Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sieml040: rondreis westen steden en parken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis sieml040: rondreis westen steden en parken

Bericht door moon29 »

Hoi Simone,

Wij hebben zo'n boottour gedaan op lake Powell. Een van de vele geweldige ervaringen tijdens onze reis.
het is zeker aan te raden ruim van te voren te reserveren!!! In het hoogseizoen is er geen boot meer te krijgen een dag van te voren, laat staan dat je keus hebt in soort boot (prijsklasse).
Ik zou zeggen lees ons verslag van die dag (en de dag ervoor) eens door, dan krijg je wellicht een aardig beeld :wink:

Maar zeker een aanrader!! :thumbup:

Groetjes,
Monique
sieml040
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sieml040 »

Hoi Monique,
Wij willen niet zelf een boot huren, zoals jullie hebben gedaan, maar een georganiseerde boottocht maken van 2 uur. Zou het ook nodig zijn om dat van tevoren te reserveren?
Groetjes Simone
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Geen idee, daar heb ik me toen niet in verdiept, want wij vinden zelf varen zoveel leuker. De vrijheid om de boot stil te leggen waar je maar wilt, en even lekker te zwemmen, dan weer met de tube achter de boot.....
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Na een voorbereiding van anderhalf jaar gaat het morgen dan eindelijk gebeuren! Ik zie een beetje op tegen de reis en zal ook blij zijn als we de auto hebben opgehaald maar dan kan het grote genieten toch echt gaan beginnen.
Als fervente Frankrijk-gangers heb ik echter geen flauw idee hoe het met eten en drinken in het vliegtuig is geregeld. We krijgen een lunch, maar voor de rest??? Kan iemand me wat tips geven? Kan ik zelf eten en drinken meenemen?
Voor de rest wil ik iedereen graag bedanken voor alle informatie en reacties hier op het forum. Daar heb ik echt super veel aan gehad. Als we weer terug zijn, laat ik even weten hoe het allemaal verlopen is.
Simone
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je kunt gerust zelf eten meenemen maar nodig is dat niet. Zorg wel dat je geen fruit ed mee Amerika in neemt. Wij zorgen altijd dat alles wat we meenemen op is voordat we het vliegtuig verlaten. Drinken mag je niet meenemen maar ook dat wordt genoeg rondgebracht. Je kunt evt wat drinken kopen op het vliegveld na de security.
Veel plezier!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Veel plezier gewenst! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Hallo,
Zoals gezegd wil ik jullie even laten weten hoe onze vakantie in the USA is bevallen. Ik kan kort zijn: WE WILLEN TERUG!!
Wat een geweldig land: mooie natuur, leuke steden, vriendelijke mensen, lekker weer enz enz.
Meestal willen de kinderen (14 en 17) na 2 weken vakantie wel weer terug naar huis, maar dit jaar hadden ze wel langer willen blijven.
Na een hectische voorbereiding waarin zowel mijn moeder als mijn vader zijn overleden en ikzelf met een burn out thuis kwam te zitten, heeft deze vakantie mij op meerdere gebieden héél goed gedaan.
Een enkel hoogtepunt kan ik niet noemen, omdat het eigenlijk een aaneenschakeling van hoogtepunten was.
Het roadbook waar ik zoveel tijd mee kwijt was, heeft zijn vruchten wel afgeworpen. Overal waar we kwamen, wisten we direct wat we konden gaan zien; toch wel handig als je ergens maar kort bent. En als we te moe waren voor iets, sloegen we het gewoon over.

Wat hebben we allemaal gedaan:
Grand Canyon: letterlijk adembenemend mooi (diverse uitkijkpunten, zonsondergang, wandeling Ooh Aah Point);
Lower Antelope Canyon: druk maar betoverend mooi;
Horseshoe Bend: schitterend uitzicht, maar waarom ze daar toch geen afrastering plaatsen….. :o
Glen Canyon Dam: interessant;
Lake Powell: boottocht bij ondergaande zon (je blijft foto’s knippen);
Toadstools: heel apart landschap;
Bryce Canyon: moet je echt gezien hebben, fototoestel maakte weer overuren (en ik dus ook ;-)) (Navajo Trail en Queens Garden Trail);
Zion: weer een heel ander landschap, wat ruiger en groener (Canyon Overlook Trail, paardrijden en stukje van de Narrows);
Las Vegas: super, zou zo terug willen, wat een levendigheid, je valt van de ene in de andere verbazing en je legt heel wat kilometers af op de Strip (gewinkeld, hotels bekeken, buffet Le Mirage, met gondels door The Venetian). Had hier graag nog 1 dag extra gebleven, want hebben Fremont Street en de Wedding Chapels niet kunnen zien door tijdgebrek/vermoeidheid);
Death Valley: indrukwekkend landschap en indrukwekkende temperatuur (49 graden); de airco moest uit en de auto begon moeilijk te doen en dan heb ik het niet meer. Ik wilde er zsm doorheen;
Yosemite: groot, groen, hoge bergen en heel druk; het Las Vegas van de natuurparken. Je moet er echt rekening mee houden dat je al snel een tijdje onderweg bent om ergens te komen. Dit is meerdere keren op het forum geschreven, maar heb het nu zelf ook ervaren. Een dag extra hier was welkom geweest (Soda Springs, Tuolumne Meadows, Olmsted Point, Tuolumne Grove, Vernal Fall tot aan de brug);
San Francisco: hele gezellige en leuke stad; alles goed te doen te voet of met openbaar vervoer (Lombard Street, Coit Tower, Alcatraz, Fishermans Wharf, Pier 39, Musée Mécanique, cable car, Union Square, China Town, fietsen over de Golden Gate Bridge (ferry was een ramp; 3 uur moeten wachten voor we erop konden), Alamo Square;
Kustweg: mooie route (al kreeg mijn man wel genoeg van alle bochten op den duur) met prachtig uitzicht over de oceaan (Santa Cruz Beach Boardwalk, Sea Lion Point Trail bij Point Lobos, Andrew Molera State Park (Beach Trail, vanaf het strand zagen we walvissen!), Julia Pfeiffer Burns State Park (Macway Falls), Piedras Blancas Colony (zee olifanten), Neverland, Solvang (waarom verkopen ze daar Nederlandse Delftsblauwe klompen??);
Los Angeles: Bel Air, Beverly Hills, Hollywood sign, Walk of Fame (stelt inderdaad niet zoveel voor maar gewoon leuk om een keer gezien te hebben);
Santa Monica: dát zijn nog eens stranden, daar kan onze kust niet tegenop!

Op één hotel na bevielen alle hotels prima; goede bedden en goede wifi (heel belangrijk als je met pubers reist).
Zoals jullie kunnen lezen hebben we ons heel goed vermaakt. De planning is mede tot stand gekomen door alle tips die ik van jullie heb gekregen, dus nogmaals bedankt daarvoor.
Een tip die ik kreeg en nu graag door wil geven is de volgende: verkijk je niet op de afstanden die je moet rijden. Een geplande reisdag van 4 uur kan zo maar dag vullend worden door sanitaire stops, maaltijden onderweg, tanken, file, lage snelheden of uitkijkpunten.

Wij gaan in ieder geval weer terug. Niet volgend jaar, maar misschien in 2017. Dan staat het volgende op ons verlanglijstje: Monument Valley, Las Vegas, Sequoia Park, Yosemite, Yellowstone. Misschien nog wat steden erbij voor de afwisseling. Weer voor 3 weken. Is dat te realiseren? Iemand misschien een opzetje voor een route, zodat ik iets heb om mee te beginnen??

Sorry, het is een hele lap tekst geworden, puur uit enthousiasme :D .

Groetjes Simone
Angeleb
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeleb »

Hi Simone, wat super om te lezen allemaal! Wij gaan volgend jaar, ook enorm veel zin in!
Zou je Death Valley overslaan als je vantevoren wist hoe het zou zijn?
Groetjes Angèle
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Leuk, die terugkoppeling! En mooi dat jullie het zo fijn gehad hebben. Welkom bij de rest van de VS-verslaafden :wink: .

Mocht je op zoek zijn naar een nieuw reisschema dan zou ik tzt een nieuw topic hierover aanmaken. Als je Yellowstone wilt bezoeken zou ik een rondje vanuit Denver of Las Vegas aanraden. Er is daar heel veel moois, bijvoorbeeld in combinatie met Moab.
Groetjes,
Daniel
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

@ Angèle: ik zou het niet meer doen, maar ik ben dan ook een pietje paniek :wink:
Ik heb de hele tijd gedacht als we maar geen autopech krijgen en kon dan ook niet meer genieten. Maar heel veel mensen doen het wel en stappen ook uit bij de uitkijkpunten, ook al is het bloed en bloedheet.
Zouden we ooit eens in een ander jaargetijde dan de zomer reizen, dan zou ik het toch graag eens willen zien.
Jullie gaan sowieso een geweldige reis maken!!

@ mrvanilla: ik heb het vaak gelezen: Amerika-verslaafd, heimwee etc. Nu weet ik wat het is haha.
Ik zal me tzt wel melden. Hoop dan weer net zoveel tips en informatie te krijgen als we voor deze reis hebben gehad.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

sieml040 schreef:Solvang (waarom verkopen ze daar Nederlandse Delftsblauwe klompen??)
Ja... echt he?

Quote uit onze blog:
We lopen wat winkeltjes in en uit. Uiteraard veel prullaria te vinden, maar wat nog het meest op valt: Delfts Blauw?! Dat is toch juist Nederlands en niet Deens? Of heb ik wat gemist qua geschiedenis? Heeft Nederland iets met Denemarken? Het kussend stelletje met tulpen, een molen en klompen. Allemaal hier te koop met ‘Solvang’ erop. Nee, ik snap hem niet.
Maar verder leuke terugkoppeling! Zal hem eens doorsturen naar mijn ouders, zij zijn afgelopen vakantie voor het eerst naar Amerika (met ons) mee geweest. Gok op heel veel herkenning uit jouw verhaal :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Leuk verhaal. Welk hotel viel dan overigens tegen vraag ik me dan af?
Zou je Death Valley overslaan als je vantevoren wist hoe het zou zijn?
Niet dat je graag met panne staat en al helemaal niet in death valley, maar er rijd, mits je op de gewone weg blijft, genoeg volk die je evt. kan helpen. Waarom moest de airco eigenlijk uit? In zulke parken, net als bv Joshua Tree NP is het ook wel handig om de bijrijder even goed het kaartje te laten bestuderen en het krantje te lezen. Dan weet je gelijk dat er best een aantal waterpunten zijn in Death Valley. Al moet je voor DV het kaartje zelf ophalen bij Furnace Creek of Stovepipe Wells, omdat er geen ingangspoortjes zijn.
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

@SpaceAce ik zag er zelfs een tegeltje hangen met de tekst: Pray for me, my wife is Dutch. :o
Zo erg is het toch niet met ons :wink:

@ psvwally het hotel dat tegenviel was Beachwalker Inn & Suites in Pismo Beach. Het was net allemaal wat minder netjes en vriendelijk dan we inmiddels gewend waren.
Dat het beter was de airco uit te zetten om de auto wat te ontzien stond op verkeersborden aangegeven. Onze auto maakte ook echt rare toeren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer