hemmie schreef:Als je van grote steden houdt, dan moet je wel in gedachten houden dat je juist in die grote steden waarschijnlijk niet dicht bij het centrum zult wonen, zover die steden al een 'hip' centrum hebben. Maar veel steden hebben natuurlijk wel een hippere wijk net buiten het centrum, dan zou je daar eens naar kunnen kijken. In Houston heb je bijvoorbeeld the Heights, ben er zelf niet bekend mee, maar daar zul je op zich best wel wat vinden van wat je zoekt. Maar ik vermoed dat daar dan ook weer een prijskaartje aan hangt.
Ik zou eens nagaan of andere steden met een klimaat dat je aanspreekt ook zo'n wijk hebben.
Verder denk ik dat je ov-eis ook wel een lastige zal zijn, er zijn natuurlijk maar weinig grote steden in de VS met echt goed ov.
Ja klopt inderdaad, maar het zou leuk zijn om op loopafstand of fietsafstand van zo een centrum te kunnen wonen. Mijn oog lijkt te vallen op Atlanta, maar helaas is de crime rate 38% meer dan in Tampa. En in sommige plekken hier voel ik me niet altijd veilig. Wij wonen in een goede buurt, met veel security, gated community en wij zijn ook members van de neighborhood watch, dat allemaal geeft wel een goed gevoel.
Een voordeel met Atlanta is, dat de huizen daar goedkoper zijn. Je krijgt meer voor je geld. Dus we kunnen eventueel dezelfde grootte van het huis behouden, en een stuk minder betalen EN nog in een goede buurt.
Het lijkt daar ook vrij bruisend, veel voor jongere (gekleurde) mensen, en er is wel wat OV, maar ook niet GEWELDIG. Zijn er mensen hier met ervaringen in Atlanta?
I have no special talents, I am only passionately curious.