb het twee keer geprobeerd ze in de koelbox te doen en dan mee te nemen naar Nederland. Van uit Amerika kwam wel de koelbox op schiphol aan maar de koelelementen waren er uit gehaald. En vanuit Finland precies de zelfde ervaring wel een koelbox maar geen koelelementen er meer in.

Andre
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

Note: oeps, dat krijg je ervan, echtgenoot wilde mijn avatar lenen. Ik ben dus Nieuwenoord, Albert is mijn man.
Big Al schreef:Je kunt op veel plaatsen ook droog ijs (dry ice) kopen. Veel mensen doen dat als ze gaan kamperen. Wel voorzichtig zijn in afgesloten ruimten omdat het CO2 zwaarder is dan zuurstof.

Het grootste nadeel vind ik dat wat ermee in aanraking komt zeer hard bevriest. Echter, een aantal lagen papieren zakken voorkomt dit.
Dat vind ik dus eng, in verband met de insuline. Als die 1 seconde bevriest, is de hele werking weg. Vandaar dat die ook al in een klein geïsoleerd koeltasje in de grote koelbox gaat. En waar het niet al te warm is, bewaren we de insuline liefst nog ongekoeld, maar in de auto is dat vaak weer te warm.
andre208 schreef:Voor iedereen die van plan is om zijn koelelementen mee te nemen dit lukt bij mijn niet. Ik heb het twee keer geprobeerd ze in de koelbox te doen en dan mee te nemen naar Nederland. Van uit Amerika kwam wel de koelbox op schiphol aan maar de koelelementen waren er uit gehaald. En vanuit Finland precies de zelfde ervaring wel een koelbox maar geen koelelementen er meer in.
Dat waren we in elk geval al niet van plan, we komen hier om in de koelelementen, maar wel bedankt voor de tip. Heb namelijk nog wel even overwogen ze van hier mee naar Amerika te nemen, wij hebben van die mooie platte platen. Zou ze mooi kwijt raken :shock:
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Wij hebben dit jaar ook onze net gekochte koelbox bij Walmart mee terug genomen
naar Nederland.
Wij hebben bij het inchecken gevraagd offie in het ruim bij de koffers mocht.
Dat was geen probleem en zo hoefden we dat ding ook niet boven de stoelen te proppen.

Nu moet ik wel zeggen dat we nog niet aan ons max. aantal koffers zaten, maar in het verleden
hebben we ook al eens gevraagd of handbagage ingecheckt kon worden en dat kon toen ook gewoon.

Om op oorspronkelijke vraag terug te komen van TS: volgens mij heb je geen mogelijkheid om koelelementen
te koelen in Yosemite. Tenminste op de campings en housekeeping camp heb je die mogelijkheid niet.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
jack van de vin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jack van de vin »

ik heb vorig jaar de koelbox volgeladen met de kleding die ik bij mij had.
en de koelbox in de koffer . ging net :D
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Om ook nog even op de oorspronkelijke vraag antwoord te geven:
ik ben in de US en Canada nog nooit een camping tegen gekomen waar je koelelementen kunt (laten) invriezen. Wij gebruiken altijd ijs, wordt idd wel een natte bende in de cooler, dus zipplock zakjes voor dingen als de vleeswaren. Voordeel van het ijs (en ijswater): dit blijft in een goede cooler zeker 2 soms wel 3 dagen hartstikke koud.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Jetusa: waarom draai je het niet om? De zipplockzakjes voor het ijs gebruiken? Super handig, dan blijft alles droog.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Soms lekt er wat water uit de ziplocks. Maar in het algemeen werkt dat idd prima.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Koel elementen koelen ook niet echt super vind ik. IJs is goedkoop en houdt de boel tenminste echt koud
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Bij het kopen van zo'n piepschuimen koelbox met een zak ijs weet je dat je trip echt begonnen is :).
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

nieuwenoord schreef:We willen sowieso een goede koelbox kopen en terug inchecken.
Een Yeti koelbox??? Daar is iedereen hier jubelend over... behalve de portemonnee
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ga ik eens opzoeken. We hebben nu een Igloo Marine, daar zijn we erg tevreden over.

Edit: snel gezien dat die ver boven budget liggen om er alleen boodschappen mee te doen. De Igloo Marine kost ongeveer 50 dollar in de maat die nog kan worden ingecheckt. Kan ook zomaar een Coleman worden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer