Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Is niet nodig aan te passen.
Zojuist het esta formulier aangevraagd voor mij en m'n vrouw. Nog geen minuut later was het al goedgekeurd.
Gaat die aanvraag door een automatische computerscan of gaat het altijd zo snel?

Gaat die aanvraag door een automatische computerscan of gaat het altijd zo snel?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Een tijd geleden heb ik het esta formulier ingevuld. Nu zit ik het na te kijken en heb ik (perongeluk) het adres van ons eerste hotel bij Gegevens aanspreekpunt VS ingevuld. Dit is niet meer aan te passen. Het staat overigens ook ingevuld bij Adres waar u in de VS verblijft? Waarschijnlijk kan dit geen kwaad maar ik vraag het toch maar. Weet iemand dit? Wij vertrekken namelijk over 2 en een halve week.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
2019 Texas New Mexico
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@MikaAmerika, heb je een goedkeuringsbericht gekregen voor je ESTA? Zo ja, dan zal het geen kwaad kunnen.
@Aogo, vaak gaat het best snel, in enkele gevallen duurt het langer. Mijn ervaringen zijn ook altijd nog altijd dat ik binnen enkele minuten goedkeuring heb ontvangen.
@Aogo, vaak gaat het best snel, in enkele gevallen duurt het langer. Mijn ervaringen zijn ook altijd nog altijd dat ik binnen enkele minuten goedkeuring heb ontvangen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ja we hebben een goedkeuring dus ze zullen er niet zo naar kijken hoop ik?
2015 Rondje Zuidwesten
2019 Texas New Mexico
2019 Texas New Mexico
Maakt niets uit. Ik veranderde dit jaar ook mijn eerste hotel vlak voor we gingen, dus het stond verkeerd op de ESTA aanvraag. Dat gaan ze echt niet controleren. Hebben wel wat beters te doen dan van iedereen controleren of de ingevoerde adressen wel kloppen. En mochten ze het wel benoemen, dan vertel je toch gewoon de waarheid?
Groetjes,
Daniel
Daniel
Die nieuwe ESTA+API is nogal wat gedoe, zo te lezen, maar dat ouderwetse I-94 formulier met die priegelvakjes invullen in een bloedheet kantoor terwijl een beambte je op de vingers kijkt, is ook geen feest.
Wij staken gisteren (over land) de grens van Canada naar Amerika over. Het was weer reuze gezellig, met die tot de tanden toe bewapende officials die onze hele auto (en die van iedereen in de 1,5 lange wachtrij) ondersteboven keerden. In het kantoortje moesten we de I-94's regelen. Voor onszelf zijn die vragen over 40/45 al apart, maar voor mijn 1-jarige is het natuurlijk helemaal bizar. Net zoals ik namens de kinderen ondertekende, maar dat nergens hoefde aan te geven.
De in te vullen verblijfplaats in de VS was ook zoiets: we gingen alleen maar even goedkoop tanken en naar de Target en Chipotle en dan weer terug. Ik vroeg dus of ik dat vakje leeg moest laten. Bits werd er gevraagd waar we dan zouden slapen? (In Canada, 5 km van de grens). Waarom en hoe vaak we al eerder in de VS waren? En hoe ik wist dat er een Target zit in Bellingham?
De terugweg verliep een stuk gemoedelijker, met een vriendelijke Canadees die ons welkom terug heette, vroeg welke website we gebruikten voor onze reizen want Nederland leek hem ook wel wat en onze paspoorten zo goed als ongeopend terug gaf.
Maar goed: ESTA. De kinderen en ik hebben dus nieuwe paspoorten, maar mijn man's ESTA, van ruim 1,5 jaar geleden, bleek nog geldig en voor hem hoefden we daarom geen I-94 in te vullen. En nu hebben we dus drie groene kaartjes in onze paspoorten geniet, en één witte. Hij mocht wel opnieuw betalen (6 dollar) natuurlijk
Wij staken gisteren (over land) de grens van Canada naar Amerika over. Het was weer reuze gezellig, met die tot de tanden toe bewapende officials die onze hele auto (en die van iedereen in de 1,5 lange wachtrij) ondersteboven keerden. In het kantoortje moesten we de I-94's regelen. Voor onszelf zijn die vragen over 40/45 al apart, maar voor mijn 1-jarige is het natuurlijk helemaal bizar. Net zoals ik namens de kinderen ondertekende, maar dat nergens hoefde aan te geven.
De in te vullen verblijfplaats in de VS was ook zoiets: we gingen alleen maar even goedkoop tanken en naar de Target en Chipotle en dan weer terug. Ik vroeg dus of ik dat vakje leeg moest laten. Bits werd er gevraagd waar we dan zouden slapen? (In Canada, 5 km van de grens). Waarom en hoe vaak we al eerder in de VS waren? En hoe ik wist dat er een Target zit in Bellingham?

