Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aankoopadvies koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
LaundryLine
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Aankoopadvies koffer

Bericht door LaundryLine »

Dag allemaal,

Wij zijn van plan om eind september voor 21 dagen naar zuid west usa te trekken. We volgen voor een groot stuk de voorbeeldrondreis van alles Amerika en en huren een auto.
Nu moeten we ook nog deftige koffers of iets dergelijks kopen, maar wat is nu juist het meest praktisch voor zo een rondreis?
Dus mijn vraag, welk type koffer vinden jullie het makkelijkst en waarom? (harde, zachte, 2 wielen, 4 wielen, backpack,... noem maar op)
Waar moeten we bij onze aankoop rekening mee houden?

Alvast bedankt!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Aankoopadvies koffer

Bericht door Njit »

Zachte koffer met 4 wieltjes. Puur aangeschaft voor het lage gewicht. Harde koffers zijn in het algemeen een stuk zwaarder.
We hebben deze: http://goo.gl/2hP5VV
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij reizen met twee grote, zachte trolly's van Samsonite. Deze passen samen precies achterin de SUV, rollen makkelijk over de parkeerterreinen van de motels en je kleding blijft er redelijk netjes in (wij pakken nooit uit). Je kan ook overal makkelijk bij. Hou bij aankoop rekening met het gewicht van de koffer. Hoe zwaarder ze zijn, hoe minder jij mag inpakken :mrgreen:
Groetjes,
Daniel
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Wij reizen met twee grote Eastpak tassen op wieltjes. De kwaliteit van Eastpak is erg goed en de garantie op de tassen is 30 jaar(uitzonderingen nagelaten).

Het fijne van de zachte tassen is dat je ze goed volt kunt stoppen en door middel van de bandjes aan de zijkant kleiner kunt maken wanneer hij niet zo vol zit (alleen van toepassing op de heenweg in mijn geval).

Voorbeeldje? Klik hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik volg even mee. We hebben vorig jaar twee goedkopere reistassen gekoocht, erg goed bevallen. We willen nu toch wat betere kwaliteit en denken aan de Eastpak. Vooral omdat we nu 32 kg. mogen pakken, al zijn we dat zeker op de heenreis niet van plan. Ze lijken erg ruim.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Jammer dat je hier je koffer koopt. Ik heb al een aantal keren bij Ross of TJMaxx een grote zachte Samsonite met 4 wieltjes voor weinig gekocht.
Dan ging ik heen met de oude koffer en terug met de nieuwe. Oude koffer achter gelaten bij Salvation Army met nog wat oude kleding er in.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Rachel43
Amerika-ontdekker

Bericht door Rachel43 »

Ik zou voor de zachte koffer met 4 wieltjes gaan. Door de 4 wieltjes kun je hem hartstikke makkelijk voortbewegen en de zachte koffer voor het gewicht en voor gek genoeg stevigheid. Wij hebben zelf harde koffers en op beide Amerika reizen kwamen die gebarsten van de band door het gegooi en gesmijt wat er mee gebeurt, ik denk dat een zachte koffer dat wat beter kan hebben. Wel altijd een band om je koffer doen, als de rits openbarst door dat gegooi dat niet al je spullen over de vloer liggen, die band heeft ons een keer gered, rits was opengebarsten maar door de band was alles in de koffer gebleven :thumbup:

Groetjes,
Rachel
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Wij hebben allebei een harde Samsonite met vier wielen. Vooral die vier wielen vinden wij ideaal!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind harde koffers als je rondreist echt verschrikkelijk. Liggen altijd te schuiven in de auto en je kan ze niet stapelen. We hebben in Australië een mooie zachte koffer met 4 wielen bijgekocht en die gebruik ik op korte trips. We reizen zeer geregeld heen en weer tussen Spanje en Nederland en daar is hij ideaal voor, zowel in het vliegtuig als met de auto.

Maar voor een rondreis van meerdere weken vind ik een reistas toch wel erg handig, makkelijker in de auto vooral.
LaundryLine
Amerika-ontdekker

Alvast super bedankt voor de tips! Een zachte koffer komt er dus als beste uit, en best met 4 wielen. :thumbup:

De garantie van eastpak is ook een goede tip! 30 jaar is toch al wel wat!
Arends1989
Amerikakenner

30 jaar is zeker een hoop. Daarnaast is de stof ook ontzettend sterk en zitten er goeie ritsen aan.

Voor de 4 wiels Eastpaks adviseer ik goed op te letten hoe de tas is ingedeeld. Er zijn modellen met vier wielen waar het grote vak is opgesplitst. Dit lijkt heel handig, maar de effectieve opbergruimte vond ik daardoor minder.

Ik geloof dat V&D ze heeft staan in de winkel. Ik heb ze bij Travelbags.nl gekocht.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

V&D heeft 3 stuks op hun site staan: http://www.vd.nl/koffers/koffers/zachte-koffers/eastpak
Wel weinig keuze qua kleuren.. En ook alleen de kleine (handbagage) versie.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Arends1989
Amerikakenner

Ah, 42 liter is idd wel wat klein.. Voor een Amerika reis heb je toch wel een maatje L met 121 liter nodig (ik tenminste)! :P
LaundryLine
Amerika-ontdekker

Op de site van Eastpak zelf geven ze 15% korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Hier ook 2 eastpak reistassen met wielen.
Vorig jaar een maand mee door Thailand gereisd, ideaal!
In september mogen ze mee naar de VS.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

We hebben een zachte met 4 wielen, zoals Njit gepost heeft.
Reisden vroeger met de klassieke Samonite hard shells, maar daar zijn we vanaf gestapt wegens onhandig vergeleken met die we nu hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

LaundryLine schreef:Op de site van Eastpak zelf geven ze 15% korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.
Goede tip! We gaan ze eerst even ergens bekijken als we volgende week in Nederland zijn. Hier in Spanje is de M de grootste die ik kan vinden. :shock:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Die grote hebben wel hun voordelen, ik vind ze erg overzichtelijk, dus als je elke dag verkast blijft je koffer redelijk netjes. Ook zijn ze heel stevig, die van ons in elk geval wel, gaat al ruim 10 jaar mee, ik denk inmiddels wel bijna 100 intercontinentale vluchten gemaakt, op wat krasjes na nog perfect. Gewicht is wel een punt, wij doen dus bij voorkeur zware dingen in een andere tas, en vullen zo'n koffer met alleen kleding. Let ook op de maat, wij hebben 2 harde koffers, maar eentje is eigenlijk net te groot en past daardoor soms echt niet in de auto, terwijl het maar een paar cm scheelt.
Maar inmiddels reizen wij meestal met een gezin van 5, en zo'n groot koffer neemt dan te veel ruimte in in de auto, dan past er niet genoeg meer bij. Dus gebruiken we nu deels zachte koffers/trolleys. Ook gebruiken we steeds meer duffels met 2 wieltjes, niet erg overzichtelijk, maar past wel heel veel in. Nadeel vind ik ook dat die zachte koffers kwetsbaarder zijn, je krijgt toch sneller scheuren in het stof ofzo.
Meest ideale koffer dat we hebben is overigens een voorloper van deze. Lichtgewicht, heel sterk, en er past veel meer in dan je denkt, ondanks dat wij niet eens de grootste maat hebben.
Terug in Texas!
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Van "alle" koffers die ik ooit gebruikt heb zweer ik bij deze: The North Face Rolling Thunder
Verreweg beter dan welke samsonite ik ooit gehad heb.

Hij is iets duur maar er zit dan ook garantie op. ff de voordelen:
-Het is een zachte tas, dat geeft voordeel bij het inpakken en bij het plaatsen in het vervoersmiddel auto/boot/vliegtuig/helikopter
-De steun die eronder zit is groot/lang genoeg zodat hij niet omvalt als hij rechtop staat.
-Er zit een kleine zak aan de buitenkant voor je sleutels+paspoort
-Er zit een grote zak aan de buitenkant voor A3 papier formaat (of laptop/tablet/etc. als je dat durft).
-Er zitten 2 stangen aan wat ervoor zorgt dat je je handbagage veilig bovenop je tas kunt plaatsen tijdens het rollen zonder dat het er snel afvalt (zoal bij 1 stang).
-Het is van een zeer stevig, waterafstotend materiaal gemaakt.
-Er zitten straps om zodat de koffer niet onnodig veel plaats inneemt.
-Hij rolt heel soepel...
-Is niet zwaar.

Ik ben er in iedergeval erg blij mee... maar misschien dat hij vervangen word door de Bluesmart als dat ding eindelijk uitkomt: http://bluesmart.com/
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Jaaaaa! Nog meer Eastpak fans hier!

Wij hebben een Eastpak Byle met twee wielen: eigenlijk een enorme (heel enorme) sporttas. Niet overzichtelijk, maar wel ideaal om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen en toch makkelijk in de auto kwijt te kunnen.

Daarbij een Eastpak Trans4 L (vier wielen) met twee compartimenten. Hierin zit alle kleding netjes superoverzichtelijk en compact weggeborgen; de duffel gebruiken we voor de schoenen, toilettassen en boeken, ingestopt door onze jassen.

Zo hebben we uiteindelijk maar twee koffers mee met z'n vieren.

Plus in de cabine een kleine Eastpak Tranverz S (waarin luiers en eten, plus de cameratas gaan) en een kleine schoudertas (voor geld en paspoorten). Die laatste is een oude trouwe Samsonite, maar als ik de kosten kon verantwoorden kocht ik daarvoor ook nog een Eastpak, ik hou van matchende bagage :wink:

Tip: check ook Amazon.de. Die verzenden gratis vanaf 29 euro en de kofferprijzen zijn er (meestal, goed vergelijken!) lager dan in Nederland.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer