Leuk gedaan

Ik gebruik het programma Final Cut Pro X (FCPX). Volgens mij alleen beschikbaar voor de MacBook. Voor de Windows gebruikers heb ik goede verhalen gehoord over Adobe Premier.MrMarcus schreef:Welk programma heb je gebruikt om het filmpje te monteren?
Poeh, daar vraag je mij wat. De meeste tijd zit in het doorspitten van de footage en het selecteren van de leukste (bruikbare) fragmenten. Als je nieuw bent met de tooling zal je hier wel wat tijd in moeten investeren, maar de basics zijn vrij snel aan te leren. Zelf heb ik een kleine jaar geleden mijn eerste vakantiefilmpje gemaakt. Dit is inmiddels nummer drie. Ik heb mij dit keer wel iets meer verdiept in de mogelijkheden van FCPX, zoals beeldstabilisatie, kleurcorrectie etc. Dit heeft mij wat extra tijd gekost. Ook het kiezen van bijpassende muziek (onderschat dit niet) gaat de ene keer wat sneller dan de andere keer. Uiteindelijk heeft alles bij elkaar denk ik zo'n 30 uur in beslag genomen (verspreid over één maand). Ter indicatie: voor mijn eerste filmpje had ik 'maar' 10 uur nodig, maar goed.. toen had ik ook veel minder (divers) beeldmateriaal om mee te werken.MrMarcus schreef:En gewoon uit nieuwsgierigheid; hoeveel tijd ben je kwijt met de montage?
Dat is hydromassage. Oftewel, massage door middel van (harde) waterstralen. Je blijft gelukkig wel gewoon droog.stoffelke schreef:wat is die "wasmachine" waar je in ligt?
Ja dat had ik ook, video is erg goed gedaan! Er is ook nog een videotopic waar je hem in kwijt kan! staat alles mooi bij elkaarMarley schreef:Wauw, wat mooi gemaaktWas weer even terug, extra leuk als je zoveel dingen herkent!
Dit is een boottocht door de Antelope Canyon in Page.pixels66 schreef:Op 1:21, dat is mij onbekend, een boottocht ergens, maar waar?
Yep, meestal een selfie stick. Voor enkele shots hebben wij een statief gebruikt.driftkop schreef:Hebben jullie een selfie stick gebruikt, of vriendelijke voorbijgangers?