De terugweg verliep een stuk gemoedelijker, met een vriendelijke Canadees die ons welkom terug heette, vroeg welke website we gebruikten voor onze reizen want Nederland leek hem ook wel wat en onze paspoorten zo goed als ongeopend terug gaf.
Maar goed: ESTA. De kinderen en ik hebben dus nieuwe paspoorten, maar mijn man's ESTA, van ruim 1,5 jaar geleden, bleek nog geldig en voor hem hoefden we daarom geen I-94 in te vullen. En nu hebben we dus drie groene kaartjes in onze paspoorten geniet, en één witte. Hij mocht wel opnieuw betalen (6 dollar) natuurlijk

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb ook twee keer hetzelfde ingevuld. Heb net nog even gekeken en als je op dat vraagteken klikt op de esta site zie je ook staan dat je daar je hotel in kunt vullen. Toestemming kwam direct bij nieuwe esta'sMikeAmerika schreef:Een tijd geleden heb ik het esta formulier ingevuld. Nu zit ik het na te kijken en heb ik (perongeluk) het adres van ons eerste hotel bij Gegevens aanspreekpunt VS ingevuld. Dit is niet meer aan te passen. Het staat overigens ook ingevuld bij Adres waar u in de VS verblijft? Waarschijnlijk kan dit geen kwaad maar ik vraag het toch maar. Weet iemand dit? Wij vertrekken namelijk over 2 en een halve week.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Misschien vraag ik naar de bekende weg, maar ik kon het antwoord even niet zo snel vinden...
We hebben in 2012 een esta aangevraagd, deze is uiteraard nu verlopen. We hebben wel nog steeds dezelfde geldige paspoorten.
Als ik nu een nieuwe aanvraag doe, kan ik dan kiezen voor de rechter optie? "Retrieve Previously Submitted Authorization to Travel to the United States for One or More Persons"?
Of moet ik echt een hele nieuwe aanvragen?
We hebben in 2012 een esta aangevraagd, deze is uiteraard nu verlopen. We hebben wel nog steeds dezelfde geldige paspoorten.
Als ik nu een nieuwe aanvraag doe, kan ik dan kiezen voor de rechter optie? "Retrieve Previously Submitted Authorization to Travel to the United States for One or More Persons"?
Of moet ik echt een hele nieuwe aanvragen?
Een nieuwe aanvragen. Het retrieven is het enkel ophalen van een reeds goedgekeurde en nog geldige esta
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik heb vorige week mijn ESTA aanvraag verstuurd.
Ik dacht dat ik een email zou krijgen met een bevestiging, maar dat gebruikt niet?
Via de site van ESTA, zie ik dat ik het land in kan komen.
Klopt dit dan? Als ik dit uitprint is het goed?
Ik dacht dat ik een email zou krijgen met een bevestiging, maar dat gebruikt niet?
Via de site van ESTA, zie ik dat ik het land in kan komen.
Klopt dit dan? Als ik dit uitprint is het goed?
Kan. Ik heb nog nooit iets uitgeprint, is ook niet nodig, meer voor je eigen gevoel.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Je staat gigantisch voor schut als je zo'n print aan de US Immigrations ambtenaar uitreikt tijdens de paspoortcontrole.
ESTA is geen garantie dat je ook het land inkomt, dat beslist de CBP officer bij aankomst in de VS.
Ik print die altijd af, eentje voor administratieve doeleinden thuis en eentje om mee te nemen.
Zoals reeds gezegd, dit moet niet, maar maakt ook niet veel uit met alle andere papieren die je waarschijnlijk toch bij hebt.
En idd nooit aanbieden als je er niet naar gevraagd wordt.
Ik print die altijd af, eentje voor administratieve doeleinden thuis en eentje om mee te nemen.
Zoals reeds gezegd, dit moet niet, maar maakt ook niet veel uit met alle andere papieren die je waarschijnlijk toch bij hebt.
En idd nooit aanbieden als je er niet naar gevraagd wordt.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Klopt: de CBP officer bepaalt of je het land inkomt. Een ESTA is slechts een van de vereisten om het vliegtuig in te komen.pbuyse1 schreef:ESTA is geen garantie dat je ook het land inkomt, dat beslist de CBP officer bij aankomst in de VS.
Geen ESTA = geen vlucht.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Klopt het dat je alleen nog maar je overnachtingsadres kunt wijzigen, en dat je het vluchtnummer niet kunt wijzigen.
Ik neem aan dat dit niks uitmaakt, als je esta vorig jaar goed was.
Ik neem aan dat dit niks uitmaakt, als je esta vorig jaar goed was.
Klopt, en ja dat maakt nix uit!
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben om redenen een andere terugvlucht (op een andere dag) geboekt, met dus andere vluchtnummers. Dit is geen probleem wat betreft de esta? Die hadden we namelijk al (en goedgekeurd). Het is al even geleden en kan me niet goed herinneren of ik ook de vluchtnummers in heb moeten voeren bij de aanvraag.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Vluchtnummers invoeren was bij het oude ESTA formulier al optioneel (ik heb nooit begrepen waarom mensen optionele informatie überhaupt invoeren, maar goed), maar het werd alleen gevraagd voor de heenvlucht, niet de terugvlucht. Vluchtnummers kunnen nu op het oude ESTA formulier niet meer gewijzigd worden, en dat is geen probleem.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Super, dank voor de reactie!
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19799 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties