Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke stad in Californië kun je aanraden?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Welke stad kun je aanraden?

Bericht door GJ »

Portland is inderdaad een leuke stad, maar de werkloosheid is er enorm hoog, vertelde onze gids tijdens de 'free walking tour' (die zelf met die tour was begonnen omdat hij geen baan kon vinden en dus van de tips leeft). Mensen in Portland schijnen wel vaker dan gemiddeld een eigen zaak te beginnen (bijvoorbeeld zo'n food truck) maar het is er heel lastig om aan een baan te komen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Minneapolis-St. Paul has a low unemployment rate compared to other large metropolitan areas.

Voor wie de getallen wil zien voor andere 'larger metropolitan areas':
http://www.bls.gov/web/metro/laulrgma.htm
Baksteen666
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Baksteen666 »

Seattle is vrij duur, maar wel een super leuke stad. Huizenprijzen dalen ook al snel ga je naar het noorden of zuiden van Downtown.
Tacoma ligt er practisch tegen aan en is een aardig alternatief misschien.
Portland, OR lijkt me erg mooi, maar ik ben daar nog niet eerder geweest. Waar ik wel geweest ben in Oregon is Bend. Wat kleiner, maar erg leuk. Wat het plaatsje doet op de verschillende schalen weet ik niet.
Burlington, VT vond ik ook een leuk plaatsje. Eveneens Duluth, MN. Misschien is Boise, ID ook nog wat?
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
Gast

Bericht door Gast »

kimberley_brons schreef:
driftkop schreef:Taos, NM
Austin, TX
Thanks voor jouw mening driftkop. Ik vind Taos erg mooi, maar kreeg niet het idee dat het trendy is en een city life heeft? Wat is jouw ervaring hiermee?
Ik ben er nog nooit geweest, dit is alleen van 'horen zeggen'. Asheville, NC is inderdaad ook een goede kanshebber.
kimberley_brons
Amerikafan

Bericht door kimberley_brons »

kastelke schreef:Ik dacht aan Boulder, CO, maar als Denver al buiten het budget valt, dan moet je daar helemaal niet kijken want het zal er zo'n 30% duurder zijn (cost of living).
Bruisend, jong, gliberaal, goed weer, geen natuurrampen, en goede werkgelegenheid is volgens mij zelden goedkoop?
Ja dat is inderdaad jammer. We zouden namelijk eerst een jaartje willen huren en dan als het ons bevalt kopen. We hebben momenteel al een koophuis die we waarschijnlijk willen behouden, nog niet zeker of we die willen uithuren.

Het feit dat er geen natuurrampen zijn is natuurlijk perfect! Maar ik hoor zo veel goede verhalen over CO, dat ik het zeker een keer wil opzoeken. Ik hoorde van iemand die in CA woont dat de legalisatie van marijuana extra problemen heeft gebracht. Nou weet ik niet per se wat voor problemen, maar is er iemand die dit ervaart in CO of CA?
I have no special talents, I am only passionately curious.
kimberley_brons
Amerikafan

hemmie schreef:Hebben jullie echt de vrijheid te gaan wonen waar je wil? Ik neem toch aan dat jullie werk nodig hebben, en het lijkt me dat dat niet voor elk beroep in overal direct te vinden is. En dat lijkt me toch iets om eerst op te focussen.
Maar als je warm met een hoge luchtvochtigheid fijn vind (en California te duur is), dan kom je denk ik al snel aan de zuidelijke staten, maar die zijn dan weer conservatief. Dan moet je daar dus de uitzonderingen vinden. Ik denk dan dus ook aan Austin, maar er zijn er vast meer. Overigens is de stad Houston ook niet enorm conservatief, maar van ov hebben ze dan weer nooit gehoord ;-)
Hi hemmie,

Mijn man werkt vanuit huis, dus hij kan overal ter wereld werken. Op die manier kon hij maanden bij mij in Nederland werken/verblijven, voordat ik naar Amerika verhuisde. En ik kan blijven werken voor de baan die ik nu heb, maar het zal wat lastiger worden, als we dus verhuizen zal ik wel voor een andere baan zoeken. Dus ja, we hebben die vrijheid.
Ik vind het geweldig dat iedereen het maar over Austin heeft, nu maakt het me wel nieuwsgierig. Het is uiteraard altijd de moeite waard om een kijkje te nemen.
Waar wij wonen is er ook bijna geen openbaar vervoer, alleen maar in de plekken downtown en ook daar niet optimaal. Dus zou wel heel leuk zijn als een stad dat ook heeft.
kimberley_brons
Amerikafan

Bennogr schreef:Asheville, NC. Heb er gewoond. Een progressief hoekje in een vrij conservatieve staat. 'Keep Asheville weird,' is de kreet, net als Austin, TX. Veel muziek, een universiteit en klein genoeg om te befietsen.

Maar je moet er van houden, het was ons te klein en zijn daarom na een paar jaar maar teruggegaan naar Brooklyn.
Het feit dat je daar kunt fietsen en dat er veel muziek is bevalt me wel, maar ik hou inderdaad van grote steden.
kimberley_brons
Amerikafan

Dulles schreef:Philadelphia, PA: super toffe stad. Goedkoop en liberaal.
Chicago, IL: super toffe stad. Kan goedkoop zijn en ook liberaal.
Detroit, MI: super goedkoop en liberaal.

Miami, FL: duur en super Spaans. Wel liberaal en er valt heel veel te beleven. Wel veel snobs en oppervlakkigheid.
NYC, NY: super duur maar super liberaal en mega interessant.
Een vriendin van me woont inderdaad in Philadelphia, en het bevalt haar heel goed. Chicago heeft weer hoge crime rates, helaas. Detroit gaat niet geweldig met de economie toch? Of is dat aan het veranderen?

Miami vind ik niet zo heel veel aan, misschien omdat ik er heel vaak ben geweest?

NYC vind ik heel gaaf, maar alleen voor vakantie. De lucht is niet erg schoon helaas, maar inderdaad een geweldige stad met bruisend leven, maar inderdaad erg duur helaas :(
kimberley_brons
Amerikafan

goldenhills schreef:De Bay Area is inderdaad helaas geen optie, de huizen- en huurprijzen schieten nog steeds omhoog. Mensen worden uit hun huurhuis gejaagd door de huurverhogingen (bijv. van $3000 naar $4000 p/m). Ik heb al van diverse mensen hier (werk, buren) gehoord dat ze naar Portland (OR) verhuizen, aangezien het daar een stuk betaalbaarder is, en toch een beetje de vibe heeft van California (de alternatieve cultuur althans). Het klimaat is wel iets natter en de winters kouder, maar in de zomer kan het er ook best warm zijn. Het is een mooie omgeving, en Oregon is een enorm gevarieerde staat, van dorre woestijn tot druipnatte groene bossen vlak aan het strand. Het OV in Portland is redelijk, afhankelijk van waar je gaat wonen.
Ik zal Oregon ook in consideration nemen, ik hoor er inderdaad ook veel goede verhalen over.
Het is belachelijk dat ze zulke huurverhogingen eisen. Maar blijkbaar krijgen ze het voor elkaar en krijgen ze wat ze willen.

Ik ben denk ik verwend met de Floridiaanse zon, het zal een behoorlijke klap voor me worden als we verhuizen naar een staat waar er strengere winters zijn. Maar goed, ik kan niet alles op mn verlanglijst krijgen.

Woont u daar goldenhills? Hoe is uw ervaring met natuurrampen? En is het een bruisende stad?
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Baksteen666 schreef:Huizenprijzen dalen ook al snel ga je naar het noorden of zuiden van Downtown.
Niet dus. De huizenprijzen hier schieten omhoog, zeker in de gewilde wijken als in het noordoosten van de stad. Huizen worden hier routinematig ruim boven de vraagprijs verkocht, en dat binnen een paar dagen met diverse gegadigden.
Seattle is wel een enorm leuke stad om te wonen, dus dat kan ik je van harte aanbevelen, maar helaas wel erg prijzig qua wonen.

Succes met je keuze!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
kimberley_brons
Amerikafan

Minnim schreef:Twin Cities (Minneapolis/St Paul) in Minnesota lijken te voldoen aan alles dat je vraagt. Ik vind het hier goed leven. Behalve de strenge winter hebben we praktisch geen natuurrampen (ik geloof dat er wel eens een tornado is maar ik ken niemand bij wie dat echt schade heeft veroorzaakt). En ja ik tel de winter even als natuurramp :wink: Want het is echt koud. Maar er zijn genoeg manieren om daarmee om te gaan. De zomers zijn warm en vochtig dus daar zou je van genieten. Verder is het liberaal, goed betaalbaar, veel actieve mensen (fietsen, andere sport), redelijke public transport afhankelijk van waar je woont, lage crime rates, goede scholen... Ik vraag me wel eens af waarom ik hier woon (vooral in de winter...) maar dan kijk ik naar andere opties en snap ik het wel weer!
Dat is leuk om te horen! Mijn man zou het liefst naar Canada verhuizen, maar als ik dan die metershoge sneeuwpakken zie krijg ik al een spastische aanval haha. Ik zou het ook zeker een natuurramp noemen haha. Inderdaad de andere dingen die je benoemt klinken interessant.
kimberley_brons
Amerikafan

Ik heb ook veel gehoord van Seattle, dat het leven daar bruisend is, veel jonge mensen, goede scholen, lage crime rates, goed openbaar vervoer, maar helaas weer heel erg duur. EN HET KAN OOK HEEL ERG KOUD WORDEN!! En veel regen heb ik ook gehoord.

Het liefst blijf ik in het Zuiden vanwege de warmte, maar als ik alle andere dingen ervoor terug kan krijgen zal ik het zeker overwegen.

Momenteel waar wij leven, moeten we 45 minuten voor alle plezier rijden, we hebben alle winkels die we nodig hebben, maar niet veel leuks voor een jong koppel. Nou ben ik wel heel erg druk, ik heb een fulltime en partttime baan en ga ook nog eens naar college, maar toch heb ik het gevoel dat er meer te ''bruisen'' valt elders.

Mijn man wil graag naar Canada, California of Washington state. Ik ben nooit zo moeilijk geweest, ik pak mn spullen en ga mee op avontuur. We vinden het ook niet erg om te downsizen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ligt er aan waar in Canada. Wij wonen in Oakville, aan Lake Ontario, en krijgen hier gemiddeld iets meer dan 1 meter sneeuw over een winter. Al heb ik in de 5 winters die ik hier nu gehad heb, ook winters gehad waar er minder dan 1 meter sneeuw viel in total.
Zomers zijn heet en vochtig. Maar hier is het wel duur om te wonen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kimberley_brons
Amerikafan

De huizen in Portland zijn super leuk voor ons budget!! ik ga wat meer onderzoek doen voor de omgeving.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

kimberley_brons schreef:EN HET KAN OOK HEEL ERG KOUD WORDEN!!
Wat vind jij heel erg koud? De winters zijn vergelijkbaar met die in Nederland, dus met die kou valt het best mee. De zomers zijn hier heel mooi en bestendig, zeker vergeleken met Nederland. (Nou hebben we dit jaar een hele hete zomer, maar da's een ander verhaal.)
kimberley_brons schreef:En veel regen heb ik ook gehoord.
Ook dat valt best mee. De zomers zijn hier zelfs uitgesproken droog. Ja, er valt hier de nodige regen, zeker in de winter, maar daardoor blijft alles heel mooi groen. Rain is a state of mind... :D
Ron (in Seattle, WA)

=======
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

kimberley_brons schreef:De huizen in Portland zijn super leuk voor ons budget!! ik ga wat meer onderzoek doen voor de omgeving.
Ik hoor ook goede dingen over Eugene, OR. Ben er zelf nog nooit geweest, maar het is daar blijkbaar ook goed toeven.
Ron (in Seattle, WA)

=======
kimberley_brons
Amerikafan

kastelke schreef:Ligt er aan waar in Canada. Wij wonen in Oakville, aan Lake Ontario, en krijgen hier gemiddeld iets meer dan 1 meter sneeuw over een winter. Al heb ik in de 5 winters die ik hier nu gehad heb, ook winters gehad waar er minder dan 1 meter sneeuw viel in total.
Zomers zijn heet en vochtig. Maar hier is het wel duur om te wonen.
Mijn man had een geweldige tijd in Alberta en Toronto. Ik zelf ben er nog nooit geweest. Maar ik vond de sneeuw in Nederland al verschrikkelijk haha. Ik heb Zuid Amerikaans bloed en geboren met slippers aan mn voetjes haha.
kimberley_brons
Amerikafan

dutch_in_seattle schreef:
kimberley_brons schreef:EN HET KAN OOK HEEL ERG KOUD WORDEN!!
Wat vind jij heel erg koud? De winters zijn vergelijkbaar met die in Nederland, dus met die kou valt het best mee. De zomers zijn hier heel mooi en bestendig, zeker vergeleken met Nederland. (Nou hebben we dit jaar een hele hete zomer, maar da's een ander verhaal.)
kimberley_brons schreef:En veel regen heb ik ook gehoord.
Ook dat valt best mee. De zomers zijn hier zelfs uitgesproken droog. Ja, er valt hier de nodige regen, zeker in de winter, maar daardoor blijft alles heel mooi groen. Rain is a state of mind... :D

I like your optimism dutch_in_seattle!! Maar ik ben echt verwend met de temperaturen hier. Als het hier 75 of minder is, loop ik al met een trui aan of een deken op de bank. Maar het is een kwestie van weer even wennen en gewoon doorgaan.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

kimberley_brons schreef:Mijn man wil graag naar ... Washington state.
Als je in een wat kleinere stad wil zitten, dan zijn Olympia of Bellingham wellicht opties. Ik vind Bellingham zelf heel leuk: groot genoeg om interessant te zijn, met een universiteit, waardoor alles altijd al levendiger is, maar klein genoeg voor dat 'small town'-gevoel. Ook vlak bij de North Cascades, San Juan Islands, Canadese grens, etc.
Ron (in Seattle, WA)

=======
kimberley_brons
Amerikafan

dutch_in_seattle schreef:
kimberley_brons schreef:Mijn man wil graag naar ... Washington state.
Als je in een wat kleinere stad wil zitten, dan zijn Olympia of Bellingham wellicht opties. Ik vind Bellingham zelf heel leuk: groot genoeg om interessant te zijn, met een universiteit, waardoor alles altijd al levendiger is, maar klein genoeg voor dat 'small town'-gevoel. Ook vlak bij de North Cascades, San Juan Islands, Canadese grens, etc.
Ik heb net even een filmpje opgezocht op Youtube, maar denk inderdaad dat ik wat meer van grotere steden hou. Ik hou van people-watching, terrasjes pakken, organic farmers markets, openbaar vervoer, authentic restaurants, hipster, artisan... En ik heb het gevoel, als ik mijn warmte wil behouden, dat dat alleen in California te krijgen is. Maar aan de andere kant ben ik ook weer bang voor de earthquakes en wildfires. En nu zeker sinds er een tekort aan water is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer